• Merlin's Music Box

    Merlin's Music Box



    Το Merlin's Music Box ήταν, είναι και θα είναι ένα φανζίν που κυκλοφόρησε το πρώτο του τεύχος τον Οκτώβριο του 1989 και έκλεισε τον έντυπο κύκλο του το 1995, έπειτα από 26 τεύχη. Ενεργοποιήθηκε εκ νέου την άνοιξη του 2014, αυτή τη φορά ηλεκτρονικά, μέσω του facebook και της ιστοσελίδας του, με σκοπό την παρουσίαση μουσικών σχημάτων και καλλιτεχνών από το χώρο της rock (και όχι μόνον), τη διοργάνωση εκδηλώσεων και, κυρίως, την τέρψη των φίλων του.
  • 1
sponsors inExarchia Μετα δεύτερο Blues.gr - Keep The Blues Alive ΙΝΤΡΙΓΚΑ
  • David Vine, Ηνωμένες Πολιτείες του πολέμου / Mια παγκόσμια ιστορία των ατέρμονων συγκρούσεων από τον Κολόμβο μέχρι το ισλαμικό κράτος

    David Vine, Ηνωμένες Πολιτείες του πολέμου / Mια παγκόσμια ιστορία των ατέρμονων συγκρούσεων από τον Κολόμβο μέχρι το ισλαμικό κράτος

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Η απειλή του πολέμου αποτελεί εδώ και καιρό το πιο πειστικό εργαλείο πολιτικής ικανότητας, κάτι που γίνεται ακόμα καλύτερο αν υποστηρίζεται περιστασιακά στο πεδίο της μάχης. Από την εποχή του Πολέμου της Ανεξαρτησίας και μετά, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά πληθωρικές και επιδέξιες στη χρήση του πολέμου ως μέσου για την επίτευξη ενός σκοπού, ξεκινώντας με τις βάναυσες κατασχέσεις των κυρίαρχων εδαφών των αυτοχθόνων εθνοτήτων της Βόρειας Αμερικής. Οι εκστρατείες αυτές, συχνά εναντίον αμάχων, ήταν ιδιαίτερα αιματηρές και βάναυσες. η τυπική στρατιωτική πρακτική. Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο μεταξύ 1890 και 1920, οι μισοί διοικητές του Αμερικανικού Στρατού εμπλέκονταν σε αποικιακές σφαγές.

    Read More
  • Medicine Show Revisited: Οι Dream Syndicate στις «τις μέρες μετά το κρασί και τα τριαντάφυλλα»...

    Medicine Show Revisited: Οι Dream Syndicate στις «τις μέρες μετά το κρασί και τα τριαντάφυλλα»...

    Οι Dream Syndicate περιοδεύουν σε Αμερική και Ευρώπη, παρουσιάζοντας εκ νέου το δεύτερο τους άλμπουμ και ο Θανάσης Μήνας θυμάται «τις μέρες μετά το κρασί και τα τριαντάφυλλα». Μετά από μια μακρά και παρατεταμένη διαπραγμάτευση με την Universal Music Group, το συγκρότημα κέρδισε το δικαίωμα να επανεκδώσει το Medicine Show ως ένα κουτί 42 τραγουδιών με 29 ακυκλοφόρητες ηχογραφήσεις από την εποχή του 1983-84, και για αυτό το λόγο, το συγκρότημα ανέστησε την εταιρεία Down There, η οποία θα διανέμεται από την Fire Records. 

    Read More
  • The Sexy Christians: Μια Συνέντευξη για τον Ήχο της Εξομολόγησης

    The Sexy Christians: Μια Συνέντευξη για τον Ήχο της Εξομολόγησης

    Συνέντευξη στον Χρήστο Κορναράκη

    Φωτογραφίες: zilos.k

    Υπάρχουν δίσκοι που απλώς ακούγονται και άλλοι που σε παρασύρουν σε έναν μυστικό, αληθινό μουσικό κόσμο. Το Original Sins των Sexy Christians ανήκει σε αυτή την δεύτερη κατηγορία: ιδρωμένο, τρυφερό, πειραχτικό και λίγο επικίνδυνο. Δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει, αλλά να θυμίσει και να προκαλέσει έντονα συναισθήματα. Μίλησα με τη μπάντα για τον δίσκο, τον ήχο, τη δημιουργία, και πώς κάθε κομμάτι εκφράζει μικρές αμαρτίες και χαρά.

    Read More
  • Πόλεμος και νεοφασισμός: η καταστατική συνθήκη του νεοφιλελευθερισμού

    Πόλεμος και νεοφασισμός: η καταστατική συνθήκη του νεοφιλελευθερισμού

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Maurizio Lazzarato, Αδιέξοδα της δυτικής κριτικής σκέψης. Πόλεμος, πάλη των τάξεων, φασισμός

    «Ελπίζω ότι η φασιστική απειλή θα καταστήσει σαφές σε όλους ότι οι διαφορές και οι πολλαπλότητες αυτές καθαυτές είναι αδύναμες αν δεν κατορθώσουν να συγκροτήσουν εργαλεία για να μπορούν να δράσουν εντός του πλαισίου της ταξικής πάλης, δηλαδή εντός της μακροπολιτικής σύγκρουσης»

    Ο Maurizio Lazzarato, Ιταλός κοινωνιολόγος, φιλόσοφος και ακτιβιστής, γεννήθηκε το 1955. Στο τέλος της δεκαετίας του 1970, μετά τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Πάντοβα και τη δράση του στο κίνημα της "Εργατικής Αυτονομίας", κατέφυγε μόνιμα στο Παρίσι. Εκεί μελετά, ως αυτόνομος ερευνητής, την εργατική δύναμη και την άυλη εργασία, την οντολογία της εργασίας και την επισφάλεια, τον γνωσιακό καπιταλισμό και τη βιοπολιτική, τα "μετασοσιαλιστικά" κινήματα, τον ακτιβισμό και την τέχνη. Είναι ιδρυτικό μέλος και συντάκτης του περιοδικού Multitudes, ερευνητής στο κέντρο Matisse/CNRS (Universite Paris I) και μέλος του College International de Philosophie.

    Read More
  • Inherent Vice – Ο παραισθητικός ίλιγγος του Paul Thomas Anderson (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #8)

    Inherent Vice – Ο παραισθητικός ίλιγγος του Paul Thomas Anderson (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #8)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Η Αμερική στα χέρια του Paul Thomas Anderson μοιάζει με ανοιχτή πληγή - μια αφήγηση όπου οι ήρωες χάνουν τη γη κάτω από τα πόδια τους και αναζητούν στα συντρίμμια νόημα. Μετά τη βίαιη κάθοδο του There Will Be Blood και την υπαρξιακή ιεροτελεστία του The Master, το Inherent Vice (ελλ. τίτλος Έμφυτο Ελάττωμα) φαντάζει πλάγια παρέκκλιση - ένα ψυχεδελικό stoner noir που κρύβει κάτω από το χιούμορ του μια βαθιά μελαγχολία. Είναι η ιστορία μιας εποχής που, καθώς τελειώνει, αφήνει στους ήρωες μονάχα ομίχλη, φαντάσματα και αναμνήσεις.

    Read More
  • The Heavy Hearts Vendetta - Romanticide EP (2025)

    The Heavy Hearts Vendetta - Romanticide EP (2025)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Οι Heavy Hearts Vendetta δεν έγραψαν απλώς ένα EP· κατέθεσαν ένα ψυχικό τοπίο λουσμένο στη βρώμικη ενέργεια του garage rock, μια μαρτυρία από τα σπλάχνα της εμπειρίας. Η μπάντας αποτελείται από τους: Rolly (κιθάρα, φωνή, σύνθεση), Anastasia (φωνή, πλήκτρα), Gio (μπάσο), Lelos (drums). Το “Romanticide” κυκλοφόρησε στις 26 Σεπτεμβρίου 2025 και δεν ήρθε για να προκαλέσει με αναμνήσεις, μα να ξυπνήσει πληγές που ψάχνουν ακόμη δικαίωση.

    Read More
  • The Punk Syndrome: Παίξτε πανκ!

    The Punk Syndrome: Παίξτε πανκ!

    Γράφει ο Γρηγόρης Αγκυραλίδης

    Είναι ο Τόνι, ο Κάρι, ο Σάμι και ο Πέρτι. Ο ντράμερ, ο τραγουδιστής, ο μπασίστας και ο κιθαρίστας. Είναι από τη Φινλανδία. Και παίζουν πανκ. Όλοι μαζί είναι το πανκ συγκρότημα Pertti Kurikan Nimipäivät. Σε αυτούς αναφέρεται το ντοκυμαντέρ The Punk Syndrome του 2012, των Jukka Kärkkäinen και J-P Passi.

    Read More
  • Mogwai:

    Mogwai: "The Bad Fire", μια διαχρονική φλόγα που καίει ακόμα δυνατά...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Λίγες μπάντες έχουν καταφέρει να διατηρήσουν την καλλιτεχνική τους ακεραιότητα και την επιδραστικότητά τους για τρεις δεκαετίες. Οι Mogwai, οι ακούραστοι πρεσβευτές του post-rock, επιστρέφουν με το The Bad Fire, το ενδέκατο άλμπουμ τους, και καταφέρνουν να συνδυάσουν την ωριμότητα με τη δημιουργική φρεσκάδα. Σε μια δισκογραφία γεμάτη ηχητικές κορυφογραμμές, η νέα τους δουλειά στέκει ως ένα ακόμα μνημείο στην ικανότητά τους να διαμορφώνουν συναισθηματικά τοπία μέσω της μουσικής.

    Read More
  • Soo Catwoman: Πιο punk κι απ' τους punks...

    Soo Catwoman: Πιο punk κι απ' τους punks...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Η Susan Lucas, όπως ήταν το πραγματικό όνομα της Catwoman, δεν τραγουδούσε, δεν δούλευε στο κατάστημα SEX των McLaren/Westwood ούτε συμμετείχε σε κάποιο πανκ συγκρότημα ούτε (αν και το 1979 θα έκανε ένα σύντομο πέρασμα τραγουδώντας στους Invaders), αλλά λόγω του παρουσιαστικού της συνδέθηκε αμέσως με την παρέα του Bromley Contingent και τους Sex Pistols. Είχε εντυπωσιακή εμφάνιση χάρη στην ασυνήθιστη κόμμωσή της και επειδή έτυχε να βρίσκεται στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή απαθανατίστηκε σε πολλές φωτογραφίες που σφράγισαν την πρώτη περίοδο του πανκ, με πιο εμβληματική την κλασική της πλέον πόζα απέναντι στο φακό του Ray Stevenson (βλ. στα σχόλια). Δεν υπήρχε πάρτι ή συναυλία στην πανκ ροκ σκηνή της πρώτης περιόδου χωρίς την παρουσία της Catwoman φορώντας ένα από τα τελευταία της κοστούμια.

    Read More
  • Πάνος Μπαρούτις: «Δεν είμαι κομίστας, καμία σχέση. Απλώς κάνω κάτι που γουστάρω για την πάρτη μου και όποιον άλλον μπορεί να συντονιστεί με αυτά που φτιάχνω...» (αποκλειστική συνέντευξη)

    Πάνος Μπαρούτις: «Δεν είμαι κομίστας, καμία σχέση. Απλώς κάνω κάτι που γουστάρω για την πάρτη μου και όποιον άλλον μπορεί να συντονιστεί με αυτά που φτιάχνω...» (αποκλειστική συνέντευξη)

    Τα σκίτσα του Πάνου Μπαρούτι αποτυπώνουν μια ολόκληρη κατάσταση. Είναι η φωνή της κοινότητας του DIY, που στέκεται όρθια μέσα στις δυσκολίες και την ισοπέδωση της σημερινής Ελλάδας∙ εκφράζεται, διεκδικεί, βρίσκει νόημα και δυνατότητες για τέχνη, συλλογικότητα και γέλιο εκεί που η κυριαρχία βλέπει μόνο ευκαιρίες για «ανάπτυξη», κέρδος και ξερίζωμα. Οργανικά ενταγμένος σε αυτή την σκηνή, ζει και δημιουργεί μέσα από τις μπάντες, εμπνέεται από τους στίχους τους και τη μουσική τους∙ ζωντανεύει τις φιγούρες του με την εικονοκλαστική διάθεση που μας έκανε να σκιτσάρουμε στα κρυφά στη σχολική αίθουσα, σαν το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο εκείνη τη στιγμή να ήταν να γκρεμίσουμε τον παραλογισμό που μας περιέβαλε με ένα γέλιο. Σε αυτή την κουβέντα, ο Πάνος περιγράφει στο Merlin’s και τον Αλέξη Καλοφωλιά πώς ένα παιδί βρίσκει τον δρόμο του και τη θέση από την «άγονη» ελληνική επαρχία των ‘90s στο αθηναϊκό punk underground με πυξίδα τις αξίες του και τη δίψα για έκφραση.

    Read More
  • Λάμπρος Παπαλέξης -

    Λάμπρος Παπαλέξης - "Νομανσλάνδη" (ψηφιακή κυκλοφορία, 2025)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το Νομανσλάνδη του Λάμπρου Παπαλέξη είναι ένας δίσκος βγαλμένος από τη ρίζα της προσωπικής εμπειρίας, ένα αποχαιρετιστήριο γράμμα που δεν απευθύνεται σε ξένους αλλά σε συνενόχους – παλιούς φίλους, άγνωστους ταξιδιώτες, μελλοντικά φαντάσματα. Εδώ δεν βρίσκει κανείς τον εντυπωσιασμό της τεχνικής ή την άμυνα μιας στιλπνής παραγωγής. Αντίθετα, τον υποδέχεται ένας ωμός, ζωντανός ήχος, δοσμένος σαν τελευταίο τραπέζι μιας παρέας που δεν θέλει να τελειώσει η κουβέντα.

    Read More
  • Αύγουστος 1965: Η πρώτη συναυλία των Jefferson Airplane...

    Αύγουστος 1965: Η πρώτη συναυλία των Jefferson Airplane...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Στις 13 Αυγούστου 1965, οι Jefferson Airplane έκαναν το ντεμπούτο τους στα εγκαίνια του Matrix στο Σαν Φρανσίσκο, ένα κλαμπ -πρώην πιτσαρία- που είχε ανοίξει ο τραγουδιστής του συγκροτήματος Marty Balin με τη βοήθεια μερικών επενδυτών στην οδό Fillmore 3138, προσβλέποντας να γίνει στέκι της νέας rock σκηνής που διαμορφωνόταν στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.

    Read More
  • Μπρέτσια (περί της συγκολλλητικής διάθεσης): Το νέο βιβλίο της Γεωργίας Συριοπούλου (Abies Sylos)...

    Μπρέτσια (περί της συγκολλλητικής διάθεσης): Το νέο βιβλίο της Γεωργίας Συριοπούλου (Abies Sylos)...

    Κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Μετρονόμος το νέο βιβλίο της Γεωργίας Συριοπούλου , Μπρέτσια , μετά την, προ δύο ετών αν δεν απατώμαι, συλλογή μικρών ιστοριών της ιδίας, Bagatelles της οδού Αλκαμένους . Η Γεωργία είναι μία αναγεννησιακή homo universalis του καιρού μας. Είναι εικαστικός (ζωγράφος) και μουσικός, επίσης διδάσκει τη Μέση Εκπαίδευση. Και στο βιβλίο αυτό, αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά συστηματική ανατόμος της ανθρώπινης ύπαρξης, μία πραγματολογική και αισθητική φυσιοδίφης η οποία συστηματικά σταχυολογεί και ξεδιαλέγει από τα μπουκαλάκια και τα κουτάκια του νού της, υλικά της ανθρώπινης δραστηριότητας για να τα αναδείξει, με τον δικό της τρόπο. Η λέξη Breccia είναι Ιταλική και αρχικά σημαίνει "μπάζα". Η διάθεση της Γεωργίας στο βιβλίο αυτό είναι "συγκολλητική" όπως διαβάζουμε.

    Read More
  • The Master - Εξάρτηση, πίστη και το κενό της αμερικανικής ψυχής (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #7)

    The Master - Εξάρτηση, πίστη και το κενό της αμερικανικής ψυχής (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #7)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Με το There Will Be Blood (2007), ο Paul Thomas Anderson έστησε έναν κινηματογραφικό ναό γύρω από την αχαλίνωτη βία του καπιταλισμού. Ο Daniel Plainview, ερμηνευμένος μνημειωδώς από τον Daniel Day-Lewis, ενσάρκωσε την ωμή φιλοδοξία, τον άνθρωπο που μετατρέπει τη γη σε κέρδος και το κέρδος σε εξουσία. Η Αμερική του πετρελαίου ήταν μια Αμερική που έμαθε να μετράει την ψυχή σε βαρέλια και να βουτάει στο σκοτάδι της απληστίας.

    Read More
  • Jarvis Cocker: Ο τελευταίος κοινός άνθρωπος της Britpop επιστρέφει με το “More”...

    Jarvis Cocker: Ο τελευταίος κοινός άνθρωπος της Britpop επιστρέφει με το “More”...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Ο άνθρωπος που έκανε την αμηχανία στάση ζωής και την ειλικρίνεια pop αφήγηση, επιστρέφει το 2025 με νέο άλμπουμ των Pulp - μια αφήγηση για τη φθορά, την τρυφερότητα και την ενηλικίωση. Σε μια εποχή όπου η δημόσια εικόνα κατασκευάζεται με curated feeds, λειασμένα avatars και τεχνητές αλήθειες, ο Jarvis Cocker μοιάζει με παρεμβολή σε σήμα καμπάνας. Ένας άνθρωπος που μπήκε στο κάδρο σαν θόρυβος. Ψηλός, σκελετωμένος, με δεύτερα γυαλιά, γόνατα που δείχνουν πάντα προς τα μέσα και φωνή που δεν επιβάλλεται, αλλά σιγοψιθυρίζει με επίγνωση. Αν η pop κουλτούρα ήταν λειτουργικό σύστημα, ο Jarvis θα ήταν το ανθρώπινο glitch - η υπενθύμιση ότι ο πυρήνας δεν είναι το άψογο. Είναι το αληθινό.

    Read More
  • The Spook Who Sat by the Door: η πιο ριζοσπαστική ταινία του Black Power

    The Spook Who Sat by the Door: η πιο ριζοσπαστική ταινία του Black Power

    O Θανάσης Μήνας γράφει για ένα ανατρεπτικό έργο του ανεξάρτητου, αμερικανικού κινηματογράφου, το οποίο στην εποχή του απαγορεύθηκε και πρόσφατα επέστρεψε αποκατεστημένο στη μεγάλη οθόνη. Τη μουσική υπογράφει ο Herbie Hancock

    Μια από τις πιο επαναστατικές δηλώσεις στην ιστορία του κινηματογράφου, το The Spook Who Sat by the Door του σκηνοθέτη Ivan Dixon, σε σενάριο των Melvin Clay και Sam Greenlee, γυρίστηκε το 1973. Αφηγείται την φανταστική ιστορία του Dan Freeman, τον οποίο υποδύεται λαμπρά ο Lawrence Cooke, ενός Αφροαμερικανού πράκτορα της CIA, από την στρατολόγηση και την εκπαίδευσή του, μέχρι την αποχώρησή του από την υπηρεσία και την επιστροφή του στο Σικάγο για να χρησιμοποιήσει τις εξειδικευμένες δεξιότητές του για να σχηματίσει έναν αντάρτικο στρατό με σκοπό να πυροδοτήσει μια λαϊκή εξέγερση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή...

    Read More
  • Beau Eastman’s Last Pair of Boots/Desert's Breath

    Beau Eastman’s Last Pair of Boots/Desert's Breath

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    “Υπάρχουν δύο πιθανοί λόγοι για να βρεθείς στην έρημο. Ο ένας είναι γιατί γυρεύεις κάτι. Ο άλλος γιατί έχεις χαθεί. Κάποιες φορές μπορεί να ισχύουν ταυτόχρονα και οι δύο λόγοι. Εγώ δεν βρίσκομαι όμως για κανέναν από αυτούς τους δυο... Η έρημος υποδέχεται αδιάκοπα και αιώνια τους καταραμένους, χωρίς όρια και χωρίς να περιορίζεται από το χρόνο. Η μυρωδιά της σκόνης ανακατεύεται με αυτή της απελπισίας που μαστιγώνει την ψυχή και το δέρμα. Και να ήταν μόνο η σκόνη...Ο ήλιος καίει μανιασμένα, και εγώ σαν ζώο πληγωμένο, ζαλισμένος και γυμνός, βασανίζομαι ανάμεσα στο σκληρό άγγιγμα της άμμου και τη βουή του ανέμου που μοιάζει να σφυρίζει τον δικό μου θρήνο».

    Read More
  • R.I.P. Bruce Loose (Flipper)

    R.I.P. Bruce Loose (Flipper)

    Χθες έγινε γνωστό ότι έφυγε από τη ζωή ο Bruce Loose, τραγουδιστής και μπασίστας των θρυλικών FLIPPER. Ένα από τα πιο εμβληματικά και επιδραστικά συγκροτήματα της μετάβασης του πανκ στο hardcore, που δημιουργήθηκε στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. το 1979. Σε αντίθεση με τα περισσότερα συγκροτήματα του hardcore, οι FLIPPER έπαιζαν πιο αργά, ενσωματώνοντας έντονα στοιχεία noise στον ήχο τους. Θεωρούνται –και όχι άδικα– από τους πρώτους που έπαιξαν sludge. Γι' αυτό άλλωστε, εκτός από τους Nirvana και τους Mudhoney , υπήρξαν βασική επιρροή και για τους Melvins. Το Generic Flipper του 1982 παραμένει ένα από τα σημαντικότερα άλμπουμ του αμερικανικού underground.
    Υ.Γ.: Εκτός από τις πολλές φωτογραφίες του Kurt Cobain με μπλούζα των FLIPPER, στη χειρόγραφη λίστα του με τα αγαπημένα του 50 άλμπουμ περιλαμβάνεται και το Generic Flipper .
    R.I.P. Bruce Loose...

    Read More
  • Thalia Zedek: Noise rock storyteller...

    Thalia Zedek: Noise rock storyteller...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Η Thalia Zedek αξιώνει μια θέση στην πρωτοπορία του underground rock των 80’ς. Γεννημένη το 1961, περίπου συνομήλικη με την Kristin Hersh ή την Kim Deal και οπωσδήποτε της ίδιας κλάσης δημιουργός (αν και δεν γνώρισε ανάλογη επιτυχία με τις προαναφερθείσες), η Thalia Zedek είναι ενεργή από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 ως τραγουδίστρια και κιθαρίστας σε σπουδαία συγκροτήματα του underground, όπως οι Dangerous Birds, οι Uzi, οι Live Skull και φυσικά οι Come. Με τους τελευταίους μάλιστα άγγιξε το καλλιτεχνικό ζενίθ της και έφτασε στα πρόθυρα της επιτυχίας στον απόηχο των Nirvana, στα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’90. Έχει ορθά επισημάνει ότι η μουσική της Thalia Zedek μπορεί να οριστεί από «το μόνιμο, επώδυνο τσίμπημα στη φωνή της, το μπλουζ δάγκωμα της κιθάρας της, τους εκπληκτικά καθαρούς στίχους για τη ζωή και την απώλεια».

    Read More
  • Kidney Black: Το πρώτο τους άλμπουμ έχει τίτλο «Urban Decay» και ακούγεται σαν ένα μανιφέστο της αστικής εμπειρίας...

    Kidney Black: Το πρώτο τους άλμπουμ έχει τίτλο «Urban Decay» και ακούγεται σαν ένα μανιφέστο της αστικής εμπειρίας...

    Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

    Σε μια εποχή που τα πάντα καταρρέουν και η καθημερινότητα γίνεται όλο και πιο πνιγηρή, το πρώτο άλμπουμ των Kidney Black με τίτλο Urban Decay δεν λειτουργεί μόνο ως μουσικό γεγονός αλλά ως κοινωνικό σχόλιο. Με ρίζες βαθιά χωμένες στο grunge, το punk και τον σκοτεινό ήχο της αστικής καταπίεσης, η μπάντα εμφανίζεται με έναν δίσκο που ηχεί σαν κραυγή μέσα από τα ερείπια.

    Read More
  • Zabriskie Point:  Αλλόκοτη αφήγηση, εντυπωσιακές εικόνες αλλά και θλιβερές κριτικές...

    Zabriskie Point: Αλλόκοτη αφήγηση, εντυπωσιακές εικόνες αλλά και θλιβερές κριτικές...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Μπάτσος: Όνομα;
    Μαρκ: Karl Marx
    Μπάτσος: Πώς το προφέρεις;

    Read More
  •  «Under The Spell»: Το ντεμπούτο άλμπουμ των Γερμανών Morbyda είναι ένας φόρος τιμής στη δύναμη του μέταλ ως καλλιτεχνική αλλά και ιδεολογική έκφραση...

    «Under The Spell»: Το ντεμπούτο άλμπουμ των Γερμανών Morbyda είναι ένας φόρος τιμής στη δύναμη του μέταλ ως καλλιτεχνική αλλά και ιδεολογική έκφραση...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Το ντεμπούτο άλμπουμ των Morbyda με τίτλο Under the Spell αποτελεί μια γεμάτη δύναμη και συναισθηματική ένταση μουσική δήλωση που ξεπερνά τον απλό φόρο τιμής στις μουσικές ρίζες τους. Το άλμπουμ υφαίνει ένα πλούσιο πέπλο επιρροών που τιμά όχι μόνο την κληρονομιά του heavy metal της δεκαετίας του 1980 στη γενέτειρά τους, την Λειψία της Γερμανίας, αλλά και την βαθιά ιστορική παράδοση που φέρει το όνομά τους.

    Read More
  • Θέρεμιν: Ένα όργανο που παράγει μουσική χωρίς φυσική επαφή...

    Θέρεμιν: Ένα όργανο που παράγει μουσική χωρίς φυσική επαφή...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το θέρεμιν – αυτό το εξωτικό, σχεδόν εξωγήινο μουσικό όργανο που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από τις σελίδες ενός μυθιστορήματος επιστημονικής φαντασίας – είναι μια υπενθύμιση ότι η μουσική και η τεχνολογία έχουν τη δύναμη να υπερβαίνουν τα όρια της φαντασίας μας. Με τις μεταλλικές του κεραίες και τους αιθέριους ήχους του, το θέρεμιν παραμένει ένα μυστήριο για πολλούς, συνδυάζοντας την εφευρετικότητα της επιστήμης με την αισθητική της τέχνης.

    Read More
  • The Velvet Underground: Νύχτες του Σαν Φρανσίσκο...

    The Velvet Underground: Νύχτες του Σαν Φρανσίσκο...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Οι ζωντανές ηχογραφήσεις της θρυλικής μπάντας στο club Matrix το 1969

    Το 1969 βρήκε τους Velvet Underground σε ένα σημείο καμπής. Με τον Doug Yule να έχει αντικαταστήσει τον John Cale στο μπάσο, η κυκλοφορία του τρίτου τους άλμπουμ με τίτλο το όνομά τους συνέπεσε με τη μεταπήδησή τους από το προοδευτικό label της Verve στην πιο κορπορατιστική MGM. Το σημαντικότερο: ο Lou Reed ήρθε σε ρήξη με τον Andy Warhol, ο οποίος σταμάτησε να τους μανατζάρει. Οιονεί αποσυνάγωγοι του Factory, οι Velvets υιοθέτησαν ένα λίγο πιο τυπικό στήσιμό ως rock μπάντα, αποβάλλοντας εν μέρει τη θεατρικότητα των πρώτων τους ημερών. Οι αλλαγές αυτές απηχούν στο υλικό τους: στο στακάτο rock ‘n’ roll που χαρακτηρίζει τα νέα τους κομμάτια (“I Can’t Stand It”, “Foggy Notion” κλπ.), τα οποία προορίζονταν για ένα στούντιο album (το επονομαζόμενο “1969”) που όμως δεν κυκλοφόρησε στην εποχή του• τραγούδια από τον δίσκο εμφανίστηκαν σε ανθολογίες (“VU” κ.ά.) τις επόμενες δεκαετίες.

    Read More
  • There Will Be Blood: Μια ταινία σαν σεισμός (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #6)

    There Will Be Blood: Μια ταινία σαν σεισμός (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #6)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Όχι για να τη δεις. Για να την αντέξεις...

    Το There Will Be Blood δεν προβάλλεται. Κατεβαίνει σαν βροντή από τον ουρανό. Γραμμένο με τα κατάλοιπα μιας Αμερικής που δεν έχει πια Θεό, παρά μόνο Μαύρο Χρυσό. Στο φόντο μιας “εποχής των πρωτοπόρων”, o Paul Thomas Anderson ξετυλίγει ένα σκοτεινό Ευαγγέλιο για το πώς γεννιούνται οι αυτοκρατορίες μέσα από αίμα, πετρέλαιο και μοναξιά.

    Read More
  • Τα φαντάσματα στην ελληνική επαρχία...

    Τα φαντάσματα στην ελληνική επαρχία...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Tα φαντάσματα στην ελληνική επαρχία δεν είναι ακίνδυνα πνεύματα, είναι στοιχειά, δεν εμφανίζονται σε γοτθικά νεκροταφεία που δεσπόζουν μεγαλοπρεπή και επιβλητικά αγάλματα, δεν σέρνουν αλυσίδες βαριές και ασήκωτες, δεν φορούν λευκά σεντόνια, δεν τρίζουν σαν τις ψυχές που δεν βρίσκουν ανάπαυση οι εσωτερικές σκάλες στο διάβα τους, δεν γλυστράνε στο καλογυαλισμένο δάπεδο ή το ξύλινο παρκέ της έπαυλης ή του αρχοντικού, δεν σκοτώνουν πρώτα τους υπηρέτες και τις υπηρέτριες του σπιτιού. Δεν παραμονεύουν τα απογεύματα λίγο πριν σερβίρει το τσάι ο μπάτλερ...

    Read More
  • Φραντς Γέγκερστετερ: Αντιρρησίας συνείδησης και αντιφασίστας...

    Φραντς Γέγκερστετερ: Αντιρρησίας συνείδησης και αντιφασίστας...

    Γράφει ο Προκόπης Σαμαρτζής

    Ο Φραντς Γέγκερστετερ [Franz Jägerstätter] γεννήθηκε στο Σαντ Ράτενγκ, ένα μικρό χωριό της Άνω Αυστρίας, το 1907 και από μικρή ηλικία δούλευε στη φάρμα της οικογένειάς του. Λίγα χρόνια αργότερα θα γνωρίσει τη Φραντσίσκα Σλάγκελ και θα ερωτευτούν. Το 1936 θα παντρευτούν και θα αποκτήσουν τρεις κόρες. Η οικογένεια του Φραντς ζει σε ένα απομονωμένο χωριό στις Άλπεις. Πιστεύουν στον Θεό και στη φροντίδα του, είναι αγαπημένοι με τους συγγενείς τους και με τους συντοπίτες τους. Κάνουν μια ήσυχη ζωή, μια «κρυφή» ζωή, εκείνη που περνά απαρατήρητη στη ροή της Ιστορίας, απολαμβάνοντας την ομορφιά της φύσης και την απλότητα της αγροτικής ζωής…

    Read More
  • Dot Dash Sounds: ο νέος avant-rock θόρυβος της Νέας Υόρκης...

    Dot Dash Sounds: ο νέος avant-rock θόρυβος της Νέας Υόρκης...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Ο Tom Hyland, γνωστός και ως TomDash, παρανόμι που οφείλει στο αγαπημένο του τραγούδι των Wipers, είναι εδώ και χρόνια ένας aficionado και ακούραστος εργάτης του νεοϋορκέζικου underground. Παραγωγός ραδιοφώνου, DJ και promoter συναυλιών σε μικρά club, ο Hyland υποστηρίζει και αναδεικνύει νεοσύστατες (αλλά και παλαιότερες) τοπικές (και όχι μόνο) μπάντες που κινούνται σε ένα μουσικό φάσμα που καλύπτει κυρίως τα ηχοτόπια του avant-rock, του post-punk και του post-h/c.

    Read More
  • Arthur Lee: Μακριά από καλούπια...

    Arthur Lee: Μακριά από καλούπια...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Στη φωτογραφία o Arthur Lee στη διάρκεια της εμφάνισής των Love στο φεστιβάλ του Νιούπορτ, Καλιφόρνια, 21 Ιουνίου 1969.

    O Arthur Lee πέρασε μεγάλο μέρος της παιδικής του ηλικίας στο Νότιο Κεντρικό Λος Άντζελες και από πολύ μικρός αναγκάστηκε να υιοθετήσει μια ζόρικη συμπεριφορά για να τα βγάζει πέρα στη ζόρικη γειτονιά του. «Δεν μου αρέσει η βία, αλλά μου αρέσει να παλεύω», έλεγε χαρακτηριστικά – κάτι μάλλον ειρωνικό για έναν άνθρωπο που ονόμασε το συγκρότημά του «Love», ένα τέλειο απόσταγμα της ψυχεδελικής Δυτικής Ακτής στα μέσα της δεκαετίας του '60.

    Read More
  • Καλλιόπη Μητροπούλου – Between (2025)

    Καλλιόπη Μητροπούλου – Between (2025)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Φωτογραφία: Γιώργος Αθανασίου

    Δεν είναι όλοι οι δίσκοι για όλες τις ώρες. Κάποιοι απαιτούν σιωπή, απουσία ειδοποιήσεων και έναν εσωτερικό ρυθμό πιο αργό από το scroll. Το Between, το πρώτο προσωπικό άλμπουμ της Καλλιόπης Μητροπούλου, κυκλοφορεί χωρίς τυμπανοκρουσίες αλλά με την ισχύ μιας υπαρξιακής παραδοχής: δεν χρειάζεται να είσαι κάτι συγκεκριμένο για να υπάρξεις. Αρκεί να είσαι "ανάμεσα". Και κάπως έτσι, η Καλλιόπη παραδίδει μια δισκογραφική εμπειρία που δεν μπαίνει σε playlist - κατοικεί. Το Between δεν είναι άλμπουμ. Είναι κατάσταση.

    Read More
  • Grey River and Τhe Smoky Mountain: «Είμαστε story-tellers, με άξονα τις συναισθηματικές συνήθειες που έχει ο άνθρωπος...»

    Grey River and Τhe Smoky Mountain: «Είμαστε story-tellers, με άξονα τις συναισθηματικές συνήθειες που έχει ο άνθρωπος...»

    Ο Θανάσης Μήνας συζητά με τη Ρένα Παπαγεωργίου (τραγούδι/μαντολίνο) και τον Σαράντο Γκουμάκο (φωνητικά/κιθάρα) με άξονα το τρίτο άλμπουμ των Grey River and Τhe Smoky Mountain με τίτλο Wake Me Up When I’m Home .

    Με το ντεμπούτο τους EP “Something's Wrong” και τα δύο πρώτα τους album ( Captain Death , 2017 και Live to Tell the Τale , 2020, Ikaros Records ), οι Grey River and Τhe Smoky Mountain άφησαν το αποτύπωμά τους στο σύγχρονο roots revival, με την ευχέρειά τους να επεξεργάζονται και να φιλτράρουν με γνώση και μεράκι μουσικά ιδιώματα που εκτείνονται από το bluegrass, την country και το blues ως την ιρλανδέζικη folk. Μιλάμε δηλαδή για ένα σύνολο από μουσικά στυλ που μετανάστευσαν από την κέλτική γη ή -βίαια- από την υποσαχάρια Αφρική στον αμερικανικό Νότο, νοτίως της νοητής Mason-Dixon Line∙ εκεί αναμείχθηκαν, μπολιάστηκαν και σμιλεύθηκαν εκ νέου στις περιοχές που διαρρέει ο Μεγάλος Ύπουλος, ο Μισσισσιπής, που η λαογραφία του απαθανατίστηκε στα γραπτά του Φώκνερ και του Μαρκ Τουαίην – μια παραπλήσια εικονοποιία, πιο «θαλασσινή», διέπει και τα τραγούδια των Grey River and the Smoky Mountain, ειδικά στο νέο τους άλμπουμ, το οποίο, όπως θα δούμε πιο κάτω, έχει concept χαρακτήρα.

    Read More
  • Καλλιόπη Μητροπούλου: «Το Between εκφράζει το μετέωρο, την αβεβαιότητα..»

    Καλλιόπη Μητροπούλου: «Το Between εκφράζει το μετέωρο, την αβεβαιότητα..»

    Συνέντευξη: Χρήστος Κορναράκης

    φωτογραφίες: Γιώργος Αθανασίου

    Ο πρώτος προσωπικός δίσκος της Καλλιόπης Μητροπούλου, με παραγωγή του Νίκου Βελιώτη, κινείται ανάμεσα σε σιωπές και μελωδίες. Μια συνέντευξη για τη δημιουργία του Between, την εσωτερική ισορροπία και την τέχνη της αβεβαιότητας.

     Κάποιοι δίσκοι λένε ιστορίες. Άλλοι φτιάχνουν έναν χώρο, μια ατμόσφαιρα, έναν ψυχικό τόπο. Το Between της Καλλιόπης Μητροπούλου μοιάζει περισσότερο με τον δεύτερο τύπο. Δεν ακολουθεί μια γραμμική πορεία, δεν φωνάζει για προσοχή. Αντίθετα, χτίζεται αργά, με φροντίδα, αφήνοντας χώρο στη σιωπή όσο και στον ήχο. Ο δίσκος κινείται “ανάμεσα”: σε φάσεις, σε σκέψεις, σε συναισθήματα. Είναι ταυτόχρονα γυμνός και γεμάτος, απλός και φορτισμένος. Δεν προσπαθεί να εξηγήσει, αλλά να σε κάνει να νιώσεις. Να μείνεις λίγο πιο πολύ μέσα του. Να αφουγκραστείς.

    Read More
  • «The Way»: Το πρώτο lyric video clip των Kidney Black από το ντεμπούτο άλμπουμ του συγκροτήματος που κυκλοφορεί τον Σεπτέμβριο με τίτλο Urban Decay...

    «The Way»: Το πρώτο lyric video clip των Kidney Black από το ντεμπούτο άλμπουμ του συγκροτήματος που κυκλοφορεί τον Σεπτέμβριο με τίτλο Urban Decay...

    To Merlin's Music Box παρουσιάζει σε πρώτη προβολή το «The Way», το πρώτο lyric Video των Kidney Black από το επερχόμενο άλμπουμ Urban Decay

    Read More
  • Lover's rock...

    Lover's rock...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Με τον ίδιο τρόπο που η τζαμαϊκανή reggae, σε όλες της μεταμορφώσεις της, αναπτύχθηκε χάρη στα soundsystems του Kingston, και το lover’s rock είχε ως ακρογωνιαίο λίθο τα soundsystems του Brixton, του Kensington και του Notting Hill. Με μία ουσιαστική διαφορά: ο μουντός βρετανικός καιρός δεν ευνοεί τα υπαίθρια ανοιχτά πάρτυ. Έτσι, τα soundsystems αναγκαστικά βρήκαν διέξοδο σ’ ένα πιο υπόγειο κύκλωμα από αλλεπάλληλα πάρτυ σε σπίτια (blues party) ή σε αποθήκες (house party), στοιχείο που επηρέασε καταλυτικά την εξέλιξη της τόσο προσφιλούς στους Άγγλους dance culture. Επιπρόσθετα, πάντα σε αναλογία με τη Τζαμάικα του 60.

    Read More
  • Barriemore Barlow: επειδή σπανίως αποδίδονται τα εύσημα στους ντράμερ...

    Barriemore Barlow: επειδή σπανίως αποδίδονται τα εύσημα στους ντράμερ...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    «Παίζω οτιδήποτε ακούγεται καλά...»

    Ο Barriemore Barlow είναι γνωστός ως ένας πολύ τεχνικός και δημιουργικός ντράμερ. Ο καταιγιστικός ήχος των τυμπάνων του στο ζωντανά ηχογραφημένο διπλό live άλμπουμ «Bursting Out» (1978, πριν λίγο καιρό επανακυκλοφόρησε ως επετειακό με άφθονο έξτρα υλικό) ) μαρτυρά το δημιουργικό του ταλέντο ως ντράμερ – ήταν ένας εφευρέτης ρυθμών.

    Read More
  • Degear0001: Ο ήχος της τυχαιότητας, η ποπ της επαφής...

    Degear0001: Ο ήχος της τυχαιότητας, η ποπ της επαφής...

    Συνέντευξη:  Χρήστος Κορναράκης

    Κάποιοι δίσκοι σου κλείνουν το μάτι. Άλλοι σου μιλούν στο αυτί. Το A Space OCD του Degear0001 σε παίρνει απ’ το χέρι - όχι απαραίτητα για να σε καθοδηγήσει, αλλά για να σου δείξει πώς είναι να προχωράς με τα μάτια μισόκλειστα, ανάμεσα σε looped ρυθμούς, sample-σμένες τυχαίες φωνές και γάτες που γίνονται τίγρεις.

    Read More
  • 1
  • 2

Ο Γεννάδιος Αρβανίτης, γεννημένος στο Βερολίνο το 1992, δραστηριοποιείται εδώ και πάνω από μια δεκαετία στη μουσική ως Degear0001 - ένα προσωπικό project που κινείται στον αστερισμό της πειραματικής electronica, του DIY glitch-pop, και της sample-based μουσικής performance. Με σπουδές βιολιού και ιστορικό σε punk μπάντες και φιλαρμονικές, κατέληξε να παίζει σόλο με samplers, loopers και χακαρισμένα παιχνιδάκια ήχου, σε ένα προσωπικό language που φέρνει στον νου τον Mr. Oizo, τους Deerhoof και τη γαλλική house που δεν φοβάται το λάθος.

Έχει ήδη κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ (Caotronic, Tronologic [ψηφιακές κυκλοφορίες], Retrocurrency [2020] και Acrobatic Memory [2023], έχει εμφανιστεί σε ανεξάρτητα φεστιβάλ και στέκια, ενώ το όνομά του - που προέρχεται από τον παλιό του εταιρικό κωδικό εργαζομένου - επιβιώνει γιατί, όπως λέει, “δεν βρήκε κάτι καλύτερο”.

Το A Space OCD, που κυκλοφορεί τώρα από τη Mekka Records σε βινύλιο και όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες, είναι το πιο ώριμο, αλλά και το πιο ελεύθερο έργο του μέχρι σήμερα. Μια δουλειά που δεν προσποιείται τίποτα, αλλά κουβαλά μια φουτουριστική παιδικότητα που συγκινεί.

Μίλησα μαζί του για τον ρόλο της τυχαιότητας, τις sci-fi αφηγήσεις, το circuit-bending ως διαλογισμό, τη νοσταλγία του φουτουρισμού, αλλά και για το πόσο απελευθερωτικό είναι να χτίζεις τη μουσική σου χωρίς να προσπαθείς να είσαι κάτι συγκεκριμένο. Ίσως τελικά αυτό να είναι η νέα πειραματική ποπ: ένα ασφαλές χάος που μοιάζει με σένα, όταν σταματάς να προσπαθείς να μοιάσεις σε κάποιον άλλον.

**********************

Το A Space OCD μοιάζει με έναν μικρό ηχητικό πλανήτη, φτιαγμένο από αναμνήσεις, live loops και glitchy textures. Τι σημαίνει για σένα ο όρος "πειραματική ποπ" και πώς τον επαναπροσδιορίζεις με αυτό το άλμπουμ;

Για μένα ο όρος πειραματική ποπ σημαίνει το να υπάρχει μια ελευθερία φόρμας, ηχοχρωμάτων και χροιών, που καθορίζεται από την δημιουργική διαδικασία και την τυχαιότητα μέσα σε αυτήν, διατηρώντας όμως ποπ αισθητική -που σημαίνει- πιασάρικες μελωδίες και στιγμές που μπορούν να σου μείνουν στο μυαλό. Η πρώτη μου επαφή με τον όρο, ήταν με ένα σχήμα που λατρεύω ‘Micachu & The Shapes’, του οποίου ο ήχος, πράγματι είναι πιασάρικες μελωδίες-λόγια, με έναν unconventional τρόπο.
Σε αυτό το άλμπουμ πειραματίστηκα με πολλές μεθόδους ηχογράφησης, και με πολλά αυτοσχέδια όργανα που παράγουν ιδιαίτερους ήχους, παρόλα αυτά, μου αρέσει το συνολικό αποτέλεσμα να είναι ένα σχετικά συμβατικό άκουσμα.

 Το “Tiger Dancer” ξεκίνησε από μια απλή φράση. Τελικά κατέληξε να γίνει κάτι σαν μανιφέστο. Πώς μετατρέπεται μια ατάκα σε ταυτότητα;

Δεν είχα σκοπό να μετατρέψω την ατάκα αυτή σε κάτι, αλλά μου φαίνεται πολύ αστείο το σενάριο στο οποίο τα είχα σκεφτεί όλα από πριν. Η ταυτότητα προέκυψε λόγω των γραφιστικών. Η Εύα Μπόλου είχε την ιδέα να γίνει σήμα κατατεθέν η τίγρης επειδή της φάνηκε ότι η φιγούρα αυτή θυμίζει τον Degear0001 σαν περσόνα. Μετά απλώς κατάλαβα ότι μάλλον θα ήθελα να γίνει σήμα κατατεθέν γιατί θα με γλίτωνε από το να βρω κάτι άλλο. (χεχε)

Στο “Evil Bib” χρησιμοποιείς ηχογράφηση από ένα jam στο Underathens, ενώ το “Small Ass Outro” κλείνει με μια σχεδόν χορωδιακή αίσθηση κοινότητας. Πόσο σημαντικό είναι για σένα το «αυτοσχέδιο» και το «τυχαίο» μέσα στη διαδικασία;

Μέχρι να ξεκινήσω επίσημα να δουλεύω αυτό τον δίσκο μαζί με τον Ορέστη Παπαδόπουλο, για μένα το αυτοσχέδιο και τυχαίο μεσα στη διαδικασία ήταν το μόνο πράγμα που είχε σημασία. Τρεφόμουν πολύ από το να συμβαίνει κάτι που δεν έχω πλήρη έλεγχο, και ίσα ίσα, συμβαίνει τόσο τυχαία το οτιδήποτε που με εκπλήσσει συνεχώς, με συνέπεια να περνώ φανταστικά με τον εαυτό μου. Επειδή όμως η μουσική μου πέραν από ακατέργαστες σκέψεις και πειραματισμό, βασίζεται και πολύ στην μελωδία και ρυθμό, ήθελα να τιμήσω αυτόν τον δίσκο (σε σχέση με προηγούμενες κυκλοφορίες) και να το κάνω να ακούγεται ωραίο. Και σε αυτό συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό και ο Ορέστης.

Η σχέση σου με το circuit-bending φαίνεται να είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλό ηχητικό πείραμα. Είναι μια μορφή hacking της πραγματικότητας;

Όπως το οτιδήποτε που κάνω τρέφεται από την τυχαιότητα, έτσι και το circuit-bending. Νομίζω ότι το βάζω στην κατηγορία ασχολιών, που βοηθούν να σπάσει η μονοτονία και βαρεμάρα της καθημερινότητας. Επειδή είμαι άνθρωπος που βαριέται πολύ εύκολα, το circuit-bending και ηχητικό hacking έχει αυτό το τυχαίο αποτέλεσμα που μου δίνει έμπνευση για νέα πράγματα. Πέραν αυτού, όποτε ασχολούμαι με αυτό και γενικότερα τα audio electronics, μπαίνω σε μια πολύ προσωπική στιγμή στην οποία μιλάω με το εαυτό μου, βυθίζομαι σε μια κατάσταση που δεν υπάρχει τίποτε άλλο γύρω μου, μια σχεδόν διαλογιστική κατάσταση.

Πόσο ρόλο έπαιξε το βερολινέζικο background σου στην ακουστική αισθητική του Degear0001; Είναι το Βερολίνο απλώς μια ανάμνηση ή μια ενεργή, βαθιά συναισθηματική αναφορά;

Επειδή έζησα στο Βερολίνο μέχρι τα 7 μου (παρόλο που λένε ότι ένα άτομο καθορίζεται από τα 5 πρώτα χρόνια), δεν έχω πολλές καθοριστικές αναμνήσεις που να έχουν άμεση επιρροή στην μουσική μου.
Οπότε πράγματι είναι απλώς μια ανάμνηση, που ίσως με έχει επηρεάσει σε πολλά θέματα, αλλά δεν είναι πολύ ξεκάθαρα πώς.

Η γαλλική house σκηνή, τα anime και τα video games: αυτά τα τρία στοιχεία έχουν κάτι κοινό - έναν συνδυασμό φουτουρισμού και νοσταλγίας. Πώς συνδέονται μέσα στον ήχο σου;

Δεν πρόλαβα το αρχικό κίνημα του φουτουρισμού, αλλά πάντα μου κινούσε πολύ το ενδιαφέρον το ότι υπάρχουν τόσες ιδέες για το πώς θα ήταν το άγνωστο (μέλλον, παράλληλα σύμπαντα κλπ), και το πώς συνδέονται με το γνωστό (ανθρώπινη ύπαρξη, ψυχολογία, σχέσεις κλπ). Η νοσταλγία μπαίνει στην εξίσωση από τη στιγμή που ο φουτουρισμός έχει πια ξεζουμιστεί σαν κόνσεπτ, και προσπαθούμε με αναφορά τον φουτουρισμό να γυρίσουμε πίσω στην ανθρωπότητα του τώρα.

Όλα αυτά τα στοιχεία λοιπόν, με έχουν πλάσει και είμαι ο Γεννάδιος που είμαι, και συνδέονται στον ήχο μου χωρίς πολλή σκέψη. Το βασικότερο όμως είναι ότι όταν γράφω/παίζω μουσική, μπαίνω σε κάποιον φανταστικό κόσμο και για λίγο δεν υπάρχει η πραγματικότητα. Αυτό ακριβώς είναι που μου αρέσει και στα anime, τα videogames και την γαλλική house σκηνή. Τέλος, ο δίσκος αυτός για μένα είναι μια μικρή sci-fi ιστοριούλα που μπορεί να σε βυθίσει σε έναν φανταστικό κόσμο αν αφεθείς.

Το A Space OCD έχει φτιαχτεί σαν να μην ενδιαφέρεται για είδη, όρια ή εμπορικές ταμπέλες. Παρ’ όλα αυτά κυκλοφορεί σε βινύλιο, έναν αναλογικό φορέα γεμάτο «fetish». Ποια είναι η σχέση σου με το φυσικό μέσο;

Αρχικά το να βάλω ταμπέλες και να προσπαθήσω να παράξω κάτι έχοντας από πρίν ορίσει το είδος/ύφος, το μόνο που θα κατάφερνε είναι να μην χαίρομαι με το αποτέλεσμα και να περιορίζω την ανάγκη μου για δημιουργία και εξερεύνηση. Το μέσο του βινυλίου υπήρξε στη ζωή μου από μικρή ηλικία, μιας και στο σπίτι είχαμε πικάπ και αρκετούς δίσκους (από ρόκ, μέχρι κλασική μουσική, και μερικούς παιδικούς δίσκους στα ολλανδικά). Έχω επισκευάσει και μεταποιήσει κάμποσα πικάπ για ένα πρότζεκτ των trigger happy για το Subset Festival. Επίσης είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι το βινύλιο ακούγεται καλύτερα και καμιά φορά χτυπάω πόρτες και ρωτάω αν ‘θα θέλατε να σας μιλήσουμε για το βινύλιο;’

Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στον ήχο ως παιχνίδι και στη μουσική ως δομή. Εσύ πού στέκεσαι πάνω σ’ αυτή τη γραμμή;

Έχω κάποια βάση από μουσική παιδεία, οπότε με τα χρόνια έχω αναπτύξει μια καλή διαίσθηση για τον ήχο. Γι’ αυτό όταν βρίσκομαι σε δημιουργική κατάσταση, μπορώ εύκολα να δώσω μορφή και δομή σε πράγματα που προέκυψαν τυχαία. Νομίζω πως όσο περνάει ο καιρός και εξελίσσομαι σαν καλλιτέχνης, η “λεπτή γραμμή” ανάμεσα στο παιχνίδι και στη δομή αρχίζει να μοιάζει με δύο μονοπάτια που σιγά σιγά ενώνονται. Και τελικά δεν τα ξεχωρίζω πια τόσο εύκολα

Η τίγρη στον δίσκο είναι κατά κάποιο τρόπο ο γάτος σου σε μορφή pop-icon. Αν η μουσική σου ήταν ένα φανταστικό πλάσμα, τι θα ήταν;

Σε πολλά θέματα σίγουρα μου θυμίζει τον Jar Jar Binks από το Star Wars που προσπαθεί να είναι χρήσιμος αλλά αποτυγχάνει με τους πιό γελοίους τρόπους. Τα αιλουροειδή ταιριάζουν αρκετά επειδή φαίνεται να τους είναι πολύ δύσκολο να συγκεντρωθούν σε ένα πράγμα για πάνω από 3 δευτερόλεπτα. Δεν το έχω φανταστεί ποτέ σαν εικόνα, αλλά σίγουρα θα ήταν μια αστεία μείξη ζώων που δε θα βγάζει κάποιο ιδιαίτερο νόημα.

Αν έπρεπε να διαλέξεις ένα σημείο στο “A Space OCD” που να σε περιγράφει 100% ως δημιουργό, ποιο θα ήταν αυτό και γιατί;

Στο κομμάτι ‘Circuit Bendingo’, αν και θα έλεγα ότι όλο το κομμάτι με περιγράφει 100%, αν έπρεπε να διαλέξω ένα σημείο αυτού, θα ήταν προς το τέλος όπου τραγουδάω (μαζί με την Εύα, τον Ορέστη και την Βούλα) “it is time, it is time” μέχρι το τέλος του κομματιού. Σε αυτό το σημείο έχω πετύχει στο 100% το συναίσθημα μου και τον τρόπο σκέψης μου.

 


Degear0001 – A Space OCD

Μια μικρή sci-fi ιστορία για ανθρώπους που αγαπούν το λάθος περισσότερο από την τελειότητα...

Υπάρχουν άλμπουμ που προσποιούνται ότι είναι “πειραματικά” και άλμπουμ που είναι πειραματικά χωρίς να το κάνουν σημαία. Το A Space OCD του Degear0001 - κατά κόσμον Γεννάδιου Αρβανίτη - ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Πρόκειται για έναν δίσκο που γράφτηκε με loopers, samplers, χακαρισμένα παιδικά παιχνίδια, φίλους που τραγουδάνε με πάθος και τον ήχο ενός κινητού που γράφει τυχαία σε ένα παραλιακό απόγευμα. Και παρά τα παραπάνω, δεν είναι δυσπρόσιτος. Ίσα-ίσα: σε τραβάει μέσα στον φαντασιακό του κόσμο με μια παιδική απλότητα και ένα ειλικρινές “δεν το παίρνω και τόσο σοβαρά”.

Από το πρώτο κομμάτι (Tiny Tea Leaves), γίνεται φανερό ότι ο δίσκος δεν ενδιαφέρεται να κερδίσει κανέναν με τον καθωσπρεπισμό του ή με κάποια κουλ ηχητική “ταυτότητα”. Οι ήχοι προκύπτουν οργανικά, τα samples δεν ακούγονται σαν “εφέ” αλλά σαν μέρος μιας εσωτερικής μνήμης, ενώ οι ρυθμοί (συχνά ακατάστατοι και μεταβαλλόμενοι) θυμίζουν τη δομή της ίδιας της σκέψης: κάτι ανάμεσα σε αυτοσχεδιασμό, ποπ συνείδηση και νοσταλγικό glitch.

Το Tiger Dancer, το πρώτο σινγκλ του άλμπουμ, ίσως είναι το πιο “πιασάρικο” κομμάτι που δεν τολμά να γίνει ποπ, και ακριβώς γι’ αυτό λειτουργεί. Βασισμένο σε μια σειρά από αυθόρμητες λέξεις (“I’m a tiger / I’m a dancer”), και με την τίγρη να παίρνει τελικά θέση στο εξώφυλλο ως pop-icon, το κομμάτι λειτουργεί σαν παιχνίδι ταυτότητας – μουσικής και προσωπικής.

Η παραγωγή του Ορέστη Παπαδόπουλου προσφέρει έναν ήχο με βάθος, αλλά χωρίς φαντασμαγορία – θυμίζει περισσότερο μια παλιά, χειροποίητη κασέτα που βρήκες σε ένα κουτί με ξεχασμένα CD παρά ένα “καλογυαλισμένο” studio album. Ηχογραφήσεις με κινητό, ατελείωτα reworks, φυσικά τύμπανα (σε συνεργασία με τον Μιχάλη Κομινάκη και τον Πάνο Ντάλλα) και φίλοι που τραγουδούν “it is time, it is time” σαν μάντρα λίγο πριν το fade-out - όλα αυτά φτιάχνουν ένα αποτέλεσμα που δεν κυνηγά την τελειότητα, αλλά την αλήθεια μιας στιγμής.

Το Circuit Bendingo, το Where the Thing Goes, αλλά και το Small Ass Outro κλείνουν τον δίσκο σαν μια τελευταία σκηνή σε ταινία επιστημονικής φαντασίας με περιορισμένο budget και ανεξάντλητη φαντασία. Υπάρχει εδώ μια διάθεση να ακουμπήσεις το “φτηνό” με τρυφερότητα, να βρεις ομορφιά στο πρόχειρο, να αναδείξεις την συγκίνηση του πειράματος - και όχι του επιτεύγματος.

Όπως και τα anime, τα video games, ή η μουσική των Micachu, του Moondog και των Black Moth Super Rainbow, το A Space OCD χτίζει έναν κόσμο όπου οι αισθήσεις δεν ζητούν να οργανωθούν αλλά να απολαύσουν τη σύγχυση τους.

Το A Space OCD δεν είναι άλμπουμ “εύκολης” ακρόασης, αλλά ούτε και δύσκολης. Είναι ένας δίσκος που σου ζητά να τον αφήσεις να σε οδηγήσει - σαν τον Jar Jar Binks, ίσως, που προσπαθεί να φανεί χρήσιμος και καταλήγει να είναι αξιολάτρευτος μέσα στην αδεξιότητά του. Και κάπου εκεί, ανάμεσα σε πειραγμένες λούπες και παιχνιδιάρικες τίγρεις, ο Degear0001 σε πείθει ότι η πειραματική ποπ δεν είναι είδος. Είναι στάση ζωής.

bandcamp

facebook

instagram

 Mekka Records

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:

Sam Brace & The Merciless Bronze: Αποκλειστική συνέντευξη...

Μια συζήτηση με τη Σtella: Επιβραδύνοντας για να πας μπροστά...

 


image

Χρήστος Κορναράκης

Ο Χρήστος Κορναράκης γεννήθηκε μια ζεστή μέρα του Ιούλη στην Αθήνα. Παράλληλα με τις σπουδές του (υποκριτική, μάρκετιγκ και επικοινωνία) και όντας συλλέκτης δίσκων από τα παιδικά του χρόνια, αρθρογράφησε επί μία δεκαετία στο blog fromthebasement.com και στην μετέπειτα εξέλιξη του, το ypogeio.gr. Η ένταξη του στην ομάδα του Merlin’sMusic Box αποτελεί φυσική εξέλιξη.
 
 
 
image

Χρήστος Κορναράκης

Ο Χρήστος Κορναράκης γεννήθηκε μια ζεστή μέρα του Ιούλη στην Αθήνα. Παράλληλα με τις σπουδές του (υποκριτική, μάρκετιγκ και επικοινωνία) και όντας συλλέκτης δίσκων από τα παιδικά του χρόνια, αρθρογράφησε επί μία δεκαετία στο blog fromthebasement.com και στην μετέπειτα εξέλιξη του, το ypogeio.gr. Η ένταξη του στην ομάδα του Merlin’sMusic Box αποτελεί φυσική εξέλιξη.
 
 
 
image

Χρήστος Κορναράκης

Ο Χρήστος Κορναράκης γεννήθηκε μια ζεστή μέρα του Ιούλη στην Αθήνα. Παράλληλα με τις σπουδές του (υποκριτική, μάρκετιγκ και επικοινωνία) και όντας συλλέκτης δίσκων από τα παιδικά του χρόνια, αρθρογράφησε επί μία δεκαετία στο blog fromthebasement.com και στην μετέπειτα εξέλιξη του, το ypogeio.gr. Η ένταξη του στην ομάδα του Merlin’sMusic Box αποτελεί φυσική εξέλιξη.
 
 
 

Γραφτείτε στο newsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1