Panos Dread/ Geheimnis Records: “Όσο κρατήσει το όνειρο να είναι και ο ίδιος ο καλλιτέχνης δυναμικός συνεπιβάτης και όχι απλά μία διερχόμενη σκιά…”

Συνέντευξη: Μιχάλης Δημητρίου

Φέτος η Gehemnis Records κλείνει 10 χρόνια συνεχούς παρουσίας στα δισκάδικα και με αφορμή αυτό ζήτησα από τον άνθρωπο πίσω από το όραμα να συναντηθούμε για μία συνέντευξη εφ' όλης της ύλης και επίσης σχετικά με το εντυπωσιακό outbreak των τελευταίων ετών της ελληνικής dark alternative σκηνής. Έλα όμως που μας έσκασε ο κορονοϊός, και αναγκαστικά μιλήσαμε αρκετά και για το μέλλον των ανεξάρτητων labels μέσα σε όλον αυτόν τον εμπορικό μετασχηματισμό. Ο Panos Dread αποδείχθηκε χειμαρρώδης συνομιλητής με βάθος γνώσεων πάνω στο καλλιτεχνικό κομμάτι αλλά και με εμπεριστατωμένη (μα και πολύ ψύχραιμη) άποψη πάνω στο τεχνικό κομμάτι που λέγεται to run a label. Για τα υπόλοιπα που συζητήσαμε, διαβάστε τι λέει ο άνθρωπος που ξεκίνησε ένα δισκογραφικό label (και πολύτιμο αν δεις τι εκδίδει) μέσα στην αρχική οικονομική ύφεση και που δεν φαίνεται στον ορίζοντα του να σταματάει τις εκδόσεις δίσκων. Σταματάει η τέχνη; Για πάμε…

Read more ...

Humachines: “Panic” (digital E.P.)

Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

Στα τέλη της δεκαετίας του '70-αρχές '80 το post punk θεωρούταν πρωτοποριακή και γενικότερα “δύσκολη” μουσική και όταν κάποια νέα παιδιά αποφάσιζαν να παίξουν post punk γνώριζαν εκ των προτέρων ότι θα απευθυνθούν σε ένα σχετικά μικρό κοινό ακόμη και σε σχέση με το ίδιο το punk που είχε πια κατακτήσει ένα μεγάλο ακροατήριο. Παρόλα αυτά η post punk σκηνή ήταν καθοριστική για την εξέλιξη του rock n roll και δεν είναι τυχαίο το ότι οι Post punk μπάντες επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό πάρα πολλούς μουσικούς που τη δεκαετία του '90 έγιναν μεγάλα ονόματα μέσα από την alternative rock σκηνή.

Read more ...

In memoriam: Chris Cornell (Christopher John Cornell, 20/07/1964 – 18/05/17)

"Δεν είμαι λυρικός συγγραφέας για να κάνω δηλώσεις. Αυτό που απολαμβάνω πραγματικά είναι να ζωγραφίζω πίνακες με στίχους, να φτιάχνω πολύχρωμες εικόνες. Νομίζω πως έτσι θα έπρεπε να είναι η διασκέδαση και η μουσική..."

 

Κοινωνική απόσταση: Βγες έξω από το «κουτί» σου - Το άγνωστο μυστικό της πλατείας Chamberí...

Γράφει ο Αργύρης Αργυριάδης

Στην περιοχή Chamberí της Μαδρίτης υπάρχει ένας ανώνυμος, περιφραγμένος βοηθητικός δρόμος που οδηγεί σε μια εξίσου ανώνυμη ιδιωτική πλατεία. Σε σύγκριση με άλλες, πιο πολύχρωμες πλατείες στην πόλη, αυτή είναι εξίσου αξιόλογη επειδή κρύβει ένα μυστικό από το λυκόφως της δικτατορίας του Φράνκο. Με αφορμή την πανδημία και τα αποτρεπτικά μέτρα για την εξάπλωση του ιού στους δημόσιους χώρους, μου ήρθε στο νου μια ισπανική ταινία του 1972 με τίτλο Ο Τηλεφωνικός Θάλαμος (La Cabina, βραβείο Εmmy).

Read more ...

Astrid Kirchherr: Φωτογραφίζοντας τα "Σκαθάρια"...

H Astrid Kirchherr, η γυναίκα που έβαλε στον φωτογραφικό χάρτη τους Beatles στο ξεκίνημα της καριέρας τους, εγκατέλειψε οριστικά τον πλανήτη Γη στις 13 Μαΐου 2020 σε ηλικία 81 ετών έπειτα από "σύντομη και σοβαρή" ασθένεια, σύμφωνα με την ανακοίνωση του θανάτου της. Η Astrid γεννήθηκε στο Αμβούργο το 1938, αλλά στη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου η οικογένειά της εγκαταστάθηκε στα παράλια της Βαλτικής για να αποφύγει τους συμμαχικούς βομβαρδισμούς. Μετά τον πόλεμο επέστρεψαν στο Αμβούργο όπου η Kirchherr αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μόδα και γράφτηκε σε μια σχολή της πόλης. Σύντομα όμως την απορρόφησε το ενδιαφέρον της για την ασπρόμαυρη φωτογραφία.

Read more ...

Die Krupps: «Λατρεύω το βινύλιο και θα το λατρεύω για πάντα επειδή αυτός είναι ο σωστός τρόπος για να ακούς μουσική...» (Αποκλειστική συνέντευξη του Jürgen Engler)

Συνέντευξη: Μιχάλης Πούγουνας

Χάρηκα πολύ όταν μου πρότειναν να κάνω μια συνέντευξη για την εκπομπή μου, με τον Jürgen Engler σχετικά με το συγκρότημά του, τους Die Krupps. Οι Die Krupps, μαζί με τους Kraftwerk και τους Einstürzende Neubauten, θεωρούνται από τους πρωτοπόρους της ηλεκτρονικής και της industrial μουσικής, ενώ συγκροτήματα όπως οι Front 242 και οι Nitzer Ebb τους μνημονεύουν ως πηγή έμπνευσης. Οι μουσικές τους ιδέες μπόλιασαν τον ήχο ενός ευρύτατου μουσικού φάσματος που ξεκινά από τους Depeche Mode και φτάνει μέχρι το Detroit techno. Επίσης, οι Die Krupps είναι από τους πρώτους καλλιτέχνες που πάντρεψαν το heavy metal με την ηλεκτρονική μουσική.

Read more ...

Μια μπαλάντα για τον Τζόσουα από το Λιτλ Ροκ...

Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

Το Άρκανσο είναι ένα απαίσιο μέρος να γεννηθείς. Το Άρκανσο είναι ένα απαίσιο μέρος να μεγαλώσεις. Φυσικά, είναι σίγουρα ένα απαίσιο μέρος να ερωτευθείς. Το Άρκανσο είναι απαίσιο ό,τι και αν σκοπεύεις να κάνεις. Ειδικά αν είσαι μαύρος. Ειδικότερα αν είσαι φτωχός. Συγκεκριμένα αν είσαι μαύρος, φτωχός και ερωτευμένος με μια λευκή. Πιο συγκεκριμένα, αν είσαι ο Τζο και είναι η Μαίρη. Και το πράγμα θα μπορούσε να γίνει ακόμα χειρότερο αν ο πατέρας σου έχει καταδικαστεί για βιασμό. Σαν τον πατέρα του Έμετ. Ακόμα και αν δεν το ξέρουν την ώρα του φόνου. Την ώρα του φόνου σου. Κανείς δεν θα ρωτήσει ούτε στο Άρκανσο, όπως δεν ρώτησαν στο Μισισίπι, μα ούτε στο Σικάγο αν ήταν στ' αλήθεια ο γερό Λούις βιαστής.

Read more ...

Lou Reed: «Η θέα από την εξέδρα της μπάντας» - Ένα αιρετικό κείμενο του Αμερικανού μουσικού από το 1966...

Μετάφραση: Φαίη Φραγκισκάτου

Η ζωή ανάμεσα στους υπερφίαλους ή «Σ’ αγαπώ, Έντι, αλλά το ίδιο και η Μπέτι, γιατί είσαι τόσο γοητευτικός...»

Ασφαλώς και έπρεπε να συμβεί. Έπρεπε στ’ αλήθεια να συμβεί, ήταν το φυσικό τέλος στην 9η του Μπετόβεν. Όλοι αρρώσταιναν όλο και πιο πολύ, έμοιαζαν με λυκάνθρωπους, ενώ ο κόσμος προωθούσε τα πανεπιστήμια. Βρώμικα κτίρια με γκαζόν για να ξαπλώνουν οι άνθρωποι πάνω σε κουβέρτες. Καλοντυμένες σφήκες ή επιμελώς ατημέλητοι ευαίσθητοι τύποι που διαβάζουν Σπένγκλερ. Στο μεταξύ, όλοι ήταν νεκροί. Το γράψιμο ήταν νεκρό, το ίδιο και οι ταινίες. Όλοι κάθονταν σαν αξεφλούδιστο πορτοκάλι.
Όμως η μουσική ήταν τόσο όμορφη.

Read more ...

"Στην Κοιλάδα της Βαθιάς Σκιάς", μια συγκλονιστική ταινία μικρού μήκους του Frank Panx...

“Στην κοιλάδα της βαθιάς σκιάς”, είναι ο τίτλος μιας ταινίας μικρού μήκους που ολοκληρώθηκε στην εποχή του κορονοϊού, σ’ αυτές τις 42 ημέρες, τις 1008 ώρες της απομόνωσης μου. Κυκλοφορεί ελεύθερη στο διαδίκτυο καλώντας με την προβολή της μαζί και την ενσυναίσθηση όλων μας για μια ενεργή συνάντηση στους δρόμους της ζωής. Τα γυρίσματα έγιναν στην βαθιά σκιά της Ειδομένης, στα Ελληνικά σύνορα, τον χειμώνα του 2016 κάτω από ακραίες συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων που εκεί αναζητούσαν το πέρασμα σ’ ένα καλύτερο μέλλον, ένα σπίτι, μια φωλιά κι ένα πιάτο στο τραπέζι.

Read more ...

H Kim Gordon για τον Kurt Cobain: "Πάνω στη σκηνή ήταν απίστευτο να βλέπεις να ξεχύνονται όλα εκείνα τα συναισθήματα που πήγαζαν από τα βάθη του κορμιού του"...

της Kim Gordon* (μετάφραση: Γιάννης Καστανάρας)

Την πρώτη φορά που είδα μαζί τους Nirvana μαζί με τον Thurston [Moore, τον κιθαρίστα των Sonic Youth και πρώην σύζυγό της Κim Gordon] ήταν στο Maxwell’s τον περίφημο χώρο συναυλιών στο Χόμποκεν του Νιού Τζέρσι. Ο Bruce Pavitt, ο ιδρυτής της δισκογραφικής εταιρείας Sub Pop, μου είχε πει ότι αν μου άρεσαν οι Mudhoney, που πράγματι μου άρεσαν, τότε θα «λατρέψεις τους Nirvana». Και πρόσθεσε: «Πρέπει να τους δεις live. O Kurt Kobain μοιάζει με τον Χριστό. Ο κόσμος τον λατρεύει. Νομίζεις ότι περπατάει πάνω στο ακροατήριο».

Read more ...

10 Δισκάκια Θα Σου Βρω Για Να Διαλέξεις Τον Σκοπό...

Γράφει ο Μιχάλης Δημητρίου

Lockdown για εμένα πάει να πει απώλεια εισοδήματος, παράπονο που δεν βλέπω την παρέα μου (πόσο skype δηλαδή;), μαστερσεφιλίκι που τα τηλεοπτικά κανάλια με τους μάγειρες τους έφαγαν την κουζινική μου σκόνη κανονικότατα, βιβλίο, μουσικές (πάντα), και βασικά μουσικάρες!!! Θα μοιραστώ μαζί σας λοιπόν αυτά τα δισκάκια που με εντυπωσίασαν πολύ αυτές τις μέρες που η ζωή μου ήταν, μέσω της αθλητικής φόρμας, υπολογιστής – σαλόνι – κουζίνα, και θα το κάνω με χαρά, βγαίνουμε παρέα στις πόλεις;

Read more ...

Όταν οι Metallica προσπαθούν να μην ενοχλούν τους γειτόνους τους...

Read more ...

Ξύλινη Βροχή...

Γράφει ο Γιωργος Τσεκας

Το κυπαρισσί Lancia Ypsilon του 1998 γρύλιζε με μανία λίγο πριν η Ισμήνη και ο Κίμωνας φτάσουν στην γενέτειρα επαρχιακή πόλη της Ισμήνης, στην οποία γύριζε ακριβώς έντεκα χρόνια μετά, για να γεννήσει την κόρη τους. Είχε φύγει για σπουδές και δεν ξανακοίταξε πίσω, μα λόγω πανδημίας του covid-19 θεώρησε έξυπνο να εκμεταλλευτεί τον τόπο καταγωγής της, που είχε το πλεονέκτημα της μικρής πόλης, άρα του μικρότερου συνωστισμού και κυρίως των μηδαμινών κρουσμάτων εν αντιθέσει με την Αθήνα. Στο δρόμο η καραντίνα και τα επικοινωνιακά τρικ της κυβέρνησης λόγω των γιορτινών ημερών του Πάσχα είχαν μονοπωλήσει τις συζητήσεις, όταν αυτές δεν διακόπτονταν από τα συνεχή τηλεφωνήματα των γονιών των ζευγαριού. Λίγο πριν φτάσουν στην είσοδο της πόλης ο Κίμωνας ξεκίνησε έναν ακόμα γύρο του πυγμαχικού τους αγώνα, όπου τα δηλητηριώδη σχόλια αντικαθιστούν τις γροθιές και τα uppercut:
-"Κάποτε όταν θα ‘χουμε καιρό... θα σκεφτούμε πάνω στις ιδέες όλων των μεγάλων στοχαστών, θα θαυμάσουμε τους πίνακες όλων των μεγάλων ζωγράφων, θα γελάσουμε με όλους τους χωρατατζήδες, θα φλερτάρουμε όλες τις γυναίκες, θα.."

Read more ...

Γιατί το δεύτερο κύμα της Ισπανικής Γρίπης ήταν πιο φονικό από το πρώτο;

Μεταφράζει ο Μιχάλης Πούγουνας*

Η τρομακτική κλίμακα της πανδημίας γρίπης του 1918 - γνωστή ως "ισπανική γρίπη" - είναι δύσκολο να γίνει κατανοητή. Ο ιός μόλυνε 500 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως και σκότωσε περίπου 20-50 εκατομμύρια - αριθμός πολύ μεγαλύτερος από το σύνολο των στρατιωτών και των πολιτών που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του Α 'Παγκοσμίου Πολέμου. Ενώ η παγκόσμια πανδημία διήρκεσε δύο χρόνια, η συντριπτική πλειονότητα των θανάτων προέκυψε σε τρεις ιδιαίτερα σκληρούς μήνες το φθινόπωρο του 1918. Σήμερα οι ιστορικοί πιστεύουν ότι η θανατηφόρα επέλαση του «δεύτερου κύματος» της ισπανικής γρίπης προκλήθηκε από έναν μεταλλαγμένο ιό που εξαπλώθηκε εξαιτίας των κινήσεων στρατευμάτων που πολεμούσαν την ίδια εποχή.

Read more ...

Γραφτείτε στο Νewsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1