Τη Νυχτα...

Τη νύχτα τακτοποιούνται οι σκέψεις,σαν ληξιπρόθεσμα χρέη, επιβεβαιώνονται

στο αρχείο διεκπεραίωσης του παρόντος άνομου χρόνου

με φαντάσματα οφειλέτες τη μέρα, απαντήσεις πληρωμένες τη νύχτα.

 

Τη νύχτα που κάποιο κάθαρμα που το έλεγαν Lemmy

απογειώθηκε προς άγνωστη κατεύθυνση

αφήνοντας για ενέχυρο ξεκούρδιστα παγκόσμια ρολόγια.

Read more ...

Leonard Cohen on Moonlight

"Δεν τραβάω κανένα ζόρι να στέκομαι κάτω από το φως των προβολέων τη μια νύχτα μετά την άλλη, εκτός κι αν έχω κάτι να πω..." Leonard Cohen

Μια νύχτα τον Δεκέμβριο του 1974, ο Leonard Cohen επισκέφτηκε το νεοϋορκέζικο ραδιοσταθμό WBAI FM. Παραχώρησε μια συνέντευξη που από τη νύχτα που βγήκε στον αέρα έχει ακουστεί ελάχιστα. Ωστόσο, διατηρήθηκε από τα Pacifica Radio Archives (http://pacificaradioarchives.org). Ο Cohen μίλησε για τις δημιουργικές του προσπάθειες και τις επιρροές του στη διάρκεια της συνέντευξης. Το συγκεκριμένο απόσπασμα αφορά τα γραπτά και την ποίησή του. Ο Coehn διάβασε ένα ποίημα που είχε γράψει σχεδόν είκοσι χρόνια νωρίτερα με τίτλο Twο Went To Sleep.

Read more ...

Η Επιρροή του Θανάτου

Με αφορμή το τελευταίο album των Nick Cave & Bad Seeds, Skeleton Tree, άνοιξε ξανά- και μάλλον θα συνεχιστεί κάθε φορά που υπάρχει η αφορμή για κάτι τέτοιο- μια σιωπηρή συζήτηση για τις επιρροές, που κάθε καλλιτέχνης (μουσικός, ζωγράφος, σκηνοθέτης κ.ο.κ.) αποτυπώνει στο έργο του.

Η συζήτηση βέβαια αυτή δεν αφορά τις αμιγώς καλλιτεχνικές επιρροές, που σαφώς επιδρούν στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, ούτε τις κοινές, καθημερινές εμπειρίες, οι οποίες, ναι μεν επηρεάζουν το καλλιτεχνικό έργο αλλά δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να το καθορίσουν σε τόσο ισχυρό, σχεδόν ανεξίτηλο βαθμό, όσο μπορεί κάποιο προσωπικό βίωμα.

Τέλος, δεν αφορά επιδράσεις ισχυρού βιωματικού χαρακτήρα, που όμως ποτέ δεν γίνονται γνωστές, ή εν τέλει μπορεί να γνωστοποιηθούν πολύ αργότερα από την εποχή της επίδρασής τους, συνεπώς παραμένουν άγνωστες στο σύγχρονο με το καλλιτεχνικό έργο κοινό.

Δεν αφορά, λόγου χάρη, τις μουσικές ή άλλες καλλιτεχνικές επιρροές ενός μουσικού ή το αν κάποιος ζωγράφος έχει επηρεαστεί στην τεχνική του έκφραση, στα χρώματα και στις σκιές από τον Φωβισμό

Αφορά τις επιρροές εκείνες, που δεν σχετίζονται άμεσα με την τέχνη που υπηρετεί, με το έργο άλλων εκφραστών της ίδιας ή ακόμα και άλλης τέχνης.

Read more ...

Καμπαντελόνια...

Παρότι ο ταλαντούχος μόδιστρος Παναής Χαντσμπακάρης είχε ακούσει αρκετές φορές διαφόρους ανθρώπους να ισχυρίζονται ότι «το μέγεθος δεν έχει καμία απολύτως σημασία», δεν παρέλειπε, σε κάθε ευκαιρία που του δινόταν, να δηλώνει ότι ο ίδιος είχε άλλη άποψη επί του θέματος. Για να αποδείξει μάλιστα ότι είχε δίκιο, εμπνευσμένος από ένα ταξίδι που είχε πραγματοποιήσει στο Παρίσι, σχεδίασε μια ολόκληρη σειρά από παντελόνια καμπάνα τα οποία θα είχαν τα πιο φαρδιά μπατζάκια που είχε αντικρίσει ποτέ ανθρώπου μάτι, καθώς ήταν αποφασισμένος να γράψει ιστορία δημιουργώντας μια νέα τάση στην αντρική ένδυση, την οποία σκόπευε να ονομάσει «κουασιμόδα» – προς τιμήν του δύσμορφου ερωτοχτυπημένου κωδωνοκρούστη στο κλασικό έργο του Βίκτωρος Ουγκό.

Read more ...

Κομπλεξικό για ακομπλεξάριστους...

Επειδή ως γνωστόν οι συνεργάτες του Merlin's είναι λίαν διανοούμενοι και κουλτουριάρηδες μικροαστοί, θεωρούμε υποχρέωσή μας κάπου κάπου να οδηγούμε τους αναγνώστες μας σε ατραπούς που δεν ανιχνεύονται εύκολα από ανθρώπου μάτι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ένας από τους συνεργάτες μας, ο Αχιλλέας ΙΙΙ, έριξε στην πιάτσα τον περασμένο μήνα ένα χάρτινο αντικείμενο σε μορφή βιβλίου (θυμάστε;), το οποίο στην ουσία αποτελεί την άκρως διαφωτιστική εγκυκλοπαίδεια μιας άγνωστης ελληνικής γλώσσας, ένα αυθαίρετο, αυθόρμητο, προσβλητικό και ατελές λεξικό κόμπων που ο ίδιος έχει επινοήσει όντας σε τρελά κέφια, με πολύ ενδιαφέροντα και φιλοσοφο-παιδαγωγικά λήμματα (ή βοθρο-λήμματα, όπως θα έλεγε και ο ίδιος).

Read more ...

You wanted it darker...you knew better... So long, Leonard Cohen (1934 - 2016)

Αποψε: Το MERLIN’S MUSIC BOX παρουσιάζει: The Show of Dr. Albert Flipout’s One CAN Band ft. Mickey Pantelous Πέμπτη 10 Νοέμβρη 2016, ΙΛΙΟΝ plus

Aποψε λοιπόν, Πέμπτη 10 Νοεμβρίου, λίγο μετά τις 9.30, θα παρουσιαστεί στο ΙΛΙΟΝ plus (Πατησίων και Κοδριγκτώνος 17) μια παράσταση αλλιώτικη απ’ τις άλλες. Ο Mickey Pantelous συντροφιά με τον Dr. Albert Flipout, το τενεκεδάκι του, και την πανέμορφα αποστεωμένη Jessie, καλούνται να δώσουν εξηγήσεις και να λύσουν απορίες για το πώς μια μονομελής, στην ουσία, μπάντα, είναι σε θέση επί δυο ώρες να καθηλώνει το κοινό σε ένα κάθε άλλο παρά φαντασμαγορικό σώου. Δεν υπάρχουν αρκούδες, ούτε ελέφαντες, δεν υπάρχουν κροταλίες, ούτε το φιδάκι ο Διαμαντής. Δεν υπάρχει η γυναίκα με το μούσι, ούτε μωρό με δυο κεφάλια, δεν υπάρχουν κλόουν, ακροβάτες, θηριοδαμαστές, μα ούτε και κομπέρ. Υπάρχει μόνο ο Mickey και η άλαλα-λαλίστατη συντροφιά του, ένα ντραμς και κρουστά, μια κιθάρα, μια φυσαρμόνικα, ένας προτζέκτορας.

Read more ...

THE FRANTIC FIVE: Sound the call and we’re there!

Είκοσι δυο χρόνια non-stop ιδρώτα, χορός, ουρλιαχτά και garage punk… με τρεις λέξεις… The Frantic Five!

Με την ευκαιρία της νέας κυκλοφορίας τους La Fin (10”, Back To The Beat Records) και την La Tournee, όπου για πέντε μέρες (9-13 Νοεμβρίου) το θεσσαλονικιώτικο συγκρότημα θα παρουσιάσει τη δουλειά του σε αντίστοιχες ελληνικές πόλεις (Θεσσαλονίκη, Βόλος, Λάρισα, Πάτρα και, Αθήνα), βρήκαμε την αφορμή κι εμείς να πούμε δυο κουβέντες με τον «καλύτερο φίλο του μπασίστα», τον ντράμερ των Frantic Five, Αλέξανδρο Κλημεντόπουλο.

Λίγα κλασικά για την ιστορία. Πώς συναντηθήκατε;

Το 1994, σ’ ένα garage party στο Berlin, πήραμε την απόφαση να φτιάξουμε τη μπάντα. Ο Κώστας Καπετανάκης (κιθάρα) έπαιζε στους Sunsteps ενώ ο Μανώλης Χατζηδάκης (μπάσο), ο Χρήστος Κυριαζής (τραγούδι, έχει αποχωρήσει) κι εγώ παίζαμε στους Hitch Hikers που τότε είχαν διαλυθεί κι εμείς ψαχνόμασταν για συνέχεια. Στη συνέχεια προστέθηκε ο Dr. Organ (πλήκτρα), ενώ ο Alex O Right (τραγούδι) είναι το πιο πρόσφατο μέλος των frantic Five.

Γιατί επιμένετε να συνεχίζετε σε μια σκηνή που πλέον είναι μάλλον φτωχή;

Επειδή περνάμε καλά: Αν δεν περνούσαμε καλά δε θα συνεχίζαμε σίγουρα. Άσε που οι δεσμοί μας πλέον είναι οικογενειακοί. 

Πώς καταφέρνετε να λειτουργείτε τη στιγμή που τα μέλη των Frantic δεν ζουν στην ίδια πόλη, αλλά σε Αθήνα, Βόλο, Θεσσαλονίκη;

Με πολύ όρεξη, μεράκι, μολονότι το κόστος τόσο το οικονομικό όσο και το χρονικό είναι μεγάλο.

Η επιτυχία;

Δεν μας ενδιαφέρει. Αν μας ενδιέφερε θα ασχολούμαστε σίγουρα με κάποιο άλλο μουσικό είδος.

Κάποια στιγμή απόλυτης ικανοποίησης που έχετε ζήσει;

Είναι πολλές. Τα «ανοίγματα» που έχουμε κάνει για τα εφηβικά μας ινδάλματα όπως οι Sonics, οι Fuzztones, oι ? & The Mysterians, οι Seeds και οι Fleshtones σίγουρα μας έχουν μείνει.  Προσωπικά γουστάρω πολύ όταν το κοινό είναι ετερόκλητο και άσχετο, με αποτέλεσμα να παθαίνει πλάκα, με την καλή αλλά και με την κακή έννοια. Αν και ποτέ δεν είχαμε παράπονα – εντάξει ίσως κάποια αυτιά να φύγουν από το live πονεμένα, κάποιοι σβέρκοι να πιαστούν, κάποιοι ώμοι να εξαρθρωθούν…but this is rock ‘n’ roll. (Σημ. Τη μέση, φίλος! Ξέχασες τη μέση!)

To La Fin;

Είναι η καλύτερη δουλειά μας μέχρι την επόμενη (κλισέ υπ’ αριθμ. 146…) Ηχογραφήθηκε ζωντανά στο Βόλο μέσα σε τέσσερις (4!) ώρες απόλυτου κεφιού. Ελπίζουμε να το μεταδώσουμε και στο ακροατήριο.

Πώς ήρθατε σε επαφή με τη νορβηγική Back To The Beat; Γιατί δεν διαλέξατε κάποια ελληνική εταιρεία;

Την επαφή την έκανε ο Jens Lindberg (Crimson Shadows, Stomachmouths, The Wylde Mammots, Μajarajas). Τα υπόλοιπα ήταν απλά. Όπως απλό ήταν το γεγονός ότι απευθυνθήκαμε σε κάποιες ελληνικές εταιρείες αλλά δεν μπορούσαν…

Ποιο κομμάτι θα θέλατε να είχατε γράψει και για ποιο χαίρεστε που δεν έχετε γράψει;

Θα απαντήσω ανάποδα: Χαίρομαι που οποιοδήποτε κομμάτι που έχουμε γράψει δεν θυμίζει χιπστεροκαρεκλομέινστριμ. Από την άλλη, υπάρχουν αμέτρητα διαμάντια που θα θέλαμε να είχαμε γράψει μόνο που η λίστα είναι πραγματικά ΤΕΡΑΣΤΙΑ !

Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα σας μετά την περιοδεία;

Κλασικά πράγματα. Ηχογράφηση, περιοδεία στο εξωτερικό. Έχουμε «ματιάσει» Γαλλία, Ισπανία για να μας κάτσουν. Live, live, και πάλι live!

Και μια προσωπική ερώτηση: τελικά ο ντράμερ είναι ο καλύτερος φίλος του μουσικού ή όχι;

Στην περίπτωσή μου τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Ο ντράμερ είναι ο καλύτερος φίλος του μπασίστα. Ο μπασίστας είναι ο καλύτερος φίλος του μουσικού! Ελπίζω να έγινα κατανοητός…

Sound the call and we’re there!

OI ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΤΗΣ LA TOURNE

9/11 Rover, Θεσσαλονίκη

10/11 To Manitou, Βόλος

11/11 Stage, Λάρισα

12/11 Μemphis Rock Bar, Πάτρα

13/11 Lost ‘n’ Found, Αθήνα

…αν τους χάσεις….θα χάσεις… (κλισέ υπ’ αριθμ. 137!)

https://www.facebook.com/thefranticfive/?fref=ts


image

Γιάννης Κλειδής - Έλενα Παλαιολόγου

Εκείνος Σχολή Σταυράκου στην Αθήνα. Εκείνη Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης στα Γιάννενα. Ένας φίλος που έφυγε στα καράβια και το Rock'n'Roll τους ένωσε. Το Garage Punk και μια Αθλητική Ένωσις ήταν, είναι και θα είναι το κερασάκι στην τούρτα της κοινής τους ζωής..!
 
 
 
image

Γιάννης Κλειδής - Έλενα Παλαιολόγου

Εκείνος Σχολή Σταυράκου στην Αθήνα. Εκείνη Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης στα Γιάννενα. Ένας φίλος που έφυγε στα καράβια και το Rock'n'Roll τους ένωσε. Το Garage Punk και μια Αθλητική Ένωσις ήταν, είναι και θα είναι το κερασάκι στην τούρτα της κοινής τους ζωής..!
 
 
 
image

Γιάννης Κλειδής - Έλενα Παλαιολόγου

Εκείνος Σχολή Σταυράκου στην Αθήνα. Εκείνη Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης στα Γιάννενα. Ένας φίλος που έφυγε στα καράβια και το Rock'n'Roll τους ένωσε. Το Garage Punk και μια Αθλητική Ένωσις ήταν, είναι και θα είναι το κερασάκι στην τούρτα της κοινής τους ζωής..!
 
 
 

Νανά Ανανιάδου (by Achilles III)

Η Νανά Ανανιάδου λάτρευε τους ανανάδες, και εκείνοι αναναγνωρίζοντας την αδυναναναμία που τους έδειχνε, τη σηκώνανανε κάθε τόσο στους ώμους τους και την ανανεβοκατέβαζαν, τραγουδώντας όλοι μαζί, με τις τσιριχτές φωνούλες τους και την χαρακτηριστική τους προφορά, το ρεφρέν από τη μεγάλη επιτυχία του σουηδικού συγκροτήματος Roxette, «The look», προσαρμόζοντάς το, ώστε να ταιριάζει περισσότερο στην περίσταση και να πηγαίνει κάπως έτσι: ανα-νανανανανα-ανανανανανα- ανανανανανα-ανανανανανα-ανανανανανανα.

Read more ...

The Last Dive

 

Κάποτε,κάπου ανάμεσα στο λαμπερό Αμερικάνικο όνειρο όπως μόνο ο 

καλιφορνέζικος ήλιος το φωτίζει, σε σκόνες αυτοσχέδιων εργαστηρίων και στα 

σκοτάδια που κάποιος Charlie Manson δοκίμαζε τα όρια τα δικά του και των

γύρω του, ένα ξανθό αγόρι αναμετρήθηκε με τους δικούς του δαίμονες και με την

ατέλειωτη δίψα του για την μουσική και τον ωκεανό.

Την μουσική του την έμαθε ο αδελφός του, ο Brian, τον ωκεανό έμαθε 

να τον αφουγκράζεται μόνος του, αυτό λένε οι σέρφερ, μόνο έτσι τον μαθαίνεις.

Αγαπήθηκε κι αγάπησε παράφορα ό,τι μπορούσε να αγαπήσει κι αυτό

το χάραξε ανεξίτηλα στα αυλάκια ενός και μόνο βινυλίου με μια σπάνια ευαισθησία

και με την αγωνία που έχει κάποιος όταν ξέρει ότι έχει την ευκαιρία να το κάνει για 

μία φορά και μόνο.

Read more ...

ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ANDY WARHΟL ΤΟ 1966…*

Μολονότι ο Andy Warhol άρχισε να εκθέτει τα έργα του στη διάρκεια της δεκαετίας του 1950, η πρωτοποριακή τέχνη του άρχισε να προσελκύει την προσοχή ενός, αρχικά, μικρού κοινού, από τις αρχές της δεκαετίας του 1960, όταν πλέον καθιερώθηκε ως ο εμπνευστής της pop art, με ένα εύρος δημιουργιών από ζωγραφικούς πίνακες, μεταξοτυπίες, γλυπτά μέχρι κινηματογραφικές ταινίες και μια δισκογραφική «παραγωγή» που έμελλε να μείνει στην ιστορία και που φέτος γιορτάζει την εξηκοστή της επέτειο: το μνημειώδες άλμπουμ The Velvet Underground & Nico (1967).

Πώς όμως έβλεπαν εκείνη την εποχή τον Warhol οι σύγχρονοί του; Το 1965-1966, ο 25χρονος δημοσιογράφος John Gruen παρέα με το φωτογράφο Fred W. McDarrah, άρχισαν να περιφέρονται και να συχνάζουν σε διάφορα underground στέκια του East Village της Νέας Βοημίας (ένα όνομα με το οποίο ο Gruen χαρακτήριζε συνολικά τα υπόγεια ρεύματα που είχαν αρχίσει πλέον να δυναμώνουν στα διάφορα καταγώγια των «ύποπτων» γειτονιών του Μανχάταν, μέχρι να καταλήξουν στο ορμητικό ποτάμι που θα εισήγαγε εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο στο πνεύμα της αμερικανικής «υποκουλτούρας»). Στην περιήγησή τους συναντήθηκαν με avant-garde ποιητές (Allen Ginsberg, Gregory Corso), συγγραφείς (William Burroughs), μουσικούς (La Monte Young, John Cage, The Fugs), ιδιόρρυθμους καλλιτέχνες (Wahol, Yoko Ono), με αληθινούς και επίδοξους ηθοποιούς. Επισκέφτηκαν πρωτοποριακά θέατρα (Living Theatre, Key Theatre), ομάδες χορού, παράξενα καταστήματα (Limbo), καλλιτεχνικά εργαστήρια, και ένα σωρό άλλα μέρη που συγκέντρωναν κυρίως νεαρόκοσμο και φοιτητές.

Αποτέλεσμα αυτής της μεγάλης βόλτας στο Greenwich Village, στο Tompkins Square Park, στο St. Marks Place, ήταν το βιβλίο Τhe New Bohemia που εκδόθηκε για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη το 1966 από τις εκδόσεις Shorecrest, Inc. - ένα λαμπερό και μάλλον άγνωστο διαμαντάκι που καταγράφει με γλαφυρότητα το ηχόχρωμα της εποχής, από δυο ανθρώπους με οξυδέρκεια, παρατηρητικότητα και, προπάντων, τόλμη.

Μέσα από το συγκεκριμένο βιβλίο, το Merlin’s Music Box παραθέτει ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα που αντανακλά την άποψη που είχε σχηματίσει ο συγγραφέας για τον Andy Warhol, ένα πρόσωπο πολυσυζητημένο όσο και αμφιλεγόμενο, το οποίο έγραψε τη δική του σελίδα στην ιστορία της τέχνης.

Read more ...

She Tames Chaos: Oh Fair Father Where Art Thou? (G.O.D. Records, LED vinyl LP, digital, 2016)

She Tames Chaos

Xαίρομαι ιδιαίτερα όταν βλέπω ανθρώπους που σε πείσμα της σπάνης (οικονομικής και πολιτιστικής) και του χρόνου, αυτοί συνεχίζουν να γράφουν μουσική και στίχους. Μία τέτοια περίπτωση είναι και η Εύη Χασαπίδου-Watson, η οποία με όχημα τους She Tames Chaos, τη νέα της μπάντα, μας χάρισε πολύ πρόσφατα ένα διαμαντάκι ψυχεδελικής pop με τίτλο Oh Fair Father Where Art Thou?. Πρόκειται για το ντεμπούτο άλμπουμ του συγκροτήματος που κυκλοφόρησε από την ανεξάρτητη G.O.D. Records τον Οκτώβριο του 2016.

Read more ...

Το Merlin's Music Box και οι συνεργάτες του στο mixcloud...

Εδώ μπορείτε να ακούσετε τη μουσική του Merlin's Music Box και των συνεργατών του...

Merlin's Muisc Box: https://www.mixcloud.com/john-kastanaras/

Αντώνης Ζήβας: https://www.mixcloud.com/antonis-zivas/

Βαγγελης Χαλικιας: https://www.mixcloud.com/βαγγελης-χαλικιας/

Abies Sylos: https://www.mixcloud.com/aylos-abies-sylos/

και, ασφαλώς την εκπομπή του Κώστα Ζήση «Ανώνυμοι Ρομαντικοί», από το http://www.clipartradio.gr/ κάθε Πέμπτη 10-12 το βράδυ.

Read more ...

Oι Craang και οι Birhtday Kicks στην Αθήνα στις 27 και 28 Ιανουαρίου από το Merlin’s Music Box

Το Merlin’s Music Box προσκάλεσε δυο από τις σημαντικότερες μπάντες της νέας γενιάς από την «επαρχία» να επισκεφθούν την Αθήνα για δυο βραδιές γεμάτες heavy-duty rock. Την Παρασκευή 27 και το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017, οι Craang από τη Θεσσαλονίκη και οι Birthday Kicks από τη Λάρισα θα εμφανιστούν σε δυο ξεχωριστές συναυλίες στο ΙΛΙΟΝ plus, έχοντας ήδη δώσει την υπόσχεση να… γκρεμίσουν το μαγαζί! (Η ακριβής ημερομηνία για την εμφάνιση του κάθε συγκροτήματος θα ανακοινωθεί σύντομα, μαζί με τις πληροφορίες για τους guests).

Read more ...

PHIL CHESS R.I.P

Στις 19 Οκτωβρίου αποχώρησε από αυτό τον κόσμο ο Phil Chess. Αν υπάρχει ζωή μετά θάνατον, που ορθολογικά αμφιβάλλω, το κλισέ θα έλεγε πως θα βρίσκεται κάπου και θα συζητάει με τον Muddy Waters, τον Little Walter, τον Sonny Boy Williamson και όλους τους άλλους γίγαντες του ηλεκτρικού blues. Και γι’ αυτό αμφιβάλλω. Δεν ήταν από το ίδιο φύραμα. Ο Chess δεν ήταν μουσικός. Συνιδρυτής, μαζί με τον αδερφό του Leonard, της περίφημης πλέον Chess Records είναι και συνυπεύθυνος για την εξάπλωση του ήχου των blues σε όλο τον πλανήτη. Είναι πιθανόν πως χωρίς το επιχειρηματικό δαιμόνιο των δύο αδερφών, την καλή ανάγνωση της εποχής και κάποια γυρίσματα της τύχης, το RnR να μην ήταν όπως το ξέρουμε σήμερα. 

Read more ...

Γραφτείτε στο Νewsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1