Ο Phil Collins, oι Beatles, o George Harrison και μια φάρσα...

Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

Ο Phil Collins, που στη φωτογραφία αγριοκοιτάζει παίζοντας τύμπανα με τους Genesis, «γνώρισε» τους Beatles σε ηλικία μόλις 13 ετών, το 1964, όταν η παραγωγή της ταινίας των Fabulous 4 A Hard Day's Night τον προσέλαβε σαν κομπάρσο για να ξελαρυγγιάζεται μαζί με εκατοντάδες άλλα πιτσιρίκια στη σκηνή όπου το διάσημο συγκρότημα εμφανίζεται σε μια τηλεοπτική εκπομπή. Δυστυχώς για τον Collins, η παρουσία του στο τελικό μοντάζ κόπηκε ανελέητα, μάλλον επειδή ήταν ο μόνος που στεκόταν ακίνητος στη διάρκεια του γυρίσματος επειδή, όπως έλεγε αργότερα, ήθελε να ακούσει τη μουσική των Σκαθαριών και όχι να τσιρίζει.

Ωστόσο, η εμπειρία του με τους Beatles δεν τελειώνει εκεί, αν και η δεύτερη φορά υπήρξε εξίσου απογοητευτική. Το 1970, λίγο αφότου ο 19χρονος, πλέον, Phil είχε προσληφθεί ως ντράμερ των Genesis μέσω μιας αγγελίας του συγκροτήματος στη Melody Maker, o μάνατζέρ του τον έστειλε στα στούντιο της EMI στην Abbey Road για να παίξει congas στο «The Art of Dying», ένα κομμάτι το οποίο προοριζόταν για το πρώτο άλμπουμ του George Harrison, All Things Must Pass. O ίδιος αφηγείται:
«Ένα βράδυ μου τηλεφώνησε ο μάνατζέρ μας και με ρώτησε αν ήθελα να πάω στην Abbey Road. Του απάντησα ότι ήμουν λιγάκι απασχολημένος - μόλις είχα βγει από το μπάνιο. "Καλά, είναι για τον George Harrison", μου λέει. "Παίρνω αμέσως ταξί", του λέω. Μπαίνω στο στούντιο κι ήταν εκεί ο Ringo Starr, ο [πληκτράς] Billy Preston, ο [παραγωγός] Phil Spector, ο [μπασίστας] Klaus Voorman, ο [κιθαρίστας των Badfinger] Pete Drake, ο [road manager των Beatles] Mal Evans και , φυσικά, ο George. Ο πολύς Spector με αντιμετωπίζει σε στυλ "Ποιος είναι αυτός ο πιτσιρικάς που θαρρεί ότι μπορεί να παίξει με τους Beatles;"».

Στη διάρκεια της πρόβας και λαχταρώντας να αποδείξει την αξία του, ο Collins έπεσε με τα μούτρα στο τραγούδι, σε σημείο να μελανιάσουν τα χέρια του. Έτσι, όταν άρχισε η κανονική ηχογράφηση μπορούσε να παίξει με το ζόρι και έπειτα από 90 λεπτά τα χέρια του είχαν πλέον πρηστεί και ήταν γεμάτα φουσκάλες και αίματα. Έγινε αναγκαστικά διάλειμμα και τότε τον πλησίασε ο οδηγός του Ringo και του είπε: «Απολύεσαι».
Το All Things Must Pass κυκλοφόρησε στις 27 Νοεμβρίου 1970 και όταν ο Collins αγόρασε τον δίσκο, βίωσε μια τεράστια απογοήτευση επειδή στα credits του άλμπουμ δεν υπήρχε η παραμικρή αναφορά στο όνομά του, ενώ τα congas που είχε παίξει, αν τελικά είχαν ηχογραφηθεί, είχαν βουλιάξει στη διάρκεια της μίξης με αποτέλεσμα να μην ακούγονται καθόλου.
Πολλά χρόνια αργότερα, ενώ πλέον είχε γνωριστεί και είχε γίνει φίλος με τον Harrison, ο «Ήσυχος Βeatle», που δεν θυμόταν καν την παρουσία του Collins στη διάρκεια της ηχογράφησης του ντεμπούτου του αλλά είχε ενημερωθεί προσφάτως για το όλο σκηνικό, έστειλε στο φίλο του μια κασέτα του «The Art of Dying» με ένα σημείωμα ζητώντας του συγγνώμη για την παράλειψη του ονόματός του στα credits του δίσκου.

Σύμφωνα με τον Collins: «Έλαβα μια κασέτα του τραγουδιού με τα congas μου να ακούγονται πολύ δυνατά και το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν, "Θεούλη μου, παίζω χάλια!"».
Φυσικά, η όλη φάση ήταν μια φάρσα του Harrison, ο οποίος είχε ηχογραφήσει τον περκασιονίστα Ray Cooper πάνω από το αυθεντικό κομμάτι, με την οδηγία να βάλει τα δυνατά του και να παίξει άλλα αντ' άλλων...

Για την ιστορία να πούμε ότι στην πρώτη περίπτωση, ο Collins τελικά δικαιώθηκε 30 χρόνια αργότερα, όταν στην έρευνα για την το επετειακό ντοκιμαντέρ You Can't Do That! The Making of A Hard Day's Night (1996), ο παραγωγός Walter Shenson ανακάλυψε μια κομμένη σκηνή από το κομμάτι της συναυλίας, όπου ανάμεσα στο πλήθος διακρίνεται ο 13χρονος Phil ενώ οι Beatles παίζουν και τραγουδούν το  «You Can't Do That». Στο ντοκιμαντέρ, ο Collins είναι ένας από τους σχολιαστές...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:

George Harrison και Monty Python: Πώς σώθηκε το "Life of Brian"

Ας μιλήσουμε λίγο για τον Ringo Starr (επειδή δεν μιλάει σχεδόν ποτέ κανένας γι' αυτόν…)

O Dee Dee Ramone μιλάει για τη συνεργασία των Ramones με τον παραγωγό Phil Spector...


image

Γιάννης Καστάναρας

Ο Γιάννης Καστάναρας είναι καθ' έξιν και κατ΄ επάγγελμα slacker, συνεκδότης και executive producer (ο,τι κι αν σημαίνει αυτό το πράγμα) του φανζίν Merlin's Music Box.
 
 
 
image

Γιάννης Καστάναρας

Ο Γιάννης Καστάναρας είναι καθ' έξην και καθ΄ επάγγελμα slacker, συνεκδότης και executive producer (ο,τι κι αν σημαίνει αυτό το πράγμα) του φανζίν Merlin's Music Box.
 
 
 
image

Γιάννης Καστάναρας

Ο Γιάννης Καστάναρας είναι καθ' έξην και καθ΄ επάγγελμα slacker, συνεκδότης και executive producer (ο,τι κι αν σημαίνει αυτό το πράγμα) του φανζίν Merlin's Music Box.
 
 
 

Γραφτείτε στο Νewsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1