• Merlin's Music Box

    Merlin's Music Box



    Το Merlin's Music Box ήταν, είναι και θα είναι ένα φανζίν που κυκλοφόρησε το πρώτο του τεύχος τον Οκτώβριο του 1989 και έκλεισε τον έντυπο κύκλο του το 1995, έπειτα από 26 τεύχη. Ενεργοποιήθηκε εκ νέου την άνοιξη του 2014, αυτή τη φορά ηλεκτρονικά, μέσω του facebook και της ιστοσελίδας του, με σκοπό την παρουσίαση μουσικών σχημάτων και καλλιτεχνών από το χώρο της rock (και όχι μόνον), τη διοργάνωση εκδηλώσεων και, κυρίως, την τέρψη των φίλων του.
  • 1
sponsors inExarchia Μετα δεύτερο Blues.gr - Keep The Blues Alive ΙΝΤΡΙΓΚΑ
  • «Born to Run» στο Λονδίνο: Η νύχτα που ο Springsteen άρχισε την κατάκτηση της Ευρώπης…

    «Born to Run» στο Λονδίνο: Η νύχτα που ο Springsteen άρχισε την κατάκτηση της Ευρώπης…

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης 

    Λονδίνο, 18 Νοεμβρίου 1975. Ο νεαρός Bruce Springsteen, με το Born to Run να έχει μόλις εκτοξεύσει την καριέρα του στην Αμερική, πατάει για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό έδαφος. Το Hammersmith Odeon σφύζει από ζωή, η ατμόσφαιρα είναι ηλεκτρισμένη. Κανείς δεν ξέρει τι να περιμένει. Αυτό που θα ακολουθήσει όμως, θα μείνει στην ιστορία.

    Read More
  • Iam Nothe:  «Ήθελα  να φτιάξω κάτι που να είναι μόνο δικό μου, να εξαρτάται κυρίως από τις δικές μου αντοχές και ορέξεις και να υπάρχει εκεί σαν μέσο έκφρασης...» (αποκλειστική συνέντευξη)

    Iam Nothe: «Ήθελα να φτιάξω κάτι που να είναι μόνο δικό μου, να εξαρτάται κυρίως από τις δικές μου αντοχές και ορέξεις και να υπάρχει εκεί σαν μέσο έκφρασης...» (αποκλειστική συνέντευξη)

    Κείμενο-συνέντευξη: Χρήστος Κορναράκης

    Φωτογραφίες: Μάνος Γεωργακόπουλος

    Ο Σπύρος Σιδηρόπουλος, γνωστός και ως Iam Nothe, δεν είναι απλά ένας μουσικός. Είναι ένας εξερευνητής ήχων, ένας καλλιτέχνης σε διαρκή αναζήτηση, μια ψυχή που βουτάει στα βαθιά νερά της μουσικής, αφήνοντας πίσω του τα indie rock μονοπάτια των Cyanna και των Cyanna Mercury για να ξεδιπλώσει το προσωπικό του blues-rock σύμπαν. Με αφορμή την κυκλοφορία του Syd Session: Live at Barrett, μιας ηχογράφησης που αιχμαλωτίζει την ωμή ενέργεια και την αφοπλιστική ειλικρίνεια μιας ζωντανής εμφάνισης, συναντήσαμε τον Iam Nothe και μιλήσαμε μαζί του για το μουσικό του ταξίδι, τις επιρροές του, και την μαγεία της ζωντανής μουσικής.

    Read More
  • Guzzle: Όταν δυο φτάνουν και περισσεύουν... (αποκλειστική συνέντευξη)

    Guzzle: Όταν δυο φτάνουν και περισσεύουν... (αποκλειστική συνέντευξη)

    Κείμενο - συνέντευξη: Γιάννης Καστανάρας

    Εδώ είναι που λες, όταν υπάρχουν δυο σαν κι αυτούς, τι να τον κάνεις τον τρίτο, τον τέταρτο, και πάει λέγοντας. Αυτή ήταν η ιδέα, και μάλιστα ιδιαίτερα επιτυχημένη κρίνοντας από την ως τώρα σύντομη πορεία τους, του κιθαρίστα και τραγουδιστή Απόστολου Συλάκου και του ντράμερ Αλέξανδρου Μποτσφάρη, όταν άναψαν τις μηχανές τους στη Θεσσαλονίκη και έβαλαν μπρος τους Guzzle, ένα ντουέτο που… όσα μέλη του λείπουν, καλά κάνουν και λείπουν.
    Μετά από ένα πρώτο ΕP στα τέλη του 2019 και ένα σινγκλ που κυκλοφόρησε σε 45άρι και 12” δυο χρόνια αργότερα, οι Guzzle (κοινώς, "περιδρομιάζω") επιστρέφουν με την πρώτη τους ολοκληρωμένη δουλειά που έχει τίτλο Outside The City Walls και προς το παρόν κυκλοφορεί μόνο ψηφιακά από το bandcamp του συγκροτήματος, ενώ το βινύλιο είναι προγραμματισμένο για τις αρχές του 2025.

    Read More
  • Alex K. και Κτίρια Τη Νύχτα: Μία άλλου τύπου συνεργασία... (Inner Ear Records)

    Alex K. και Κτίρια Τη Νύχτα: Μία άλλου τύπου συνεργασία... (Inner Ear Records)

    Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

    Υπάρχουν πολλοί μουσικοί που δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, ιδίως όταν έχουν αποδείξει πως με ό,τι καταπιάνονται το αποτέλεσμα είναι πάντα υπέροχο και καθόλου τυχαίο. Μια τέτοια περίπτωση μουσικού είναι και ο Αλέξης Καλοφωλιάς (Alex K.), ένας καλλιτέχνης που με ό,τι κι αν ασχοληθεί (και ασχολείται με πολλά), το τελικό αποτέλεσμα αγγίζει τα όρια ενός μικρού αριστουργήματος. Η ίδια του η πορεία, άλλωστε, είναι η μεγαλύτερη απόδειξη των λεγομένων μου: The Last Drive, The Earthbound, Thee Holy Strangers, οι εκάστοτε συνεργασίες του με διάφορα μουσικά projects και μουσικούς από άλλα ηχητικά πεδία. Και πάντα η έκβαση είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητική. Το ίδιο ισχύει με την τελευταία του συνεργασία με τον καλλιτέχνη που εμφανίζεται με το όνομα Κτίρια τη Νύχτα και με το άλμπουμ που κυκλοφόρησαν πρόσφατα οι δύο μουσικοί μέσα από το label της ανεξάρτητης Inner Ear Records.

    Read More
  • To Antics των Interpol: Μια Βουτιά στα Σκοτεινά Νερά της Ψυχής (20 Χρόνια Μετά)...

    To Antics των Interpol: Μια Βουτιά στα Σκοτεινά Νερά της Ψυχής (20 Χρόνια Μετά)...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το φθινόπωρο του 2004, οι Νεοϋορκέζοι Interpol, ένα συγκρότημα που μόλις δύο χρόνια πριν είχε εισβάλει στη μουσική σκηνή με το αριστουργηματικό ντεμπούτο τους Turn On The Bright Lights, επέστρεψαν με το δεύτερο άλμπουμ τους, Antics . Ενώ το Turn On The Bright Lights είχε καθιερώσει τους Interpol ως τους ηγέτες του post-punk revival, το Antics τους εδραίωσε ως μια δύναμη που έμελλε να αφήσει το στίγμα της στην ιστορία της μουσικής. Αυτό το αφιέρωμα, 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία του  Antics , επιχειρεί μια βαθιά βουτιά στον κόσμο του άλμπουμ, εξερευνώντας την ιστορία, τη μουσική, τους στίχους, και την κληρονομιά του. Μέσα από συνεντεύξεις, αναλύσεις, και προσωπικές μαρτυρίες, θα ανακαλύψουμε ξανά τη μαγεία του Antics και θα κατανοήσουμε τη διαχρονική του αξία.

    Read More
  • Αγγέλα και Βαγγέλης Παπάζογλου: «Τα πουλιά δεν κελαηδούν όταν νυχτώσει…»

    Αγγέλα και Βαγγέλης Παπάζογλου: «Τα πουλιά δεν κελαηδούν όταν νυχτώσει…»

    Γράφει ο Προκόπης Σαμαρτζής

    Τον Νοέμβριο του 1899 γεννιέται στην Σμύρνη η Αγγέλα Παπάζογλου. Ανήκε σε σημαντική οικογένεια μουσικών. O πατέρας της, Δημήτριος Μαρωνίτης (ή Χιωτάκης), ήταν ξακουστός δεξιοτέχνης στο σαντούρι κι εκείνη θα μάθει να παίζει βιολί και σαντούρι κοντά του.  Η Αγγέλα ανέβηκε στο πάλκο σε ηλικία 11 ετών, δίπλα στον πατέρα της, αλλά το μεγάλο της χάρισμα ήταν η φωνή της. Δεν είχε κλείσει καλά καλά τα 17 της και τα καφέ-αμάν της Σμύρνης τσακώνονταν ποιο θα την πρωτοκλείσει για δουλειά: Τζίτζικας, Αράπογλου, Αυταράς... Μέχρι το Κορδελιό έφτανε η φήμη της.

    Read More
  • Εικόνες και λέξεις πριν το τέλος του κόσμου...

    Εικόνες και λέξεις πριν το τέλος του κόσμου...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Εδώ μπορείτε να δείτε εικόνες και να διαβάσετε διάφορα για διάφορους που κατά καιρούς έχουν δημοσιευτεί στο Facebook του Merlin's Music Box. Εικόνες με σχόλια και πληροφορίες μέσα από ανάκατες δεκαετίες πολιτιστικών και πολιτικών κινημάτων και των ανθρώπων που συνέβαλαν (συνήθως με θετικό τρόπο) σε αυτά...

    Read More
  • Πανκ Ροκ και Αναπηρία: Το Πανκ ως μια Αναπηρική Υποκουλτούρα...

    Πανκ Ροκ και Αναπηρία: Το Πανκ ως μια Αναπηρική Υποκουλτούρα...

     Γράφει ο George McKay

    (μετάφραση: Γρηγόρης Αγκυραλίδης)

    Η μελέτη αυτή εστιάζει στην αναπηρία και στη (μετά)υποκουλτούρα, πιο συγκεκριμένα στο πανκ ροκ. Σκοπός της είναι να βοηθήσει στην περαιτέρω κατανόηση του ίδιου του πανκ και της θεωρίας της υποκουλτούρας, μέσα από τις ιδέες της μετά-υποκουλτούρας, όπως προσεγγίστηκαν στο βιβλίο Τσακίζοντας το (Cripping it) (βλ. McRuer 2006). Εξετάζοντας τους ήχους και τον τρόπο κίνησης των σωμάτων των αναπήρων, που είναι οι παραμελημένοι της σημερινής πραγματικότητας του πανκ και που η παρουσία τους διαταράσσει τη θεωρία της -ακόμα και όταν μία τέτοια θεωρία υπάρχει- προσπαθούμε να αντιληφθούμε την ανατρεπτική δυναμική της κινησιολογίας, της μουσικής, της νεολαίας, της μόδας, της συμπεριφοράς και του τρόπου βαδίσματος και ομιλίας.

    Read More
  • Tindersticks: Μια βαθιά βουτιά στον ωκεανό της μελαγχολικής ομορφιάς...

    Tindersticks: Μια βαθιά βουτιά στον ωκεανό της μελαγχολικής ομορφιάς...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Στην καρδιά της Αγγλίας, εκεί που η βιομηχανική ατμόσφαιρα του Nottingham συναντά την ακατέργαστη ομορφιά της φύσης, γεννήθηκε μια μπάντα που έμελλε να αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι της στην παγκόσμια μουσική σκηνή. Οι Tindersticks, με ηγέτη τον Stuart A. Staples, έναν τροβαδούρο της μελαγχολίας και της εσωτερικότητας, ύφαναν έναν μουσικό καμβά γεμάτο σκοτεινές αποχρώσεις, ατμοσφαιρικές μελωδίες και στίχους που αγγίζουν τις πιο ευαίσθητες χορδές της ανθρώπινης ψυχής.

    Read More
  • Η Ανθρωπόσφαιρα του Ζοζέφ Ντεζακ: «Την εξουσία την είδαμε επί τω έργω, και τα έργα της την καταδικάζουν...» (βιβλίο)

    Η Ανθρωπόσφαιρα του Ζοζέφ Ντεζακ: «Την εξουσία την είδαμε επί τω έργω, και τα έργα της την καταδικάζουν...» (βιβλίο)

    Γράφει ο Αργύρης Αργυριάδης

    Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις ελευθεριακές εκδόσεις Ναυτίλος το βιβλίο Ανθρωπόσφαιρα, μια Αναρχική Ουτοπία του Ζοζέφ Ντεζάκ. Θεωρώ την έκδοση αυτή ιδιαίτερα σημαντική και ιστορική μιας και μας επιτρέπει να διεισδύσουμε σε μια άγνωστη τόσο μορφή του διεθνούς αναρχικού κινήματος όπως του συγγραφέα, όσο και της οξυδέρκειάς και πρωτοπορίας του έργου του, που ήταν μέχρι πρότινος σχεδόν άγνωστο στην Ελλάδα και όχι μόνο.

    Read More
  • Paisley Undergound: Ο απόλυτος δισκογραφικός οδηγός. Η αναβίωση του rock των 60s στα 80s στις 33 1/2 στροφές...

    Paisley Undergound: Ο απόλυτος δισκογραφικός οδηγός. Η αναβίωση του rock των 60s στα 80s στις 33 1/2 στροφές...

    Γράφει (μέχρις εξαντλήσεως) ο Θανάσης Μήνας

    (στον Αιμίλιο)

    Ο Michael Quercio σχημάτισε τους Three O'Clock στην Pasadena της California το 1980. Έπαιζαν ψυχεδελικό rock, σε club της Sunset Boulevard, στα χνάρια των Love και των Doors. Δεν ήταν οι μόνοι. Σε μια συνέντευξή του στην LA Weekly, ο Quercio ονόμασε αυτή τη σκηνή Paisley Underground. Το hair metal και η new wave pop ήταν οι κυρίαρχες δυνάμεις στην post-punk Καλιφόρνια, αλλά τα συγκροτήματα του Paisley Underground πρόσφεραν μια εναλλακτική. Ο πυρήνας του κινήματος -The Dream Syndicate, The Bangles, The Three O'Clock, Rain Parade- εμπνέονταν από την ψυχεδέλεια και το garage-rock της δεκαετίας του '60, μεταδίδοντας φρέσκες προοπτικές στη σύγχρονη εποχή μέσα από έναν vintage φακό.

    Read More
  • Getatchew Mekuria: Όταν ο Αιθίοπας κολοσσός του σαξοφώνου  συνάντησε τους Ολλανδούς αναρχικούς The Ex...

    Getatchew Mekuria: Όταν ο Αιθίοπας κολοσσός του σαξοφώνου συνάντησε τους Ολλανδούς αναρχικούς The Ex...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    O σαξοφωνίαστας Getatchew Mekuria (16.03.1935 – 04.04.2016) είναι ένας θρύλος της μουσικής παράδοσης των Αμάρα της Αιθιοπίας. Γεννήθηκε στην επαρχία του Ιφάτ, στο Κέρας της Αφρικής∙ διαπολιτισμικό πέρασμα, με έντονο αραβικό στοιχείο. Καταπιάστηκε αρχικά με παραδοσιακά όργανα όπως το krar (κάτι σαν πεντάχορδη ή εξάχορδη αιθιοπική, ας πούμε, λύρα) και το masenqo (μονόχορδο τοξωτό λαούτο). Σε ηλικία δεκατριών ετών, όμως, αφοσιώθηκε στο σαξόφωνο και στο κλαρινέτο.

    Read More
  • Οι Pentagram και οι Acid Mammoth στο Κύτταρο στις 01/10/2024 (videos)

    Οι Pentagram και οι Acid Mammoth στο Κύτταρο στις 01/10/2024 (videos)

    Ο συναυλιακός Οκτώβριος του 2024, ξεκίνησε με την καταπληκτική συναυλία των Pentagram στο Κύτταρο. To event άνοιξαν οι δικοί μας Acid Mammoth. Το Merlin's Music Box, βρέθηκε στο Κύτταρο, βιντεοσκόπησε τη συναυλία και ιδού το αποτέλεσμα.

    Read More
  • Συγκεντρωτικά αποτελέσματα εγχώριων μουσικών προϊόντων (Tέταρτο Mέρος)...

    Συγκεντρωτικά αποτελέσματα εγχώριων μουσικών προϊόντων (Tέταρτο Mέρος)...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Στο παρόν κείμενο το τέταρτο μέρος με συγκεντρωμένες μερικές σύντομες προσωπικές απόψεις για πολύ ενδιαφέρουσες, κατά την ταπεινή μου γνώμη, κυκλοφορίες  από εγχώριες μπάντες που άκουσα τους τελευταίους μήνες και έχουν δημοσιευτεί  στον προσωπικό μου λογαριασμό και στον λογαριασμό του Merlin's Music Box στο facebook. Είναι πολύ ενθαρρυντικό που συνεχώς εμφανίζονται τόσο καλές δουλειές με μεράκι, υπομονή, επιμονή και έμπνευση από νέα, κυρίως, παιδιά, που ξοδεύουν χρόνο και χρήμα για να πραγματώσουν τα όνειρά τους στη μουσική. Να παρακολουθείτε τη σκηνή και να τη στηρίζετε και να τη σέβεστε, γιατί πραγματικά της αξίζει...

    Read More
  • Stournari Street Βand:  «Οι στίχοι των τραγουδιών θέλουμε να είναι η καρδιά, η πραγματική υπόσταση της μουσικής μας, όπως άλλωστε και τα ποιήματα που επιχειρούμε να μελοποιήσουμε...»

    Stournari Street Βand: «Οι στίχοι των τραγουδιών θέλουμε να είναι η καρδιά, η πραγματική υπόσταση της μουσικής μας, όπως άλλωστε και τα ποιήματα που επιχειρούμε να μελοποιήσουμε...»

    Συνέντευξη: Φαίη Φραγκισκάτου

    Όλα ξεκίνησαν στις  9 Αυγούστου 2022, όταν περιφράχτηκε η πλατεία Εξαρχείων με λαμαρίνες για να υλοποιηθεί εκεί ένας σταθμός μετρό, αχρείαστος για τους κατοίκους και τους θαμώνες της περιοχής, αλλά χρήσιμος στα οικονομικά συμφέροντα που θέλουν να μεταβάλουν τη φυσιογνωμία και τη μορφή της, με σκοπό την τουριστικοποίηση και το κέρδος (gentrification). Οι Stournari Street Band ξέρουν κάτι παραπάνω...

    Read More
  • Οι στίχοι που ο Kris Kristofferson ζήτησε να χαραχθούν στην ταφόπλακα του...

    Οι στίχοι που ο Kris Kristofferson ζήτησε να χαραχθούν στην ταφόπλακα του...

    Ένας επιτάφιος παρέχει στον εκλιπόντα μια τελευταία ευκαιρία να στείλει ένα μήνυμα στον κόσμο των θνητών που περιγράφει ποιος είναι και τι πρεσβεύει. Επομένως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο παραγωγικός τραγουδοποιός Kris Kristofferson που έσβησε το τελευταίο κερί της ζωής του στις 29 Σεπτεμβρίου 2024, είχε ζητήσει να χαραχτούν στην ταφόπλακά του οι πρώτοι στίχοι από το "Bird on The Wire" του Leonard Cohen, καθώς πίστευε ότι του ταίριαζαν απόλυτα. («Like a bird on the wire, like a drunk in a midnight choir, I have tried in my way to be free»).

    Read More
  • Η Γυναίκα Του Δάσους...

    Η Γυναίκα Του Δάσους...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Η γλυκιά ώρα που ξεκουράζω το κορμί μου από το κυνήγι της επιβίωσης. Να βρω τροφή. Να παλέψω για να την κατακτήσω. Να προστατέψω τα νώτα μου από επιδρομείς και άγρια ζώα. Να ψάξω το επόμενο θύμα μου που θα τολμήσει να περάσει μέσα από το δάσος. Αναπαύω σάρκα και νου δίπλα στη φωτιά μου. Δεν το κρύβω πως έχω μια μυστηριακή έλξη με τη φωτιά και ανάβω την εστία κάθε που βραδιάζει με έναν ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται η όλη διαδικασία με καθορισμένες κινήσεις και πράξεις. Κάθομαι σε ένα κούτσουρο που έχω ντύσει με προβιές ζώων και μαλάκωσα την τραχιά επιφάνεια του. Κοιτάζω βαθιά μέσα στις φλόγες της. Το μυαλό μου ταξιδεύει έξω από το ιερό δάσος αλλά και πέρα από τις εύφορες πεδιάδες....

    Read More
  • Ανώμαλα Ρίμματα:  «Εξη» (ψηφιακή κυκλοφορία, ελεύθερο download)

    Ανώμαλα Ρίμματα: «Εξη» (ψηφιακή κυκλοφορία, ελεύθερο download)

     Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

    Στους ιθαγενείς της ελληνικής punk κοινότητας τα Ανώμαλα Ρίμματα δεν είναι άγνωστο συγκρότημα. Σαν μπάντα είναι ένα από τα απότοκα της πρώτης καραντίνας του covid-19, μιας και ξεκίνησαν να προβάρουν στα... μουλωχτά εν μέσω αυτής και το 2021 κυκλοφόρησαν σε δική τους DIY παραγωγή το πρώτο τους δίσκο Έρχεται Χάος.

    Read More
  • Το American Idiot των Green Day ως καλλιτεχνικό, πολιτιστικό και πολιτικό φαινόμενο 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία του...

    Το American Idiot των Green Day ως καλλιτεχνικό, πολιτιστικό και πολιτικό φαινόμενο 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία του...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

     Η 21η Σεπτεμβρίου 2004 σηματοδότησε μια σημαντική στιγμή στην ιστορία της σύγχρονης rock μουσικής με την κυκλοφορία του American Idiot των Green Day. Δύο δεκαετίες μετά, το άλμπουμ παραμένει όχι μόνο μια μουσική επιτυχία αλλά και ένα εμβληματικό πολιτικό και κοινωνικό έργο που συνεχίζει να εμπνέει και να προκαλεί συζητήσεις. Σε αυτήν την εκτενή ανασκόπηση, θα εξετάσουμε πώς το American Idiot ενσωμάτωσε τη δυσαρέσκεια της εποχής, την καλλιτεχνική και πολιτική του επιρροή, και πώς κατόρθωσε να παραμείνει ακόμα και σήμερα επίκαιρο.

    Read More
  • Pete Brown: Ποιητής της αντικουλτούρας, στιχουργός των Cream και underground καλλιτέχνης...

    Pete Brown: Ποιητής της αντικουλτούρας, στιχουργός των Cream και underground καλλιτέχνης...

    Γράφει ο Μιχάλης Πούγουνας

    O Ginger Baker του τηλεφώνησε κάποια στιγμή και του είπε, «Κοίτα, είμαστε στο στούντιο με τους Cream και ξέρω πως γράφεις καλά. Χρειαζόμαστε την βοήθειά σου». Eκεί έγινε εμφανές ότι υπήρχε μια χημεία ανάμεσα στον Peter Brown και στον Jack Bruce και όταν το τραγούδι των Cream «I Feel Free» έγινε επιτυχία, όλοι αποφάσισαν πως o Brown θα ήταν ο στιχουργός της μπάντας.

    Read More
  • Γιώργης Ξυλούρης («Ψαρογιώργης»): «Το ζύμωμα που συμβαίνει επί σκηνής είναι αυτό που με τραβάει να παίξω. Δεν είναι έτοιμο το ψωμί, το ζυμώνουμε, το πλάθουμε στη σκηνή...»

    Γιώργης Ξυλούρης («Ψαρογιώργης»): «Το ζύμωμα που συμβαίνει επί σκηνής είναι αυτό που με τραβάει να παίξω. Δεν είναι έτοιμο το ψωμί, το ζυμώνουμε, το πλάθουμε στη σκηνή...»

    Συνέντευξη: Βαγγέλης Χαλικιάς

    Φωτογραφίες: Γιώργος Φραγκίσκος ( Lowlight Photography )

    Το πρωινό της 6ης Αυγούστου ξεκίνησε η γνωριμία μας με τον Γιώργη Ξυλούρη , τον Ψαρογιώργη. Σε λίγη ώρα θα πετούσαμε από την Αθήνα για την Αλεξανδρούπολη από όπου την επόμενη μέρα (7/8) θα παίρναμε το καράβι για τη Σαμοθράκη μιας και ο Γιώργης θα εμφανιζόταν πρώτος στο τετραήμερο Pulsar Samothraki Art Festival . Στην παρέα μας από την Αθήνα ήταν ο φωτογράφος του Pulsar Γιώργος Φραγκίσκος μαζί με την φίλη του φεστιβάλ την Ζωή Παπαδάτου. Στο ξενοδοχείο όπου θα περνούσαμε το βράδυ μας συναντήσαμε και τον εκπληκτικό Μάρκο Πινακουλάκη ο οποίος ότι είχε φτάσει από τη Ρόδο μετά από ένα 15νθήμερο με τους Social Waste και θα συνόδευε τον Γιώργη Ξυλούρη ως ηχολήπτης. H παρέα από την πρώτη ματιά έδειξε ότι θα δέσει καλά και ότι θα περάσουμε όμορφα. Πάνω στην μπύρα και τη ρακί, λοιπόν, είπαμε με τον Ψαρογιώργη να κάνουμε μια κουβέντα, όχι για το Pulsar αλλά για τη συνεργασία του με τον Jim White με αφορμή τα τρία επερχόμενα λάιβ τους στην Ελλάδα (31/08 στο Ιδαίο Άντρο, Κρήτη, 01/09, Κηποθέατρο «Νίκος Καζαντζάκης», Ηράκλειο, 03/09 Temple , Αθήνα) .

    Read More
  • Συγκεντρωτικά αποτελέσματα εγχώριων μουσικών προϊόντων (Tρίτο Mέρος)...

    Συγκεντρωτικά αποτελέσματα εγχώριων μουσικών προϊόντων (Tρίτο Mέρος)...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Στο παρόν κείμενο το τρίτο μέρος με συγκεντρωμένες μερικές σύντομες προσωπικές απόψεις για όμορφα δισκάκια από εγχώριες μπάντες που άκουσα τους τελευταίους μήνες και έχουν δημοσιευτεί  στον προσωπικό μου λογαριασμό και στον λογαριασμό του Merlin's Music Box στο facebook. Είναι πολύ ενθαρρυντικό που συνεχώς εμφανίζονται τόσο καλές δουλειές με μεράκι, υπομονή, επιμονή και έμπνευση από νέα, κυρίως, παιδιά, που ξοδεύουν χρόνο και χρήμα για να πραγματώσουν τα όνειρά τους στη μουσική. Να παρακολουθείτε τη σκηνή και να τη στηρίζετε και να τη σέβεστε, γιατί πραγματικά της αξίζει...

    Read More
  • Heavenly Pop Hit: το μουσικό ταξίδι του Martin Phillipps στον πλανήτη Γη

    Heavenly Pop Hit: το μουσικό ταξίδι του Martin Phillipps στον πλανήτη Γη

    Γράφει η Φαίη Φραγκισκάτου

    Φωτογραφία: Τηλέμαχος Παπαδόπουλος (qoq photos)

    «Each evening the sun sets in five billion places, seen by 10 billion eyes, set in five billion faces» 

    (Heavenly Pop Hit- The Chills, 1990)

    Το 1990 σήμανε την αρχή της τελευταίας δεκαετίας του 20ού αιώνα. Τη χρονιά εκείνη, το paisley underground παραχώρησε τη θέση του στο grunge, το βινύλιο άρχισε να παραγκωνίζεται από τα compact discs, ο υπαρκτός σοσιαλισμός κατέρρευσε, τα σύννεφα του πολέμου άρχισαν να σκιάζουν τα Βαλκάνια και το εγχώριο πολιτικό σύστημα συνέχισε να περιδινείται στην τροχιά των εξελίξεων του «βρώμικου 89». Ένα τέλος εποχής, μια χρονιά–προάγγελος μεγάλων και βίαιων κοινωνικοπολιτικών αλλαγών. Μια εποχή μεταιχμιακή. Καταιγιστική και αβέβαιη για μια έφηβη 16 χρονών από ένα εργατικό προάστειο της Αθήνας που όμως μέσω της ΕΡΤ είχε την δυνατότητα να παρακολουθεί το MTV.

    Read More
  • Hot Fuss: Το ντεμπούτο άλμπουμ των Killers που ταρακούνησε την indie rock σκηνή έκλεισε είκοσι χρόνια από την κυκλοφορία του..

    Hot Fuss: Το ντεμπούτο άλμπουμ των Killers που ταρακούνησε την indie rock σκηνή έκλεισε είκοσι χρόνια από την κυκλοφορία του..

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Στις 7 Ιουνίου του 2004, η μουσική σκηνή υποδέχτηκε ένα άλμπουμ που έμελλε να καθορίσει μια ολόκληρη γενιά και να καταστεί κλασικό. Το Hot Fuss των Killers, με την εκρηκτική ενέργεια και τη μοναδική μείξη indie rock, new wave και synth-pop, άλλαξε τα δεδομένα και αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για την ροκ μουσική. Οι Killers, προερχόμενοι από το Λας Βέγκας, κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν ήχο που ήταν ταυτόχρονα νοσταλγικός και σύγχρονος, προσφέροντας μια αίσθηση φρεσκάδας και ενθουσιασμού. Ας εξετάσουμε το άλμπουμ αυτό με την προσοχή που του αρμόζει.

    Read More
  • Lydia Lunch: Ιέρεια του no wave και μια ασυγκράτητη μηχανή διαμαρτυρίας σε έναν πόλεμο που δεν τελειώνει ποτέ...

    Lydia Lunch: Ιέρεια του no wave και μια ασυγκράτητη μηχανή διαμαρτυρίας σε έναν πόλεμο που δεν τελειώνει ποτέ...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Πριν από το #MeToo, πριν από το κίνημα Riot Grrl, υπήρχε η Lydia Anne Koch, γνωστή περισσότερο στους καλλιτεχνικούς κύκλους ως Lydia Lunch, μια τραγουδίστρια, ποιήτρια, συγγραφέας και ηθοποιός που γεννήθηκε στις 2 Ιουνίου 1959 στο Ρότσεστερ του Μεγάλου Μήλου. Κεντρική φιγούρα της no wave σκηνής στα τέλη της δεκαετίας του '70, η Lunch έχει ακολουθήσει μια καριέρα τεσσάρων και πλέον δεκαετιών μετατρέποντας την ουσία της ζωής της σε μια απροκάλυπτη, ζόρικη και συναρπαστική τέχνη. Σύμφωνα με το περιοδικό Kerrang!, το τραγούδι «Death Valley 69» , μια συνεργασία της Lunch με τους Sonic Youth που συμπεριλήφθηκε στο άλμπουμ του συγκροτήματος Bad Moon Rising (Blast First, 1985), είναι «ένα από τα 50 πιο καταχθόνια τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ». Ποιο ήταν το σχόλιο της Lunch σε αυτή την «τιμητική» διάκριση; «Προφανώς δεν έχουν ακούσει τα άλλα 49 που έχω γράψει…»

    Read More
  • Ταΐζοντας το Τέρας...

    Ταΐζοντας το Τέρας...

    Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

    Ο δόκτωρ Φρανκενστάιν του καπιταλισμού δημιούργησε ένα τέρας που αφέθηκε ελεύθερο να πλέει στο μεγάλο ποτάμι του πλανήτη, διψασμένο για τη σάρκα και το αίμα κάθε ζωντανού πλάσματος που φιλοξενείται πάνω του. Το τέρας δεν μοιάζει με τα γνωστά τέρατα των παραμυθιών της γιαγιάς. Δεν έχει σαφές πρόσωπο, μοιάζει με ένα υπερκράτος υπεράνω των κρατών, μια αόρατη εξουσία που κυβερνά τους πάντες, παρότι κανείς δεν την έχει εκλέξει...

    Read More
  • Η δεύτερη ζωή του «Forbidden» των Black Sabbath...

    Η δεύτερη ζωή του «Forbidden» των Black Sabbath...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Οι διαφορές μεταξύ των δύο άλμπουμ είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, δίνοντας μια δεύτερη ευκαιρία σε μια αποτυχία ως χριστουγεννιάτικο δώρο στην εφηβεία μας. 29 χρόνια αργότερα, αυτά τα λαμπρά τραγούδια παίρνουν την εκδίκησή τους. Ναι, τα αουτσάιντερ όπως το Forbidden είναι δύσκολο να σκοτωθούν και ακόμα πιο δύσκολο να πεθάνουν.

    Read More
  • Industrial Silence: Η βιομηχανική σιωπή των Madrugada, ένα εξαιρετικό ντεμπούτο που αποτυπώνει την ουσία και τη μοναδικότητα των Νορβηγών...

    Industrial Silence: Η βιομηχανική σιωπή των Madrugada, ένα εξαιρετικό ντεμπούτο που αποτυπώνει την ουσία και τη μοναδικότητα των Νορβηγών...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το Industrial Silence είναι το ντεμπούτο άλμπουμ του νορβηγικού εναλλακτικού ροκ συγκροτήματος Madrugada, που κυκλοφόρησε στις 30 Αυγούστου 1999 από την Virgin Music Norway. Η κυκλοφορία αυτού του άλμπουμ ήταν καθοριστική για το συγκρότημα, καθιερώνοντας τους Madrugada ως σημαντική δύναμη στη νορβηγική και ευρωπαϊκή ροκ σκηνή. Το συγκρότημα είχε ήδη περάσει έξι χρόνια δουλεύοντας μαζί, διαμορφώνοντας τον ήχο του και κερδίζοντας αναγνώριση μέσω ζωντανών εμφανίσεων και κυκλοφοριών σε EP.

    Read More
  • Welcome to Sky Valley: Mια mind blowing Οδύσσεια με πλοία γεμάτα καμένους ενισχυτές και ναύτες-πειρατές σε έναν ωκεανό από κιθαριστικά ριφ και άμμο...

    Welcome to Sky Valley: Mια mind blowing Οδύσσεια με πλοία γεμάτα καμένους ενισχυτές και ναύτες-πειρατές σε έναν ωκεανό από κιθαριστικά ριφ και άμμο...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    To 1987, 1OO μίλια ανατολικά του Λος Άντζελες, στις ερήμους της Palm Desert, στην Καλιφόρνια, μια παρέα παιδιών δημιούργησε μια μπάντα που ζούσε το όνειρό της μέσα από σύννεφα καπνού, φτηνό ποτό και χόρτο. Απέχοντας πολύ από την ιδέα να γίνουν ροκ σταρ, δεν πρέπει να σκέφτηκαν ποτέ ότι θα δημιουργούσαν κάτι το οποίο στο κοντινό μέλλον θα επηρέαζε τόσους πολλούς. Ακόμα και όταν κυκλοφόρησαν το ακατέργαστο ντεμπούτο τους, το άλμπουμ Wretch το 1991, τα όνειρα ήταν ακόμα όνειρα που δεν πλησίαζαν καν να γίνουν σχέδια και έπρεπε να περάσουν άλλο δυο χρόνια πρν ο παραγωγός Chris Goss (Masters of Reality) αλλάξει τον ήχο τους σε κάτι πολυδιάστατο και εκλεπτυσμένο που θα τους βοηθούσε να φτάσουν σε δυσθεώρητα ύψη όπως το δεύτερο full length τους, το αριστούργημα του ψυχεδελικού space/stoner rock – το πρωτοποριακό Blues for the Red Sun.

    Read More
  • Για άλλη μια χρονιά το Merlin's Music Box στηρίζει το Pulsar Festival GR που πραγματοποιείται 7, 8, 9, και 10 Αυγούστου στην υπέροχη Σαμοθράκη!

    Για άλλη μια χρονιά το Merlin's Music Box στηρίζει το Pulsar Festival GR που πραγματοποιείται 7, 8, 9, και 10 Αυγούστου στην υπέροχη Σαμοθράκη!

    Την Τετάρτη 7 Αυγούστου, εκπροσωπώντας μία από τις μεγαλύτερες μουσικές οικογένειες του τόπου μας αλλά και μουσικός του κόσμου, ο Γιώργης Ξυλούρης (Ψαρογιώργης) θα μας παρουσιάσει το σόλο του «Σιμά σιμά», όπου η λαϊκή μουσική της Κρήτης και οι πλούσιες επιρροές κατασταλάζουν στην προσωπική του έκφραση και γλώσσα.
    Την Πέμπτη 8 Αυγούστου, τα Echo Tides έρχονται στο Εργοστάσιο για να μας αφηγηθούν τις new wave, synth pop, post punk ονειρικές, ποιητικές και καταλυτικές σουρρεαλιστικές sci-fi ιστορίες που τόσο αγαπήσαμε στον πρόσφατο δίσκο τους «Andromeda FM».
    Την Παρασκευή 9 Αυγούστου, η σκηνή μας μοιράζεται: Η Nama Dama, μουσική δημιουργός και performer από τη Λευκωσία, μέσα από τα ατμοσφαιρικά soul – pop φωνητικά, τα synths αλλά και τα λαϊκά στοιχεία, θα μας γοητεύσει και θα μας παρασύρει με το one-woman show της.
    Επιστρέφοντας στο Εργοστάσιο 9 χρόνια μετά, η Melentini πλαισιωμένη από την μπάντα της, The Running Blue Orchestra, μας φέρνει την ιδιαιτερότητα της φωνής της, την avant garde, neo soul, ηλεκτρονική pop, την μελοποιημένη ποίηση και την μελαγχολική ντίσκο που χαρακτηρίζει τον προσωπικό της ήχο.
    Τέλος, το Σάββατο 10 Αυγούστου, οι Stringless, το εξαμελές φωνητικό γυναικείο σύνολο από τη Θεσσαλονίκη, έρχονται για να μας παρασύρουν με τις ανατρεπτικές ηχητικές εικόνες τους που

    Read More
  • Ginger Baker: Η ιστορία ενός από τους σημαντικότερους ντράμερ όλων των εποχών...

    Ginger Baker: Η ιστορία ενός από τους σημαντικότερους ντράμερ όλων των εποχών...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    «Λένε ότι οι Cream γέννησαν το heavy metal. Αν αυτό ισχύει, έπρεπε να είχαμε κάνει έκτρωση...» (Ginger Baker)

    O Ginger Baker σίγουρα ήταν ασυμβίβαστος ως προς το μουσικό του όραμα. Επιδίωξε να συνδυάσει τη ροκ με την τζαζ και τους αφρικανικούς ρυθμούς και ακολούθησε αυτό το όραμα ανεξάρτητα από εμπορικές σκοπιμότητες ή τις απόψεις των άλλων. Η προσήλωσή του στην καλλιτεχνική ακεραιότητα και την καινοτομία τον βοήθησαν να πρωτοπορήσει σε νέες τεχνικές και στυλ ντραμς, αφήνοντας για πάντα τη σφραγίδα του στον κόσμο της μουσικής.

    Read More
  • Χρυσόστομος Τσαπραΐλης - De Mysteriis (εκδόσεις Αντίποδες)

    Χρυσόστομος Τσαπραΐλης - De Mysteriis (εκδόσεις Αντίποδες)

     Γράφει ο Γιώργος Τσέκας                   

    Θεωρώ ανώφελο την οποία κριτική σε οποιοδήποτε καινούριο βιβλίο. Περισσότερο μιλάμε εδώ για μια πρόταση-παρουσίαση, συνοδεία ενός μικρού σχολίου επ’ αυτου παρά για βιβλιοκριτική. Δεν παίζει κανένα ρόλο η φιλική σχέση μου με τον συγγραφέα. Απλά πιστεύω πως τα βιβλία κρίνονται κυρίως από τον γέρο Χρόνο και κυρίως σαν αδιάσειστο στοιχείο της όποιος ποιότητας τους είναι πόσο έντονη είναι τσάκιση στη ράχη του βιβλίου. Αυτή η ρυτίδα λέει περισσότερα από οσα και αν γράψω εγώ τώρα για καθε βιβλίο...

    Read More
  • Coyote’s Arrow “Medicine” LP ( Ouga Booga and the Mighty Oug Recordings)

    Coyote’s Arrow “Medicine” LP ( Ouga Booga and the Mighty Oug Recordings)

    Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

    Οι πρώτες δυνατές ζέστες στο έμπα του καλοκαιριού έφεραν στην Αθήνα μία αίσθηση της ερήμου της Αριζόνα. Εκείνης της ερήμου, όπου ο αποπνικτικός καυτός άνεμος κάνει τη μέρα μια κόκκινη σκόνη να περιπλανιέται παρέα με μπάλες ξεραμένων θάμνων, και τη νύχτα τα κρόταλα των κροταλιών να συνθέτουν, μαζί με τα κλαψουρίσματα των τσακαλιών, τον ήχο του αφιλόξενου τοπίου. Σήμερα, σε αυτό το τοπίο που κάποτε το διέσχιζαν οι αρχέγονες, όμορφες και υπέροχες ανθρώπινες φυλές των αυτοχθόνων, μοναχικοί καβαλάρηδες, ντεσπεράντος, κάθε λογής ζωοκλέφτες και ληστές τραπεζών, οι ορδές των τουριστών καταναλώνουν τοπία, εμπειρίες και… άμμο, αντί να ταξιδεύουν σαν χαμένα παιδιά και να ζουν τις ανολοκλήρωτες περιπέτειές τους.

    Read More
  • «Τhat's alright, mama...» Το νέο διήγημα του Σωτήρη Θεοχάρη αποκλειστικά στο Merlin's Music Box...

    «Τhat's alright, mama...» Το νέο διήγημα του Σωτήρη Θεοχάρη αποκλειστικά στο Merlin's Music Box...

    Γράφει ο Σωτήρης Θεοχάρης

    Σχέδια: κόφι Κόφιντογκ

    Για δευτερόλεπτα ένιωσε κάτι σαν στιγμιαία διάλειψη, μια αίσθηση που έμοιαζε μεταξύ ντεζαβού και πλήρους αφηρημάδας, σαν μια απότομη μεταπήδηση μερικών καρέ σε μια άγαρμπα κακομονταρισμένη κινηματογραφική ταινία που πήδαγε στο επόμενο πλάνο χωρίς συνοχή. Μια εντύπωση στιγμιαίου κενού που όμως είχε απροσδιόριστη διάρκεια και την περίεργη αλλά ταυτόχρονα ευχάριστη και γνώριμη αίσθηση της ελεύθερης πλεύσης σε ήρεμη θάλασσα και της παραμορφωμένης και διαθλασμένης όρασης. «Ίσως η κούραση», σκέφτηκε καθώς η συγκέντρωση του επανήλθε. Περιδιάβαινε τη λασπωμένη πλαγιά με την Berretta M9 στο δεξί του χέρι και ένα μισογεμάτο μπουκάλι Jack Daniels στο αριστερό...

    Read More
  • Όταν το grunge συνάντησε τον John Lydon...

    Όταν το grunge συνάντησε τον John Lydon...

    Γράφει ο Προκόπης Σαμαρτζής

    Ιούνιος 1986. Ο John Lydon, πρώην ηγέτης των Sex Pistols, έχει αφήσει την περσόνα του Johnny Rotten πίσω του και συνεχίζει τις μετά-punk περιπέτειες του με τους Public Image Ltd. Το συγκρότημα του Lydon θα έπαιζε ζωντανά στο Paramount Theatre του Σιάτλ και τη συναυλία τους θα άνοιγαν οι Green River, μια τοπική μπάντα του Σιάτλ που λίγα χρόνια αργότερα  από τα σπλάχνα της θα εμφανιζόντουσαν δύο συγκροτήματα, τα οποία θα άλλαζαν τον μουσικό χάρτη των 90s: οι Mudhoney και οι Pearl Jam...

    Read More
  • Η Μουσική Σκηνή του Bristol: Από την Πειραματική Ηλεκτρονική στην Trip-Hop Επανάσταση

    Η Μουσική Σκηνή του Bristol: Από την Πειραματική Ηλεκτρονική στην Trip-Hop Επανάσταση

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Η πόλη του Bristol, στη νοτιοδυτική Αγγλία, έχει μια πλούσια και πολυδιάστατη μουσική κληρονομιά που ξεπερνά τα όρια της γεωγραφικής της θέσης. Από τις πρώτες μέρες της reggae και της punk, μέχρι την άνθιση της trip-hop τη δεκαετία του 1990, το Bristol έχει επηρεάσει και επηρεαστεί από ποικίλες μουσικές και πολιτιστικές ροές. Σε αυτό το αφιέρωμα, θα εξερευνήσουμε την εξέλιξη της μουσικής σκηνής του Bristol, με ιδιαίτερη έμφαση στη συμβολή του στην ανάπτυξη της trip-hop, καθώς και την επιρροή και την κληρονομιά της πόλης στην παγκόσμια μουσική σκηνή.

    Read More
  • 1
  • 2

...Η συναυλία του Σαββάτου στην ιδιαίτερη μου πατρίδα σε μια μικρή επαρχιακή πόλη στο κέντρο της Ελλάδας ήταν μια καλή ευκαιρία να βρω τον Νικόλα, που παρά την καθημερινή μας επικοινωνία διέκρινα μια σταδιακή απομάκρυνση μεταξύ μας και κάθε μας συνομιλία θύμιζε συνεδρία ψυχολόγου-ασθενή με τους ρόλους να εναλλάσσονται αλλά με κοινό παρονομαστή το φάσμα της κατάθλιψης να μας σκεπάζει και τους δύο όπως μια μάνα φασκιώνει το μωρό της σαν νυχτώσει, αλλά και τον Καρίμ που είχα εντελώς αγνοήσει όλο αυτόν τον καιρό στην Αθήνα, κυρίως γιατί βαριόμουν να τον ακούω να μιλάει ακατάπαυστα για τα πάντα αλλά του τηλεφώνησα να ανέβουμε «προς τα πάνω» μαζί για να «θυμηθούμε τα παλιά» όπως μου είπε και περισσότερο εκ μέρους μου να μοιράσουμε τα έξοδα. Το όνομα του συγκροτήματος και η βαριά του κληρονομιά ήταν σαφώς πόλος έλξης από όλη την χώρα και από τις γειτονικές Σερβία και Βουλγαρία και η πόλη είχε γεμίσει μέταλλο και δέρμα από την προηγούμενη μέρα που μαύριζε τους κεντρικούς δρόμους της. Πριν το λάιβ ο Καρίμ με ενημέρωσε πως ο Νικόλας δεν θα έρθει στη συναυλία και πως έβλεπε έναν αγώνα της αγαπημένης του ομάδας από το 2013 με την Βέροια στο Youtube σε ένα εκπληκτικό κανάλι όπως το χαρακτήρισε γεμάτο θησαυρούς που ανακάλυψε το 'πράσινα όνειρα χαμένα' ή έτσι το βάφτισε ο Καρίμ, που έδειχνε παλιά ματς σπάνια που ήθελε να μελετήσει και αυτό ο Καρίμ δεν το έβλεπε σαν κάτι ανησυχητικό για τον Νικόλα και έσπευσε αμέσως να με καθησυχάσει πως ήταν θέμα καθαρά ποδοσφαιρικό και όχι δείγμα αρρωστημένης ψυχικής υγείας και εννοείται πως δεν συμφώνησα μαζί του αφού γνωρίζοντας την ψυχοσύνθεση του Καρίμ που ποτέ δεν διέκρινε πουθενά κάποιο πρόβλημα σε οτιδήποτε ή οποιονδήποτε από την παρέα και να μας συνέβαινε ούτε όταν κάναμε διακοπές στη Σύρο και βρεθήκαμε άφραγκοι γιατί μας κλέψανε οι δύο κοπέλες που γνωρίσαμε το προηγούμενο βράδυ και φύγανε πρωί πρωί με το καράβι ενώ κοιμόμασταν, ούτε όταν μας την πέσανε στη Σόφια πέντε σκίνχεντ στο μπαρ όταν άκουσαν το όνομα του φωνάζοντας τον 'Κεμπάπ' μα γυρίσαμε χωρις γρατσουνιά στο ξενοδοχείο ή όταν βρεθήκαμε να πίνουμε σαμπάνια με τον Alice Cooper 504 χλμ πιο βόρεια από το σπίτι μας στο κάμπριο του διοργανωτή της συναυλίας σαν τέσσερις παλιόφιλοι. Δεν ξέρω αν ήταν η προκλητική εξωστρέφεια του το κύριο προσόν του η αν η θεά τύχη τον λατρεύει αυτό που κατάλαβα με τα χρόνια είναι πως η μεγαλύτερη ικανότητα του ήταν να προβάλλει έντονα τα θέλω του και το εγώ του χωρίς να προσποιείται σχεδόν να τα διαδηλώνει με φωνές και κινήσεις των χεριών, που άλλους και κυρίως εμένα θα τους έφερναν σε δυσμενή θέση ενώ η συμπεριφορά αυτή εκείνου του άνοιγε διάπλατα τις πόρτες που κρυβόταν από πίσω οι επιθυμίες του. Η συναυλία ήταν όπως την είχα φανταστεί. Κακός ήχος από την μία και επιμελώς στα όρια τυπικής διεκπεραίωσης εμφάνισης από το συγκρότημα και από την άλλη ποζεριλίκια και με το ζόρι αυθυποβολή πως όλα ήταν υπέροχα από τους περισσότερους που έχουν συνηθίσει το ρόλο του κομπάρσου στο θέμα ψυχαγωγία σαν καταναλωτές δεύτερης διαλογής, που ξεγελούν τον εαυτό τους και ίσως και κάποιους αρκετούς δίπλα τους με θεατρινισμούς και υπερβολές. Άλλωστε και εγώ έχω αποδεχτεί πως ζω σε ένα κόσμο που το ψεύτικο μοιάζει φυσιολογικό. Η βραδιά προορίζονταν για τραγωδία. Η ιδέα να πάμε στο τοπικό μεταλλαδικό μπαρ ήταν μια απελπισμένη κίνηση και άλλη μια ευκαιρία να επιστρέψω σε παλιά λημέρια• στη συντροφιά του ποτού. Το κλίμα ήταν παραδόξως διαφορετικό από το μίζερο μοτίβο του «πλήττω γιατί πίνω, πίνω γιατί πλήττω» και ο Καρίμ βυθισμένος σε σκέψεις πάνω από το κινητό του όπου έγραφε ασταμάτητα, στην αρχή μου φάνηκε σαν ακατάπαυστο τσατ με συνεχόμενα μηνύματα σε γκόμενα ή στη σύζυγο του αλλά μια κλεφτή ματιά στην οθόνη του κινητού του τον πρόδωσε πως έγραφε άλλη μια από τις ιστορίες του ενώ η αυστηρότητα που με επίπληξε στο λαθραίο κοίταγμα με ένα είμαι εδώ για την μουσική και τις φτηνές μπύρες αντί του αναμενόμενου επιτηδευμένα κουλτουριάρικα αριστερά από τον Καρίμ «δεν έχω γκόμενα γιατί δεν χρειάζομαι ούτε επιβεβαίωση ούτε να ξεγελάσω μια υποτιθέμενη ανία με ψευδείς ηδονές» με έκανε να σταματήσω να σκέφτομαι πράγματα που δεν με αφορούσαν αλλά και άσχετα με την πραγματικότητα, που με την σειρά της με ξεγελούσε υπό τους ήχους του L.O.V.E. Machine των WASP. Από τη μια αποδέχομαι το ψεύτικο σαν κάτι φυσιολογικό και από την άλλη αφέθηκα στην αλήθεια της ομορφιάς σου, στο εφήμερο του κεραυνοβόλου έρωτα, στο φευγαλέο που επιβλήθηκε σε μόνιμο, αν και εξοικειωμένος με την φθορά που επιφέρει και τα σημάδια που χαράσσει πάνω μου πάλευα να σε αποφύγω μάταια προσπάθησα να κάνω πως δεν σε είδα...
Πάσχισα για λίγο να βρω έναν όμοιο μου να μιλήσω να πιαστώ αλλά η εκκωφαντική μουσική και ο καπνός κάλυψαν τα νώτα σου και δεν είδα την νύχτα που έφυγε χωρίς να σε ξαναδώ. «Σε δέκα λεπτά το πολύ θα είναι εδώ ανόητε» μου ειπε ο Καρίμ. «Ορίστε;» απάντησα.
«Επειδή έχω δουλειά αύριο μεσημέρι θα φύγω σε καμιά ώρα για Αθήνα θα το πάρω σερι οπότε το σπίτι είναι δικό σου αν θες να πάτε με την κοπέλα που καθόταν στην σκάλα και σε προλαβαίνω πως ήδη έκανα κράτηση για άλλες δύο μέρες σε περίπτωση που μείνετε εδώ νομίζω είναι και αυτή από άλλη πόλη οπότε μείνετε για το τριήμερο δεν νομίζω να έχεις να κάνεις κάτι καλύτερο» . Δεν θυμάμαι να είπε κάτι περισσότερο γιατί εκείνη την ώρα ξαναμπήκες στο μαγαζί, και όλα σταμάτησαν. Χάθηκε μέσα στον κόσμο ο φίλος μου κι εγώ στο βλέμμα σου.

Μιλάνε όλοι για την αγωνία του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι ακούγεται τσιτάτο υπάρχει και βιβλίο όποτε μπαλαδοφατσες μυρωδιές αλλά και διανοούμενοι και ψευτοκουλτουριάδηδες το χρησιμοποιούν, μα δεν μιλάει κανένας για αυτόν που εκτελεί το πέναλτι και τι πιθανότητες έχει για γιουχάισμα αν το χάσει, που είναι αλήθεια πολλαπλάσιες από αυτές του να σκοράρει ενώ ο γκολκίπερ έχει ήδη την συμπαράσταση του κόσμου και δη άπαντες είναι έτοιμοι να πάρουν λίγη από την δόξα του ζητωκραυγάζοντας για το κατόρθωμα του. Ο δόλιος ο εκτελεστής, εγώ δηλαδή, έτρεμε ολόκληρος μπροστά σου. Και τότε θυμήθηκα πως αν και ήξερα το αποτέλεσμα, ένας ακόμα ανώφελος έρωτας , άλλη μια περιπέτεια δίχως ωραίο τέλος τον σοφό Lemmy να βρυχάται πως The Chase Is Better Than The Catch...
Μια εγγενής αδυναμία να απαντήσω στο γιατί συνεχίζω, με ωθεί σε δεύτερες σκέψεις και με ειλικρίνεια παραδέχομαι πως μόνο αυτό ξέρω να κάνω. Να δίνω και να δίνομαι. Δεν ήταν κάτι το κεραυνοβόλο, αν και είχε τα στοιχεια της έκπληξης και του θαυμασμού, τους δέους. Στην αντιερωτική εποχή της ύλης και του φαίνεσθαι, δεν ζητήσαμε το προφίλ του ινσταγκραμ για να ξεψαχνίσουμε το παρελθόν μας, αρκεστήκαμε στο χωρίς γεια ή χειραψία
-«Ισαβέλλα»
-«Μάριος, χάρηκα».
-«Από εδώ είσαι;»
-«Από Παγκράτι, ήρθα για το λαιβ, εσύ από που μας ήρθες;» Η ερώτηση σε έκανε να σκάσεις χαμόγελο. Απάντησες με βιασύνη:
-«Χτες γυρίσαμε με τον Χρήστο, ο ψηλός που έφερε τα ποτά και είναι στη πόρτα τώρα φεύγει» μου λες και τον δείχνεις με το δάκτυλο χωρίς να τον κοιτάζεις, ούτε καν προς την μεριά του, «από διακοπές, ήμασταν στην Καραϊβική». Δεν αντιδρώ αλλά για καλό και για κακό με προλαβαίνεις πριν πω κάτι «δεν ήμαστε κάτι, όχι πια, χωρίσαμε στο ταξίδι, αλλά ολα οκ... είχαμε κλεισει για τριήμερο εδώ και απλά ήρθαμε δεν τρέχει κάτι...» συμπλυρώνεις τσαπατσούλικα και επιπόλαια. Για το υπόλοιπο της βραδιάς πλέον επιπόλαια είναι τα αγγίγματα, οι αυτοσχεδιασμοί, και ένα καινούριο εγώ, το εμείς.
Ακόμα μια ευκαιρία να ξαναδιηγηθώ την ζωή μου, να ζήσω ένα καινούριο αύριο να ακούσω μια διαφορετική αλήθεια, την αλήθεια σου. Που είναι ψεύτικη όσο το δίκοπο τσεκούρι που κρέμεται στον τοίχο του μαγαζιού. Το προδιαγεγραμμένο τέλος, αναπόφευκτο και βίαιο, θα φέρει λύτρωση, ο πόνος, ο μόνος φίλος που στέκεται δίπλα σου απομακρύνοντας το φευγαλέο, το ρηχό, το με ημερομηνία λήξης. Το αίμα που κυλά από την πληγωμένη ψυχή σου θυμίζει πως ζεις.
Πιάνω το χέρι σου και από τον σφυγμό σου καταλαβαίνω πως λες ψέμματα. Ένα τάνυσμα του χρόνου, μια φαντασίωση που προβλέπει την πραγματικότητα, σαν να εχουν όλα ήδη συμβεί μροστά στα μάτια μου πριν πούμε «σ’ άγαπώ»...τα χάδια, τα βλέμματα, το πρώτο φιλί και το δεύτερο ποτό, εκεί δηλαδή που κατα τον Γκαλεάνο οι άνθρωποι σταματάμε να είμαστε θνητοί, τα χέρια της καθημερινότητας που στραγγαλίζουν τον έρωτα, η απόσταση που ξεσκίζει την σάρκα μας, ένα όνειρο που εκπληρώθηκε, ο χωρισμός, τα κλάματα, οι φωνές, το αντίο, ο πρωήν σου που δεν ήταν ποτέ πρώην, μια μακρύτατη στιγμή μια περιπλάνηση στο μέλλον, μια παλινδρόμηση στον χρόνο.
Επιπόλαια συναισθήματα, αυτοκαταστροφικά, ένα καινούριο εγώ, το μόνος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:

Υποκριτές και Ζητιάνοι...

Ο Λαβύρινθος του Μπόρχες και ο Χριστός στο Μουντιάλ του 1994...

Κόρτο...

 


image

Γιώργος Τσέκας

Ηeavy metal lover, bad decision taker, satan worshipper, storyteller, collector of mistakes...
 
 
 
image

Γιώργος Τσέκας

Ηeavy metal lover, bad decision taker, satan worshipper, storyteller, collector of mistakes...
 
 
 
image

Γιώργος Τσέκας

Ηeavy metal lover, bad decision taker, satan worshipper, storyteller, collector of mistakes...
 
 
 

Γραφτείτε στο newsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1