γράφει η Φαίη Φραγκισκάτου
Σήμερα το πρωί ο ταχυδρόμος μου φερε δωράκι την πιο πρόσφατη συλλογή της Aza Records, με τίτλο A Call To Instruments vol.4. Μεγάλη η χαρά όταν παίρνω δώρο φρέσκια μουσική, πόσο μάλλον αν η μουσική αυτή διακινείται και προωθείται ανεξάρτητα και ελεύθερα χωρίς εμπορικό κέρδος. Η Aza είναι μια κολεκτίβα μουσικών που έστησε στη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 2016 ο Χρήστος Αγιαννίδης, μέλος των The Jesterdays, σε μια προσπάθειά του (όπως περιγράφεται στον ιστότοπο της Aza Records) να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα αυτό-οργάνωσης και στήριξης των συγκροτημάτων της ανεξάρτητης ελληνικής σκηνής και ελεύθερης διάδοσης της αγγλόφωνης και ελληνόφωνης ροκ μουσικής χωρίς ταμπέλες και διαχωρισμούς.
Μέχρι και σήμερα η Aza Records έχει κυκλοφορήσει τέσσερις συλλογές που μπορεί να κατεβάσει κανείς ελεύθερα από το bandcamp της εταιρείας ή απευθείας από τον ιστοχώρο της κολεκτίβας. Οι συλλογές αυτές εκτός από μουσικά όμορφες και πολυσυλλεκτικές για μένα λειτουργούν και σαν…αντιβιοτικό στη γενικότερη κατήφεια και δυσανεξία της ροκ σκηνής στην Ελλάδα. Είναι γεγονός ότι στην σταθερή υποτίμηση των πάντων, βιοτικού επιπέδου, δικαιωμάτων και ευκαιριών για ένα θετικό μέλλον, που οι περισσότεροι από μας ζούμε από το 2009 ως σήμερα, οι επαγγελματίες μουσικοί είναι σχεδόν αδύνατο να βιοποριστούν με αξιοπρέπεια μέσα από τη δουλειά τους στην Ελλάδα. Εξίσου αληθές ότι πάρα πολλοί έφυγαν για αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής στο εξωτερικό. Αλλά ακόμη κι αν κάποιος κάνει μουσική ως χόμπυ, ως ψυχοφάρμακο στην υπόλοιπή του καθημερινότητα, μόνος του δεν καταφέρνει να ανα-τροφοδοτηθεί με τη λυτρωτική αυτή δύναμη αλληλεπίδρασης της μουσικής. Γενικά σαν άνθρωπος είμαι πολύ φειδωλή σε οτιδήποτε πλασάρεται τα τελευταία χρόνια ως πρωτοβουλία αυτό-οργάνωσης. Νομίζω όμως το θετικό παράδειγμα της πρωτοβουλίας της Aza Records είναι μια θετική νότα στο τοπίο της εγχώριας ροκ, καθώς η χωρίς αποκλεισμούς προώθηση της ανεξάρτητης ελληνικής μουσικής, οδηγεί στον σεβασμό (κάποιων έστω) μουσικών μεταξύ τους και σε μια υποτυπώδη έστω συγκρότηση διακριτής ελληνικής μουσικής σκηνής του ροκ.
Στις συλλογές αυτές συμμετέχουν (Αναλυτική παρουσίαση των συγκροτημάτων και καλλιτεχνών μπορεί κανείς να βρει ΕΔΩ):
½ Southern North
40 steps under
78N
Aevin
Alchoholics Afternoon
Answer? The
Aton.ality
Awake & Gallo
Big Sleep
Black Comedies
Blame Canada
Carolle
Dandelion Fields
Elinna
Empty Frame
Experimental Souvenir
Family Idiot
Fog Ensemble
Halfnote Band
Hi Malaya
Ink
Jesterdays
Kappa
Kenny Freq
Lazy Aftershow
Lemonade on Stage
Maplerun
Marvel Zeroes
Meat Injection
Metronomic Head Move
Minor Mine
Mitic Threesome
Mother Turtle
Movement of Static
Mystic Libraries
New Zero God
Night Haze
Noa Is
Nochnoy Dozor
Omega Project 3
Once Upon a Winter
One Man Drop
Overpower
Penny Dreadful
Rumors
Runes
Six Steps above the Earth
Smokemachines
Solar Music Library
St Atom Heart
Sugar Factory
Tasos Ritos
Unshaped Ahead
Viewmaster
Vygotsky Circle
Ypogeia Troxia
Φαίη Φραγκισκάτου
Η Φαίη Φραγκισκάτου γεννήθηκε το 1974 στην Αθήνα. Η μουσική μπήκε στη ζωή της με το τουμπου τουμπου ζα, που της τραγουδούσε η μαμά της όταν έκλαιγε. Συνεχίζει να ζει στην Αθήνα. Συνεχίζει ν ακούει τη φωνή του Παύλου Σιδηρόπουλου.
Κλαίει ακόμα καμιά φορά, κι ας μεγάλωσε.
Φαίη Φραγκισκάτου
Η Φαίη Φραγκισκάτου γεννήθηκε το 1974 στην Αθήνα. Η μουσική μπήκε στη ζωή της με το τουμπου τουμπου ζα, που της τραγουδούσε η μαμά της όταν έκλαιγε. Συνεχίζει να ζει στην Αθήνα. Συνεχίζει ν ακούει τη φωνή του Παύλου Σιδηρόπουλου.
Κλαίει ακόμα καμιά φορά, κι ας μεγάλωσε.
Φαίη Φραγκισκάτου
Η Φαίη Φραγκισκάτου γεννήθηκε το 1974 στην Αθήνα. Η μουσική μπήκε στη ζωή της με το τουμπου τουμπου ζα, που της τραγουδούσε η μαμά της όταν έκλαιγε. Συνεχίζει να ζει στην Αθήνα. Συνεχίζει ν ακούει τη φωνή του Παύλου Σιδηρόπουλου.
Κλαίει ακόμα καμιά φορά, κι ας μεγάλωσε.