"Undercover": Το νέο άλμπουμ των Dr. Albert Flipout's one CAN band feat. Mickey Pantelous (σε βινύλιο και CD)...

Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

φωτό: Τηλέμαχος Παπαδόπουλος (QoQ Photos)

Ο Μίκης Παντελούς και ο θρυλικός Dr. Albert Flipout, (το κρουστό-κονσέρβα που είναι δεμένο στο αριστερό του πόδι), επιστρέφουν και είναι… Undercover. Πρόκειται για το τέταρτο άλμπουμ κατά σειρά (και το δεύτερο σε βινύλιο), του ανθρώπου ορχήστρα (One man band) ή της μπάντας με το μεγαλύτερο όνομα και τα λιγότερα μέλη. Το Undercover όπως φανερώνει και ο τίτλος του δίσκου, αποτελείται από 5½ διασκευές και 2½ πρωτότυπα τραγούδια. Συνολικά 8 κομμάτια που καλύπτουν όλα τα είδη μουσικής, με τα οποία καταπιάνεται το εν λόγο «σχήμα». Από ωμό ακατέργαστο blues του αμερικάνικου νότου και καθαρόαιμο παραδοσιακό rock and roll, μέχρι μεταμεσονύχτια ημιφωτισμένα και γεμάτα καπνό και αλκοόλ βαλσοειδή άσματα.

Το άλμπουμ ξεκινάει με μια μπλουζογκαραζιέρικη προσέγγιση του «Personal Jesus» των Depeche Mode για να ακολουθήσει μια ηλεκτρικά υπερφορτισμένη εκτέλεση του παραδοσιακού αμερικάνικου κομματιού «Catfish Blues».
Τρίτο κατά σειρά είναι το «Nickels and Dimes», ένα τραγούδι σε μουσικοί του Μίκη και στίχους γραμμένους από τους Need, μια ελληνική heavy metal μπάντα, αφιερωμένη στη μνήμη του κιθαρίστα των Pantera, Dimebag Darrell, ο οποίος δολοφονήθηκε επί σκηνής. Οι Need παραχώρησαν στον Μίκη του στίχους του κομματιού τους και αυτός το μετέτρεψε το σε ένα σκοτεινό country βαλς, βγαλμένο μέσα από τα καμπαρέ της Νέας Ορλεάνης της δεκαετίας του ’40.
Το τελευταίο τραγούδι της πρώτης πλευράς του δίσκου είναι το «Long, Long Gone» του Frankie Lee Sims, μια αναφορά στη μετεξέλιξη του blues προς το rock and roll τη δεκαετία του ’50.
Η δεύτερη πλευρά ξεκινά με το πασίγνωστο τραγούδι των Guns and Roses «Sweet Child 'O Mine, παιγμένο μόνο με μια slide κιθάρα και με τρόπο που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν πρόκειται για κάποιο παλιό κέλτικο παραδοσιακό τραγούδι, το οποίο ανακάλυψε η διάσημη μπάντα και το ξανάφερε στο προσκήνιο.
Ακολουθούν δύο πρωτότυπα τραγούδια: το «Last Night», ένα λασπωμένο blues γραμμένο το 1992, όταν ο Μίκης υπηρετούσε στη Βασιλική Πολεμική Αεροπορία την Δανίας. Στο συγκεκριμένο track είναι εμφανής η επιρροή από τα άλμπουμ του Muddy Watters, Hard Again, και των Red Devils, Live at King King, δηλώνοντας με αυτόν τον τρόπο και τις επιρροές του Μίκη.
Συνέχεια με το «Your Friends (are giving me a hard time)», ένα καθαρό μουσικά rock and roll τραγούδι με τους στίχους εμπνευσμένους από το παραδοσιακό μικρασιάτικο τραγούδι «Τα παιδιά της γειτονιάς σου με πειράζουνε» που είχε ηχογραφήσει το 1925 στη Νέα Υόρκη η Μαρίκα Παπαγκίκα, μία από τις πρώτες Ελληνίδες που η φωνή τους απαθανατίστηκε σε ηχογράφηση.
Και το άλμπουμ ολοκληρώνεται με μια τεμπέλικη, αργόσυρτη, σκοτεινή αλλά και γκρουβάτη διασκευή στο «Tango Τill Τhey're Sore" του Tom Waits.


Για όσες και όσους δεν έχουν την τύχη να γνωρίζουν τον Μίκη Παντελούς, να σας πληροφορήσω ότι είναι Ελληνο-Δανός και γεννήθηκε το 1973. Αυτοδίδακτος στη μουσική και πάντα αντισυμβατικός, έχει σαν βάση του κυρίως τα blues. Μετά την διάλυση των Chess-mates, του συγκροτήματός του και έχοντας δυσκολίες στην... επικοινωνία με άλλους ανθρώπους, ο Μίκης αποφάσισε να το πάει μόνος του ως… άνθρωπος ορχήστρα (one man band). Για να μην είναι όμως και τόοοοοοσο μόνος, δημιούργησε τον χαρακτήρα του “Dr. Albert Flipout”, μιας τενεκεδένιας κονσέρβας με… μουστάκι, που ο Μίκης έχει δεμένη στο αριστερό του πόδι για εκτελεί χρέη κρουστού, δίνοντας το όνομα της στο όλο project: Dr. Albert Flipout’s one CAN band (Λογοπαίγνιο στα αγγλικά με τη φράση One man band (άνθρωπος ορχήστρα) και τη λέξη Can δηλαδή τενεκές, κονσέρβα, αλλά και «δύναμαι, μπορώ» - δηλαδή ένας μπορεί να είναι ορχήστρα από μόνος του. Το «τρίο» συμπληρώνει η μυστηριώδης Jess, μια νεκροκεφαλή που παρακολουθεί τόσο τον Μίκη όσο και το κοινό με το υποτιθέμενο απλανές βλέμμα της, στερεωμένη πάνω στα πιατίνια του «σχήματος».
Η μουσική για το Undercover ηχογραφήθηκε από τον Δημήτρη Καρπουζά στα Lizard Sound Studios, ενώ οι φωνές και η φυσαρμόνικα ηογραφήθηκαν από τον Θάνο Αμοργιανό (πρώην Last Drive, Earthbound) στα Downstroke Studios. Τη μίξη έκανε ο Άλεξ Μπόλπασης, ενώ η συνολική παραγωγή του δίσκου έχει γίνει από τον ίδιο τον Μίκη Παντελούς και τον Κώστα Βήχο. Τέλος, το mastering του δίσκου ανέλαβε ο Erik Billic στα Apollo Recording Studios της Κρήτης. Ο δίσκος διανέμεται από την Sound Effect.
Αν σας αρέσει ο βρώμικος blues ήχος, το μπέρμπον που συνοδεύει μια χλιαρή μπύρα, ο καπνός και τα ξενύχτια, είναι βέβαιο ότι θα λατρέψετε το Undercover. Αν είστε από αυτούς που δεν πίνουν, δεν καπνίζουν, δεν ξενυχτούν και δεν ζουν τη κάθε μέρα σαν να είναι η τελευταία, τότε δεν έχετε καμία δουλειά με αυτού του είδους τη μουσική και καλύτερα να σπεύσετε στο πλησιέστερο φαρμακείο της γειτονίας σας για να πάρετε τη νέα σούπερ-ντούπερ σειρά βιταμινών που μόλις κυκλοφόρησε. Εμείς θα συνεχίσουμε να πίνουμε, να καπνίζουμε και να ξενυχτάμε, ακούγοντας βρώμικα κaι επικίνδυνα λυτρωτικά blues, όπως αυτά που κυλούν στα αυλάκια του δίσκου που σας παρουσιάζω.

official site

facebook

bandcamp

Sounf Effect Records

 


image

Αντώνης Ζήβας

Ο Αντώνης Ζήβας είναι D.J. ραδιοφωνικός παραγωγός και record sellector εδώ και 28 έτη. Παράλληλα έχει υπάρξει μπασίστας σε διάφορες γνωστές-άγνωστες Punk και Alternative μπάντες από τη δεκαετία του '80 ως τις μέρες μας, ενώ ανήκει στο απροστάτευτο υπό εξαφάνιση είδος των δισκοπωλών. Γεννήθηκε στη Πάτρα, αλλά διάλεξε να ζήσει για πάρα πολλά χρόνια στη Κρήτη, όπου και απέκτησε τη Κρητική υπηκοότητα, την οποία διατηρεί ακόμη με πείσμα. Τα τελευταία χρόνια κατοικεί στη κοιλιά του τέρατος που ονόμασαν Αθήνα, περιφέροντας το σάρκιον του σε διάφορα Booth της Αθηναϊκής νύχτας και μία φορά την εβδομάδα τα μεσημέρια των Σαββάτων, ξαποστένει στο μικρόφωνο του metadeftero.gr, μέσα από την εκπομπή Reclaim The Music
 
 
 
image

Αντώνης Ζήβας

Ο Αντώνης Ζήβας είναι D.J. ραδιοφωνικός παραγωγός και record sellector εδώ και 28 έτη. Παράλληλα έχει υπάρξει μπασίστας σε διάφορες γνωστές-άγνωστες Punk και Alternative μπάντες από τη δεκαετία του '80 ως τις μέρες μας, ενώ ανήκει στο απροστάτευτο υπό εξαφάνιση είδος των δισκοπωλών. Γεννήθηκε στη Πάτρα, αλλά διάλεξε να ζήσει για πάρα πολλά χρόνια στη Κρήτη, όπου και απέκτησε τη Κρητική υπηκοότητα, την οποία διατηρεί ακόμη με πείσμα. Τα τελευταία χρόνια κατοικεί στη κοιλιά του τέρατος που ονόμασαν Αθήνα, περιφέροντας το σάρκιον του σε διάφορα Booth της Αθηναϊκής νύχτας και μία φορά την εβδομάδα τα μεσημέρια των Σαββάτων, ξαποστένει στο μικρόφωνο του metadeftero.gr, μέσα από την εκπομπή Reclaim The Music
 
 
 
image

Αντώνης Ζήβας

Ο Αντώνης Ζήβας είναι D.J. ραδιοφωνικός παραγωγός και record sellector εδώ και 28 έτη. Παράλληλα έχει υπάρξει μπασίστας σε διάφορες γνωστές-άγνωστες Punk και Alternative μπάντες από τη δεκαετία του '80 ως τις μέρες μας, ενώ ανήκει στο απροστάτευτο υπό εξαφάνιση είδος των δισκοπωλών. Γεννήθηκε στη Πάτρα, αλλά διάλεξε να ζήσει για πάρα πολλά χρόνια στη Κρήτη, όπου και απέκτησε τη Κρητική υπηκοότητα, την οποία διατηρεί ακόμη με πείσμα. Τα τελευταία χρόνια κατοικεί στη κοιλιά του τέρατος που ονόμασαν Αθήνα, περιφέροντας το σάρκιον του σε διάφορα Booth της Αθηναϊκής νύχτας και μία φορά την εβδομάδα τα μεσημέρια των Σαββάτων, ξαποστένει στο μικρόφωνο του metadeftero.gr, μέσα από την εκπομπή Reclaim The Music