Lemmy: «Αν δεν γουστάρεις τους Supersuckers, δεν γουστάρεις το rock and roll!»

Aπό τον EDDIE SPAGHETTI, τραγουδιστή και κιθαρίστα των Supersuckers

"Όταν με πίεσαν να αφηγηθώ μια ιστορία για το πόσο κουλ τύπος ήταν ο Lemmy, έγινα κουρέλι. Να σας πω ότι τραγουδούσαμε μαζί κομμάτια του Elvis στα παρασκήνια με μια ακουστική κιθάρα; Ότι με είχε καλέσει στο λεωφορείο του και με έκανε λιώμα κερνώντας με Jack Daniels με κόκα κόλα, στη διάρκεια μιας περιοδείας που προσπαθούσα να μην πίνω επειδή η γυναίκα μου ήταν έγκυος στο πρώτο μας παιδί και ήθελα να της συμπαρασταθώ; Μπα, νομίζω ότι η καλύτερη ιστορία αρχίζει στη Φιλαδέλφεια…

Read more ...

Xylouris White: Mother (Bella Union / ABC Music, 2018)

Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΟΥΛΛΗΣ

"Εμάλωσα με τη σκέψη μου και τώρα ζούμε χώρια..."

Ο ένας έχει την τιμή να ανήκει σε μία από τις πιο σημαντικότερες οικογένειες μουσικών της Ελλάδας, ο δεύτερος είναι μέρος της αυστραλέζικης rock σκηνής, πιο γνωστός από τη συνεργασία του με τους Dirty Three αλλά και με μεγάλα ονόματα του εναλλακτικού ήχου. Ο Γιώργος Ξυλούρης (Ψαρογιώργης) και ο Jim White στον τρίτο τους δίσκο Mother δείχνουν ότι η καλή μουσική δεν γνωρίζει σύνορα και περιορισμούς.

Read more ...

Rosewood Brothers - Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την επίσημη live παρουσίαση του άλμπουμ Soul Blossom από το φακό του Τηλέμαχου Παπαδόπουλου

Φωτογραφίες: Τηλέμαχος Παπαδόπουλος (QoQ photos)

Στις 21 Δεκεμβρίου, λίγο πριν κλείσει το 2017, οι Rosewood Brothers (bandcamp) παρουσίασαν στο ΙΛΙΟΝ plus τη νέα τους κυκλοφορία σε μια εκδήλωση οργανωμένη από το Merlin's Music Box και την μπάντα. Στην ουσία πρόκειται για το ντεμπούτο άλμπουμ της αθηναϊκής μπάντας που κυκλοφορεί από την Ikaros Records εν μέσω διθυραμβικών κριτικών. Το Soul Blossom είναι όντως ένας από τους καλύτερους δίσκους που κυκλοφόρησαν στη (βινυλιακή και ψηφιακή) αγορά την περασμένη χρονιά και η παρουσίαση του δίσκου ήταν μια πρώτη γεύση από τις μελλοντικές "ζωντανές" περιπέτειες των Rosewood. 

Read more ...

ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ (13/09/1908 - 14/02/1987): για το Θέατρο Τέχνης

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ "ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ

"Αποφασίσαμε να ιδρύσουμε το Θέατρο Τέχνης από την ανάγκη της δημιουργίας ενός θεάτρου συνόλου. Μια ομάδα που θα 'χε μάθει να σκέφτεται και να εργάζεται με ψυχική και οργανική ενότητα. Μια ομάδα ειδικά εκπαιδευμένη κι υποταγμένη σε μια νέα διδασκαλία θεατρικής έκφρασης που θα διαμορφωνόταν μέσα στο χρόνο για να εξυπηρετήσει, όσο γίνεται καλύτερα, έργα θεατρικά, αποκαλυπτικά και για τους ερμηνευτές και για το κοινό. Η δημιουργία ενός θεάτρου έξω από το εμπορικό κύκλωμα, ενός θεάτρου αδέσμευτου από επιχειρηματία, απαλλαγμένο από βεντετισμούς, ανένδοτο σε καλλιτεχνικούς συμβιβασμούς". 

Read more ...

Κατασκευάζοντας έναν εχθρό. (Μέσα σε ένα κόσμο απόλυτης σπάνης)

Γράφει ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΗΒΑΣ

«Αλήθεια -των αδυνάτων αδύνατο
ποτές δεν εκατάφερα να καταλάβω /
αυτά τα όντα που δεν βλέπουνε
το τερατώδες κοινό γνώρισμα τ’ ανθρώπου /
το εφήμερο της παράλογης ζωής του
κι ανακαλύπτουνε διαφορές
γιομάτοι μίσος διαφορές
σε χρώμα δέρματος /φυλή / θρησκεία»
(Νίκος Εγγονόπουλος - Στην κοιλάδα με τους ροδώνες)

Πως κατασκευάζουμε ένα στρατό φανατισμένων ηλιθίων που τα πιστεύουν όλα και είναι έτοιμοι για όλα;

Read more ...

Des Demonas: Το ντεμπούτο του 2017!

Γράφει ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΖΕΛΙΑΝΑΙΟΣ

Λίγο πριν εκπνεύσει το 2017 φρόντισε να μας κάνει δώρο ένα από τα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς, έναν αληθινό γκαράζ-πανκ δυναμίτη, κατευθείαν από μια από τις μητροπόλεις του είδους, την Washington D.C. Και βέβαια, όταν το εν λόγω άλμπουμ αποτελεί ντεμπούτο, τότε αποκτάει μεγαλύτερη αξία! Αν και είναι ηχογραφημένο από το καλοκαίρι του 2016 τελικά βρήκε δισκογραφική στέγη στην σημαντική καλιφορνέζικη In The Red Records και κυκλοφόρησε τον περασμένο Δεκέμβριο!

Read more ...

Λόγια ανθρώπων επιφανών: KEITH RICHARDS

O Keith Richards παίζει κιθάρα στους Rolling Stones εδώ και μερικές... δεκάδες χρόνια! Η προσωπική του ζωή έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου και μολονότι πολλοί είναι εκείνοι που απορούν για την απίστευτη ικανότητά του να επιβιώνει, έχει φτάσει αισίως τα 75 χρόνια χωρίς την παραμικρή διάθεση να παρατήσει το μόνο πράγμα που έμαθε να κάνει καλά στη ζωή του: να παίζει τα blues. Ωστόσο, κάπου κάπου φιλοδωρεί τους πολυπληθέστατους φίλους του με ατάκες και γνώμες που προκαλούν, διασκεδάζουν και...εκπαιδεύουν. Ιδού μερικά σταχυολογήματα (τριάκοντα πλην ενός) προς τέρψιν απάντων των ενδιαφερομένων:

Ποτέ δεν είχα πρόβλημα με τα ναρκωτικά, είχα πρόβλημα με την αστυνομία... 

Αν είναι να κλοτσήσεις την εξουσία στα δόντια, καλύτερα να το κάνεις και με τα δυο πόδια...

Read more ...

Junkheart: Μεταμεσονύχτιο D.I.Y. Punk Rock, τσακισμένες χορδές και σάπιοι στίχοι. Αποκλειστική συνέντευξη στον Αντώνη Ζήβα

Η συνέντευξη με τους Junkheart θα μπορούσε να θεωρηθεί ως “στημένη”, για τον λόγο του ότι ο υπογράφων αυτή συνδέεται με τα μέλη της μπάντας με μακροχρόνια φιλία, της οποίας αφετηρία είναι οι κοινοί τόποι αγώνα, πολιτιστικής και πολιτικής πράξης, όπως ορίζονται μέσα από την αυτοοργανωμένη αντίληψη των αναρχικών/αντιεξουσιαστικών καταλήψεων. Αντιλήψεις ιδεών και αλληλεπιδράσεων που διέπονται πρωτίστως από τις αρχές της ισότιμης, οριζόντιας σχέσης, απαλλαγμένες από κάθε συμφεροντολογικό, εμπορικό και διαφημιστικό κομφορμισμό. Επομένως, αυτή η συνέντευξη δεν είναι καθόλου “στημένη”.
Οι Junkheart σχηματίστηκαν στην Αθήνα το 2013. Παίζουν ελληνόφωνο punk rock, και αρκετές φορές “ξεκουμπώνουν” τα καλώδια από τους ενισχυτές και με ακουστικά στοιχεία δίνουν μία διαφορετική -ας τη χαρακτηρίσω “ευαίσθητη”- διάσταση στη τραχύτητα του punk.
Έχουν κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ σε βινύλιο, το «Καμιά Πατρίδα» (2014) και το «Τραγούδια του Ανέμου» (2016), ενώ αυτόν τον καιρό ηχογραφούν τον τρίτο τους δίσκο «Άνοιξη Ρε», ένα LP με δέκα κομμάτια.

Read more ...

32 Βastards: "Hooey EP"

Οι 32 Bastards είναι τέσσερις μπάσταρδοι απόγονοι των Dead Kenndys που αντανακλούν όλη εκείνη τη σοφία, την οποία οι πιονιέροι του αμερικάνικου hardcore μεταλαμπάδευσαν με τόσο ανεπιτήδευτο τρόπο σε ολόκληρο τον πλανήτη. Το Πατρινό κουαρτέτο εφορμά με ένα “kill ‘em all” attitude, και στα τέσσερα κομμάτια του πρώτου τους ΕΡ (έχει προηγηθεί ένα προπέρσινο σινγκλ) φαίνονται πραγματικά ασυγκράτητοι. Αναμιγνύοντας στοιχεία punk και rockabilly με ανεπαίσθητες αλλά αιχμηρές metal απολήξεις και ένα απρόσμενο έξοχο reggae “σπάσιμo”, οι 32 Bastards εξαπολύουν όλη τη νεανική οργή τους και την προσθέτουν στην αστείρευτη πηγή του νέου ελληνικού rock and roll. Προσπαθώ να φανταστώ όλη αυτή την ενέργεια πάνω στη σκηνή…

Read more ...

Αλλάζοντας το νόημα. Οι λέξεις στην υπηρεσία της κυρίαρχης αφήγησης

Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

«Όταν χρησιμοποιώ μια λέξη, είπε ο Χάμπτι Ντάμπτι, σημαίνει ακριβώς ό,τι εγώ την επιλέγω να σημαίνει, μήτε περισσότερα μήτε λιγότερα.»
«Το ζήτημα, επέμεινε η Αλίκη, είναι αν μπορείς να κάνεις τις λέξεις να σημαίνουν πολλά διαφορετικά πράγματα.»
«Το ζήτημα, είπε ο Χάμπτι Ντάμπτι, είναι να ξέρεις ποιος κάνει κουμάντο, αυτό είναι όλο».
(Λούις Κάρολ. Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων )

Ζούμε σ’ έναν κόσμο που κυβερνάται από μυθοπλασίες, συνομωσιολογίες και θρησκευτικούς φανατισμούς κάθε είδους. Τη μαζική εμπορευματοποίηση, τη διαφήμιση, την πολιτική που ασκείται ως κλάδος της διαφήμισης τη παντοδυναμία της τηλεόρασης. Ζούμε σ’ ένα πελώριο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας. Οι δρόμοι είναι διάσπαρτοι με τεράστιες πινακίδες των οποίων οι απεικονίσεις είναι το προκάλυμμα, ενώ από κάτω τους βρίσκονται τυπωμένες οι λέξεις με το πραγματικό ενδιαφέρον: «Αγόρασε!», «Νέο!», «Τώρα!». Δεν χρειάζεται κανείς να είναι λάτρης των βιβλίων επιστημονικής φαντασίας που περιγράφουν έναν μελλοντικό ζοφερό, δυστοπικό κόσμο. Ο ζόφος είναι ήδη εδώ και η δυστοπία μας κυβερνά.
Το πρώτο πράγμα που κάνει μια ολοκληρωτική κυβέρνηση, ένα φασιστικό καθεστώς προκειμένου να χειραγωγεί τους υπηκόους του είναι να διαστρεβλώνει το νόημα των λέξεων ή να αλλάζει τις “ενοχλητικές” λέξεις και νοήματα προς το... ευπρεπέστερο. Μπορεί (ακόμη) να μη ζούμε στην ολοκληρωτική κοινωνία που περιγράφουν στα βιβλία τους ο Τζόρτζ Όργουελ, ο Άλντους Χάξλι και ο Ρέι Μπράντμπερι, (1984, Θαυμαστός Νέος Κόσμος και Φαρενάϊτ 451, αντίστοιχα) αλλά οι επικοινωνιολόγοι της αυτοκρατορίας του χρήματος έχουν αποδειχτεί οι καλύτεροι αναγνώστες και μαθητές των βιβλίων επιστημονικής φαντασίας που περιγράφουν τις δυστοπικές κοινωνίες του μέλλοντος.

Read more ...

Tony Cohen / Η ιδιοφυία μιας αυστραλέζικης κονσόλας

Κείμενο: Γιάννης Ζελιαναίος
Mixtape: Tex Perkins 

Νεο mixcloud του Merlin's για τον σπουδαίο Αυστραλό παραγωγό Tony Cohen (1957-2017) από ένα ηχητικό αφιέρωμα του Tex Perkins κι ενα σχετικο κειμενο από τον Γιάννη Ζελιαναίο...

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ MIXTAPE ΤΟΥ TEX PERKINS ΕΔΩ...

Μάθαινε από νωρίς, από πολύ νωρίς, και καθώς τα χρόνια θα μάζευαν τραγούδια μέσα στο στομάχι του, (διότι εκεί χτυπάει ύπουλα η μουσική), ο Tony Cohen θα γινόταν ένας από τους καλύτερους μουσικούς παραγωγούς που πέρασαν πίσω από κονσόλα, όχι μόνο στο νησί των καγκουρό αλλά σε ολόκληρο τον ταλαιπωρημένο μουσικό πλανήτη.
Μόλις στα 19 του χρόνια θα πέρναγε την πόρτα των Armstrong Recording Studios στη Μελβούρνη για να φτιάξει τον ήχο και την παραγωγή στους glamrockάδες, Supernaut που κάναν κάποιον σχετικό ντόρο εκεί στα μέσα προς τέλη των 70s, για να διαλυθούν αργότερα και μετά από δυο δίσκους. Αλλαγή δεκαετίας και ο Cave τον καλεί στο στούντιο να μαζέψει τα ασυμμάζευτα στο γενέθλιο πάρτι των Boys Next Door. Ευτυχώς δεν το κάνει και από εκεί και πέρα θα ξεκινήσει μια συνεργασία των δυο τους που θα κρατήσει με τους Birthday Party και θα συνεχίσει για κάμποσους δίσκους των Bad Seeds. Ονόματα όπως οι Go Betweens, οι Pel Mel, οι Moodists, οι Corpse Grinders, Crime and the City Solution και πολλοί ακόμα μέσα στα eighties, θα περάσουν από τα χέρια του και τις ιδιοφυείς ικανότητές του. Η αρχή της δεκαετίας του ’90 θα τον βρει πίσω από την κονσόλα για το ντεμπούτο των Once Upon a Time του μακαρίτη Bruno Adams, του Chris Russel και του Mick Harvey. Με τον τελευταίο θα συνεργαστεί ουκ ολίγες φορές για τα προσωπικά του άλμπουμ από το ’95 και μετά. Το ίδιο θα γίνει και με άλλους δυο «κακούς σπόρους», τον Hugo Race και τον Rowland S. Howard. Ο Spencer P. Jones δεν θα την σκαπουλάρει, ούτε και ο Charlie Owen, και σιγά μην του ξέφευγε ο Louis Tillett που τελευταία έχει επανακάμψει και το παλεύει με νύχια και με δόντια. Οι Beasts of Bourbon έχουν βάλει μπροστά τις μηχανές από τα μέσα του ’80. Tony Cohen και Tex Perkins θα αναπτύξουν μια φιλία που θα κρατήσει μέχρι το τέλος της ζωής του πρώτου τον Αύγουστο του 2017. Ο Cohen θα κάνει παραγωγή σε όλα τα μουσικά οχήματα του μπάρμπα-Tex. Beasts of Bourbon, Cruel Sea καθώς και σε προσωπικά του άλμπουμ. Ο Kim Salmon θα δεχτεί κι αυτός τα φώτα του, με τους Blackeyed Susans θα τα πει στόμα με στόμα, στο ραντεβού της σούπερ μπάντας Jeremy Gluck, Nikki Sudden και Rowland S. Howard Featuring Jeffrey Lee Pierce, Epic Soundtracks ‎στο I Knew Buffalo Bill δεν θα μπορούσε να καθίσει κανένας άλλος πίσω από την κονσόλα και να κουμαντάρει την κατάσταση. Η λίστα δεν έχει τελειωμό και αυτή η λίστα έπρεπε κάποια στιγμή να φτάσει στο τέλος της έστω και πρόωρα.


Στα 60 του χρόνια ο Tony Cohen έπρεπε να πληρώσει τον λογαριασμό για όλα εκείνα τα άσωτα χρόνια μέσα στα στούντιο μεταξύ ναρκωτικών, αλκοόλ, ήχων και στίχων. Έφυγε ειρηνικά στο δωμάτιο ενός άχαρου νοσοκομείου και μέχρι το τέλος της ζωής του δεν σταμάτησε ποτέ να μιλάει για μουσική. Πριν μερικούς μήνες ο καλός του φίλος Tex Perkins διάλεξε μερικά τραγούδια μέσα από άλμπουμ που έκανε την παραγωγή ο Cohen και έδωσε την λίστα σε ένα μουσικοραδιοφωνικό site που μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή το όνομά του. Είχα σημειώσει τη λίστα σε ένα από εκείνα τα τετράδια που κρατάς τραγούδια, δίσκους και ονόματα για να θυμάσαι ότι ούτε σε δέκα ζωές δεν θα ξεμπερδέψεις με αυτά που δεν έχεις ακούσει, δεν έχεις διαβάσει, δεν έχεις δει. Τουλάχιστον όσο μεγαλώνουμε μάθαμε να πετάμε πράγματα και να μην χρειαζόμαστε μνημόσυνα για να θυμόμαστε σημαντικούς ανθρώπους που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο σήκωσαν σκόνη στον δρόμο που διάλεξαν να περπατήσουν μέσα σε αυτή τη ζωή. Ο Tony Cohen ήταν ένας από αυτούς και ο Tex Perkins διάλεξε τα παρακάτω τραγούδια για να τιμήσει το έργο του.
Καλή ακρόαση απ’ το νησί με τις καλύτερες μπάντες του κόσμου!


TRACK LIST

Beasts of Bourbon / Evil Ruby
Supernaut /I Like It Both Ways
The Ferrets / Don't Fall In Love
The Birthday Party / Zoo Music Girl
The Moodists / Gone Dead
The Laughing Clowns / Holy Joe
The Models / Cut Lunch
Hunters & Collectors / World of Stone
The Sacred Cowboys / Nothing Grows in Texas
The Tuff Monks / After the Fireworks
Cold Chisel / Saturday Night
The Cruel Sea / Naked Flame
The Cruel Sea / Too Fast For Me
The Beasts of Bourbon / Just Right
Kim Salmon and the Surrealists / I Fell
Blackeyed Susans / As It Was
The Go Betweens / People Know
Dave Graney 'n' The Coral Snakes / Night of the Wolverine II
Nick Cave and the Bad Seeds / Do You Love Me (version 2)
Maurice Frawley & Working Class Ringos / Harness Down
Luke Steele and Katie Steele / Good Things
Tex Perkins / To Us

Ακούστε την εκπομπή του Γιάννη Ζελιαναίου "Ρώτα τον Άνεμο" στο ClipArt Radio ΕΔΩ


image

Γιάννης Ζελιαναίος

Ο Γιάννης Ζελιαναίος γεννήθηκε τον Γενάρη του άσωτου έτους 1978. Το 2004 κυκλοφόρησε την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο «Καλώς ήρθες χειμώνα, γραφιά της νιότης μας» από τις εκδόσεις Εριφύλη. Μια χρονιά αργότερα και από τον ίδιο εκδοτικό οίκο κυκλοφόρησε η δεύτερη ποιητική του συλλογή με τίτλο «Άννα». Το 2009 από τις εκδόσεις Ενδυμίων κυκλοφόρησε το «Ο Διάβολος πάνω σεστρατσόχαρτο», ενώ το 2016 επανεκδόθηκε διορθωμένο και με τρία μπόνους πεζά από τις εκδόσεις Straw Dogs. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε την τέταρτη ποιητική του συλλογή, «Μακάριοι οι Σκύλοι του Οινοπνεύματος» και πάλι από τις εκδόσεις Straw Dogs. Υπήρξε αρθρογράφος σε πολλά μουσικά sites, αποκλειστικός φωτογράφος του συγκροτήματος «Διάφανα Κρίνα» για πολλά χρόνια, δισκοθέτης, φανζινάς, υπάλληλος δισκοπωλείου και πολλά άλλα επαγγέλματα που ευτυχώς έκανε για να βιοποριστεί. Ποιήματα και κείμενά του έχουν χρησιμοποιηθεί για θεατρικές παραστάσεις, opening acts και άλλα πολλά. Την περίοδο 2012-2017 ήταν συνεκδότης μαζί με την Γιώτα Παναγιώτου στις εκδόσεις Straw Dogs όπου κυκλοφορεί και το ομότιτλο περιοδικό τέχνης με έδρα του την Κύπρο. Για ένα χρόνο (2015-2016) αρθρογραφούσε στο πολιτιστικό ένθετο «Ηδύφωνο» της κυριακάτικης «Σημερινής» κρατώντας την δική του μουσική στήλη με τίτλο «Ο Ήχος της Μουσικής». Είναι βασικός συνεργάτης της Τεθλασμένης Ψηφιακής Βιβλιοθήκης, bibliotheque.gr. Ζει κι εργάζεται ως δισκοθέτης στην Λευκωσία.
 
 
 
image

Γιάννης Ζελιαναίος

Ο Γιάννης Ζελιαναίος γεννήθηκε τον Γενάρη του άσωτου έτους 1978. Το 2004 κυκλοφόρησε την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο «Καλώς ήρθες χειμώνα, γραφιά της νιότης μας» από τις εκδόσεις Εριφύλη. Μια χρονιά αργότερα και από τον ίδιο εκδοτικό οίκο κυκλοφόρησε η δεύτερη ποιητική του συλλογή με τίτλο «Άννα». Το 2009 από τις εκδόσεις Ενδυμίων κυκλοφόρησε το «Ο Διάβολος πάνω σεστρατσόχαρτο», ενώ το 2016 επανεκδόθηκε διορθωμένο και με τρία μπόνους πεζά από τις εκδόσεις Straw Dogs. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε την τέταρτη ποιητική του συλλογή, «Μακάριοι οι Σκύλοι του Οινοπνεύματος» και πάλι από τις εκδόσεις Straw Dogs. Υπήρξε αρθρογράφος σε πολλά μουσικά sites, αποκλειστικός φωτογράφος του συγκροτήματος «Διάφανα Κρίνα» για πολλά χρόνια, δισκοθέτης, φανζινάς, υπάλληλος δισκοπωλείου και πολλά άλλα επαγγέλματα που ευτυχώς έκανε για να βιοποριστεί. Ποιήματα και κείμενά του έχουν χρησιμοποιηθεί για θεατρικές παραστάσεις, opening acts και άλλα πολλά. Την περίοδο 2012-2017 ήταν συνεκδότης μαζί με την Γιώτα Παναγιώτου στις εκδόσεις Straw Dogs όπου κυκλοφορεί και το ομότιτλο περιοδικό τέχνης με έδρα του την Κύπρο. Για ένα χρόνο (2015-2016) αρθρογραφούσε στο πολιτιστικό ένθετο «Ηδύφωνο» της κυριακάτικης «Σημερινής» κρατώντας την δική του μουσική στήλη με τίτλο «Ο Ήχος της Μουσικής». Είναι βασικός συνεργάτης της Τεθλασμένης Ψηφιακής Βιβλιοθήκης, bibliotheque.gr. Ζει κι εργάζεται ως δισκοθέτης στην Λευκωσία.
 
 
 
image

Γιάννης Ζελιαναίος

Ο Γιάννης Ζελιαναίος γεννήθηκε τον Γενάρη του άσωτου έτους 1978. Το 2004 κυκλοφόρησε την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο «Καλώς ήρθες χειμώνα, γραφιά της νιότης μας» από τις εκδόσεις Εριφύλη. Μια χρονιά αργότερα και από τον ίδιο εκδοτικό οίκο κυκλοφόρησε η δεύτερη ποιητική του συλλογή με τίτλο «Άννα». Το 2009 από τις εκδόσεις Ενδυμίων κυκλοφόρησε το «Ο Διάβολος πάνω σεστρατσόχαρτο», ενώ το 2016 επανεκδόθηκε διορθωμένο και με τρία μπόνους πεζά από τις εκδόσεις Straw Dogs. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε την τέταρτη ποιητική του συλλογή, «Μακάριοι οι Σκύλοι του Οινοπνεύματος» και πάλι από τις εκδόσεις Straw Dogs. Υπήρξε αρθρογράφος σε πολλά μουσικά sites, αποκλειστικός φωτογράφος του συγκροτήματος «Διάφανα Κρίνα» για πολλά χρόνια, δισκοθέτης, φανζινάς, υπάλληλος δισκοπωλείου και πολλά άλλα επαγγέλματα που ευτυχώς έκανε για να βιοποριστεί. Ποιήματα και κείμενά του έχουν χρησιμοποιηθεί για θεατρικές παραστάσεις, opening acts και άλλα πολλά. Την περίοδο 2012-2017 ήταν συνεκδότης μαζί με την Γιώτα Παναγιώτου στις εκδόσεις Straw Dogs όπου κυκλοφορεί και το ομότιτλο περιοδικό τέχνης με έδρα του την Κύπρο. Για ένα χρόνο (2015-2016) αρθρογραφούσε στο πολιτιστικό ένθετο «Ηδύφωνο» της κυριακάτικης «Σημερινής» κρατώντας την δική του μουσική στήλη με τίτλο «Ο Ήχος της Μουσικής». Είναι βασικός συνεργάτης της Τεθλασμένης Ψηφιακής Βιβλιοθήκης, bibliotheque.gr. Ζει κι εργάζεται ως δισκοθέτης στην Λευκωσία.
 
 
 

Ursula Kroeber Le Guin (21/10/1929 - 22/01/2018): Ο Μεταμοντέρνος Αναρχισμός στο Έργο της

 του Lewis Call, Πολυτεχνείο San Luis Obispo (Προσαρμογή: Γιάννης Καστανάρας)


"Αν θέλεις εγκληματίες, φτιάξε νόμους, αν θέλεις κλέφτες, φτιάξε ιδιοκτήτες". 

Είναι αρκετά εύκολο να εντοπίσει κανείς αναρχικά θέματα στην επιστημονική φαντασία της Ursula K. Le Guin. Η συχνή κριτική της στην κρατική εξουσία σε συνδυασμό με την απόρριψη του καπιταλισμού και την προφανή γοητεία που της ασκούν τα εναλλακτικά συστήματα της πολιτικής οικονομίας, αρκούν για να την τοποθετήσουν στους κόλπους της αναρχικής παράδοσης. Η ίδια, συχνά έχει ασπαστεί κατηγορηματικά αυτή την παράδοση. Μεταξύ άλλων, η Le Guin προπαγανδίζει τις αναρχικές ιδέες. Σε μεγάλο βαθμό, η πολιτική φιλοσοφία του αναρχισμού είναι πνευματικό προϊόν του δεκάτου ενάτου αιώνα και διατυπώθηκε στην Αγγλία από τον Ουίλιαμ Γκόντουιν, στη Γαλλία από τον Πιέρ-Ζοζέφ Προυντόν και στη Ρωσία από τον Πιότρ Κροπότκιν και τον Μιχαήλ Μπακούνιν. Εντούτοις, αυτή η σημαντικότατη πνευματική παράδοση ως επί το πλείστον παραμένει αόρατη για τους ανθρώπους των αρχών του εικοστού πρώτου αιώνα. Περιγράφοντας τις αναρχικές ιδέες με ένα τρόπο που είναι πιστός στην αναρχική παράδοση και ταυτόχρονα προσβάσιμη στον απλό σημερινό αναγνώστη, η Le Guin παρέχει μια εξαιρετικά πολύτιμη υπηρεσία. Διασώζει τον αναρχισμό από το πολιτιστικό γκέτο στο οποίο έχει υποχωρήσει. Εισάγει το όραμα του αναρχισμού σε ένα κοινό αναγνωστών της επιστημονικής φαντασίας, οι οποίοι ίσως να μην έπιαναν ποτέ στα χέρια τους κάποιο βιβλίο του Κροπότκιν. Η Le Guin ωθεί τον αναρχισμό (έστω και ανεπαίσθητα) στο κυρίαρχο ρεύμα της διανόησης.

Read more ...

Mark E. Smith: Τίτλοι τέλους για τον εγκέφαλο των Fall...

"Στα δεκαοκτώ μου το όνειρό μου ήταν να κάνω μουσική που δεν υπήρχε επειδή όλα τα άλλα με άφηναν ανικανοποίητο".

O Mark Edward Smith (5 Μαρτίου 1957 – 24 Ιανουαρίου 2018) ολοκλήρωσε σήμερα τον κύκλο της ζωής του εγκαταλείποντας τα εγκόσμια έπειτα από μακρόχρονη ασθένεια. Άφησε πίσω του σημαντικό μουσικό έργο με καθαρά προσωπική σφραγίδα, κυρίως με τους Fall, το συγκρότημα που σχημάτισε το 1976 στο Πρέστγουιτς (τη γενέτειρά του κοντά στο Μάντσεστερ) έχοντας παρακολουθήσει μια από τις πρώτες συναυλίες των Sex Pistols στο Μάντσεστερ. Αμφιλεγόμενη προσωπικότητα με εμπνευσμένο και ενίοτε σκοτεινό χιούμορ, ο Smith υπήρξε συνθέτης, στιχουργός και τραγουδιστής των Fall, ενώ ενέπνευσε πλήθος καλλιτεχνών της post-punk σκηνής. Στη διάρκεια της 40χρονης καριέρας του με τους Fall κυκλοφόρησε 32 άλμπουμ με τελευταίο το περσινό New Facts Emerge.

Read more ...

Εδουάρδο Γκαλεάνο: Όσο κρατήσει η νύχτα (μια ημερολογιακή "καταχώρηση" μέσα από το βιβλίο του μεγάλου Ουρουγουανού συγγραφέα με γενικό τίτλο "Οι μέρες αφηγούνται")

Όσο κρατήσει η νύχτα (4 Μαΐου)

Ο Νοέλ Ρόσα* πέθανε το 1937, είκοσι έξι χρονών.

Μουσικός της νύχτας, που ήξερε την παραλία του Ρίο ντε Ζανέιρο μόνο από φωτογραφίες, τραγουδούσε και συνέθετε σάμπα που τραγουδιέται ακόμα στα μπαρ της πόλης.

Ένας φίλος τον συνάντησε σε κάποιο μπαρ, τις μικρές ώρες, στις δέκα το πρωί.

Read more ...

Οι Ω Ray και οι Dead Ends στο ΙΛΙΟN plus, Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018 (φωτό: Τηλέμαχος Παπαδόπουλος)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (QoQ photos)

Από τη φωτογράφιση για τo live των Omegaray που οργάνωσε την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018 το Merlin's Music Box και η Unrest Productions P.C. στο ΙΛΙΟΝ plus. Τη συναυλία άνοιξαν οι εξαιρετικοί The Dead Ends από την Καβάλα.

Read more ...

FEATURED VIDEOS

  • 1