Λόγια ανθρώπων επιφανών: KEITH RICHARDS

O Keith Richards παίζει κιθάρα στους Rolling Stones εδώ και μερικές... δεκάδες χρόνια! Η προσωπική του ζωή έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου και μολονότι πολλοί είναι εκείνοι που απορούν για την απίστευτη ικανότητά του να επιβιώνει, έχει φτάσει αισίως τα 75 χρόνια χωρίς την παραμικρή διάθεση να παρατήσει το μόνο πράγμα που έμαθε να κάνει καλά στη ζωή του: να παίζει τα blues. Ωστόσο, κάπου κάπου φιλοδωρεί τους πολυπληθέστατους φίλους του με ατάκες και γνώμες που προκαλούν, διασκεδάζουν και...εκπαιδεύουν. Ιδού μερικά σταχυολογήματα (τριάκοντα πλην ενός) προς τέρψιν απάντων των ενδιαφερομένων:

Ποτέ δεν είχα πρόβλημα με τα ναρκωτικά, είχα πρόβλημα με την αστυνομία... 

Αν είναι να κλοτσήσεις την εξουσία στα δόντια, καλύτερα να το κάνεις και με τα δυο πόδια...

Read more ...

Junkheart: Μεταμεσονύχτιο D.I.Y. Punk Rock, τσακισμένες χορδές και σάπιοι στίχοι. Αποκλειστική συνέντευξη στον Αντώνη Ζήβα

Η συνέντευξη με τους Junkheart θα μπορούσε να θεωρηθεί ως “στημένη”, για τον λόγο του ότι ο υπογράφων αυτή συνδέεται με τα μέλη της μπάντας με μακροχρόνια φιλία, της οποίας αφετηρία είναι οι κοινοί τόποι αγώνα, πολιτιστικής και πολιτικής πράξης, όπως ορίζονται μέσα από την αυτοοργανωμένη αντίληψη των αναρχικών/αντιεξουσιαστικών καταλήψεων. Αντιλήψεις ιδεών και αλληλεπιδράσεων που διέπονται πρωτίστως από τις αρχές της ισότιμης, οριζόντιας σχέσης, απαλλαγμένες από κάθε συμφεροντολογικό, εμπορικό και διαφημιστικό κομφορμισμό. Επομένως, αυτή η συνέντευξη δεν είναι καθόλου “στημένη”.
Οι Junkheart σχηματίστηκαν στην Αθήνα το 2013. Παίζουν ελληνόφωνο punk rock, και αρκετές φορές “ξεκουμπώνουν” τα καλώδια από τους ενισχυτές και με ακουστικά στοιχεία δίνουν μία διαφορετική -ας τη χαρακτηρίσω “ευαίσθητη”- διάσταση στη τραχύτητα του punk.
Έχουν κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ σε βινύλιο, το «Καμιά Πατρίδα» (2014) και το «Τραγούδια του Ανέμου» (2016), ενώ αυτόν τον καιρό ηχογραφούν τον τρίτο τους δίσκο «Άνοιξη Ρε», ένα LP με δέκα κομμάτια.

Read more ...

32 Βastards: "Hooey EP"

Οι 32 Bastards είναι τέσσερις μπάσταρδοι απόγονοι των Dead Kenndys που αντανακλούν όλη εκείνη τη σοφία, την οποία οι πιονιέροι του αμερικάνικου hardcore μεταλαμπάδευσαν με τόσο ανεπιτήδευτο τρόπο σε ολόκληρο τον πλανήτη. Το Πατρινό κουαρτέτο εφορμά με ένα “kill ‘em all” attitude, και στα τέσσερα κομμάτια του πρώτου τους ΕΡ (έχει προηγηθεί ένα προπέρσινο σινγκλ) φαίνονται πραγματικά ασυγκράτητοι. Αναμιγνύοντας στοιχεία punk και rockabilly με ανεπαίσθητες αλλά αιχμηρές metal απολήξεις και ένα απρόσμενο έξοχο reggae “σπάσιμo”, οι 32 Bastards εξαπολύουν όλη τη νεανική οργή τους και την προσθέτουν στην αστείρευτη πηγή του νέου ελληνικού rock and roll. Προσπαθώ να φανταστώ όλη αυτή την ενέργεια πάνω στη σκηνή…

Read more ...

Αλλάζοντας το νόημα. Οι λέξεις στην υπηρεσία της κυρίαρχης αφήγησης

Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

«Όταν χρησιμοποιώ μια λέξη, είπε ο Χάμπτι Ντάμπτι, σημαίνει ακριβώς ό,τι εγώ την επιλέγω να σημαίνει, μήτε περισσότερα μήτε λιγότερα.»
«Το ζήτημα, επέμεινε η Αλίκη, είναι αν μπορείς να κάνεις τις λέξεις να σημαίνουν πολλά διαφορετικά πράγματα.»
«Το ζήτημα, είπε ο Χάμπτι Ντάμπτι, είναι να ξέρεις ποιος κάνει κουμάντο, αυτό είναι όλο».
(Λούις Κάρολ. Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων )

Ζούμε σ’ έναν κόσμο που κυβερνάται από μυθοπλασίες, συνομωσιολογίες και θρησκευτικούς φανατισμούς κάθε είδους. Τη μαζική εμπορευματοποίηση, τη διαφήμιση, την πολιτική που ασκείται ως κλάδος της διαφήμισης τη παντοδυναμία της τηλεόρασης. Ζούμε σ’ ένα πελώριο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας. Οι δρόμοι είναι διάσπαρτοι με τεράστιες πινακίδες των οποίων οι απεικονίσεις είναι το προκάλυμμα, ενώ από κάτω τους βρίσκονται τυπωμένες οι λέξεις με το πραγματικό ενδιαφέρον: «Αγόρασε!», «Νέο!», «Τώρα!». Δεν χρειάζεται κανείς να είναι λάτρης των βιβλίων επιστημονικής φαντασίας που περιγράφουν έναν μελλοντικό ζοφερό, δυστοπικό κόσμο. Ο ζόφος είναι ήδη εδώ και η δυστοπία μας κυβερνά.
Το πρώτο πράγμα που κάνει μια ολοκληρωτική κυβέρνηση, ένα φασιστικό καθεστώς προκειμένου να χειραγωγεί τους υπηκόους του είναι να διαστρεβλώνει το νόημα των λέξεων ή να αλλάζει τις “ενοχλητικές” λέξεις και νοήματα προς το... ευπρεπέστερο. Μπορεί (ακόμη) να μη ζούμε στην ολοκληρωτική κοινωνία που περιγράφουν στα βιβλία τους ο Τζόρτζ Όργουελ, ο Άλντους Χάξλι και ο Ρέι Μπράντμπερι, (1984, Θαυμαστός Νέος Κόσμος και Φαρενάϊτ 451, αντίστοιχα) αλλά οι επικοινωνιολόγοι της αυτοκρατορίας του χρήματος έχουν αποδειχτεί οι καλύτεροι αναγνώστες και μαθητές των βιβλίων επιστημονικής φαντασίας που περιγράφουν τις δυστοπικές κοινωνίες του μέλλοντος.

Read more ...

Tony Cohen / Η ιδιοφυία μιας αυστραλέζικης κονσόλας

Κείμενο: Γιάννης Ζελιαναίος
Mixtape: Tex Perkins 

Νεο mixcloud του Merlin's για τον σπουδαίο Αυστραλό παραγωγό Tony Cohen (1957-2017) από ένα ηχητικό αφιέρωμα του Tex Perkins κι ενα σχετικο κειμενο από τον Γιάννη Ζελιαναίο...

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ MIXTAPE ΤΟΥ TEX PERKINS ΕΔΩ...

Μάθαινε από νωρίς, από πολύ νωρίς, και καθώς τα χρόνια θα μάζευαν τραγούδια μέσα στο στομάχι του, (διότι εκεί χτυπάει ύπουλα η μουσική), ο Tony Cohen θα γινόταν ένας από τους καλύτερους μουσικούς παραγωγούς που πέρασαν πίσω από κονσόλα, όχι μόνο στο νησί των καγκουρό αλλά σε ολόκληρο τον ταλαιπωρημένο μουσικό πλανήτη.
Μόλις στα 19 του χρόνια θα πέρναγε την πόρτα των Armstrong Recording Studios στη Μελβούρνη για να φτιάξει τον ήχο και την παραγωγή στους glamrockάδες, Supernaut που κάναν κάποιον σχετικό ντόρο εκεί στα μέσα προς τέλη των 70s, για να διαλυθούν αργότερα και μετά από δυο δίσκους. Αλλαγή δεκαετίας και ο Cave τον καλεί στο στούντιο να μαζέψει τα ασυμμάζευτα στο γενέθλιο πάρτι των Boys Next Door. Ευτυχώς δεν το κάνει και από εκεί και πέρα θα ξεκινήσει μια συνεργασία των δυο τους που θα κρατήσει με τους Birthday Party και θα συνεχίσει για κάμποσους δίσκους των Bad Seeds. Ονόματα όπως οι Go Betweens, οι Pel Mel, οι Moodists, οι Corpse Grinders, Crime and the City Solution και πολλοί ακόμα μέσα στα eighties, θα περάσουν από τα χέρια του και τις ιδιοφυείς ικανότητές του. Η αρχή της δεκαετίας του ’90 θα τον βρει πίσω από την κονσόλα για το ντεμπούτο των Once Upon a Time του μακαρίτη Bruno Adams, του Chris Russel και του Mick Harvey.

Read more ...

Ursula Kroeber Le Guin (21/10/1929 - 22/01/2018): Ο Μεταμοντέρνος Αναρχισμός στο Έργο της

 του Lewis Call, Πολυτεχνείο San Luis Obispo (Προσαρμογή: Γιάννης Καστανάρας)


"Αν θέλεις εγκληματίες, φτιάξε νόμους, αν θέλεις κλέφτες, φτιάξε ιδιοκτήτες". 

Είναι αρκετά εύκολο να εντοπίσει κανείς αναρχικά θέματα στην επιστημονική φαντασία της Ursula K. Le Guin. Η συχνή κριτική της στην κρατική εξουσία σε συνδυασμό με την απόρριψη του καπιταλισμού και την προφανή γοητεία που της ασκούν τα εναλλακτικά συστήματα της πολιτικής οικονομίας, αρκούν για να την τοποθετήσουν στους κόλπους της αναρχικής παράδοσης. Η ίδια, συχνά έχει ασπαστεί κατηγορηματικά αυτή την παράδοση. Μεταξύ άλλων, η Le Guin προπαγανδίζει τις αναρχικές ιδέες. Σε μεγάλο βαθμό, η πολιτική φιλοσοφία του αναρχισμού είναι πνευματικό προϊόν του δεκάτου ενάτου αιώνα και διατυπώθηκε στην Αγγλία από τον Ουίλιαμ Γκόντουιν, στη Γαλλία από τον Πιέρ-Ζοζέφ Προυντόν και στη Ρωσία από τον Πιότρ Κροπότκιν και τον Μιχαήλ Μπακούνιν. Εντούτοις, αυτή η σημαντικότατη πνευματική παράδοση ως επί το πλείστον παραμένει αόρατη για τους ανθρώπους των αρχών του εικοστού πρώτου αιώνα. Περιγράφοντας τις αναρχικές ιδέες με ένα τρόπο που είναι πιστός στην αναρχική παράδοση και ταυτόχρονα προσβάσιμη στον απλό σημερινό αναγνώστη, η Le Guin παρέχει μια εξαιρετικά πολύτιμη υπηρεσία. Διασώζει τον αναρχισμό από το πολιτιστικό γκέτο στο οποίο έχει υποχωρήσει. Εισάγει το όραμα του αναρχισμού σε ένα κοινό αναγνωστών της επιστημονικής φαντασίας, οι οποίοι ίσως να μην έπιαναν ποτέ στα χέρια τους κάποιο βιβλίο του Κροπότκιν. Η Le Guin ωθεί τον αναρχισμό (έστω και ανεπαίσθητα) στο κυρίαρχο ρεύμα της διανόησης.

Read more ...

Mark E. Smith: Τίτλοι τέλους για τον εγκέφαλο των Fall...

"Στα δεκαοκτώ μου το όνειρό μου ήταν να κάνω μουσική που δεν υπήρχε επειδή όλα τα άλλα με άφηναν ανικανοποίητο".

O Mark Edward Smith (5 Μαρτίου 1957 – 24 Ιανουαρίου 2018) ολοκλήρωσε σήμερα τον κύκλο της ζωής του εγκαταλείποντας τα εγκόσμια έπειτα από μακρόχρονη ασθένεια. Άφησε πίσω του σημαντικό μουσικό έργο με καθαρά προσωπική σφραγίδα, κυρίως με τους Fall, το συγκρότημα που σχημάτισε το 1976 στο Πρέστγουιτς (τη γενέτειρά του κοντά στο Μάντσεστερ) έχοντας παρακολουθήσει μια από τις πρώτες συναυλίες των Sex Pistols στο Μάντσεστερ. Αμφιλεγόμενη προσωπικότητα με εμπνευσμένο και ενίοτε σκοτεινό χιούμορ, ο Smith υπήρξε συνθέτης, στιχουργός και τραγουδιστής των Fall, ενώ ενέπνευσε πλήθος καλλιτεχνών της post-punk σκηνής. Στη διάρκεια της 40χρονης καριέρας του με τους Fall κυκλοφόρησε 32 άλμπουμ με τελευταίο το περσινό New Facts Emerge.

Read more ...

Εδουάρδο Γκαλεάνο: Όσο κρατήσει η νύχτα (μια ημερολογιακή "καταχώρηση" μέσα από το βιβλίο του μεγάλου Ουρουγουανού συγγραφέα με γενικό τίτλο "Οι μέρες αφηγούνται")

Όσο κρατήσει η νύχτα (4 Μαΐου)

Ο Νοέλ Ρόσα* πέθανε το 1937, είκοσι έξι χρονών.

Μουσικός της νύχτας, που ήξερε την παραλία του Ρίο ντε Ζανέιρο μόνο από φωτογραφίες, τραγουδούσε και συνέθετε σάμπα που τραγουδιέται ακόμα στα μπαρ της πόλης.

Ένας φίλος τον συνάντησε σε κάποιο μπαρ, τις μικρές ώρες, στις δέκα το πρωί.

Read more ...

Ψύλλοι Στ' Άχυρα: Ντεμπούτο ομώνυμο άλμπουμ σε CD και ψηφιακή μορφή

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΖΑΝΟΓΛΟΣ

Από τη Θεσσαλονίκη μας έρχονται οι συμπαθέστατοι Ψύλλοι Στ’ Άχυρα με το ομώνυμο ντεμπούτο άλμπουμ τους, το οποίο κυκλοφόρησε στις 12 Ιανουαρίου του σωτήριου έτους που διανύουμε από την Puzzlemusic. Η επιρροή της μπάντας είναι ξεκάθαρη και μία: το ελληνόφωνο ροκ των 90’s.

Read more ...

Οι Ω Ray και οι Dead Ends στο ΙΛΙΟN plus, Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018 (φωτό: Τηλέμαχος Παπαδόπουλος)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (QoQ photos)

Από τη φωτογράφιση για τo live των Omegaray που οργάνωσε την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018 το Merlin's Music Box και η Unrest Productions P.C. στο ΙΛΙΟΝ plus. Τη συναυλία άνοιξαν οι εξαιρετικοί The Dead Ends από την Καβάλα.

Read more ...

Τριάντα χρόνια καθαρός θόρυβος: Μια σύντομη αναδρομή στους Mudhoney

Γράφει ο Γιώργος Χούλλης

Η πρωτοχρονιά του 1988 κάπου στο Seattle έδειχνε να είναι διαφορετική από τις άλλες. Τέσσερις φίλοι που προσκυνούσαν τους Stooges και με προϋπηρεσία σε μπάντες όπως Green River και οι Malfunkshun, αποφασίζουν να ξεκινήσουν μια νέα μπάντα και ν' αλλάξουν για τα καλά το σκηνικό στη πόλη. Ήταν οι Mudhoney, ένα όνομα εμπνευσμένο από την ομώνυμη ταινία του Russ Meyer.

Read more ...

Glen Sherley: Ο Τραγουδιστής της Folsom Prison

Γράφει ο Γιάννης Ζελιαναίος

«Δεν ήταν λίγοι οι κρατούμενοι που προσπάθησαν να ξεφύγουν από αυτή την κόλαση. Ήξερα ορισμένους. Τους έφεραν πίσω καταγδαρμένους και τσακισμένους. Οι τοίχοι του Folsom έχουν ίσα με τρία μέτρα πάχος. Εγώ όμως θα περάσω μέσα από αυτά. Τραγουδώντας. Για να δείξω πως εμείς, τα αδέλφια πίσω από τα σίδερα, είμαστε αλλιώτικοι απ’ ότι φαντάζονται έξω. Δεν ξέρω τι μου επιφυλάσσει το μέλλον, αλλά έχω εμπιστοσύνη στο θεό. Και αν είναι το θέλημα του, η μαγνητοταινία αυτή θα βρει το δρόμο της και θα φτάσει στα χέρια κάποιου που θα ξέρει τι να κάνει… που δεν θ’ αφήσει μια αδελφή ψυχή παρατημένη εδώ».

Read more ...

Townes Van Zandt / "Nothin’"

Γράφει ο Γιάννης Ζελιαναιος

Λένε πως τα θλιμμένα τραγούδια όταν δημιουργούνται δεν διώχνουν την κατάθλιψη έξω από τον κόσμο και μακριά από μια λυπημένη κάμαρα όπου ο δημιουργός τα καμώνει. Το μόνο που καταφέρνουν και κάνουν γερά είναι να στριμώξουν στη γωνία οποιουδήποτε δωματίου τα ζοφερά συναισθήματα και να μην τα αφήσουν να πάρουν αέρα καθ’ όλη τη διάρκειά τους. Η ζωή και ο δημιουργικός κάματος του Townes Van Zandt από το 1968 μέχρι και την πρωτοχρονιά του 1997 – όταν η κιθάρα του έμεινε μοναχή και παρατημένη στην άκρη ενός ξεβαμμένου τοίχου κάπου στο Memphis – κινήθηκε μέσα σε κάμαρες απομόνωσης, συνοικιακά μπαρ, με παρίες ενός απρόσκλητου κόσμου, φτηνά μοτέλ, πίσω αυλές γεμάτες αναθέματα και τροχόσπιτα όπου τα blues και η country του θανατικού μολογούσαν μερικά από τα πιο λυπημένα ξοδέματα που έβγαλε ο χώρος.

Read more ...

Oι Omega Ray (a.k.a Ω-Ray) παρουσιάζουν ζωντανά το ντεμπούτο άλμπουμ τους την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου παρέα με το MERLIN'S και την Unrest Productions

Omega Ray (a.k.a Ω-Ray) παρουσιάζουν ζωντανά το ντεμπούτο άλμπουμ τους την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου στο IΛΙΟΝ plus παρέα με το MERLIN'S και την Unrest Productions. Εκλεκτοί προσκεκλημένοι στο event οι The Dead Ends από τη Καβάλα. 

"Αράζοντας με 2 ακουστικές κιθάρες και κάποια σάπια μπόνγκος ξεχασμένα σε μία αποθήκη, ξεκινήσαμε ένα μεσημέρι να παίζουμε και φτάσαμε ως αργά το βράδυ, χωρίς να έχουμε κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μας, αυτό ακριβώς θέλαμε να αποφύγουμε, το συγκεκριμένο. Κάτι που προδώσαμε εν μέρη στην ηχογράφηση αλλά όχι και στις ζωντανές εμφανίσεις...

Read more ...

FEATURED VIDEOS

  • 1