Η θέση του Merlin’s Music Box αναφορικά με την έκθεση GR80s που διοργανώνεται στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων με τίτλο «Η Ελλάδα του Ογδόντα» και τη θεματική της περί υποκουλτούρας όπου εκτίθενται και παλιά τεύχη του Merlin’s…

Εμείς δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο… Δεδομένου ότι έχουμε υπόψη μας τη σχετική ανακοίνωση που ανάρτησαν πρόσφατα οι ΑΔΙΕΞΟΔΟ, αλλά και τη δήλωση του συνεργάτη μας Αντώνη Ζήβα, ως ομάδα συντακτών και συνεργατών του Merlin’s Music Box, δηλώνουμε ότι και τα δυο κείμενα μας βρίσκουν απολύτως σύμφωνους και τα αναδημοσιεύουμε αυτούσια.

 

H ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ "ΑΔΙΕΞΟΔΟ"

Σχετικά με την λαϊκή εμποροπανήγυρη «τέχνης και πολιτισμού», την οποία διοργανώνει η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων με παράλληλο πρόγραμμα δράσεων της στέγης του ιδρύματος Ωνάση, υπό τον ευφάνταστο και νταλκαδοπιασάρικο, χαζονοσταλγικό, τίτλο «GR80S — Η Ελλάδα του Ογδόντα στην Τεχνόπολη».

Όπως φαίνεται με μια απλή ματιά στους δεκάδες «συντελεστές» και χορηγούς της έκθεσης το πανηγυράκι είναι σουπερλούξ, και έξτραλαρντζ και έχει ορισθεί το «ευτελές» αντίτιμο των 5€, για όποιον αναξιοπαθούντα θέλει να το δει. Αλήθεια σε εποχές με τόση μνημονιακή στέρηση, τόση πρεμούρα για την διαφάνεια και τόση αλτρουιστική αγωνία για τον πολιτισμό μας, πως και δεν υπάρχει πουθενά στην σχετική ιστοσελίδα ο συνολικός προϋπολογισμός των εκδηλώσεων ; Θα ήταν άκρως ενδιαφέρον να μάθουμε πόσο πάει το ταξιδάκι – αναδρομή στα 80s και πόσο κοστολογούνται οι «υπηρεσίες πολιτισμού».

Σε κάθε περίπτωση είναι εμφανές πως η «πρωτότυπη ιστορική και πολιτισμική αναδρομή στην δεκαετία του ’80 η οποία έχει στόχο να προσφέρει στον επισκέπτη μια μοναδική αναβιωτική εμπειρία», εμπεριέχει ένα σύνολο πληρωμένων υπηρεσιών σε διάφορους «συντελεστές» και σαφώς δεν είναι μια δωρεάν πολιτιστική προσφορά στον πολίτη. Παράγει κέρδος μέσω της «παροχής εργασίας» των συντελεστών και μέσω της υπεραξίας του «αέρα» ο οποίος, στην περίπτωση αυτή, είναι τα «εκθέματα» όσων τα παραχωρούν ή όσων τα χορηγούν, ή όσων εν πάση περίπτωσή για τους δικούς τους λόγους και επιδιώξεις επιθυμούν να … «εκτεθούν» στο πανηγύρι.

Η «έκθεση» θα μοιράσει λοιπόν μπόλικη ημέτερη, λιπαρή, μασαμπούκα, έναντι υπηρεσιών ζεστού, κοπανιστού αέρα, σε ένα μεγάλο τσούρμο από ειδικούς 80-λόγους, εταιρίες «παραγωγής», «επιστημονικούς επιμελητές», «ειδικούς επιμελητές», «ιδρύματα πολιτισμού», κόρακες της επικοινωνίας και λοιπούς «ανιδιοτελείς» επαγγελματίες κουλτουρολάγνους, παρλαπίπες και ειδικούς στο καλλιτεχνικό άρμεγμα των «πολιτιστικών δράσεων».

Τι γίνεται όμως με αυτούς που δεν επιθυμούν να «εκτεθούν» από τους συγκεκριμένους προαγωγούς των «τεχνών και των γραμμάτων», ούτε να εκπορνευτούν αισθητικά από τις διάφορες κοκότες της κουλτούρας και της επικοινωνιολογίας και δεν επιθυμούν να ταΐσουν κανέναν πολύχρωμο παπαγάλο του συστήματος;

Τυχαία ανακαλύψαμε, μέσω της ιστοσελίδας της «εκδήλωσης» (http://www.gr80s.gr/index.php/teleu...), πως οι διοργανωτές αναζητούν αντικείμενα της δεκαετίας του '80 για το περίπτερο «Νεανικές υποκουλτούρες και πρωτοπορίες» και συγκεκριμένα άλμπουμ, αφίσες, flyer, t-shirts, εισιτήρια, δημοσιεύματα, κονκάρδες από διάφορα συγκροτήματα της δεκαετίας του 80, ανάμεσα στα οποία αναφέρονται με σαφήνεια και ονομαστικά οι ΑΔΙΕΞΟΔΟ.

Θέλουμε λοιπόν να ενημερώσουμε τους πάντες σχετικά με την «έκθεση» και να κοινοποιήσουμε την στάση μας απέναντι στους διοργανωτές, απλά, κοφτά και ξεκάθαρα.

Οι ΑΔΙΕΞΟΔΟ, έχουν συγκεκριμένη, στάση ζωής, συνέπεια, διαδρομή και ιστορία, τόσο σαν συγκρότημα, για όσο διάστημα υπήρξαν, όσο και σαν ξεχωριστά άτομα στην συνέχεια της ζωής του καθενός τους ξεχωριστά και της όποιας κοινωνικής, πολιτικής και εκφραστικής δραστικότητας επέλεξαν να ακολουθήσουν μετέπειτα. Η στάση αυτή σε διάφορα κοινωνικοπολιτικά θέματα είναι γνωστή, δημοσιοποιημένη, καταγεγραμμένη και ξεκάθαρη. Ειδικότερα για το συγκεκριμένο θέμα, η θέση των ΑΔΙΕΞΟΔΟ, είναι και ήταν πάντα κάθετη απέναντι σε κάθε λογής τρωκτικά της «τέχνης», μετωπική κατά των βιομηχάνων του «πολιτισμού», ενάντια στην διαπλοκή «των κύκλων της τέχνης» με τους «χορηγούς» και χλευαστική και καυστική για τους χρυσοδάκτυλους επαΐοντες της κουλτούρας, πόσο μάλλον όταν όλα αυτά μαζί σχετίζονται με τους μηχανισμούς προπαγάνδας των δομών της εξουσίας, όπως η κυβέρνηση, τα κόμματα, κλπ, των οποίων κομμάτι είναι και ο Δήμαρχος Αθηναίων ο οποίος θα εγκαινιάσει την έκθεση στις 25/1/2017.

Οι ΑΔΙΕΞΟΔΟ δεν έχουν ουδεμία σχέση με την εκδήλωση, δεν έχουν ενημερωθεί ποτέ και από κανέναν για την χρήση «εκθεμάτων» που σχετίζονται με το συγκρότημα, δεν μας έχει ζητηθεί, όπως όφειλαν στοιχειωδώς και τυπικά να πράξουν οι δήθεν νομιμόφρονες προστάτες των δικαιωμάτων του πολίτη, ουδέποτε η άδεια για την χρήση οπτικοακουστικού και λοιπού υλικού.

Οποιαδήποτε λοιπόν αναφορά των διοργανωτών στους ΑΔΙΕΞΟΔΟ, είναι αυθαίρετη και απαράδεκτη. Δεν εγκρίνουμε και δεν συναινούμε στην, με οποιοδήποτε τρόπο τυχόν γίνει, αναφορά στο συγκρότημα (ακουστικό υλικό, φωτογραφίες, στίχοι, κείμενα, αφίσες κλπ) Κάθε τυχόν αναφορά του συγκροτήματος των ΑΔΙΕΞΟΔΟ στην έκθεση αυτή, εκλαμβάνεται από εμάς ως, κυνική, προσβλητική και φασιστική πράξη υπεξαίρεσης.

Οι ΑΔΙΕΞΟΔΟ δεν επιθυμούμε να υπάρχουμε σε καμία αποστροφή της «Ιστορίας», όπως την συγγράφουν οι εμπνευστές της «εκθέσεως».

Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη, στην αισθητική, στα δήθεν αγαθά κίνητρα και στο είδος της γνωστής «ανιδιοτέλειας», τα οποία πρεσβεύουν οι διοργανωτές, χορηγοί, οι διαχειριστές και οι λοιποί τεχνοδίαιτοι, ξεκοκκαλιστές του «πολιτισμού».

Δεν πιστεύουμε σε καμία καλή πρόθεση των υποκειμένων που πολιτεύονται ή διαχειρίζονται εξουσία και δεν θέλουμε καμία απολύτως σχέση μαζί τους.

Δεν θα μπούμε στη διαδικασία και τον κόπο να ζητήσουμε από τους υπεύθυνους της οργάνωσης να αποσύρουν οποιοδήποτε έκθεμα αφορά στους ΑΔΙΕΞΟΔΟ, ούτως ή άλλως δεν τους αναγνωρίζουμε καμία νομιμοποίηση να διαχειρίζονται τα δικαιώματα μας και την αξιοπρέπεια μας, εντός του δύσοσμου βάλτου της αστικής «δημοκρατίας» στην οποία επιχειρούν, εμπορεύονται, πολιτεύονται, διαπλέκονται, εξουσιάζουν και ποδηγετούν.

Δεν διεκδικούμε τα δικαιώματα μας από «αρχές», κυκλώματα μαζικής χειραγώγησης και εξουσιαστικούς μηχανισμούς, θεωρούμε πως ο αυτοεξευτελισμός τους είναι δεδομένος.

Δεν μας αφορά η ξεφτίλα τους και δεν θα τους απευθύνουμε καν τον λόγο, δεν θέλουμε καν να μάθουμε αν τελικά βρέθηκαν προσφορές «εκθεμάτων» που να μας αφορούν

Τους γράφουμε στις παλιές μας αρβύλες οι οποίες έχουν κλοτσήσει γερά και θα συνεχίσουν να κλοτσούν πολλούς από δαύτους στους επιδέξιους κώλους τους.

ΑΔΙΕΞΟΔΟ

24/1/2017

 

ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΜΑΣ ΑΝΤΩΝΗ ΖΗΒΑ

O Δήμος της Αθήνας θεσμικά ήταν αυτός που εκκένωσε (ιδιοκτήτης γαρ) τη Βίλα Αμαλίας. Το ίδρυμα Ωνάση ήταν ο ιδιοκτήτης του ακινήτου επί της Λ. Αμαλίας, εκεί που ξεκίνησε η πρώτη κατάληψη της Βίλας και ζήτησε τότε, τρεις μήνες μετά την κατάληψη του άδειου κτιρίου, να εκκενωθεί.

Σήμερα αμφότεροι διοργανώνουν υπό την αιγίδα τους μεγαλειώδη έκθεση μνήμης στη δεκαετία του ’80, συμπεριλαμβάνοντας και την αντικουλτούρα της, το ελληνικό punk, την αντιπληροφόρηση, όλα αυτά που οι ίδιοι αντιμετώπισαν σαν εχθρούς τους (που πράγματι ήταν και θα είναι). Πρόκειται για την αλαζονική κραυγή της νίκης τους, σύμφωνα με το δόγμα του καπιταλιστικού συστήματος: Ό,τι δεν μπορεί να το καταστρέψει, το αλλοτριώνει προς όφελός του κάνοντάς το διάσημο, ενταγμένο στο θέαμα του life-style. Όταν οι «κακοί» είναι νεκροί, οι «καλοί» πάντα θα έχουν να πουν μια καλή κουβέντα για τους ακίνδυνους πια εκλιπόντες.

Γραφτείτε στο Νewsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1