Γράφει ο Αργύρης Αργυριάδης
Πολύ πρόσφατα στο Βeatniks της Κωλέττη βρέθηκα να τα πίνω με τον Ελβετό «αιδεσιμότατο» Beat-Man, κατά κόσμο Beat Zeller. Μια συνάντηση ιδιαίτερα περίεργη και γοητευτική με έναν άνθρωπο ευγενικό, παράξενο – μια υπερβολικά πλουσιοπάροχη προσωπικότητα. Εκτός από μουσικός, DJ και άλλα πολλά μοιραζόμαστε κάτι κοινό: είμαστε και οι δυo μέλη των Wobblies, του ιστορικού συνδικάτου των Βιομηχανικών Εργατών του Κόσμου (IWW). Όπως ο ίδιος μου εκμυστηρεύθηκε τον οργάνωσε ένας φίλος του και που σύντομα θα οργανωθεί και ο γιoς του! Σε αυτό το άρθρο δεν θα ασχοληθώ με την χειραφέτηση του κόσμου, αλλά θα προσπαθήσω να παρουσιάσω το έργο του εν συντομία και τα «πειραγμένα» trash-blues του.
Γενικά μου αρέσουν τα «πειραγμένα» πράγματα, τα περιθωριακά, που απευθύνονται σε οριακούς ανθρώπους και ξεφεύγουν από τον καθωσπρεπισμό. Αυτό ήταν το κίνητρο που με αρχικά οδήγησε να ακούσω τον Beat-Man και όχι η συμμετοχή του στο garage συγκρότημα των Μonsters, με τους οποίους είναι αρκετά γνωστός. Αν και ξεκίνησε την καριέρα του το 1986 με αυτό το συγκρότημά, στη συνέχεια δημιούργησε το μονομελές σχήμα Lightning Beat-Man One Man Band για να του αλλάξει τελικά όνομα σε Reverend Beat-Man το 1999.
Κάποιοι τον θεωρούν ως τον βασιλιά του πρωτόγονου rock & roll με στοιχεία gospel-blues-trash και σίγουρα δεν έχουν άδικο μιας και ξεφεύγει από τον κλασικό στημένο ήχο των mainstream blues για να απευθυνθεί με τη μουσική του σε ένα πιο αντισυμβατικό κοινό. Κατά την άποψη μου, ως μέλος μιας μονομελούς μπάντας, ο Beat-Man γνωρίζει σε βάθος το είδος των blues και το εμπλουτίζει με πιο αντισυμβατικά στοιχεία, τα οποία θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως punk η, ακόμα και κάτι πιο αιρετικό, κρίνοντας από τη διασκευή του στο «Black Metal» των Venom. Σίγουρα η μουσική του δεν περνάει απαρατήρητη. Είτε όταν παίζει μόνος του, είτε όταν εμφανίζεται μαζί του μια χορεύτρια ονόματι Panti-Christ ή, τέλος, όταν τραγουδάει παρέα με την Nicole Izobel García, η οποία εμφανίζεται στη σκηνή φορώντας ράσο καλόγριας. Όπως γράφει και στην σελίδα της δισκογραφικής του εταιρείας, Voodoo Records, o ήχος του αιδεσιμότατου «Θα τσακίσει τη ραχοκοκαλιά σας, θα κάνει το συκώτι σας να τρέμει και τα γόνατά σας να παγώνουν».
Είναι αξιοσημείωτο ότι πριν δημιουργήσει τη μονομελή μπάντα του, ο αιδεσιμότατος είχε επινοήσει το «ατομικό κατς», ένα άθλημα όπου ο ίδιος παίζει αντίπαλος με τον εαυτό του και τον κερδίζει. Μια περίεργη σημειολογία που ως εύρημα την θεωρώ εξίσου υπέροχη και σημαντική στο πνεύμα του ύφους των Tiger Lillies, τηρουμένων φυσικά των αναλογιών και οπωσδήποτε σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο. Χρησιμοποιώντας θρησκειολογική σημειωτική και αλληγορίες περί χριστιανισμού, ο αιδεσιμότατος δεν βρίσκεται στην γη μόνο για να παίζει μουσική, αλλά έχει ως αποστολή του να διαδώσει το ευαγγέλιο των trash blues σε όλο το εκκλησίασμα των πιστών του απανταχού στον κόσμο, με αυτόν το περίεργο εωσφορικό ήχο και με στίχους που μιλούν για ζωή και για θάνατο, για χαμένες αγάπες, μέχρι τελικά οι «πιστοί» να βρουν τη φώτιση μέσα από τα κηρύγματά του. Όλα αυτά τον βοήθησαν να ανέβει στη σκηνή του περίφημου Montreux Jazz Festival και να παρουσιάσει τις δημιουργίες του.
Κλείνοντας αυτό το σύντομο κείμενο, σας προτρέπω να ακούσετε την μουσική του και να προωθήσετε το άρθρο αυτό σε 666 φίλους, ειδάλλως θα πέσει ο ουρανός και θα σας πλακώσει ή μπορεί ο αιδεσιμότατος να στείλει στο κατόπι σας τους Καβαλάρηδες της Αποκάλυψης. Ένα πράγμα όμως είναι σίγουρο: ότι δεν θα απογοητευτείτε. Σίγουρα πάντως, εκείνο το βράδυ που βρέθηκα στο ίδιο μπαρ και αντίθετα από τον άγιο της Αρλέτας, μπορεί ο αιδεσιμότατος Beat-Man να μη μας κοινώνησε με ουίσκι και νερό, αλλά αυτό δεν μειώνει σε τίποτα την συνάντηση και επιβεβαιώνει ότι στα Εξάρχεια και σε πείσμα όλων δεν πλήττεις ποτέ. Αμήν!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:
O Mickey Pantelous μιλάει στο Merlin's Music Box
Αργύρης Αργυριάδης
Ο Αργύρης Αργυριάδης αφού πρώτα έζησε την συγκλονιστική εμπειρία της συναυλίας του Rory Gallagher στην Νέα Φιλαδέλφεια το 1981 έκτοτε, από μικρή ηλικία τρέχει στα στενά των Εξαρχείων, πιστός στην Ιδέα της ελευθερίας, παραμένει πάντα καταληψίας «τρελός και ευτυχισμένος», υπερασπιστής του Ιστορικού Μείζονος Αναρχισμού και μέλους του Ενός Δυνατού Συνδικάτου. Μισό αιώνα μετά την γέννηση του, έχει αφιερώσει τις σπουδές του στην ιατρική, την ψυχιατρική και την ψυχολογία στον αγώνα για την κοινωνική χειραφέτηση. Όταν δεν διαβάζει επικίνδυνα βιβλία, δεν ακούει παράξενες μουσικές ή να γράφει ακατανόητες ιστορίες στο merlin's, συμμετέχει σε Αυτοργανωμένες Συλλογικότητες Υγείας,συνελεύσεις, πορείες και δράσεις διότι τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμα.
Αργύρης Αργυριάδης
Ο Αργύρης Αργυριάδης αφού πρώτα έζησε την συγκλονιστική εμπειρία της συναυλίας του Rory Gallagher στην Νέα Φιλαδέλφεια το 1981 έκτοτε, από μικρή ηλικία τρέχει στα στενά των Εξαρχείων, πιστός στην Ιδέα της ελευθερίας, παραμένει πάντα καταληψίας «τρελός και ευτυχισμένος», υπερασπιστής του Ιστορικού Μείζονος Αναρχισμού και μέλους του Ενός Δυνατού Συνδικάτου. Μισό αιώνα μετά την γέννηση του, έχει αφιερώσει τις σπουδές του στην ιατρική, την ψυχιατρική και την ψυχολογία στον αγώνα για την κοινωνική χειραφέτηση. Όταν δεν διαβάζει επικίνδυνα βιβλία, δεν ακούει παράξενες μουσικές ή να γράφει ακατανόητες ιστορίες στο merlin's, συμμετέχει σε Αυτοργανωμένες Συλλογικότητες Υγείας,συνελεύσεις, πορείες και δράσεις διότι τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμα.
Αργύρης Αργυριάδης
Ο Αργύρης Αργυριάδης αφού πρώτα έζησε την συγκλονιστική εμπειρία της συναυλίας του Rory Gallagher στην Νέα Φιλαδέλφεια το 1981 έκτοτε, από μικρή ηλικία τρέχει στα στενά των Εξαρχείων, πιστός στην Ιδέα της ελευθερίας, παραμένει πάντα καταληψίας «τρελός και ευτυχισμένος», υπερασπιστής του Ιστορικού Μείζονος Αναρχισμού και μέλους του Ενός Δυνατού Συνδικάτου. Μισό αιώνα μετά την γέννηση του, έχει αφιερώσει τις σπουδές του στην ιατρική, την ψυχιατρική και την ψυχολογία στον αγώνα για την κοινωνική χειραφέτηση. Όταν δεν διαβάζει επικίνδυνα βιβλία, δεν ακούει παράξενες μουσικές ή να γράφει ακατανόητες ιστορίες στο merlin's, συμμετέχει σε Αυτοργανωμένες Συλλογικότητες Υγείας,συνελεύσεις, πορείες και δράσεις διότι τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμα.