• Merlin's Music Box

    Merlin's Music Box



    Το Merlin's Music Box ήταν, είναι και θα είναι ένα φανζίν που κυκλοφόρησε το πρώτο του τεύχος τον Οκτώβριο του 1989 και έκλεισε τον έντυπο κύκλο του το 1995, έπειτα από 26 τεύχη. Ενεργοποιήθηκε εκ νέου την άνοιξη του 2014, αυτή τη φορά ηλεκτρονικά, μέσω του facebook και της ιστοσελίδας του, με σκοπό την παρουσίαση μουσικών σχημάτων και καλλιτεχνών από το χώρο της rock (και όχι μόνον), τη διοργάνωση εκδηλώσεων και, κυρίως, την τέρψη των φίλων του.
  • 1
sponsors inExarchia Μετα δεύτερο Blues.gr - Keep The Blues Alive ΙΝΤΡΙΓΚΑ
  • Η Γυναίκα Του Δάσους...

    Η Γυναίκα Του Δάσους...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Η γλυκιά ώρα που ξεκουράζω το κορμί μου από το κυνήγι της επιβίωσης. Να βρω τροφή. Να παλέψω για να την κατακτήσω. Να προστατέψω τα νώτα μου από επιδρομείς και άγρια ζώα. Να ψάξω το επόμενο θύμα μου που θα τολμήσει να περάσει μέσα από το δάσος. Αναπαύω σάρκα και νου δίπλα στη φωτιά μου. Δεν το κρύβω πως έχω μια μυστηριακή έλξη με τη φωτιά και ανάβω την εστία κάθε που βραδιάζει με έναν ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται η όλη διαδικασία με καθορισμένες κινήσεις και πράξεις. Κάθομαι σε ένα κούτσουρο που έχω ντύσει με προβιές ζώων και μαλάκωσα την τραχιά επιφάνεια του. Κοιτάζω βαθιά μέσα στις φλόγες της. Το μυαλό μου ταξιδεύει έξω από το ιερό δάσος αλλά και πέρα από τις εύφορες πεδιάδες....

    Read More
  • Ανώμαλα Ρίμματα:  «Εξη» (ψηφιακή κυκλοφορία, ελεύθερο download)

    Ανώμαλα Ρίμματα: «Εξη» (ψηφιακή κυκλοφορία, ελεύθερο download)

     Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

    Στους ιθαγενείς της ελληνικής punk κοινότητας τα Ανώμαλα Ρίμματα δεν είναι άγνωστο συγκρότημα. Σαν μπάντα είναι ένα από τα απότοκα της πρώτης καραντίνας του covid-19, μιας και ξεκίνησαν να προβάρουν στα... μουλωχτά εν μέσω αυτής και το 2021 κυκλοφόρησαν σε δική τους DIY παραγωγή το πρώτο τους δίσκο Έρχεται Χάος.

    Read More
  • Το American Idiot των Green Day ως καλλιτεχνικό, πολιτιστικό και πολιτικό φαινόμενο 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία του...

    Το American Idiot των Green Day ως καλλιτεχνικό, πολιτιστικό και πολιτικό φαινόμενο 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία του...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

     Η 21η Σεπτεμβρίου 2004 σηματοδότησε μια σημαντική στιγμή στην ιστορία της σύγχρονης rock μουσικής με την κυκλοφορία του American Idiot των Green Day. Δύο δεκαετίες μετά, το άλμπουμ παραμένει όχι μόνο μια μουσική επιτυχία αλλά και ένα εμβληματικό πολιτικό και κοινωνικό έργο που συνεχίζει να εμπνέει και να προκαλεί συζητήσεις. Σε αυτήν την εκτενή ανασκόπηση, θα εξετάσουμε πώς το American Idiot ενσωμάτωσε τη δυσαρέσκεια της εποχής, την καλλιτεχνική και πολιτική του επιρροή, και πώς κατόρθωσε να παραμείνει ακόμα και σήμερα επίκαιρο.

    Read More
  • Pete Brown: Ποιητής της αντικουλτούρας, στιχουργός των Cream και underground καλλιτέχνης...

    Pete Brown: Ποιητής της αντικουλτούρας, στιχουργός των Cream και underground καλλιτέχνης...

    Γράφει ο Μιχάλης Πούγουνας

    O Ginger Baker του τηλεφώνησε κάποια στιγμή και του είπε, «Κοίτα, είμαστε στο στούντιο με τους Cream και ξέρω πως γράφεις καλά. Χρειαζόμαστε την βοήθειά σου». Eκεί έγινε εμφανές ότι υπήρχε μια χημεία ανάμεσα στον Peter Brown και στον Jack Bruce και όταν το τραγούδι των Cream «I Feel Free» έγινε επιτυχία, όλοι αποφάσισαν πως o Brown θα ήταν ο στιχουργός της μπάντας.

    Read More
  • Γιώργης Ξυλούρης («Ψαρογιώργης»): «Το ζύμωμα που συμβαίνει επί σκηνής είναι αυτό που με τραβάει να παίξω. Δεν είναι έτοιμο το ψωμί, το ζυμώνουμε, το πλάθουμε στη σκηνή...»

    Γιώργης Ξυλούρης («Ψαρογιώργης»): «Το ζύμωμα που συμβαίνει επί σκηνής είναι αυτό που με τραβάει να παίξω. Δεν είναι έτοιμο το ψωμί, το ζυμώνουμε, το πλάθουμε στη σκηνή...»

    Συνέντευξη: Βαγγέλης Χαλικιάς

    Φωτογραφίες: Γιώργος Φραγκίσκος ( Lowlight Photography )

    Το πρωινό της 6ης Αυγούστου ξεκίνησε η γνωριμία μας με τον Γιώργη Ξυλούρη , τον Ψαρογιώργη. Σε λίγη ώρα θα πετούσαμε από την Αθήνα για την Αλεξανδρούπολη από όπου την επόμενη μέρα (7/8) θα παίρναμε το καράβι για τη Σαμοθράκη μιας και ο Γιώργης θα εμφανιζόταν πρώτος στο τετραήμερο Pulsar Samothraki Art Festival . Στην παρέα μας από την Αθήνα ήταν ο φωτογράφος του Pulsar Γιώργος Φραγκίσκος μαζί με την φίλη του φεστιβάλ την Ζωή Παπαδάτου. Στο ξενοδοχείο όπου θα περνούσαμε το βράδυ μας συναντήσαμε και τον εκπληκτικό Μάρκο Πινακουλάκη ο οποίος ότι είχε φτάσει από τη Ρόδο μετά από ένα 15νθήμερο με τους Social Waste και θα συνόδευε τον Γιώργη Ξυλούρη ως ηχολήπτης. H παρέα από την πρώτη ματιά έδειξε ότι θα δέσει καλά και ότι θα περάσουμε όμορφα. Πάνω στην μπύρα και τη ρακί, λοιπόν, είπαμε με τον Ψαρογιώργη να κάνουμε μια κουβέντα, όχι για το Pulsar αλλά για τη συνεργασία του με τον Jim White με αφορμή τα τρία επερχόμενα λάιβ τους στην Ελλάδα (31/08 στο Ιδαίο Άντρο, Κρήτη, 01/09, Κηποθέατρο «Νίκος Καζαντζάκης», Ηράκλειο, 03/09 Temple , Αθήνα) .

    Read More
  • Μερικά συγκεντρωτικά αποτελέσματα εγχώριων μουσικών προϊόντων (Tρίτο Mέρος)...

    Μερικά συγκεντρωτικά αποτελέσματα εγχώριων μουσικών προϊόντων (Tρίτο Mέρος)...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Στο παρόν κείμενο το τρίτο μέρος με συγκεντρωμένες μερικές σύντομες προσωπικές απόψεις για όμορφα δισκάκια από εγχώριες μπάντες που άκουσα τους τελευταίους μήνες και έχουν δημοσιευτεί  στον προσωπικό μου λογαριασμό και στον λογαριασμό του Merlin's Music Box στο facebook. Είναι πολύ ενθαρρυντικό που συνεχώς εμφανίζονται τόσο καλές δουλειές με μεράκι, υπομονή, επιμονή και έμπνευση από νέα, κυρίως, παιδιά, που ξοδεύουν χρόνο και χρήμα για να πραγματώσουν τα όνειρά τους στη μουσική. Να παρακολουθείτε τη σκηνή και να τη στηρίζετε και να τη σέβεστε, γιατί πραγματικά της αξίζει...

    Read More
  • Heavenly Pop Hit: το μουσικό ταξίδι του Martin Phillipps στον πλανήτη Γη

    Heavenly Pop Hit: το μουσικό ταξίδι του Martin Phillipps στον πλανήτη Γη

    Γράφει η Φαίη Φραγκισκάτου

    Φωτογραφία: Τηλέμαχος Παπαδόπουλος (qoq photos)

    «Each evening the sun sets in five billion places, seen by 10 billion eyes, set in five billion faces» 

    (Heavenly Pop Hit- The Chills, 1990)

    Το 1990 σήμανε την αρχή της τελευταίας δεκαετίας του 20ού αιώνα. Τη χρονιά εκείνη, το paisley underground παραχώρησε τη θέση του στο grunge, το βινύλιο άρχισε να παραγκωνίζεται από τα compact discs, ο υπαρκτός σοσιαλισμός κατέρρευσε, τα σύννεφα του πολέμου άρχισαν να σκιάζουν τα Βαλκάνια και το εγχώριο πολιτικό σύστημα συνέχισε να περιδινείται στην τροχιά των εξελίξεων του «βρώμικου 89». Ένα τέλος εποχής, μια χρονιά–προάγγελος μεγάλων και βίαιων κοινωνικοπολιτικών αλλαγών. Μια εποχή μεταιχμιακή. Καταιγιστική και αβέβαιη για μια έφηβη 16 χρονών από ένα εργατικό προάστειο της Αθήνας που όμως μέσω της ΕΡΤ είχε την δυνατότητα να παρακολουθεί το MTV.

    Read More
  • Hot Fuss: Το ντεμπούτο άλμπουμ των Killers που ταρακούνησε την indie rock σκηνή έκλεισε είκοσι χρόνια από την κυκλοφορία του..

    Hot Fuss: Το ντεμπούτο άλμπουμ των Killers που ταρακούνησε την indie rock σκηνή έκλεισε είκοσι χρόνια από την κυκλοφορία του..

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Στις 7 Ιουνίου του 2004, η μουσική σκηνή υποδέχτηκε ένα άλμπουμ που έμελλε να καθορίσει μια ολόκληρη γενιά και να καταστεί κλασικό. Το Hot Fuss των Killers, με την εκρηκτική ενέργεια και τη μοναδική μείξη indie rock, new wave και synth-pop, άλλαξε τα δεδομένα και αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για την ροκ μουσική. Οι Killers, προερχόμενοι από το Λας Βέγκας, κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν ήχο που ήταν ταυτόχρονα νοσταλγικός και σύγχρονος, προσφέροντας μια αίσθηση φρεσκάδας και ενθουσιασμού. Ας εξετάσουμε το άλμπουμ αυτό με την προσοχή που του αρμόζει.

    Read More
  • Lydia Lunch: Ιέρεια του no wave και μια ασυγκράτητη μηχανή διαμαρτυρίας σε έναν πόλεμο που δεν τελειώνει ποτέ...

    Lydia Lunch: Ιέρεια του no wave και μια ασυγκράτητη μηχανή διαμαρτυρίας σε έναν πόλεμο που δεν τελειώνει ποτέ...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Πριν από το #MeToo, πριν από το κίνημα Riot Grrl, υπήρχε η Lydia Anne Koch, γνωστή περισσότερο στους καλλιτεχνικούς κύκλους ως Lydia Lunch, μια τραγουδίστρια, ποιήτρια, συγγραφέας και ηθοποιός που γεννήθηκε στις 2 Ιουνίου 1959 στο Ρότσεστερ του Μεγάλου Μήλου. Κεντρική φιγούρα της no wave σκηνής στα τέλη της δεκαετίας του '70, η Lunch έχει ακολουθήσει μια καριέρα τεσσάρων και πλέον δεκαετιών μετατρέποντας την ουσία της ζωής της σε μια απροκάλυπτη, ζόρικη και συναρπαστική τέχνη. Σύμφωνα με το περιοδικό Kerrang!, το τραγούδι «Death Valley 69» , μια συνεργασία της Lunch με τους Sonic Youth που συμπεριλήφθηκε στο άλμπουμ του συγκροτήματος Bad Moon Rising (Blast First, 1985), είναι «ένα από τα 50 πιο καταχθόνια τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ». Ποιο ήταν το σχόλιο της Lunch σε αυτή την «τιμητική» διάκριση; «Προφανώς δεν έχουν ακούσει τα άλλα 49 που έχω γράψει…»

    Read More
  • Ταΐζοντας το Τέρας...

    Ταΐζοντας το Τέρας...

    Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

    Ο δόκτωρ Φρανκενστάιν του καπιταλισμού δημιούργησε ένα τέρας που αφέθηκε ελεύθερο να πλέει στο μεγάλο ποτάμι του πλανήτη, διψασμένο για τη σάρκα και το αίμα κάθε ζωντανού πλάσματος που φιλοξενείται πάνω του. Το τέρας δεν μοιάζει με τα γνωστά τέρατα των παραμυθιών της γιαγιάς. Δεν έχει σαφές πρόσωπο, μοιάζει με ένα υπερκράτος υπεράνω των κρατών, μια αόρατη εξουσία που κυβερνά τους πάντες, παρότι κανείς δεν την έχει εκλέξει...

    Read More
  • Η δεύτερη ζωή του «Forbidden» των Black Sabbath...

    Η δεύτερη ζωή του «Forbidden» των Black Sabbath...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Οι διαφορές μεταξύ των δύο άλμπουμ είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, δίνοντας μια δεύτερη ευκαιρία σε μια αποτυχία ως χριστουγεννιάτικο δώρο στην εφηβεία μας. 29 χρόνια αργότερα, αυτά τα λαμπρά τραγούδια παίρνουν την εκδίκησή τους. Ναι, τα αουτσάιντερ όπως το Forbidden είναι δύσκολο να σκοτωθούν και ακόμα πιο δύσκολο να πεθάνουν.

    Read More
  • Industrial Silence: Η βιομηχανική σιωπή των Madrugada, ένα εξαιρετικό ντεμπούτο που αποτυπώνει την ουσία και τη μοναδικότητα των Νορβηγών...

    Industrial Silence: Η βιομηχανική σιωπή των Madrugada, ένα εξαιρετικό ντεμπούτο που αποτυπώνει την ουσία και τη μοναδικότητα των Νορβηγών...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το Industrial Silence είναι το ντεμπούτο άλμπουμ του νορβηγικού εναλλακτικού ροκ συγκροτήματος Madrugada, που κυκλοφόρησε στις 30 Αυγούστου 1999 από την Virgin Music Norway. Η κυκλοφορία αυτού του άλμπουμ ήταν καθοριστική για το συγκρότημα, καθιερώνοντας τους Madrugada ως σημαντική δύναμη στη νορβηγική και ευρωπαϊκή ροκ σκηνή. Το συγκρότημα είχε ήδη περάσει έξι χρόνια δουλεύοντας μαζί, διαμορφώνοντας τον ήχο του και κερδίζοντας αναγνώριση μέσω ζωντανών εμφανίσεων και κυκλοφοριών σε EP.

    Read More
  • Welcome to Sky Valley: Mια mind blowing Οδύσσεια με πλοία γεμάτα καμένους ενισχυτές και ναύτες-πειρατές σε έναν ωκεανό από κιθαριστικά ριφ και άμμο...

    Welcome to Sky Valley: Mια mind blowing Οδύσσεια με πλοία γεμάτα καμένους ενισχυτές και ναύτες-πειρατές σε έναν ωκεανό από κιθαριστικά ριφ και άμμο...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    To 1987, 1OO μίλια ανατολικά του Λος Άντζελες, στις ερήμους της Palm Desert, στην Καλιφόρνια, μια παρέα παιδιών δημιούργησε μια μπάντα που ζούσε το όνειρό της μέσα από σύννεφα καπνού, φτηνό ποτό και χόρτο. Απέχοντας πολύ από την ιδέα να γίνουν ροκ σταρ, δεν πρέπει να σκέφτηκαν ποτέ ότι θα δημιουργούσαν κάτι το οποίο στο κοντινό μέλλον θα επηρέαζε τόσους πολλούς. Ακόμα και όταν κυκλοφόρησαν το ακατέργαστο ντεμπούτο τους, το άλμπουμ Wretch το 1991, τα όνειρα ήταν ακόμα όνειρα που δεν πλησίαζαν καν να γίνουν σχέδια και έπρεπε να περάσουν άλλο δυο χρόνια πρν ο παραγωγός Chris Goss (Masters of Reality) αλλάξει τον ήχο τους σε κάτι πολυδιάστατο και εκλεπτυσμένο που θα τους βοηθούσε να φτάσουν σε δυσθεώρητα ύψη όπως το δεύτερο full length τους, το αριστούργημα του ψυχεδελικού space/stoner rock – το πρωτοποριακό Blues for the Red Sun.

    Read More
  • Για άλλη μια χρονιά το Merlin's Music Box στηρίζει το Pulsar Festival GR που πραγματοποιείται 7, 8, 9, και 10 Αυγούστου στην υπέροχη Σαμοθράκη!

    Για άλλη μια χρονιά το Merlin's Music Box στηρίζει το Pulsar Festival GR που πραγματοποιείται 7, 8, 9, και 10 Αυγούστου στην υπέροχη Σαμοθράκη!

    Την Τετάρτη 7 Αυγούστου, εκπροσωπώντας μία από τις μεγαλύτερες μουσικές οικογένειες του τόπου μας αλλά και μουσικός του κόσμου, ο Γιώργης Ξυλούρης (Ψαρογιώργης) θα μας παρουσιάσει το σόλο του «Σιμά σιμά», όπου η λαϊκή μουσική της Κρήτης και οι πλούσιες επιρροές κατασταλάζουν στην προσωπική του έκφραση και γλώσσα.
    Την Πέμπτη 8 Αυγούστου, τα Echo Tides έρχονται στο Εργοστάσιο για να μας αφηγηθούν τις new wave, synth pop, post punk ονειρικές, ποιητικές και καταλυτικές σουρρεαλιστικές sci-fi ιστορίες που τόσο αγαπήσαμε στον πρόσφατο δίσκο τους «Andromeda FM».
    Την Παρασκευή 9 Αυγούστου, η σκηνή μας μοιράζεται: Η Nama Dama, μουσική δημιουργός και performer από τη Λευκωσία, μέσα από τα ατμοσφαιρικά soul – pop φωνητικά, τα synths αλλά και τα λαϊκά στοιχεία, θα μας γοητεύσει και θα μας παρασύρει με το one-woman show της.
    Επιστρέφοντας στο Εργοστάσιο 9 χρόνια μετά, η Melentini πλαισιωμένη από την μπάντα της, The Running Blue Orchestra, μας φέρνει την ιδιαιτερότητα της φωνής της, την avant garde, neo soul, ηλεκτρονική pop, την μελοποιημένη ποίηση και την μελαγχολική ντίσκο που χαρακτηρίζει τον προσωπικό της ήχο.
    Τέλος, το Σάββατο 10 Αυγούστου, οι Stringless, το εξαμελές φωνητικό γυναικείο σύνολο από τη Θεσσαλονίκη, έρχονται για να μας παρασύρουν με τις ανατρεπτικές ηχητικές εικόνες τους που

    Read More
  • Ginger Baker: Η ιστορία ενός από τους σημαντικότερους ντράμερ όλων των εποχών...

    Ginger Baker: Η ιστορία ενός από τους σημαντικότερους ντράμερ όλων των εποχών...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    «Λένε ότι οι Cream γέννησαν το heavy metal. Αν αυτό ισχύει, έπρεπε να είχαμε κάνει έκτρωση...» (Ginger Baker)

    O Ginger Baker σίγουρα ήταν ασυμβίβαστος ως προς το μουσικό του όραμα. Επιδίωξε να συνδυάσει τη ροκ με την τζαζ και τους αφρικανικούς ρυθμούς και ακολούθησε αυτό το όραμα ανεξάρτητα από εμπορικές σκοπιμότητες ή τις απόψεις των άλλων. Η προσήλωσή του στην καλλιτεχνική ακεραιότητα και την καινοτομία τον βοήθησαν να πρωτοπορήσει σε νέες τεχνικές και στυλ ντραμς, αφήνοντας για πάντα τη σφραγίδα του στον κόσμο της μουσικής.

    Read More
  • Χρυσόστομος Τσαπραΐλης - De Mysteriis (εκδόσεις Αντίποδες)

    Χρυσόστομος Τσαπραΐλης - De Mysteriis (εκδόσεις Αντίποδες)

     Γράφει ο Γιώργος Τσέκας                   

    Θεωρώ ανώφελο την οποία κριτική σε οποιοδήποτε καινούριο βιβλίο. Περισσότερο μιλάμε εδώ για μια πρόταση-παρουσίαση, συνοδεία ενός μικρού σχολίου επ’ αυτου παρά για βιβλιοκριτική. Δεν παίζει κανένα ρόλο η φιλική σχέση μου με τον συγγραφέα. Απλά πιστεύω πως τα βιβλία κρίνονται κυρίως από τον γέρο Χρόνο και κυρίως σαν αδιάσειστο στοιχείο της όποιος ποιότητας τους είναι πόσο έντονη είναι τσάκιση στη ράχη του βιβλίου. Αυτή η ρυτίδα λέει περισσότερα από οσα και αν γράψω εγώ τώρα για καθε βιβλίο...

    Read More
  • Coyote’s Arrow “Medicine” LP ( Ouga Booga and the Mighty Oug Recordings)

    Coyote’s Arrow “Medicine” LP ( Ouga Booga and the Mighty Oug Recordings)

    Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

    Οι πρώτες δυνατές ζέστες στο έμπα του καλοκαιριού έφεραν στην Αθήνα μία αίσθηση της ερήμου της Αριζόνα. Εκείνης της ερήμου, όπου ο αποπνικτικός καυτός άνεμος κάνει τη μέρα μια κόκκινη σκόνη να περιπλανιέται παρέα με μπάλες ξεραμένων θάμνων, και τη νύχτα τα κρόταλα των κροταλιών να συνθέτουν, μαζί με τα κλαψουρίσματα των τσακαλιών, τον ήχο του αφιλόξενου τοπίου. Σήμερα, σε αυτό το τοπίο που κάποτε το διέσχιζαν οι αρχέγονες, όμορφες και υπέροχες ανθρώπινες φυλές των αυτοχθόνων, μοναχικοί καβαλάρηδες, ντεσπεράντος, κάθε λογής ζωοκλέφτες και ληστές τραπεζών, οι ορδές των τουριστών καταναλώνουν τοπία, εμπειρίες και… άμμο, αντί να ταξιδεύουν σαν χαμένα παιδιά και να ζουν τις ανολοκλήρωτες περιπέτειές τους.

    Read More
  • «Τhat's alright, mama...» Το νέο διήγημα του Σωτήρη Θεοχάρη αποκλειστικά στο Merlin's Music Box...

    «Τhat's alright, mama...» Το νέο διήγημα του Σωτήρη Θεοχάρη αποκλειστικά στο Merlin's Music Box...

    Γράφει ο Σωτήρης Θεοχάρης

    Σχέδια: κόφι Κόφιντογκ

    Για δευτερόλεπτα ένιωσε κάτι σαν στιγμιαία διάλειψη, μια αίσθηση που έμοιαζε μεταξύ ντεζαβού και πλήρους αφηρημάδας, σαν μια απότομη μεταπήδηση μερικών καρέ σε μια άγαρμπα κακομονταρισμένη κινηματογραφική ταινία που πήδαγε στο επόμενο πλάνο χωρίς συνοχή. Μια εντύπωση στιγμιαίου κενού που όμως είχε απροσδιόριστη διάρκεια και την περίεργη αλλά ταυτόχρονα ευχάριστη και γνώριμη αίσθηση της ελεύθερης πλεύσης σε ήρεμη θάλασσα και της παραμορφωμένης και διαθλασμένης όρασης. «Ίσως η κούραση», σκέφτηκε καθώς η συγκέντρωση του επανήλθε. Περιδιάβαινε τη λασπωμένη πλαγιά με την Berretta M9 στο δεξί του χέρι και ένα μισογεμάτο μπουκάλι Jack Daniels στο αριστερό...

    Read More
  • Όταν το grunge συνάντησε τον John Lydon...

    Όταν το grunge συνάντησε τον John Lydon...

    Γράφει ο Προκόπης Σαμαρτζής

    Ιούνιος 1986. Ο John Lydon, πρώην ηγέτης των Sex Pistols, έχει αφήσει την περσόνα του Johnny Rotten πίσω του και συνεχίζει τις μετά-punk περιπέτειες του με τους Public Image Ltd. Το συγκρότημα του Lydon θα έπαιζε ζωντανά στο Paramount Theatre του Σιάτλ και τη συναυλία τους θα άνοιγαν οι Green River, μια τοπική μπάντα του Σιάτλ που λίγα χρόνια αργότερα  από τα σπλάχνα της θα εμφανιζόντουσαν δύο συγκροτήματα, τα οποία θα άλλαζαν τον μουσικό χάρτη των 90s: οι Mudhoney και οι Pearl Jam...

    Read More
  • Η Μουσική Σκηνή του Bristol: Από την Πειραματική Ηλεκτρονική στην Trip-Hop Επανάσταση

    Η Μουσική Σκηνή του Bristol: Από την Πειραματική Ηλεκτρονική στην Trip-Hop Επανάσταση

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Η πόλη του Bristol, στη νοτιοδυτική Αγγλία, έχει μια πλούσια και πολυδιάστατη μουσική κληρονομιά που ξεπερνά τα όρια της γεωγραφικής της θέσης. Από τις πρώτες μέρες της reggae και της punk, μέχρι την άνθιση της trip-hop τη δεκαετία του 1990, το Bristol έχει επηρεάσει και επηρεαστεί από ποικίλες μουσικές και πολιτιστικές ροές. Σε αυτό το αφιέρωμα, θα εξερευνήσουμε την εξέλιξη της μουσικής σκηνής του Bristol, με ιδιαίτερη έμφαση στη συμβολή του στην ανάπτυξη της trip-hop, καθώς και την επιρροή και την κληρονομιά της πόλης στην παγκόσμια μουσική σκηνή.

    Read More
  • Φράνσις Φάρμερ: Η αντισυμβατική ξανθιά του Χόλυγουντ που λάτρευε τον Νίτσε, χρηματοδοτούσε τις Διεθνείς Ταξιαρχίες και βίωσε το «στίγμα» της κομμουνίστριας στη συντηρητική Αμερική του Μακαρθισμού...

    Φράνσις Φάρμερ: Η αντισυμβατική ξανθιά του Χόλυγουντ που λάτρευε τον Νίτσε, χρηματοδοτούσε τις Διεθνείς Ταξιαρχίες και βίωσε το «στίγμα» της κομμουνίστριας στη συντηρητική Αμερική του Μακαρθισμού...

    Γράφει ο Προκόπης Σαμαρτζής

    "Θα επιστρέψει σαν φωτιά για να κάψει όλους τους ψεύτες Αφήνοντας ένα στρώμα από στάχτη στο έδαφος" (Kurt Cobain)

    Η Φράνσις Φάρμερ γεννήθηκε πριν από 110 χρόνια στο Σιάτλ, σε ένα μάλλον προοδευτικό περιβάλλον και, έχοντας λάβει υψηλά επίπεδα μόρφωσης, αποφάσισε από νωρίς να ακολουθήσει το πάθος της για τις τέχνες. Φοίτησε στο Πανεπιστήμιο της πρωτεύουσας των ΗΠΑ, όπου σπούδασε δραματική τέχνη, και αργότερα μετακόμισε στο Χόλυγουντ για να γίνει ηθοποιός. Ήδη στα 18 της άρχισε να αμφισβητεί πολιτικά και θρησκευτικά θέσφατα. Έγραφε σε αριστερές εφημερίδες στο Κολέγιο και, επηρεασμένη από τον Νίτσε, απέρριπτε τις έννοιες του Θεού και της θρησκείας. Το 1935, όταν ήταν ακόμη φοιτήτρια, κέρδισε, σε διαγωνισμό κάποιας αριστερής εφημερίδας, το πρώτο βραβείο, ένα ταξίδι στο Θέατρο Τέχνης της Μόσχας, στην Σοβιετική Ένωση.

    Read More
  • Bagatelles της οδού Αλκαμένους: Το πρώτο βιβλίο της Γεωργίας Συριοπούλου (Abies Sylos) κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μετρονόμος...

    Bagatelles της οδού Αλκαμένους: Το πρώτο βιβλίο της Γεωργίας Συριοπούλου (Abies Sylos) κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μετρονόμος...

    Γράφει ο Βαγγέλης Χαλικιάς

    Bagatelles της οδού Αλκαμένους και η αλληγορική φωτογραφία του Σπύρου Σταβερη στο εξώφυλλο σε προδιαθέτει για έναν περίπατο στην πόλη σε σημεία ίσως όχι ιδιαίτερα ευχάριστα...

    Read More
  • Portishead: Το Συγκρότημα που Καθόρισε την Trip-Hop...

    Portishead: Το Συγκρότημα που Καθόρισε την Trip-Hop...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Οι Portishead είναι ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και επιδραστικά συγκροτήματα της trip-hop σκηνής. Σχηματίστηκαν το 1991 στο Bristol από τους Geoff Barrow, Adrian Utley και την τραγουδίστρια Beth Gibbons. Ο ήχος τους, ένας μοναδικός συνδυασμός σκοτεινών και ατμοσφαιρικών στοιχείων με πειραματικές και κινηματογραφικές παραγωγές, τους έκανε πρωτοπόρους του είδους και καθιέρωσε το Bristol ως κέντρο της trip-hop μουσικής. Σε αυτό το αφιέρωμα, θα εξερευνήσουμε την ιστορία, τη δισκογραφία και την επιρροή των Portishead, καθώς και τις σόλο πορείες των μελών της μπάντας.

    Read More
  • Lives Outgrown - Το πρώτο προσωπικό άλμπουμ της Beth Gibbons αποτυπώνει με ένταση και λεπτομέρεια την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης εμπειρίας...

    Lives Outgrown - Το πρώτο προσωπικό άλμπουμ της Beth Gibbons αποτυπώνει με ένταση και λεπτομέρεια την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης εμπειρίας...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το πρώτο, ουσιαστικά, σόλο άλμπουμ της Beth Gibbons, Lives Outgrown, είναι μια βαθιά και συναισθηματικά φορτισμένη εξερεύνηση των θεμάτων της γήρανσης και της απώλειας, τοποθετημένη σε έναν πλούσιο ορχηστρικό και chamber pop καμβά. Μετά από μια δεκαετία δημιουργίας, το άλμπουμ αποτελεί μια φυσική συνέχεια του Third των Portishead, αναδεικνύοντας τις μοναδικές φωνητικές ικανότητες της Gibbons και την ικανότητά της να αποτυπώνει με έντονο τρόπο τις πιο δύσκολες και σύνθετες συναισθηματικές καταστάσεις.

    Read More
  • Τζαμάλ: Το Ραπ των Καταραμένων...

    Τζαμάλ: Το Ραπ των Καταραμένων...

    Γράφει ο Γρηγόρης Αγκυραλίδης

    Ως όψιμος φαν του χιπ-χοπ θα ήταν χρήσιμο να ξεκινήσω με το πως «γνωρίστηκα» με τον Τζαμάλ και τη μουσική του. Ήταν λοιπόν το 2018, στο Street Mode Festival στη Θεσσαλονίκη όταν, για τους δικούς μου λόγους, αποφάσισα ότι δεν ήθελα να δω τον Αγγελάκα στην εξωτερική σκηνή και μπήκα σε μία από τις εσωτερικές σκηνές. Πάνω στη σκηνή λοιπόν, ήταν πίσω ο DJ – τον οποίο δεν πολυέβλεπα- και μπροστά ένας καστανόξανθος, καλογυμασμένος τύπος που ράπαρε περιγράφοντας δυστοπικές εικόνες, κάνοντας κάποιες φορές θεατρικές κινήσεις, ανάλογα με τους στίχους του, πχ δίνοντας δύο γροθιές στον αέρα όταν έλεγε κάτι για μυστικά της πυγμαχίας ή τεντώνοντας τη βερμούδα του όταν έλεγε ότι φοράει από πρόπερσι το ίδιο παντελόνι. Το πιο συγκλονιστικό όμως ήταν το κοινό, αποτελούμενο κυρίως από νεαρά παιδιά 18-20 ή και μικρότερα, που παρακολουθούσε εκστασιασμένο και ράπαρε μαζί του κάθε (μα κάθε!) του στίχο. Καθώς ήταν τέλη Αυγούστου η ήδη υψηλή θερμοκρασία ανέβηκε ακόμα περισσότερο.

    Read More
  • Ο Keith Richards στην Τζαμάικα...

    Ο Keith Richards στην Τζαμάικα...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Ανατρέχουμε στις ηχογραφήσεις του κιθαρίστα των Stones με την Rastafari κολεκτίβα των Wingless Angels...

    Οι άθλοι του ήδη καταγράφονται στη μυθολογία του rock: ότι ο μάγκας κατέχει τη τέχνη του riff καλύτερα από τον καθένα• ότι όταν οι συνομίλικοί του έπιναν γάλα αυτός έπινε μπέρμπον ακούγοντας Muddy και Chuck Berry• ότι είναι ικανός να στείλει τον Tom Waits για ύπνο από τις δέκα κι αυτός απτόητος να συνεχίσει σερί για άλλα δυο 24ωρα• ότι λούστηκε κάποτε στα λασπόνερα του Μισσισσιπή και οι αλιγάτορες σκόρπισαν για να του κάνουν χώρο• ότι έδωσε ραντεβού με το διάβολο μεσάνυχτα σε σταυροδρόμι σκοτεινό στο Ντόκερι για να του πουλήσει την ψυχή του με αντάλλαγμα την ψυχή του Robert Johnson, κι ο διάβολος φοβήθηκε να πάει...

    Read More
  • Steve Albini: O πρώην κιθαρίστας των Sonic Youth, Thurston Moore, γράφει για τον σπουδαίο παραγωγό και μουσικό...

    Steve Albini: O πρώην κιθαρίστας των Sonic Youth, Thurston Moore, γράφει για τον σπουδαίο παραγωγό και μουσικό...

    Γράφει ο Thurston Moore (μετάφραση-προσαρμογή: Γιάννης Καστανάρας)

    Όπως και η μουσική που λάτρευε και στην οποία είχε αφιερώσει τη ζωή του –punk και πειραματική δράση, καχυποψία και αντίσταση σε κάθε ίχνος εκμετάλλευσης– ο Steve Albini ήταν ένα άτομο γεμάτο πάθος και αντιφάσεις. Φαινόταν να έχει πλήρη συνείδηση και μια ακέραια αντίληψη των αντιφάσεων ανάμεσα στην καπιταλιστική αποικιοκρατία της μουσικής βιομηχανίας και στις σοσιαλίζουσες τάσεις του ανεξάρτητου μουσικού κόσμου. Από απίστευτα νεαρή ηλικία και με το ευφυές πάθος ενός διανοούμενου μπορούσε να επινοεί διάφορους λόγους για να αποφεύγει τα χειριστικά γρανάζια των αναξιόπιστων «μεγάλων» δισκογραφικών εταιρειών και, μολονότι ήταν απόλυτα σοβαρός ως προς τις αναλύσεις του για τέτοια πράγματα, τελικά o Albini είχε την ικανότητα να τα διαγράφει όντας ζωντανός μέσα σε ένα παράλογο σύμπαν. Σε αντιπαραβολή με το σταθερά βλοσυρό ύφος του, υπήρχε πάντα ένα γνήσια εκφραστικό χαμόγελο.

    Read More
  • Voodoo Drummer & Σταύρος Παργινός: Μια πρωτότυπη συνεργασία...

    Voodoo Drummer & Σταύρος Παργινός: Μια πρωτότυπη συνεργασία...

    Συνέντευξη στη Φαίη Φραγκισκάτου

    Ο Voodoo Drummer στα 30+ χρόνια πορείας του έχει εμφανιστεί σε 24 χώρες, σε μεγάλα φεστιβάλ και θέατρα όπως τα Villa Celimontana Jazz Fest (Ρώμη), Secret Garden Fest (Μ.Βρετανία), Rouge Cabaret Festival (Παρίσι), Doha Jazz Festival (Κατάρ), αλλά και σε Ηρώδειο, Φεστιβάλ Αθηνών, Rockwave Fest κ.α. Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες από την Ελλάδα ( Δ. Σαββόπουλος, Λ. Μαχαιρίτσας κ.α.) και από το εξωτερικό (The Tiger Lillies, Meschyia Lake κ.α.). Έχει ηχογραφήσει με μέλη των Tuxedomoon, Nouvelle Vague, Ojos de Brujo κ.α. Ο Voodoo Drummer (κατά κόσμον Χρήστος Κουτσογιάννης) συνεργάζεται με τον τσελίστα Σταύρο Παργινό σε ένα project από το οποίο αναμένονται πολλά. Οι δυο μουσικοί μίλησαν στο Merlin's Music Box...

    Read More
  • Ποιοί ήταν οι U-Men; Ο Mark Arm των Mudhoney, παντοτινός θαυμαστής τους, γράφει...

    Ποιοί ήταν οι U-Men; Ο Mark Arm των Mudhoney, παντοτινός θαυμαστής τους, γράφει...

    Γράφει ο Mark Arm (μετάφραση: Γιάννης Καστανάρας)

    Οι U-Men είναι ένα από τα καλύτερα συγκροτήματα που έχω δει ποτέ. Ήταν υπνωτικοί, φρενήρεις, δυνατοί και συναρπαστικοί. Ήταν αδύνατο να αντισταθείς, να μην σε απορροφήσει ο παράξενος, σκοτεινά παράλογος κόσμος τους. Ανακάτεψαν αβίαστα τους Sonics, τον Link Wray, τους Pere Ubu και τον Captain Beefheart. Οι συναυλίες τους ήταν χαλαρά, μεθυσμένα χορευτικά πάρτι και καμιά τους δεν έμοιαζε με την άλλη.

    Read More
  • Raining Pleasure: Επανασύνδεση και live...

    Raining Pleasure: Επανασύνδεση και live...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Οι Raining Pleasure ανακοίνωσαν επίσημα την επανένωσή τους μετά από δεκατέσσερα χρόνια αδράνειας. Η ανακοίνωση έγινε μέσω της σελίδας τους στο Facebook, όπου δημοσίευσαν ένα μήνυμα που ανακοινώνει τη χαρά της επιστροφής τους στη δράση. Οι Raining Pleasure θα επιστρέψουν στη σκηνή στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού, στα πλαίσια των Rockwave Nights, την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024.

    Read More
  • Ποια ήταν η Sharona του πασίγνωστου τραγουδιού των Knack;

    Ποια ήταν η Sharona του πασίγνωστου τραγουδιού των Knack;

    Γράφει ο Μιχάλης Πούγουνας

    Ο Doug Fieger γεννήθηκε το 1952 στο Detroit και στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και ενώ πήγαινε ακόμα σχολείο, δημιούργησε τους Sky, ένα τοπικό συγκρότημα στο οποίο έπαιζε μπάσο. Οι Sky έκαναν δύο άλμπουμ, το Don't Hold Back του 1970 και το Sailor's Delight του 1971, αμφότερα για λογαριασμό της RCA. Μέχρι τότε, το συγκρότημα είχε ανοίξει μέχρι τότε συναυλίες των Jethro Tull, Who, Joe Cocker, Bob Seger, και των Stooges, ενώ είχε παίξει πολλές φορές με τους Traffic, από τους οποίους οι Sky είχαν αντλήσει επιρροές.

    Read More
  • Black Keys: Ohio Players...

    Black Keys: Ohio Players...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Ο νέος δίσκος των Black Keys, Ohio Players, φαίνεται να είναι μια πολύπλευρη πρόταση, όπου οι συνεργασίες με διάφορους καλλιτέχνες προσθέτουν έναν νέο διάσταση στον ήχο τους. Ο Dan Auerbach και ο Patrick Carney φαίνεται να εξερευνούν νέα εδάφη, συνδυάζοντας τις επιρροές τους από τη ροκ, το χιπ χοπ, και την ψυχεδέλεια με μια αίσθηση της κλασικής ψυχής και του garage rock που τους έκανε διάσημους. Παρόλο που οι συνεργασίες φαίνεται να προσθέτουν ποικιλία, υπάρχουν κάποιες στιγμές που μπορεί να αισθανθεί κανείς ότι ο δίσκος χάνει τη συνοχή του, ειδικά όταν οι επιρροές φαίνεται να διασκορπίζονται πολύ.

    Read More
  • Magick Brother & Mystic Sister: Ισπανικά ταρώ σε βινύλιο...

    Magick Brother & Mystic Sister: Ισπανικά ταρώ σε βινύλιο...

    Γράφει ο Μιχάλης Πούγουνας

    Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί πως οι prog-rock ή οι ψυχεδελικές rock κυκλοφορίες σταμάτησαν να υπάρχουν στις μέρες μας. Μπορεί αυτά τα μουσικά είδη να μην έχουν την εμπορική απήχηση που είχαν οι ανάλογες κυκλοφορίες της δεκαετίας του ’60 και του ’70 και να μην φτάνουν σε πωλήσεις την αναβίωση που έγινε στην δεκαετία του ’90, αλλά τα συγκροτήματα του είδους δεν έπαψαν να υπάρχουν και να κυκλοφορούν δουλειές τους, και μάλιστα σε βινύλιο. Αυτές οι μπάντες φωλιάζουν σε εταιρίες όπως η βρετανική Fruits de Mer Records ή, όπως στην περίπτωση των Ισπανών Magick Brother & Mystic Sister, στην ανεξάρτητη ελληνική εταιρεία Sound Effect Records. H Sound Effect είχε κυκλοφορήσει και το πρώτο ομώνυμο άλμπουμ τους σε συνεργασία με την ισπανική The John Colby Sect το 2020 και αυτές τις μέρες έβγαλε στην αγορά, μόνη της αυτή την φορά, το δεύτερο άλμπουμ της μπάντας, Tarot Part I.

    Read More
  • Το κορίτσι της Καραϊβικής...

    Το κορίτσι της Καραϊβικής...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας 

    Είχα έξι μήνες που γύρισα από το νησί και κάθε μέρα μου φαινόταν χειρότερη από την προηγούμενη που με την σειρά της φάνταζε καλύτερη από κάθε στιγμή από τα δύο χρόνια που γυρνούσα στο νησί σαν χελώνα σε τρικυμία συναντώντας γύρω μου αφιλόξενους τύπους κλειστούς ανθρώπους και αντικοινωνικούς που σε μια αποθέωση της ειρωνείας ζούσαν από τον τουρισμό και τους ξένους που πέραν της τουριστικής περιόδου βλέπαν σαν εχθρούς και πάντα σαν χρήματα...

    Read More
  • Οι Φοιτητές της Φαρμακευτικής Σχολής στην εξέγερση του Πολυτεχνείου...

    Οι Φοιτητές της Φαρμακευτικής Σχολής στην εξέγερση του Πολυτεχνείου...

    Γράφει ο Γρηγόρης Αγκυραλίδης

    Η εξέγερση του Πολυτεχνείου και η περίοδος που προηγήθηκε αποτέλεσε για πρώτη φορά για τα ελλαδικά δεδομένα την ανάδυση σε μαζική κλίμακα, με ριζοσπαστικό και πρωτόγνωρό τρόπο, πρακτικών και αντιλήψεων άμεσης δημοκρατίας. Οι συνελεύσεις των μαθητών, των φοιτητών, των εργαζομένων είχαν τον πρωταρχικό λόγο για το είδος και το χαρακτήρα των κινητοποιήσεων, για τα συνθήματα και το γενικό πλαίσιο δράσης. Ενώ η σύγκρουση με τις κρατικές και τις αστυνομικές αρχές ήταν αυτονόητη και δεδομένη, ωστόσο η άμεση συμμετοχή, η αυτοοργάνωση και ο αυτοκαθορισμός της εξεγερμένης νεολαίας ήρθε επίσης σε αντιπαράθεση και σύγκρουση με τις κομματικές αντιλήψεις και πρακτικές, και ειδικά των δύο κομμάτων της τότε αριστεράς, τα οποία προσπαθούσαν να θέσουν την εξέγερση στην προκρούστεια κλίνη των αντιλήψεων, πρακτικών και επιδιώξεων τους. Έτσι, έχει αποσιωπηθεί ότι πέρα από την πτώση της δικτατορίας, στόχος ήταν η άμεση δημοκρατία και η λαϊκή κυριαρχία.

    Read More
  • Μουσική και Ιδεολογία: Η μουσική στα χρόνια της ναζιστικής Γερμανίας...

    Μουσική και Ιδεολογία: Η μουσική στα χρόνια της ναζιστικής Γερμανίας...

    Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

    «Η μουσική ήταν και είναι η αγαπημένη μου τέχνη. Πάντα μου ξυπνούσε ένα θρησκευτικό αίσθημα, μια πίστη στη ζωή και το κυνήγι της ζωής μέσα μου. Πρώτα η μουσική, μετά τα πούρα ή τα τσιγάρα με τούρκικο καπνό, μετά τα βιβλία και μετά ο επιούσιος άρτος». (Μιχαήλ Μπακούνιν)

    Για τη μουσική έχουν γραφτεί ολόκληρες βιβλιοθήκες. Τόσο για τον ρόλο της ως ψυχαγωγικό-πολιτιστικό και καλλιτεχνικό τεχνούργημα, όσο και για τα είδη της στον ειδικό μουσικό τύπο: αφιερώματα, ιστορία δισκοπαρουσιάσεις, και πάει λέγοντας. Για τη μουσική όμως ως όπλο προπαγάνδας στην υπηρεσία ενός κυρίαρχου ολοκληρωτικού καθεστώτος, δεν έχουν γραφτεί πάρα πολλά. Τουλάχιστον, ο υπογράφων το παρόν κείμενο δεν έχει διαβάσει παρά ελάχιστα κείμενα που να αναφέρονται σε αυτό.

    Read More
  • 1
  • 2

...Σκέψεις σκοτεινές, αναμνήσεις, όνειρα, φαντασιώσεις και σχέδια φτιάχνουν ένα ψηφιδωτό που αδυνατεί να σχηματίσει καθαρή εικόνα. Η μνήμη ένας συνεχόμενος αβάσταχτος πόνος. Το μυαλό γυρίζει στην μέρα εκείνη. Είκοσι σκυλιά μαύρα πάνω στα άλογά τους με το δικέφαλο θηρίο στα λάβαρα τους να με στοιχειώνει. Ακόμα βουίζει στα αυτιά μου η κραυγή/προειδοποίηση του κορακιού και οι οπλές των αλόγων τους. Είκοσι καβαλάρηδες, μακελάρηδες να σφάζουν, να λεηλατούν, να σκοτώνουν, να βιάζουν, να καίνε, να αφανίζουν το χωριό μου. Βαθύ σκοτάδι. Και 'γω φοβισμένος και ανήμπορος να κρύβομαι. Να ζω μόνος στα δάση για 15 περιστροφές της Γης γύρω από τον Ήλιο, καταδικασμένος να ζω σαν κυνηγημένος, σαν αγρίμι ανήμερο. Τα αδέρφια μου και οι μάνες μας αιχμάλωτοι στον μακρινό Βορρά. Οι πατεράδες μας νεκροί και ταπεινωμένοι. Η φωτιά συνεχίζει δυνατά και ο ήχος από τα ξύλα που καίγονται βαθαίνει το βλέμμα μου και με κοιμίζει. Μα οι σκέψεις δεν με αφήνουν να κλείσω τα μάτια μου. Θυμάμαι τα λόγια του μονόφθαλμου γέροντα, ονειρεύομαι τις εκατό μέρες και νύχτες που θα με εκπαιδεύσει χαϊδεύω στον αέρα την πιο κοφτερή λεπίδα από όλες, το μαγικό Tyrfing, αυτό που ακόμα και θεούς σκοτώνει και πρέπει να είναι πάντα βουτηγμένο με αίμα ακόμα και στην θήκη του και αυτό που όποιος το έχει στην ζώνη του είναι πάντα νικητής. Να ιππεύω τον οκτάποδο επιβήτορα Sleipnir κάτω από το Βόρειο Άστρο και με συντροφιά τα δυο κοράκια από ψηλά να ταξιδεύουμε προς τον Βορρά.

Ξαφνικά αντιλαμβάνομαι ένα ζευγάρι μάτια που να με παρακολουθούν, ένα καρφωμένο βλέμμα να με κοιτάζει επίμονα. Γυρίζω και βλέπω ό,τι πιο αποκρουστικό και άσχημο έχω δει. Μια γυναίκα στέκεται στο ξέφωτο σαν σκιά μέσα στη νύχτα. Μου δείχνει με το ελεεινό δάχτυλό της φορώντας στο πρόσωπο της ένα εξίσου απαίσιο χαμόγελο. Και με ρωτάει με μια φωνή που ακούγεται σαν να έχει περάσει πόρρω πάνυ χρόνος από την τελευταία φορά που άρθρωσε μια λέξη αυτό το στόμα, πως αν αναζητώ τη μαγεία, τότε πρέπει να πάω να την βρω μόνος μου. Δεν είμαι παρά ένας κοινός άνθρωπος. Ένας Θνητός άντρας. Όμως αυτή προχωρά μα δεν αφήνει ίχνη στο χιόνι, τα βήματα της δεν είναι ορατά, δυσκολεύομαι να την παρακολουθήσω. Ωστόσο, συνεχίζω μέχρι εκεί που πηγαίνει ο δρόμος της. Τον δρόμο που η ίδια φτιάχνει με την αφανή περπατησιά της. Την ακολουθώ πιστά με λόγο προφανή και επικίνδυνο. Γιατί μου έχει υποσχεθεί μαγεία αν συνεχίσω. Με πάει σε ένα μέρος του δάσους που λίγοι, ελάχιστοι, γενναίοι και τρελοί έχουν δει ποτέ. Εκεί που σίγουρα δεν έχει φτάσει ποτέ του και ούτε θα μπορέσει να φτάσει ο Ήλιος και οι χρυσαφένιες ακτίνες του. Μα ακόμα και έτσι το χώμα έχει ένα παράξενο χρώμα μιας και το έδαφος λάμπει με μια ζοφερή μαρμαρυγή. Η γυναίκα παίρνει τον λόγο και μου λέει με αποθαρρυντική φωνή ότι με είδε να έρχομαι και μου γνωστοποιεί ότι ξέρει πού θα πάω. Αλλά πριν φύγω λέει ότι υπάρχει ένα ουσιώδες και βασικό πράγμα που πραγματικά πρέπει να ξέρω. Μου προσφέρει τη δυνατότητα να πάρω μια απόφαση σημαντική. Να με σημαδέψει με το σπαθί ή το δόρυ της. Και αποδεχθώ με αυτή της την βίαιη κίνηση μια θανατηφόρα πληγή πάνω στο κορμί μου. Κάθε κόψιμο με σπαθί ή δόρυ θα απορροφηθεί από τη μήτρα του ιερού δέντρου της. Η μαγεία θα παραμείνει ζωντανή μέχρι να έρθει η ώρα να αποχωριστώ αυτόν τον θνητό κόσμο. Και το μόνο που θα αξιώσει σαν αντάλλαγμα είναι η νεαρή μου ζέση, η ένταση και ο ενθουσιασμός των νιάτων μου. Απαίτηση κατανοητή και έντιμη. Δεν είμαι παρά ένας άνθρωπος κοινός. Ένας Θνητός άντρας. Που δεν ξέρω αν έχω γίνει ένα κτήνος πια που περπατά όλη τη ζωή του στο Δάσος. Που αναγνωρίζει την γλώσσα των ζώων, που διαβάζει τα σημάδια στο χιόνι και τις κραυγές των αγριμιών. Είμαι ένας άνθρωπος του Ατσαλιού που ψάχνω κάτι ανώτερο• γυρεύω απλά την εκδίκηση. Δεν είμαι παρά ένας άνθρωπος κοινός. Ένας Θνητός άντρας. Και θα χρειαστώ όλη τη βοήθεια που μπορώ να πάρω και μη βρω από οπουδήποτε και με όποιο κόστος. Δωρίζω λοιπόν την καρδιά μου στη γυναίκα του σκότους. Με ή χωρίς αυτή, η ζωή μου ξέρω πια πως δεν έχει τελειώσει ακόμα. Δεν φοβάμαι τον θάνατο, η ζωή κάθε ανθρώπου είναι μια κλωστή στον αργαλειό των Νορν, και το μήκος της κλωστής αυτής είναι το μήκος της ζωής μου. Οι τρεις υφάντρες γριές ελέγχουν το πεπρωμένο ακόμα και των θεών που έχουν και αυτοί τις δικές τους κλωστές. Αυτή η υποταγή των θεών σε μια δύναμη πέρα από τον έλεγχό τους με κάνει ατρόμητο μπροστά στο θάνατο, δεν με αφήνει να νιώσω έρμαιο κανενός τέλους, ο θάνατος είναι μόνο η αρχή. Φτερό νυχτερίδας και μάτι σαύρας. Σκόνη ενός αστεριού που έπεσε από τον ουρανό. Δάκρυα παρθένου, σπέρμα θεού. Θεού του Κεραυνού, του Ανέμου και της Βροχής. Δεκατρείς σταγόνες από το αίμα ενός βρέφους. Μια πρέζα από την θυελλώδη ανάσα μιας φοβισμένης και αγριεμένης γάτας, μαζί με λάδι του φεγγαριού. Ανακατεύουμε το σάλιο του ζώου με το φεγγαρόλαδο για λίγο τόσο ώστε να γίνει το μίγμα σαν αλοιφή που θα απλώσει η γυναίκα στο στήθος μου, κοντά στο σημείο που χτυπά δυνατά, πιο δυνατά από ποτέ, η καρδιά. Δεν θα υπάρξουν πόνοι και άλγη όταν το χέρι της πιέσει τη νεανική σάρκα μου. Η Γυναίκα του Δάσους Θα βγάλει αργά και τελετουργικά την παλλόμενη και ακόμα ζωντανή καρδιά μου από το ανοιχτό στέρνο μου. Θα βάλει την καρδιά μου στο Λάκκο του Φιδιού και θα καρτερεί την περίσταση ενώ τα χρόνια θα πέρασαν ώσπου να φτάσει η στιγμή εκείνη η μοναδική που θα σημάνει την ώρα που θα πεθάνω. Δίπλα σε μια λίμνη στο ξέφωτο υπό το φως του Φεγγαριού του Αιώνιου Δάσους. Απύθμενη Λίμνη δέξου τα μάτια μου αυτό το λαμπερό μεσημέρι. Όλη η σοφία του πατέρα μου είναι δικιά σου πια. Και πρόσφερε μου τη Γνώση και το Όραμα ώστε να μην χρειαστεί να ρίξω ούτε βλέμμα στο Θηρίο στην τελική μας Μάχη. Οι θεραπαινίδες του Μονόφθαλμου Γέρου θα ιππεύσουν και αυτές τους λύκους τους για να μαζέψουν με τα κοράκια τους υπηρέτες του ανώτερου σκοπού. Αρχαίοι Θεοί Κεραυνού, του Ανέμου και της Βροχής, έρχομαι σαν βλέπω το άστρο να λάμπει με τους Hugin και Munin• αυτοί είναι τα μάτια μου στον ουρανό, περήφανα πάνω στο άλoγό μου. Έρχομαι στον Βορρά, εκεί στο Βασίλειο των Σκιών, εγώ που δεν είμαι παρά ένας άνθρωπος κοινός. Ένας Θνητός άντρας. Που έγινα από ατσάλι για αυτή τη στιγμή, την υπέρτατη για κάθε άντρα, αυτή της αυτοθυσίας. Θυσιάζω τον ίδιο μου τον εαυτό για να ελευθερώσω τις αιχμάλωτες ψυχές από το Κτήνος με τα δίδυμα κεφάλια και να τις οδηγήσω στην Βαλχάλα….

Εγώ που δεν έχω όνομα κι αν είχα κάποτε το έπνιξε το αίμα των δικών μου και το έθαψε η λήθη και αν το θέλω πίσω πρέπει να το κερδίσω με το σπαθί και την λεπίδα, στέκομαι περήφανος μπροστά στο ριζικό μου, γιατί δεν ξεγέλασα την μοίρα• δεν είμαι ανόητος ούτε άμυαλος για να αρνηθώ το πεπρωμένα ώστε να προσβάλω την μοίρα, δεν πέρασε στιγμή από το μυαλό μου να ξεφύγω από αυτή, δεν θα άντεχα άλλο άχθος στο στήθος μου, συλλογίσου να κρυβόμουν από το πεπρωμένο και να ζούσα το υπόλοιπο της μίζερης ζωής μου βασανισμένος από τις τύψεις για την προδοσία που θα είχα διαπράξει εις βάρος του λαού μου. Αυτού που σφάξανε, βιάσανε, κάψανε και λεηλάτησαν μέσα στην ίδια του την εστία και που καρτερικά αναμένει την λύτρωση του. Καταραμένος θα ήμουν αν αρνιόμουν αυτό τον ιερό σκοπό, όχι τώρα που είναι είναι γραφτό να γίνω λυτρωτής. Θαρρείς πως είμαι δέσμιος και αναγκασμένος άθελα μου να πρέπει αναλάβω μια αποστολή παρασυρμένος από το μίσος, το αίσθημα της ευθύνης και το αναπόδραστο που αυτή χαρίζει. Λαθεύεις γριά, άκου με! Τα μάτια σου βλέπουν μόνο τα δεσμά μου με την μοίρα μα και έτσι αλυσοδεμένος με το άφευκτο, με ξέφρενο καλπασμό σου λέω πως τα αλαλάζοντα κύματα του μίσους και της οργής μου θα πνίξουν τους εχθρούς μου. Οι Νορν ορίζουν τους σπουδαίους μα και τους μοιραίους, ξεχωρίζουν τους δειλούς από τους θαρραλέους, διαλέγουν τους πιστούς και τους αποσπούν από τους λεύτερους. Και σε καιρούς σαν αυτούς τους σκοτεινούς η Φύση δίνει τον πρώτο λόγο στο σπαθί και τη μαγεία κι σε αυτόν που μπορεί να χειρίζεται αυτά τα δυο αποτελεσματικά.

Στα αυτιά μου ακούω πρωτόγονους ψαλμούς, μελαγχολικές μελωδίες, έχω μπροστά μου εσένα μάγισσα που στα χέρια σου κρατάς το μέλλον μου μα και το μέλλον των δικών μου. Γυναίκα του Δάσους σε ξορκίζω προσφερέ μου την μαγεία σου χάρισε μου την Αιωνιότητα…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:

Το κορίτσι της Καραϊβικής...

Απέραντη θάλασσα από λάσπη...

Ο Μάγος του Μέρλιν...

Κόρτο...

Μια μπαλάντα για τον Τζόσουα από το Λιτλ Ροκ...

Η νύχτα έρχεται και φεύγει κύριε Μπάροουζ...

 


image

Γιώργος Τσέκας

Ηeavy metal lover, bad decision taker, satan worshipper, storyteller, collector of mistakes...
 
 
 
image

Γιώργος Τσέκας

Ηeavy metal lover, bad decision taker, satan worshipper, storyteller, collector of mistakes...
 
 
 
image

Γιώργος Τσέκας

Ηeavy metal lover, bad decision taker, satan worshipper, storyteller, collector of mistakes...
 
 
 

Γραφτείτε στο newsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1