Γράφει ο Γιώργος Αθανασόπουλος
Φωτογραφίες: Ηλίας Μωραΐτης [ElMo Art]
Η πληθωρικότητα του Ντίνου Σαδίκη από την εποχή του εκρηκτικού μεταπάνκ μανιφέστου των Εν Πλω βρίσκεται σε διαρκή ρήξη με την προσωπική του εργογραφία: μόλις τέσσερις δίσκοι μέσα σε τριάντα χρόνια δεν είναι δα και το καλύτερο δείγμα «επαγγελματία» μουσικού, κάτι για το οποίο μάλλον δε δίνει δεκάρα τσακιστή ο ίδιος ως ορκισμένος οπαδός του λαφαργκισμού.
Διαθέτοντας μια πανοραμική αντίληψη περί μουσικής και αδιαφορώντας προφανώς για τα standards μιας μεγαλύτερης εμπορικής πιάτσας όλα αυτά τα χρόνια, ο Σαδίκης πορεύεται έχοντας-αλίμονο!-κατακτημένη την τεχνογνωσία της τραγουδοποιίας κρατώντας τους «στοιχειώδεις» κανόνες της, αλλά ταυτόχρονα αναπτύσσοντάς την μέσα σε ένα εντελώς δικό του ενορχηστρωτικό περιβάλλον. Και δεν έχει διστάσει να ανασκευάσει και να αναθεωρήσει αρκετές από τις μέχρι τώρα δημιουργίες του.
Δέκα τραγούδια με συνολική διάρκεια μισής ωρίτσας αποτελούν το δίσκο Πίσω από τη Σκιά όπου τον δαιμονισμένο καλικάντζαρο με τον ηλεκτρικό μπαγλαμά συνοδεύουν οι συνήθεις ύποπτοι, εδώ και είκοσι και πλέον χρόνια, Χρήστος Παππάς (μπάσο), Πάνος Παπάζογλου (κιθάρες) και Λάζαρος Πλιάμπας (τύμπανα). Δέκα νέα ηχογραφήματα (ωστόσο με τον Σαδίκη δε μπορείς να έχεις τη σιγουριά για το πότε ακριβώς γράφτηκαν, αν είναι σχετικά πρόσφατα δηλαδή ή παλαιότερα, χωρίς να το μάθεις από πρώτο χέρι, όπως λένε) που κινούνται με πλήρη ελευθερία πάνω στη διαχρονική συνέπεια του δημιουργού τους ως ροκ δρώμενα σε ελεύθερη πτώση χωρίς δίχτυ ασφαλείας, ακόμα και για τους επαρκώς ψυλλιασμένους. Ο Σαδίκης οδηγεί μια μπάντα μπετόν αρμέ, τίγκα στον ηλεκτρισμό με τα δέοντα μπλιμπλίκια, ικανή να παίξει από cold wave μέχρι ξεχειλωμένα blues, υπηρετώντας ευλαβικά τους στίχους του.
Στα τραγούδια του δίσκου συνυπάρχουν η δικαίωση μιας τραγικής (τρέχουσας και προσδοκώμενης) επικαιρότητας («Πληροφορία», «Νερό», «Τάφος»), η προσωπική απόγνωση («Εγκλεισμός», «Πες μου»), τα αδιέξοδα των διαπροσωπικών σχέσεων και των μοναχικών καταστάσεων («Μ’ Αγαπάς», «Δυο Μέρες»), ο αυτοσαρκασμός («Σωστό»), η οργή («Εμμονές») ακόμα και η ηρωική παραίτηση («Τέλος Γραμμής»). Κι όλα αυτά, με παρόντα τα πνεύματα του Ασημάκη Πανσέληνου και της Ρίτας Σακελλαρίου μεταξύ άλλων.
Το Πίσω από τη Σκιά είναι ένας δίσκος που τυπώθηκε σε βινύλιο σε ένα ταπεινό τιράζ των 200 αντιτύπων, εξαντλήθηκε από τις προπαραγγελίες (άντε να κάνει μια ανατύπωση στην καλύτερη των περιπτώσεων, δηλαδή) και απευθύνεται χωρίς ίχνος ελιτισμού σε άτομα που μπορούν να ακούσουν το παρακάτω τετράστιχο, παιγμένο και τραγουδισμένο από το Μάρκο Βαμβακάρη:
Μη νομίζεις πως δεν ξέρω το σωστό/απλά δεν έμαθα να κάνω το σωστό/μη νομίζεις πως δεν έμαθα να ζω/απλά δεν ήθελα να κάνω το σωστό».
Υγ1. Οι ταινίες που ιδανικά θα συνόδευαν το δίσκο είναι το Blade Runner και η Πρωινή Περίπολος.
Υγ2. Ζηλεύω αυτούς που ίσως δουν το Σαδίκη και την παρέα του να παρουσιάζουν επί σκηνής το άλμπουμ.
Το Πίσω από τη Σκιά κυκλοφορεί σε βινύλιο από την Labyrinth of Thoughts Records (περιορισμένη έκδοση 200 αντιτύπων - εξαντλημένη). Η ίδια εταιρεία επανακυκλοφορεί το ένα και μοναδικό άλμπουμ των Εν Πλω σε 300 αντίτυπα με τρία ακυκλοφόρητα κομμάτια.
(Ντίνος Σαδίκης) facebook youtube
(Labyrinth of Thoughts) facebook label
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:
Sofia Labropoulou & Vassilis Ketentzoglou - Butterfly
Μπάμπης Παπαδόπουλος: "Παραλογές του Άχρηστου"
Grey River & The Smoky Mountain: "Live To Tell The Tale" , ανάμεσα σε θρύλους και δοξασίες...
Sugahspank! & The Swing Shoes: "Cash"