Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 ο πόλεμος ανάμεσα στους αριστερούς αντάρτες Σαντινίστας και το μισητό καθεστώς του αιμοσταγούς δικτάτορα Αναστάζιο Σομόζα μαινόταν στην πολύπαθη Νικαράγουα. Με τη βοήθεια των λαϊκών μαζών, οι αντάρτες ήδη κυριαρχούσαν στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας και η δικτατορία έπνεε τα λοίσθια. Η νεαρή φωτογράφος Susan Meiselas ταξίδεψε στη Νικαράγουα με το μάτι ενός ανθρωπολόγου και σύντομα, χάρη στη συμπάθειά της απέναντι στον αγώνα των Σαντινίστας, κέρδισε την εμπιστοσύνη των επαναστατών.
Στις έξι εβδομάδες που διήρκεσε το ταξίδι της, η Meiselan πήρε σβάρνα όλη τη Νικαράγουα καταγράφοντας την απίστευτη φτώχεια των κατοίκων, την εκπληκτική φυσική ομορφιά, της κεντροαμερικανικής χώρας, αλλά και την επανάσταση των Σαντινίστας. Ωστόσο, η φωτογραφία για την οποία θα μείνει για πάντα στην ιστορία είναι Ο Άνθρωπος με τη Μολότοφ.
Στις 15 Ιουλίου 1979, μια ημέρα πριν ο Σομόζα παραιτηθεί έντρομος από το αξίωμα και εγκαταλείψει τη Νικαράγουα για το Μαϊάμι, παίρνοντας μαζί του τα φέρετρα του πατέρα του και του αδελφού του, καθώς και ένα μεγάλο μέρος από τον εθνικό θησαυρό της χώρας, η Meiselas φωτογράφησε τον αντάρτη των Σαντινίστας Pablo de Jesus “Bareta” Araúz, να εκτοξεύει μια βόμβα μολότοφ σε μπουκάλι της Pepsi Cola εναντίον ενός από τα τελευταία προπύργια της εθνοφρουράς του δικτάτορα. Στο αριστερό του χέρι ο μαχητής των Σαντινίστας κρατάει όπλο αμερικανικής κατασκευής, πιθανώς λάφυρο από αντιπάλους του.
Μετά την κατάκτηση της εξουσίας από τους Σαντινίστας, η εικόνα έγινε σύμβολο της επανάστασης, της ήττας ενός απεχθούς δικτάτορα από έναν στρατό αποφασισμένων ανταρτών εφοδιασμένων με αυτοσχέδια όπλα. Σύντομα όλη η χώρα κατακλύστηκε από την εικόνα του Pablo de Jesu, καθώς τυπώθηκε παντού, από σπιρτόκουτα και μπλουζάκια, μέχρι αφίσες στους δρόμους και σε κάθε λογής έντυπο.
Το 2003 η ζωγράφος Joy Garnett χρησιμοποίησε τη φωτογραφία της Meaiselas σαν βάση για τον πίνακά της Molotov, ξεκινώντας μια αντιπαράθεση με τη φωτογράφο σχετικά με τα δικαιώματα της φωτογραφίας - αλλά αυτό είναι μια ιστορία που ελάχιστους ενδιαφέρει, καθώς o Pablo de Jesus παραμένει αιώνιο σύμβολο της αντίστασης στον αγώνα του ανθρώπους ενάντια στην εξουσία.
Η Meiselas παραμένει ακτιβίστρα, έχει βραβευτεί επανειλημμένα, ενώ ασχολείται ενεργά με τα δεινά των Κούρδων στο Κουρδιστάν, με τους πρόσφυγες, και με τα δικαιώματα των γυναικών. Το αμερικανικό περιοδικό Time έχει συμπεριλάβει τον Άνθρωπο με τη Μολότοφ ανάμεσα στις 100 σημαντικότερες εικόνες του εικοστού αιώνα.