• Merlin's Music Box

    Merlin's Music Box



    Το Merlin's Music Box ήταν, είναι και θα είναι ένα φανζίν που κυκλοφόρησε το πρώτο του τεύχος τον Οκτώβριο του 1989 και έκλεισε τον έντυπο κύκλο του το 1995, έπειτα από 26 τεύχη. Ενεργοποιήθηκε εκ νέου την άνοιξη του 2014, αυτή τη φορά ηλεκτρονικά, μέσω του facebook και της ιστοσελίδας του, με σκοπό την παρουσίαση μουσικών σχημάτων και καλλιτεχνών από το χώρο της rock (και όχι μόνον), τη διοργάνωση εκδηλώσεων και, κυρίως, την τέρψη των φίλων του.
  • 1
sponsors inExarchia Μετα δεύτερο Blues.gr - Keep The Blues Alive ΙΝΤΡΙΓΚΑ
  • Forgotten Records: H ήσυχη ρομαντικότητα του «Suck It and See»...

    Forgotten Records: H ήσυχη ρομαντικότητα του «Suck It and See»...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Στον πιο συγκρατημένο τους δίσκο, οι Arctic Monkeys αφήνουν πίσω τους τον στόμφο και γράφουν τα πιο ανθρώπινα τραγούδια τους...

    Read More
  • Nica: Η «βαρόνη της τζαζ» που πραγματικά έκανε την τέχνη, να στρατευτεί...

    Nica: Η «βαρόνη της τζαζ» που πραγματικά έκανε την τέχνη, να στρατευτεί...

    Γράφει ο Προκόπης Σαμαρτζής

    Το πραγματικό της όνομα ήταν Kathleen Annie Pannonica de Koenigswarter και γεννήθηκε στην Αγγλία τον Δεκέμβρη του 1913. Ένα ταξίδι όμως για χάρη του συζύγου της, που ήταν πρόξενος, στην Νέα Υόρκη το 1951 θα την φέρει σε επαφή με την τζαζ τοπική σκηνή. Από εκείνη την ημέρα και για τις επόμενες τρεις δεκαετίες της ζωής της, η Nica όπως την αποκαλούσαν οι φίλοι, θα γίνει ο φύλακας άγγελος και προστάτιδα των σημαντικότερων μουσικών της τζαζ της Νέας Υόρκης κατά τις δεκαετίες του 1950 και 1960. Duke Ellington, Charlie Parker, John Coltrane, Miles Davis, Sun Ra, Dizzy Gillespie, Louis Armstrong, και φυσικά, ο Thelonious Monk, ο εγγονός σκλάβων που η Nica τον μετέτρεψε σε "προφήτη της τζαζ".

    Read More
  • Η 2η ημέρα του Heavy Psych Sounds Fest στην Αθήνα 8/3/25

    Η 2η ημέρα του Heavy Psych Sounds Fest στην Αθήνα 8/3/25

    Heavy Sounds Psych Fest, 8 Μαρτίου του '25 και γύρω στα μεσάνυχτα, ανέβηκαν στη κεντρική σκηνή του Universe, οι αγαπημένοι Orange Goblin (UK). Αυτή θα ήταν και η τελευταία τους εμφάνιση στην Ελλάδα μιας και η μπάντα αποφάσισε να διαλυθεί μόλις τελειώσει η ευρωπαική τους περιοδεία. Οι συναυλίες ειχαν αρχίσει από το απόγευμα με τις εκκρηκτικές εμφανίσεις των Wyatt E (BE), Acid Mammoth (GR), Margarita Witch Cult (UK), Black Raibows (IT) & Nightstalker (GR). Το Merlin's Music Box, βρέθηκε εκεί και σας παρουσιάζει τα videos της βραδιάς.

    Read More
  • Η ανακοίνωση των Kneecap μετά τη συναυλία τους στο Coachella...

    Η ανακοίνωση των Kneecap μετά τη συναυλία τους στο Coachella...

    Μετά την εκρηκτική συναυλία τους στο αμερικανικό φεστιβάλ Coachella πριν από μερικές ημέρες και τις επικρίσεις/επιθέσεις που δέχτηκαν από το φιλοσιωνιστικό λόμπι και τις κυβερνήσεις που συνεχίζουν να στηρίζουν το δολοφονικό κράτος του Ισραήλ, και ενώ η βρετανική αντιτρομοκρατική υπηρεσία διεξάγει "έρευνα" σε βάρος τους, οι Kneecap, η ιρλανδική μπάντα που δεν μασάει τα λόγια της, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση...

    Read More
  • Το

    Το "Licorice Pizza" του Paul Thomas Anderson: η ταινία ενός δημιουργού που εμπιστεύεται τη σιγή όσο και τη σύγκρουση...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το Licorice Pizza δεν είναι για όλους - το ξέρω. Αν περιμένεις μια κανονική πλοκή, αν θέλεις μια ξεκάθαρη ρομαντική κορύφωση, μάλλον θα μπερδευτείς. Αλλά αν αφήσεις την ταινία να σε πάρει από το χέρι χωρίς να ρωτάς πού πάτε, θα σε πάει κάπου απρόσμενα οικείο. Είναι σαν μια παλιά ανάμνηση από μια εποχή που δεν έζησες ποτέ, αλλά κάπως θυμάσαι...

    Read More
  • Ο Iggy Pop έχει σήμερα γενέθλια...

    Ο Iggy Pop έχει σήμερα γενέθλια...

    Γράφει ο Σταύρος Σπυρόπουλος

    Ο Iggy Pop έχει σήμερα γενέθλια και γίνεται 78 χρονών. Κοιτώντας πίσω στο 1967 αυτή τη χαρακτηριστική μορφή ωμής ενέργειας που πρακτικά αυτοτραυματιζόταν επί σκηνής ή βάδιζε πάνω στο κοινό με την άνεση μεσσία που βαδίζει πάνω στο νερό, ενώ δίπλα του οι υπόλοιποι Stooges παρέδιδαν το ηλεκτρικό ισοδύναμο της πρωτο-punk κόλασης, μπορεί και να φαινόταν δύσκολο ότι θα έφτανε εδώ...

    Read More
  • Lonely People with Power: Ο απολογισμός των Deafheaven με τον εαυτό τους, τη νηφαλιότητα και τα ηχητικά τους άκρα...

    Lonely People with Power: Ο απολογισμός των Deafheaven με τον εαυτό τους, τη νηφαλιότητα και τα ηχητικά τους άκρα...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Η ακραία μουσική πάντα κουβαλούσε μια δόση αυτομυθοποίησης. Από το corpse paint και τις επικές αφηγήσεις μέχρι την αδιάκοπη αναζήτηση για τον πιο έντονο ήχο, οι καλλιτέχνες του είδους συχνά ξεπερνούν τα όρια του συνηθισμένου, ψάχνοντας μια ταυτότητα που ξεφεύγει από τη μονοτονία. Σπάνιες είναι οι μπάντες που κατάφεραν να ισορροπήσουν αυτή τη διαδικασία τόσο αρμονικά όσο οι Deafheaven. Το Lonely People with Power, το έκτο τους άλμπουμ, μοιάζει με ένα ταξίδι πίσω στις ρίζες τους, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και εξέλιξη. Καταφέρνει να παντρέψει τη γνώριμη κακοφωνία του παρελθόντος με τη σημερινή τους ωριμότητα.

    Read More
  • Ο Λαβύρινθος...

    Ο Λαβύρινθος...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Κάπου νοτιοανατολικά του Κόσμου σε μια εύφορη, μα καταραμένη γη, μέσα σε ένα πέτρινο σπίτι που όμοιό του δεν υπάρχει και μοιάζει με λαβύρινθο και που οι διάδρομοι του απλώνονται ατέλειωτοι σαν το σύμπαν, ζουν τρεις φιγούρες. Τρεις ψυχές παγιδευμένες σε μια αιώνια μοίρα: ο Ιούδας, ο Χριστός και η Πασιφάη, η οποία είναι ταυτόχρονα αγνή και μάγισσα, μάντισσα και χρησμοδότρια, μάνα και ερωμένη, μυστήριο και ελπίδα.

    Read More
  • Gandi: Μια μπάντα που δεν χρειάζεται να κάνει θόρυβο για να ακουστεί...

    Gandi: Μια μπάντα που δεν χρειάζεται να κάνει θόρυβο για να ακουστεί...

    Συνέντευξη: Χρήστος Κορναράκης

    Οι Gandi με την κυκλοφορία του The Digger, του δεύτερου ολοκληρωμένου έργο τους μετά το Time and Youth του 2017, χτυπούν εκεί όπου πρέπει - όχι με κραυγές, αλλά με ουσία. Είναι ένας δίσκος που φτιάχτηκε με τα αυτιά στο έδαφος και τα μάτια στραμμένα προς τα μέσα και προς τα έξω ταυτόχρονα. Πιο σκοτεινό, πιο πολιτικό, και με περισσότερη ειρωνεία από τον προκάτοχό του, το The Digger δεν κρύβεται πίσω από αφηρημένες ευαισθησίες. Μιλάει για τον κόσμο όπως είναι - σκληρός, αντιφατικός, γεμάτος μικρές πράξεις αλληλεγγύης και μεγάλα ψέματα. Παρόλα αυτά, το άλμπουμ δεν κουβαλάει καμία σοβαροφάνεια. Οι Gandi ξέρουν πότε να σου ψιθυρίσουν κάτι και πότε να στο πετάξουν στα μούτρα...

    Read More
  • Το στοιχειό...

    Το στοιχειό...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Μύριζε βροχή και καπνό απο ξυλόσομπα. Βρωμούσε φτώχεια. Στη μασίνα έβραζε σούπα: κολοκύθια, πατάτες, κρεμμύδια, σκόρδο, λίγο λάδι και λίγο μοσχάρι μέσα στην κατσαρόλα για να θρέψει 5 στόματα. Καφενείο, σημείο συνάντησης πάνω στην πλατεία, εκεί γινόντουσαν οι γάμοι, εκεί κρατούσαν ζωντανή την Δημοκρατία, εκεί διάβαζαν τα παιδιά της για το σχολείο, όταν έβρεχε πολύ και έμπαζε νερό το σχολειό κάνανε μαθήματα εκεί, εκεί και το μοναδικό τηλέφωνο πλην του χωροφύλακα και του προέδρου της κοινότητας σε όλο το χωριό για όλο το χωριό.

    Read More
  • Mark Lanegan: «Tο καντήλι μου είχε σβήσει σχεδόν οριστικά περισσότερες από μια φορές»…

    Mark Lanegan: «Tο καντήλι μου είχε σβήσει σχεδόν οριστικά περισσότερες από μια φορές»…

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    «Όσο μεγαλώνω τόσο λιγότερα πράγματα γνωρίζω και αυτό είναι καλό. Όταν ήμουν νέος ήξερα τα πάντα, και τα πάντα δεν είναι απαραιτήτως καλά…»

    Προς τα τέλη του 2002, ενώ είχε εισιτήριο για να παρακολουθήσει μια συναυλία της Nina Simone, ο Mark Lanegan ακύρωσε την έξοδό του εξαιτίας της κακοκαιρίας. Λίγο καιρό αργότερα η σπουδαία καλλιτέχνιδα θα πέθαινε και ο Mark, όπως έλεγε συχνά, αισθανόταν τύψεις για αυτό. Κάπως έτσι την πάτησε και με τον Sun Ra και έκτοτε αποφάσισε να μην επαναλάβει το ίδιο λάθος. Στην προσωπική του ζωή, ωστόσο, θα επαναλάμβανε πολλά άλλα.

    Read More
  • Ο David, o Stevie Ray και μια συνεργασία που έγινε και... ξέγινε...

    Ο David, o Stevie Ray και μια συνεργασία που έγινε και... ξέγινε...

    Γράφει ο Σταύρος Σπυρόπουλος

    Τον Απρίλιο του 1983 ο David Bowie κυκλοφορεί το δέκατο πέμπτο άλμπουμ της καριέρας του με τίτλο Let’s Dance. Το ομώνυμο πρώτο σινγκλ θα γίνει η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του «Λεπτού Λευκού Δούκα» μέχρι και τις μέρες μας διαμορφώνοντας τον ήχο των 80’s, αλλά και τη μετέπειτα καλλιτεχνική πορεία του Bowie. Η επιτυχία είναι τόσο μεγάλη που θα βοηθήσει στην επιστροφή του Iggy Pop, ο οποίος έγραψε μαζί με τον Bowie το «China Girl», τη δεύτερη μεγάλη επιτυχία από αυτό το άλμπουμ, στην εδραίωση του Nile Rogers ως παραγωγού και στην ανάδειξη του μοναδικού κιθαριστικού ταλέντου του Stevie Ray Vaughan. Χωρίς να το γνωρίζουν, ο Bowie και ο Vaughan θα πάρουν εκείνο το διάστημα κάποιες αποφάσεις, που χωρίς αυτές η ιστορία της μουσικής δεν θα ήταν αυτή που ξέρουμε σήμερα.

    Read More
  • Joey: 24 χρόνια χωρίς τη φωνή των Ramones...

    Joey: 24 χρόνια χωρίς τη φωνή των Ramones...

    Γράφει ο Σταύρος Σπυρόπουλος

    Στις 15 Απριλίου του 2001 ο Joey Ramone θα πάει να συναντήσει φίλους και αγαπημένους στον μουσικό παράδεισο. Είχε διαγνωστεί με λέμφωμα περίπου την εποχή που διαλύθηκαν οι Ramones πίσω στο 1995 και είχε κρατήσει την ασθένειά του κρυφή από το κοινό. Η κατάστασή του έγινε γνωστή μόνο τους τελευταίους μήνες που φαινόταν πως μάλλον θα χάσει τη μάχη. Όλο αυτό το διάστημα είχε βάλει όλη του την ενέργεια στις ηχογραφήσεις του πρώτου και μοναδικού album του ως solo πλέον καλλιτέχνης...

    Read More
  • After the flood: ο Ed Kuepper συναντά τον Jim White στο στούντιο...

    After the flood: ο Ed Kuepper συναντά τον Jim White στο στούντιο...

    Ο Θανάσης Μήνας γράφει για τη συνεργασία δύο αγαπημένων βετεράνων του αυστραλέζικου underground.

    Οι δυο τους γνωρίστηκαν όταν στα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’90 οι Dirty Three άνοιξαν για μια συναυλία του Ed Kuepper στη Μελβούρνη. Τότε ήταν που ο Ed και ο Jim White διασταυρώθηκαν για πρώτη φορά – o δεύτερος γνώριζε βέβαια και έτρεφε μεγάλο σεβασμό για το πρωτοποριακό έργο του πρώτου με τους Saints και τους Laughing Clowns. Από την πλευρά του, ο Kuepper εντυπωσιάστηκε από τη σπάνια αίσθηση του ρυθμού, ποιο σωστά από την πολυρυθμία που χαρακτηρίζει το παίξιμο του White.

    Read More
  • Messier 13: Μουσική για τις ώρες που χανόμαστε...

    Messier 13: Μουσική για τις ώρες που χανόμαστε...

    Κείμενο - συνέντευξη: Χρήστος Κορναράκης

    Φωτογραφίες: Αργύρης Λιόσης

     Υπάρχουν μέρες που σε πλακώνει το βάρος του κόσμου, όχι επειδή έγινε κάτι, αλλά επειδή δεν έγινε τίποτα. Είναι οι ώρες που χαώνεσαι μέσα στο ίδιο σου το κεφάλι, ανάμεσα σε emails, άπλυτα πιάτα και σκέψεις που τριγυρνάνε χωρίς προορισμό. Αν αυτές οι ώρες είχαν soundtrack, θα το έγραφαν οι Messier 13Το Stay For A While είναι ένα άλμπουμ που δε φωνάζει. Σε σφίγγει σιγά, με κιθάρες γεμάτες θαμπό reverb και φωνητικά που μοιάζουν να ψιθυρίζονται από άλλο δωμάτιο. Είναι shoegaze, ναι, αλλά με μια αίσθηση ζεστασιάς που δεν τη βρίσκεις συχνά στο είδος. Όχι "λουλουδάτη" ζεστασιά — πιο πολύ αυτή που νιώθεις όταν ανοίγεις το ψυγείο μες στη νύχτα και βρίσκεις την τελευταία μπουκιά πίτσας που νόμιζες ότι είχες ξεχάσει...

    Read More
  • Το τελευταίο τους  απόγευμα...

    Το τελευταίο τους απόγευμα...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Ρεμβάζω στο μπαλκόνι μου, παρατηρώντας στο απέναντι παγκάκι μια γυναίκα και έναν άντρα, οι πλάτες τους στραμμένες στον ποταμό. Το απόγευμα κύλησε σαν να είχε παγώσει ο χρόνος, σαν να είχε παύσει το νερό να κυλά, μόνο για να τους κρατήσει εκεί, αμίλητους και ακίνητους, σε μια σιωπή που έμοιαζε με συμφωνία. Τα βλέμματά τους σπάνια συναντιόνταν, σαν να φοβούνταν το εκτυφλωτικό φως που γεννούσε η ένταση του έρωτα. Όταν τελικά τα χέρια τους τεντώθηκαν προς το μέρος του άλλου, δεν αγγίχτηκαν.

    Read More
  • Superfreaks’ Underground: Ιστορίες από την Υπόγα των Σούπερ-Φρικιών...

    Superfreaks’ Underground: Ιστορίες από την Υπόγα των Σούπερ-Φρικιών...

    Γράφει ο Γρηγόρης Αγκυραλίδης

    Οι Nightstalker είναι κάτι παραπάνω από μία αγαπημένη μπάντα. Είναι αυτοί που μεγαλώσαμε μαζί, που έντυσαν τα χρόνια που πέρασαν με τη μουσική τους, για αυτούς που έφτασαν και για αυτούς που δεν έφτασαν ως εδώ. Τα underdogs που πεισματικά επιστρέφουν ξανά και ξανά από το σημείο που δεν υπάρχει επιστροφή...

    Read More
  • «The Penguin» – Ο Matt Reeves έχτισε τον κόσμο, ο Colin Farrell τον κυβερνά…

    «The Penguin» – Ο Matt Reeves έχτισε τον κόσμο, ο Colin Farrell τον κυβερνά…

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το The Penguin είναι μια σειρά που αρχικά δεν μου κέντρισε το ενδιαφέρον, παρά την τεράστια αγάπη μου για τον Batman. Η ταινία The Batman μου φάνηκε απλώς καλή, και ο Robert Pattinson απέδωσε εξαιρετικά τον ρόλο του «Bruce Wayne που μεγάλωσε ακούγοντας τους Cure». Ωστόσο, η επιλογή του Penguin ως πρωταγωνιστή μιας αυτόνομης σειράς μου φαινόταν περίεργη. Προηγούμενες προσπάθειες για μια «σειρά Batman χωρίς τον Batman», όπως το Pennyworth και το Gotham, απέτυχαν ακριβώς λόγω της απουσίας του Σκοτεινού Ιππότη.

    Read More
  • Συγκεντρωτικά αποτελέσματα εγχώριων μουσικών προϊόντων (Πέμπτο Mέρος)

    Συγκεντρωτικά αποτελέσματα εγχώριων μουσικών προϊόντων (Πέμπτο Mέρος)

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Στο παρόν κείμενο, το πέμπτο μέρος είναι συγκεντρωμένες μερικές σύντομες προσωπικές απόψεις για πολύ ενδιαφέρουσες, κατά την ταπεινή μου γνώμη, κυκλοφορίες από μπάντες της ημεδαπής που άκουσα τους τελευταίους μήνες και έχουν δημοσιευτεί  στον προσωπικό μου λογαριασμό και στον λογαριασμό του Merlin's Music Box στο facebook. Είναι πολύ ενθαρρυντικό που συνεχώς εμφανίζονται τόσο καλές δουλειές με μεράκι, υπομονή, επιμονή και έμπνευση από νέα, κυρίως, παιδιά, που ξοδεύουν χρόνο και χρήμα για να πραγματώσουν τα όνειρά τους στη μουσική. Να παρακολουθείτε τη σκηνή και να τη στηρίζετε και να τη σέβεστε, γιατί πραγματικά της αξίζει...

    Read More
  • Βασίλης Κιζήλος: «Ένας σκηνοθέτης μπορεί να διδαχθεί από έναν συγγραφέα και το αντίθετο...»

    Βασίλης Κιζήλος: «Ένας σκηνοθέτης μπορεί να διδαχθεί από έναν συγγραφέα και το αντίθετο...»

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Μια συζήτηση με τον συγγραφέα Βασίλη Κιζήλο για την τελευταία του συλλογή διηγημάτων Το μυστικό του Ιλάια Σπένσερ (Εκδόσεις Απόπειρα, 2024)

    Η διαδρομή του Βασίλη Κιζήλου στα ελληνικά γράμματα και δη στα μονοπάτια του underground ξεκινά ήδη από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1980, ενώ, παράλληλα με τα δικά του έργα, ο συγγραφέας ήταν και ένας από τους πρώτους μεταφραστές του Ουίλιαμ Μπάροουζ στα ελληνικά.  Η νέα συλλογή διηγημάτων του με τον τίτλο Το μυστικό του Ιλάια Σπένσερ περιλαμβάνει έξι ιστορίες (ομώνυμη, «Σκύλα», «Βίβιαν εξπρές», «Maniera Greca», «Ένας όμορφος θάνατος», «Το κεφάλι που κατάπινε πιθανότητες»). Στις ιστορίες αυτές συγγραφείς χαμένοι κάπου στην Πελοπόννησο εναλλάσσονται με hitmen, cross dressers, περιπλανώμενους των νυχτερινών κέντρων, άλλους συγγραφείς που βαδίζουν στις τελευταίες μέρες, την αστυνομία, ερωτευμένους, τη ρώσικη μαφία και πολλά άλλα…Ο συγγραφέας ψηλαφίζει στην ομίχλη της ζωής τον δαίδαλο της απρόσμενης ανθρώπινης γεωγραφίας με περιγραφές που παρασύρουν και στιγμές που αποκαλύπτουν.

    Read More
  • Το

    Το "Ought to Be There" των Envy Never Dies: Επτά θανάσιμα αμαρτήματα σε 8 τραγούδια...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Υπάρχει κάτι σχεδόν νομοτελειακό στο να επιστρέφουν οι Envy Never Dies με ένα άλμπουμ σαν το Ought to Be There. Αν το ντεμπούτο τους ήταν η απαρχή μιας αναζήτησης στον ήχο και την ταυτότητά τους, η δεύτερη κυκλοφορία τους μοιάζει με έναν καθρέφτη που αντανακλά μια μπάντα πιο μεστή, πιο επιθετική, αλλά και πιο συναισθηματικά φορτισμένη από ποτέ. Το Ought to Be There συνεχίζει να εξερευνά τη θεματική των επτά θανάσιμων αμαρτημάτων, ένα concept που οι Envy Never Dies προσεγγίζουν με μια ακατέργαστη και ειλικρινή ματιά. Τα οκτώ κομμάτια του άλμπουμ ισορροπούν ανάμεσα στην αγριότητα και τη μελωδία, με τις κιθάρες να κόβουν σαν ξυράφι, τα τύμπανα να οδηγούν κάθε τραγούδι με απόλυτη ένταση και τα φωνητικά να αποπνέουν μια σκοτεινή, σχεδόν θεατρική δραματικότητα.

    Read More
  • ΗΕΧ: Η μετάβαση στην ωριμότητα ενός αθηναϊκού garage-punk φαινομένου…

    ΗΕΧ: Η μετάβαση στην ωριμότητα ενός αθηναϊκού garage-punk φαινομένου…

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το τρίτο άλμπουμ των HEX (ΗΞΧ) είναι ένα σημείο καμπής. Η αθηναϊκή μπάντα αφήνει πίσω το ωμό lo-fi παρελθόν της και βυθίζεται σε ένα πολυσύνθετο ηχητικό τοπίο, αποκρυσταλλώνοντας την ταυτότητά της στο III. Εδώ, οι HEX δεν περιορίζονται στο garage-punk με το οποίο τους γνωρίσαμε· το άλμπουμ κινείται με αυτοπεποίθηση από το power pop μέχρι τη σκονισμένη indie μελαγχολία των ‘90s.

    Read More
  • Naxatras: «Εμπλουτίζουμε τη μουσική μας και πειραματιζόμαστε και αυτό μας εξιτάρει...»

    Naxatras: «Εμπλουτίζουμε τη μουσική μας και πειραματιζόμαστε και αυτό μας εξιτάρει...»

    Συνέντευξη στον Χρήστο Κορναράκη

    φωτογραφίες: Δημήτρης Καβουκίδης

    Από την πρώτη τους εμφάνιση στη σκηνή, οι Naxatras ξεχώρισαν ως κάτι διαφορετικό από ένα συνηθισμένο psychedelic rock συγκρότημα. Με ρίζες βαθιά στο αναλογικό παρελθόν αλλά με το βλέμμα στραμμένο σε ένα διαχρονικό, ατμοσφαιρικό παρόν, η μουσική τους αποτελεί μια ατέρμονη εξερεύνηση ηχητικών τοπίων. Ο πέμπτος τους δίσκος του κουαρτέτου από τη Θεσσαλονίκη έχει τίτλο V και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη δημιουργική τους πορεία, όπου η progressive rock πολυπλοκότητα, οι ψυχεδελικές αναζητήσεις και οι επιρροές από world music συνδυάζονται πιο οργανικά από ποτέ.

    Read More
  • Richard Wright: η λογοτεχνική πρωτοπορία του Black Power...

    Richard Wright: η λογοτεχνική πρωτοπορία του Black Power...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Ο Richard Wright θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Αφροαμερικανούς συγγραφείς/διανοούμενους του 20ού αιώνα, ένας από αυτούς που προετοίμασαν το έδαφος για την έκρηξη του κινήματος για τα πολιτικά δικαιώματα στη δεκαετία του 1950 και για το Black Power στα 60’ς. Βίωσε από μικρός τους φυλετικούς διαχωρισμούς (το επονομαζόμενο Jim Crow) και τα ρατσιστικά εγκλήματα του αμερικάνικου Νότου και αργότερα τον κοινωνικό αποκλεισμό του γκέτο στο Σικάγο όπου εγκαταστάθηκε.

    Read More
  • Feral Kids: Lost in Disgraceland (ψηφιακή κυκλοφορία, περιορισμένος αριθμός βινυλίων)

    Feral Kids: Lost in Disgraceland (ψηφιακή κυκλοφορία, περιορισμένος αριθμός βινυλίων)

    Γράφει ο Αντώνης  Ζήβας

    Όταν ο... εκδότης του ταπεινού e-zine που διαβάζετε μου έστειλε το τελευταίο άλμπουμ των Αθηναίων Feral Kids, Lost in Disgraceland,  ακούγοντάς τον σκέφτηκα ότι έχω καιρό να απολαύσω ένα νέο άλμπουμ που να περιέχει μέσα του όλη αυτή την ακατέργαστη «βρωμιά» που κάνει έναν δίσκο να λέγεται πραγματικά ROCK δίσκος. Το Lost in Disgraceland είναι τέτοιος και περιέχει όλα αυτά τα συστατικά που κάνουν ένα άλμπουμ να χαρακτηρίζεται αγνό rock ‘n’ roll πόνημα. Πρόκειται για μία δουλειά που δεν ακούγεται καθόλου παρωχημένη σαν να βγήκε πριν 40 χρόνια, παρόλο που η συνταγή του είναι απλή και βασισμένη στο κλασικό hard rock.

    Read More
  • Το Blood on the Tracks του Bob Dylan, ένα χρονικό μιας συναισθηματικής καταιγίδας...

    Το Blood on the Tracks του Bob Dylan, ένα χρονικό μιας συναισθηματικής καταιγίδας...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Υπάρχουν άλμπουμ που στέκονται αγέρωχα στον χρόνο, όχι επειδή αποτελούν μια συμπαγή δήλωση ενός συγκεκριμένου ιστορικού ήχου, αλλά επειδή αποτυπώνουν την ανθρώπινη ψυχή σε όλη της τη γυμνή αλήθεια. Το Blood on the Tracks του Bob Dylan κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 1975 και είναι ακριβώς αυτό: μια διαχρονική, προσωπική κατάθεση, που ισορροπεί ανάμεσα στον πόνο και την κάθαρση...

    Read More
  • Blood Diamond: Η ταινία του Edward Zwick, μια προσπάθεια για ευαισθητοποίηση  απέναντι στη φρίκη του πολέμου, την παιδική εκμετάλλευση και ένα αιματοβαμμένο εμπόριο...

    Blood Diamond: Η ταινία του Edward Zwick, μια προσπάθεια για ευαισθητοποίηση απέναντι στη φρίκη του πολέμου, την παιδική εκμετάλλευση και ένα αιματοβαμμένο εμπόριο...

    Γράφει η Αγνή Νικολακάκι

    Η ταινία Blood Diamond (2006), σε σκηνοθεσία του Edward Zwick και με πρωταγωνιστές τους Leonardo DiCaprio, Djimon Hounsou και Jennifer Connelly, είναι ένα πολιτικό θρίλερ που διαδραματίζεται κατά τον εμφύλιο πόλεμο της Σιέρα Λεόνε τη δεκαετία του 1990. Εστιάζει στο παράνομο εμπόριο διαμαντιών, το οποίο ουσιαστικά χρηματοδοτεί τη σύγκρουση...

    Read More
  • Ο δρόμος του νερού: Η ήρεμη δύναμη του ακτιβισμού της Ούρσουλα Λε Γκεν...

    Ο δρόμος του νερού: Η ήρεμη δύναμη του ακτιβισμού της Ούρσουλα Λε Γκεν...

    Μετάφραση*: Πάνος Τομαράς

    [Η Τζούλι Φίλιπς γράφει για μια αγαπημένη συγγραφέα που βοηθούσε στο νοικοκυριό της δημοκρατίας σε όλη της τη ζωή...]

    3 Ιανουαρίου 2025

    Τους δυο περασμένους μήνες σκεφτόμουν συνέχεια ένα άρθρο που είχε δημοσιεύσει η Ούρσουλα Λε Γκεν στο μπλογκ της τον Νοέμβριο του 2016. Ήταν ένα από τα τελευταία μεγάλα κείμενά της και το έγραψε μια εποχή που ήταν σοκαρισμένη και ανησυχούσε για το μέλλον της χώρας της, όπως πολλοί άνθρωποι σήμερα, και αναρωτιόταν ποιος ήταν ο καλύτερος τρόπος να αντιδράσει. «Οι Αμερικανοί ψήφισαν υπέρ της πολιτικής του φόβου, του θυμού και του μίσους, κι εμείς που είμαστε αντίθετοι μ’ αυτή την πολιτική προσπαθούμε να βρούμε πώς να εναντιωθούμε αποτελεσματικά», έγραψε.

    Read More
  • "Generation of Identity Crisis": Δεύτερη κυκλοφορία για τους Elephant από τα Ιωάννινα...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Υπάρχει κάτι το ακατέργαστα ειλικρινές στο Generation of Identity Crisis, το νέο EP των Elephant, που σε αρπάζει από τις πρώτες του νότες. Σε μόλις δεκαέξι λεπτά, το συγκρότημα από τη Δυτική Ελλάδα, και συγκεκριμένα από τα Γιάννενα, συνθέτει έναν μουσικό καμβά που συνομιλεί με την αβεβαιότητα της γενιάς που ενηλικιώνεται στο χάος της σύγχρονης πραγματικότητας.

    Read More
  • Περί έρωτος και Θανάτου: Το νέο άλμπουμ των New Zero God είναι προσωπικό ταξίδι από το σκοτάδι στο φως...

    Περί έρωτος και Θανάτου: Το νέο άλμπουμ των New Zero God είναι προσωπικό ταξίδι από το σκοτάδι στο φως...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Φωτογραφίες: Πάνος Σκορδάς (The Art Asylum)

    «Δεν θα χωρίζει πια η ζωή όσα μπορεί να ενώσει ο θάνατος…»

    Το Of Love & Death είναι ένας δίσκος που τον ακούς με σβηστά φώτα. Κι όταν τελειώνει η μουσική, μένεις για λίγο στο σκοτάδι και σκέφτεσαι πως όταν στη ζωή έρχονται τα πάνω κάτω, όταν το σώμα σου για κάποιο λόγο προσπαθεί να σε προδώσει, τότε είσαι υποχρεωμένος να σταθείς στο ύψος των περιστάσεων...

    Read More
  • Εδώ Μιλάνε για Λατρεία: Ένα ντοκιμαντέρ για τους Κόρε. Ύδρο...

    Εδώ Μιλάνε για Λατρεία: Ένα ντοκιμαντέρ για τους Κόρε. Ύδρο...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Φωτογραφίες: Βιλελμίνη Αναστασία Κόκκα

    Το ντοκιμαντέρ Εδώ μιλάνε για λατρεία σε σενάριο και σκηνοθεσία του Βύρωνα Κριτζά είναι περισσότερο από μια απλή αναδρομή στη διαδρομή των Κόρε. ΎδροΟι θεατές τον Μάρτιο θα ζήσουν τη μοναδική εμπειρία ενός συγκροτήματος που δεν ακολουθούσε κανόνες και δημιουργούσε μουσική που αγγίζει την ψυχή. Μέσα από το ντοκιμαντέρ που βγαίνει στις μεγάλες οθόνες τον Μάρτιο οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να δουν σπάνιο αρχειακό υλικό, που αποτυπώνει τη διαδρομή των Κόρε. Ύδρο, από την ίδρυσή τους στο νησί της Κέρκυρας μέχρι την διάλυσή τους το 2014.

    Read More
  • Περικλής Κοροβέσης: Αγωνιστής, αλλά και σπουδαίος συγγραφέας...

    Περικλής Κοροβέσης: Αγωνιστής, αλλά και σπουδαίος συγγραφέας...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Με αφορμή την κυκλοφορία του πρώτου τόμου των Απάντων του Περικλή Κοροβέση από τις εκδόσεις Opportuna, ο Θανάσης Μήνας περιδιαβαίνει στις σελίδες ενός πολύτιμου και αξέχαστου συγγραφέα και αγωνιστή. (φωτό: Γιώργος Γαρβιλάκης - InExararchia)

    Ο Περικλής Κοροβέσης ήταν και παραμένει ένα σύμβολο της Αντίστασης και συνάμα ένας από τους πιο επιδραστικούς συγγραφείς, δημοσιογράφους και πολιτικούς ακτιβιστές της μεταπολεμικής Ελλάδας. Η ζωή και η δημιουργία του είναι άρρηκτα δεμένες με τον αγώνα κατά της Δικτατορίας των Συνταγματαρχών (1967-1974) και την αδιάκοπη διεκδίκηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της κοινωνικής δικαιοσύνης...

    Read More
  • Κλωτσιές με δωδεκάποντα στον Εμμανουήλ Ροΐδη!

    Κλωτσιές με δωδεκάποντα στον Εμμανουήλ Ροΐδη!

    Γράφει ο Γρηγόρης Αγκυραλίδης

    Το πρώτο που μπορούμε να σχολιάσουμε για το μισογυνισμό του Ροΐδη είναι ότι απλά αντικατοπτρίζει αιώνες και αιώνες πατριαρχίας και μισογυνισμού. Είναι ολοφάνερο ότι ήταν κάθετα αντίθετος στο εκκολαπτόμενο φεμινιστικό κίνημα στην Ελλάδα της εποχής. Αυτό σίγουρα έρχεται σε αντίθεση με το να χαρακτηρίζεται «σύγχρονος». Εμφανίζεται μάλλον ως μία φαλλοκρατική, πατριαρχική και σεξιστική καρικατούρα που ακόμα και κατά την εποχή του συνάντησε αντιδράσεις. Ιδωμένος δε υπό μία σύγχρονη οπτική, αυτή η πτυχή του, τουλάχιστον, μοιάζει μάλλον κωμική...

    Read More
  • Στο νέο τους άλμπουμ οι Murder Capital αφήνουν πίσω το παλιό τους δέρμα και αναζητούν κάτι πιο ωμό και σπλαχνικό...

    Στο νέο τους άλμπουμ οι Murder Capital αφήνουν πίσω το παλιό τους δέρμα και αναζητούν κάτι πιο ωμό και σπλαχνικό...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Οι Murder Capital, το κουιντέτο από το Δουβλίνο που το 2019 μας χάρισε το When I Have Fears, ένα άλμπουμ που τους καθιέρωσε ως πρωτοπόρους της σύγχρονης post-punk σκηνής, επιστρέφουν με το Blindness. Ένα έργο που, σαν μεθυσμένη ανάμνηση μιας νύχτας γεμάτης ένταση, παλεύει με τις αγωνίες και τις αντιφάσεις της εποχής μας. Δεν πρόκειται για μια απλή επανάληψη της επιτυχημένης τους συνταγής, αλλά για μια αδιάκοπη εξέλιξη, μια προσπάθεια να αφήσουν πίσω το παλιό τους δέρμα και να αναζητήσουν κάτι πιο ωμό, πιο σπλαχνικό. Ξεχάστε τις προσεκτικά δομημένες ιστορίες του "Gigi's Recovery" και ετοιμαστείτε για μια σειρά από επείγουσες αναφορές από την καρδιά του προβλήματος, όπου κάθε κομμάτι φωτίζει μια διαφορετική πτυχή του καλλιτεχνικού τους κόσμου.

    Read More
  • Οι Popol Vuh του Florian Fricke: Το krautrock αλλιώς…

    Οι Popol Vuh του Florian Fricke: Το krautrock αλλιώς…

    Γράφει ο Μιχάλης Πούγουνας*

    Οι Γερμανοί Popol Vuh, το μουσικό όχημα που δημιούργησε το 1969 στο Μόναχο ο Florian Fricke για διένυσαν μια μεγάλη μουσική διαδρομή μέσα από τα είκοσι άλμπουμ που κυκλοφόρησαν, ξεκινώντας από τον ηλεκτρονικό ήχο του Moog. Ουσιαστικά, το συγκρότημα ήταν ο ίδιος ο Fricke, αλλά είχε ανάγκη να συνεργάζεται με άλλους για να προβάλλει τη μουσική του και να εξωτερικεύει τις πνευματικές ανησυχίες του. Όταν δεν βρισκόταν στο στούντιο, ο Γερμανός συνθέτης προτιμούσε να τριγυρνάει τον πλανήτη και μολονότι συμμετείχε μόνο σε δύο δουλειές άλλων συγκροτημάτων, κράτησε επαφή με τους Amon Düül II και η τραγουδίστριά τους, Renate Knaup, τραγούδησε σε πολλά άλμπουμ των Popol Vuh.

    Read More
  • «Τα Υλικά Της Χαράς»: Το νέο άλμπουμ του Γιώργου Καρρά επιβεβαιώνει πως η αληθινή τέχνη δεν χρειάζεται να φωνάζει για να ακουστεί...

    «Τα Υλικά Της Χαράς»: Το νέο άλμπουμ του Γιώργου Καρρά επιβεβαιώνει πως η αληθινή τέχνη δεν χρειάζεται να φωνάζει για να ακουστεί...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Όταν ένας καλλιτέχνης όπως ο Γιώργος Καρράς επιστρέφει στη δισκογραφία, το γεγονός από μόνο του αποκτά μια ιδιαίτερη βαρύτητα. Ειδικά όταν η πορεία του είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια της ελληνικής ροκ μουσικής: τις Τρύπες. Ωστόσο, όποιος προσεγγίσει τον νέο του δίσκο με την προσδοκία να ακούσει κάτι που θυμίζει το παρελθόν, μάλλον θα βρεθεί προ εκπλήξεως. Τα Υλικά Της Χαράς δεν είναι μια νοσταλγική ανασκόπηση, ούτε ένας δίσκος που επαναπαύεται στη μουσική του κληρονομιά. Είναι ένα έργο που προτάσσει το τώρα, δοκιμάζει όρια, και συνομιλεί με την ποίηση του Ανέστη Ευαγγέλου με μια ειλικρινή, σχεδόν ωμή ευαισθησία.

    Read More
  • 1
  • 2

...Σκέψεις σκοτεινές, αναμνήσεις, όνειρα, φαντασιώσεις και σχέδια φτιάχνουν ένα ψηφιδωτό που αδυνατεί να σχηματίσει καθαρή εικόνα. Η μνήμη ένας συνεχόμενος αβάσταχτος πόνος. Το μυαλό γυρίζει στην μέρα εκείνη. Είκοσι σκυλιά μαύρα πάνω στα άλογά τους με το δικέφαλο θηρίο στα λάβαρα τους να με στοιχειώνει. Ακόμα βουίζει στα αυτιά μου η κραυγή/προειδοποίηση του κορακιού και οι οπλές των αλόγων τους. Είκοσι καβαλάρηδες, μακελάρηδες να σφάζουν, να λεηλατούν, να σκοτώνουν, να βιάζουν, να καίνε, να αφανίζουν το χωριό μου. Βαθύ σκοτάδι. Και 'γω φοβισμένος και ανήμπορος να κρύβομαι. Να ζω μόνος στα δάση για 15 περιστροφές της Γης γύρω από τον Ήλιο, καταδικασμένος να ζω σαν κυνηγημένος, σαν αγρίμι ανήμερο. Τα αδέρφια μου και οι μάνες μας αιχμάλωτοι στον μακρινό Βορρά. Οι πατεράδες μας νεκροί και ταπεινωμένοι. Η φωτιά συνεχίζει δυνατά και ο ήχος από τα ξύλα που καίγονται βαθαίνει το βλέμμα μου και με κοιμίζει. Μα οι σκέψεις δεν με αφήνουν να κλείσω τα μάτια μου. Θυμάμαι τα λόγια του μονόφθαλμου γέροντα, ονειρεύομαι τις εκατό μέρες και νύχτες που θα με εκπαιδεύσει χαϊδεύω στον αέρα την πιο κοφτερή λεπίδα από όλες, το μαγικό Tyrfing, αυτό που ακόμα και θεούς σκοτώνει και πρέπει να είναι πάντα βουτηγμένο με αίμα ακόμα και στην θήκη του και αυτό που όποιος το έχει στην ζώνη του είναι πάντα νικητής. Να ιππεύω τον οκτάποδο επιβήτορα Sleipnir κάτω από το Βόρειο Άστρο και με συντροφιά τα δυο κοράκια από ψηλά να ταξιδεύουμε προς τον Βορρά.

Ξαφνικά αντιλαμβάνομαι ένα ζευγάρι μάτια που να με παρακολουθούν, ένα καρφωμένο βλέμμα να με κοιτάζει επίμονα. Γυρίζω και βλέπω ό,τι πιο αποκρουστικό και άσχημο έχω δει. Μια γυναίκα στέκεται στο ξέφωτο σαν σκιά μέσα στη νύχτα. Μου δείχνει με το ελεεινό δάχτυλό της φορώντας στο πρόσωπο της ένα εξίσου απαίσιο χαμόγελο. Και με ρωτάει με μια φωνή που ακούγεται σαν να έχει περάσει πόρρω πάνυ χρόνος από την τελευταία φορά που άρθρωσε μια λέξη αυτό το στόμα, πως αν αναζητώ τη μαγεία, τότε πρέπει να πάω να την βρω μόνος μου. Δεν είμαι παρά ένας κοινός άνθρωπος. Ένας Θνητός άντρας. Όμως αυτή προχωρά μα δεν αφήνει ίχνη στο χιόνι, τα βήματα της δεν είναι ορατά, δυσκολεύομαι να την παρακολουθήσω. Ωστόσο, συνεχίζω μέχρι εκεί που πηγαίνει ο δρόμος της. Τον δρόμο που η ίδια φτιάχνει με την αφανή περπατησιά της. Την ακολουθώ πιστά με λόγο προφανή και επικίνδυνο. Γιατί μου έχει υποσχεθεί μαγεία αν συνεχίσω. Με πάει σε ένα μέρος του δάσους που λίγοι, ελάχιστοι, γενναίοι και τρελοί έχουν δει ποτέ. Εκεί που σίγουρα δεν έχει φτάσει ποτέ του και ούτε θα μπορέσει να φτάσει ο Ήλιος και οι χρυσαφένιες ακτίνες του. Μα ακόμα και έτσι το χώμα έχει ένα παράξενο χρώμα μιας και το έδαφος λάμπει με μια ζοφερή μαρμαρυγή. Η γυναίκα παίρνει τον λόγο και μου λέει με αποθαρρυντική φωνή ότι με είδε να έρχομαι και μου γνωστοποιεί ότι ξέρει πού θα πάω. Αλλά πριν φύγω λέει ότι υπάρχει ένα ουσιώδες και βασικό πράγμα που πραγματικά πρέπει να ξέρω. Μου προσφέρει τη δυνατότητα να πάρω μια απόφαση σημαντική. Να με σημαδέψει με το σπαθί ή το δόρυ της. Και αποδεχθώ με αυτή της την βίαιη κίνηση μια θανατηφόρα πληγή πάνω στο κορμί μου. Κάθε κόψιμο με σπαθί ή δόρυ θα απορροφηθεί από τη μήτρα του ιερού δέντρου της. Η μαγεία θα παραμείνει ζωντανή μέχρι να έρθει η ώρα να αποχωριστώ αυτόν τον θνητό κόσμο. Και το μόνο που θα αξιώσει σαν αντάλλαγμα είναι η νεαρή μου ζέση, η ένταση και ο ενθουσιασμός των νιάτων μου. Απαίτηση κατανοητή και έντιμη. Δεν είμαι παρά ένας άνθρωπος κοινός. Ένας Θνητός άντρας. Που δεν ξέρω αν έχω γίνει ένα κτήνος πια που περπατά όλη τη ζωή του στο Δάσος. Που αναγνωρίζει την γλώσσα των ζώων, που διαβάζει τα σημάδια στο χιόνι και τις κραυγές των αγριμιών. Είμαι ένας άνθρωπος του Ατσαλιού που ψάχνω κάτι ανώτερο• γυρεύω απλά την εκδίκηση. Δεν είμαι παρά ένας άνθρωπος κοινός. Ένας Θνητός άντρας. Και θα χρειαστώ όλη τη βοήθεια που μπορώ να πάρω και μη βρω από οπουδήποτε και με όποιο κόστος. Δωρίζω λοιπόν την καρδιά μου στη γυναίκα του σκότους. Με ή χωρίς αυτή, η ζωή μου ξέρω πια πως δεν έχει τελειώσει ακόμα. Δεν φοβάμαι τον θάνατο, η ζωή κάθε ανθρώπου είναι μια κλωστή στον αργαλειό των Νορν, και το μήκος της κλωστής αυτής είναι το μήκος της ζωής μου. Οι τρεις υφάντρες γριές ελέγχουν το πεπρωμένο ακόμα και των θεών που έχουν και αυτοί τις δικές τους κλωστές. Αυτή η υποταγή των θεών σε μια δύναμη πέρα από τον έλεγχό τους με κάνει ατρόμητο μπροστά στο θάνατο, δεν με αφήνει να νιώσω έρμαιο κανενός τέλους, ο θάνατος είναι μόνο η αρχή. Φτερό νυχτερίδας και μάτι σαύρας. Σκόνη ενός αστεριού που έπεσε από τον ουρανό. Δάκρυα παρθένου, σπέρμα θεού. Θεού του Κεραυνού, του Ανέμου και της Βροχής. Δεκατρείς σταγόνες από το αίμα ενός βρέφους. Μια πρέζα από την θυελλώδη ανάσα μιας φοβισμένης και αγριεμένης γάτας, μαζί με λάδι του φεγγαριού. Ανακατεύουμε το σάλιο του ζώου με το φεγγαρόλαδο για λίγο τόσο ώστε να γίνει το μίγμα σαν αλοιφή που θα απλώσει η γυναίκα στο στήθος μου, κοντά στο σημείο που χτυπά δυνατά, πιο δυνατά από ποτέ, η καρδιά. Δεν θα υπάρξουν πόνοι και άλγη όταν το χέρι της πιέσει τη νεανική σάρκα μου. Η Γυναίκα του Δάσους Θα βγάλει αργά και τελετουργικά την παλλόμενη και ακόμα ζωντανή καρδιά μου από το ανοιχτό στέρνο μου. Θα βάλει την καρδιά μου στο Λάκκο του Φιδιού και θα καρτερεί την περίσταση ενώ τα χρόνια θα πέρασαν ώσπου να φτάσει η στιγμή εκείνη η μοναδική που θα σημάνει την ώρα που θα πεθάνω. Δίπλα σε μια λίμνη στο ξέφωτο υπό το φως του Φεγγαριού του Αιώνιου Δάσους. Απύθμενη Λίμνη δέξου τα μάτια μου αυτό το λαμπερό μεσημέρι. Όλη η σοφία του πατέρα μου είναι δικιά σου πια. Και πρόσφερε μου τη Γνώση και το Όραμα ώστε να μην χρειαστεί να ρίξω ούτε βλέμμα στο Θηρίο στην τελική μας Μάχη. Οι θεραπαινίδες του Μονόφθαλμου Γέρου θα ιππεύσουν και αυτές τους λύκους τους για να μαζέψουν με τα κοράκια τους υπηρέτες του ανώτερου σκοπού. Αρχαίοι Θεοί Κεραυνού, του Ανέμου και της Βροχής, έρχομαι σαν βλέπω το άστρο να λάμπει με τους Hugin και Munin• αυτοί είναι τα μάτια μου στον ουρανό, περήφανα πάνω στο άλoγό μου. Έρχομαι στον Βορρά, εκεί στο Βασίλειο των Σκιών, εγώ που δεν είμαι παρά ένας άνθρωπος κοινός. Ένας Θνητός άντρας. Που έγινα από ατσάλι για αυτή τη στιγμή, την υπέρτατη για κάθε άντρα, αυτή της αυτοθυσίας. Θυσιάζω τον ίδιο μου τον εαυτό για να ελευθερώσω τις αιχμάλωτες ψυχές από το Κτήνος με τα δίδυμα κεφάλια και να τις οδηγήσω στην Βαλχάλα….

Εγώ που δεν έχω όνομα κι αν είχα κάποτε το έπνιξε το αίμα των δικών μου και το έθαψε η λήθη και αν το θέλω πίσω πρέπει να το κερδίσω με το σπαθί και την λεπίδα, στέκομαι περήφανος μπροστά στο ριζικό μου, γιατί δεν ξεγέλασα την μοίρα• δεν είμαι ανόητος ούτε άμυαλος για να αρνηθώ το πεπρωμένα ώστε να προσβάλω την μοίρα, δεν πέρασε στιγμή από το μυαλό μου να ξεφύγω από αυτή, δεν θα άντεχα άλλο άχθος στο στήθος μου, συλλογίσου να κρυβόμουν από το πεπρωμένο και να ζούσα το υπόλοιπο της μίζερης ζωής μου βασανισμένος από τις τύψεις για την προδοσία που θα είχα διαπράξει εις βάρος του λαού μου. Αυτού που σφάξανε, βιάσανε, κάψανε και λεηλάτησαν μέσα στην ίδια του την εστία και που καρτερικά αναμένει την λύτρωση του. Καταραμένος θα ήμουν αν αρνιόμουν αυτό τον ιερό σκοπό, όχι τώρα που είναι είναι γραφτό να γίνω λυτρωτής. Θαρρείς πως είμαι δέσμιος και αναγκασμένος άθελα μου να πρέπει αναλάβω μια αποστολή παρασυρμένος από το μίσος, το αίσθημα της ευθύνης και το αναπόδραστο που αυτή χαρίζει. Λαθεύεις γριά, άκου με! Τα μάτια σου βλέπουν μόνο τα δεσμά μου με την μοίρα μα και έτσι αλυσοδεμένος με το άφευκτο, με ξέφρενο καλπασμό σου λέω πως τα αλαλάζοντα κύματα του μίσους και της οργής μου θα πνίξουν τους εχθρούς μου. Οι Νορν ορίζουν τους σπουδαίους μα και τους μοιραίους, ξεχωρίζουν τους δειλούς από τους θαρραλέους, διαλέγουν τους πιστούς και τους αποσπούν από τους λεύτερους. Και σε καιρούς σαν αυτούς τους σκοτεινούς η Φύση δίνει τον πρώτο λόγο στο σπαθί και τη μαγεία κι σε αυτόν που μπορεί να χειρίζεται αυτά τα δυο αποτελεσματικά.

Στα αυτιά μου ακούω πρωτόγονους ψαλμούς, μελαγχολικές μελωδίες, έχω μπροστά μου εσένα μάγισσα που στα χέρια σου κρατάς το μέλλον μου μα και το μέλλον των δικών μου. Γυναίκα του Δάσους σε ξορκίζω προσφερέ μου την μαγεία σου χάρισε μου την Αιωνιότητα…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:

Το κορίτσι της Καραϊβικής...

Απέραντη θάλασσα από λάσπη...

Ο Μάγος του Μέρλιν...

Κόρτο...

Μια μπαλάντα για τον Τζόσουα από το Λιτλ Ροκ...

Η νύχτα έρχεται και φεύγει κύριε Μπάροουζ...

 


image

Γιώργος Τσέκας

Ηeavy metal lover, bad decision taker, satan worshipper, storyteller, collector of mistakes...
 
 
 
image

Γιώργος Τσέκας

Ηeavy metal lover, bad decision taker, satan worshipper, storyteller, collector of mistakes...
 
 
 
image

Γιώργος Τσέκας

Ηeavy metal lover, bad decision taker, satan worshipper, storyteller, collector of mistakes...
 
 
 

Γραφτείτε στο newsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1