Τάσος Σαγρής & Whodoes: Eπεισόδιο πρώτο: «Βρες έναν τρόπο να συναντηθούμε…»

Γράφει ο Μιχάλης Δημητρίου

Πριν από ένα μήνα περίπου, συγκεκριμένα στις 8 Ιανουαρίου 2020, ήρθε στην επιφάνεια το πρώτο official video από το επερχόμενο ηχητικό άλμπουμ-μανιφέστο Φαινομενολογία της Γκιλοτίνας από το δίδυμο Τάσος Σαγρής & Whodoes. Το «Επεισόδιο 1» μέσα από τον δίσκο τους ονομάζεται «Βρες έναν τρόπο να συναντηθούμε» και δεν υπονοεί μόνο τον ενδεχόμενο και τον αναγκαίο τελικά συντονισμό μεταξύ των μελών μιας κοινωνίας, της δικής μας κοινωνίας, πέρα από την παρακμή της, αλλά και επιβάλλει στον ακροατή-θεατή να ξαναδεί για νιοστή φορά κάποια από αυτά που οδήγησαν την δυστοπία στο να γίνει καθημερινότητα. Υπάρχει ελπίδα να βγούμε ζωντανοί μέσα από όλο αυτό;

Ξέρω πως τώρα πρέπει να φύγεις

δεν υπάρχει πλέον οξυγόνο εδώ για να αναπνεύσουμε

Πρέπει να φύγουμε μακριά από εδώ...

Προφανώς και υπάρχει η ελπίδα για να φύγουμε από αυτό το τέλμα, μόνο που κανείς δεν θα μπορέσει να βγει μοναχός του έξω από αυτό. Ή όλοι μαζί ή κανείς. Δεν μιλάει με όρους απόδρασης ο ποιητής (και σκηνοθέτης και ex-Horror Vacui) Τάσος Σαγρής, αλλά με όρους συμμετοχικότητας.

Θα βρεθούμε στο κέντρο της πόλης

στην άκρη ενός κύματος,

στο τέλος του δρόμου,

ένα ηλιόλουστο πρωινό…

Μην με ξεχάσεις,

δεν θα σε ξεχάσω ούτε εγώ.

Βρες έναν τρόπο για να συναντηθούμε...

Το συγκεκριμένο ποίημα έχει ρίζες στους αλλοτινά ρομαντικούς κι όμως τόσο ελπιδοφόρους θρήνους των Horror Vacui. Είναι ο ίδιος ποιητής αλλά αναγκαστικά πιο ώριμος και εν τέλη πιο αφαιρετικός, πιο «γρήγορος». Τα λόγια του Σαγρή δεν δημιούργησαν ουδέποτε ψευδαισθήσεις πάνω στο χαρτί, παρά μόνο αγωνίες και τρόμους και λύσεις. Και ο σημερινός frontman πιέζει τις λέξεις στο μικρόφωνο, όπως κάθε καλλιτέχνης που δουλεύει πάνω στον δρόμο του spoken word – από την Kate Τempest και τον Equinox μέχρι τον σημερινό Σαγρή, αυτός ο δρόμος είναι κοινός και έχει και όνομα: τη «λύση».

Ο Whodoes από την άλλη είναι ο κατάλληλος μουσικός για να ντύσει όλο αυτό το μανιφέστο. Οι προσωπικοί του δίσκοι είναι περιπέτειες που κάνουν τη διαδρομή post-rock/ ambient/electronic music/ avant-garde να ακούγεται αρκετές φορές σαν ένα άνετο ταξίδι χωρίς καμία διακοπή. Είναι ο περιγραφικός συνθέτης εξ ορισμού, που με τη βοήθεια της τεχνολογίας απελευθερώνει ακόμα περισσότερα περιστατικά μέσα στις συνθέσεις του. Είναι ένας κιθαρίστας που χρησιμοποιεί στοχευμένα τη shoegaze τεχνική αλλά και ένας ικανότατος κομπιουτεράς. Ξέρει την Μουσική και πηγαίνει προς τα πιο δύσκολα σημεία της, αναλόγως με τις ανάγκες της κάθε περιγραφής.

Όλη αυτή η διάδραση μεταξύ του Τάσου Σαγρή και του Whodoes έχει εντυπωσιακό αποτέλεσμα, με αποκορύφωμα τις ζωντανές τους εμφανίσεις. Όταν δεις κάποια ανακοίνωση τους για live, απλά πήγαινε να δεις τι συμβαίνει πάνω στη σκηνή.

Εν κατακλείδι: Το βίντεο περιέχει υλικό από την παράσταση του Ινστιτούτου Πειραματικών Τεχνών Νύχτα! (Yard Gal) της Rebecca Prichard.

Μουσική: Whodoes

Ποίηση: Τάσος Σαγρής

Σκηνοθεσία: Τάσος Σαγρής

Κάμερα: Άλκηστις Καφετζή

Παίζουν: Σίσσυ Δουτσίου, Λίλη Τσεσματζόγλου, 

Κατερίνα Παντούλη, Ιωάννα Κορδόνη, Anastasia

 

Ακόμα και αν δεν γνωριστήκαμε ποτέ μεταξύ μας

τώρα το ξέρω

πως με καταλαβαίνεις.

Ακόμα και αν δεν γνωριστήκαμε ποτέ μεταξύ μας...

Ακόμα και αν δεν γνωριστήκαμε ποτέ μεταξύ μας...

Βρες έναν τρόπο να συναντηθούμε.


image

Μιχάλης Δημητρίου

Κοίτα τώρα.. όταν μου πέρασε το να γίνω αστροναύτης ή ραλίστας (γιατί έφυγε ο Senna και άφησε εμένα), και όταν δεν έγινα τελικά ροκ σταρ, ασχολήθηκα γενικότερα με τα μουσικά. Έγινα ηχολήπτης πρώτα, και μετά έγινα και ρ/φ παραγωγός (Loud Cities radio show) παράλληλα με το βίτσιο μου όπως αποδείχτηκε, μουσικός συντάκτης σε περιοδικά. Μετά από μία 3ετία σε ντόπιο έντυπο αποφάσισα να ψάξω την τύχη μου στα εξωτερικά με αποτέλεσμα να είμαι συντάκτης σε 3 αμερικάνικα μουσικά websites και σε 2 ευρωπαϊκά. Και κάπου εκεί, ήρθε ο Μάγος Merlin και μέσα από την βαριά του φωνή άκουσα αυτό, «Mike, πρέπει να επαναπατριστείς μουσικοσυντακτικώς, ψήνεσαι;»
Και ψήθηκα!
 
 
 
image

Μιχάλης Δημητρίου

Κοίτα τώρα.. όταν μου πέρασε το να γίνω αστροναύτης ή ραλίστας (γιατί έφυγε ο Senna και άφησε εμένα), και όταν δεν έγινα τελικά ροκ σταρ, ασχολήθηκα γενικότερα με τα μουσικά. Έγινα ηχολήπτης πρώτα, και μετά έγινα και ρ/φ παραγωγός (Loud Cities radio show) παράλληλα με το βίτσιο μου όπως αποδείχτηκε, μουσικός συντάκτης σε περιοδικά. Μετά από μία 3ετία σε ντόπιο έντυπο αποφάσισα να ψάξω την τύχη μου στα εξωτερικά με αποτέλεσμα να είμαι συντάκτης σε 3 αμερικάνικα μουσικά websites και σε 2 ευρωπαϊκά. Και κάπου εκεί, ήρθε ο Μάγος Merlin και μέσα από την βαριά του φωνή άκουσα αυτό, «Mike, πρέπει να επαναπατριστείς μουσικοσυντακτικώς, ψήνεσαι;»
Και ψήθηκα!
 
 
 
image

Μιχάλης Δημητρίου

Κοίτα τώρα.. όταν μου πέρασε το να γίνω αστροναύτης ή ραλίστας (γιατί έφυγε ο Senna και άφησε εμένα), και όταν δεν έγινα τελικά ροκ σταρ, ασχολήθηκα γενικότερα με τα μουσικά. Έγινα ηχολήπτης πρώτα, και μετά έγινα και ρ/φ παραγωγός (Loud Cities radio show) παράλληλα με το βίτσιο μου όπως αποδείχτηκε, μουσικός συντάκτης σε περιοδικά. Μετά από μία 3ετία σε ντόπιο έντυπο αποφάσισα να ψάξω την τύχη μου στα εξωτερικά με αποτέλεσμα να είμαι συντάκτης σε 3 αμερικάνικα μουσικά websites και σε 2 ευρωπαϊκά. Και κάπου εκεί, ήρθε ο Μάγος Merlin και μέσα από την βαριά του φωνή άκουσα αυτό, «Mike, πρέπει να επαναπατριστείς μουσικοσυντακτικώς, ψήνεσαι;»
Και ψήθηκα!