"Trout Mask Replica": Ένας οδηγός σε οκτώ βήματα για να εκτιμήσετε ένα αριστούργημα που «δεν ακούγεται»!

 Ένα "βοηθητικό" κείμενο του Ben Munday σε μετάφραση ΠΑΝΟΥ ΤΟΜΑΡΑ


To Trout Mask Replica, το τρίτο άλμπουμ των Captain Beefheart & His Μagic Band, κυκλοφόρησε στις 16 Ιουνίου 1969 σε παραγωγή του Frank Zappa, συμμαθητή και άσπονδου φίλου του Beefheart. Μολονότι ο διπλός αυτός δίσκος σήμερα θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα πειραματικά μουσικά έργα στην ιστορία της ηχογραφημένης μουσικής, είναι βέβαιο ότι η ακρόασή του, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, είναι εξαιρετικά... επίπονη. Ο Ben Munday δίνει με χιούμορ μερικές οδηγίες για τη βέλτιστη ακρόαση του άλμπουμ...


«Ο κόσμος όλος να χαθεί, εγώ  θα πίνω πάντα το τσαγάκι μου».
Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι

 

Βαθιά, μέσα στην όχι και τόσο μοδάτη γειτονιά του Λος Άντζελες που λέγεται Γούντλαντ Χιλς, υπήρχε κάποτε ένα ετοιμόρροπο ακίνητο προς ενοικίαση. Σήμερα το σπίτι είναι ένα πλήρως αδιάφορο, ανακαινισμένο απομεινάρι μιας περασμένης εποχής. Όμως είναι στοιχειωμένο από αλλόκοτα φαντάσματα, φαντάσματα με ιδιότητα μαέστρου, που σκούζουν κλαψουρίζοντας, βγάζουν βασανισμένους, πρωτοποριακούς ήχους. Το κτίριο είναι οίκος στέρησης˙ τότε και τώρα. Ένας οίκος ασιτίας και τυραννίας, όπου επικρατούσαν συνθήκες κάτεργου. Δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο σπίτι. Είναι το σπίτι όπου οι Captain Beefheart and his Magic Band έκαναν εξαντλητικές πρόβες για το διαβόητο άλμπουμ Trout Mask Replica.

Read more ...

Joe Strummer: Μια τυχαία συνάντηση και μια φωτογραφία στο μετρό...

Φωτογραφίες του Τηλέμαχου Παπαδόπουλου από τη συναυλία των Modified Dog που πραγματοποιήθηκε στις 30 Νοεμβρίου στο ΙΛΙΟΝ plus με τη σφραγίδα του Merlin's Music Box

ΦΩΤΟ: Τηλέμαχος Παπαδόπουλος (QoQ photos)

Στις 30 Νοεμβρίου, ημέρα Πέμπτη, οι Modified Dod, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σύγχρονα πειραματικά σχήματα, παρουσίασαν το νέο τους άλμπουμ Memories 21 στο ΙΛΙΟΝ plus υπό την αιγίδα του Merlin's Music Box. Στην ουσία, επρόκειτο για μια οπτικοακουστική παράσταση αλλιώτικη από οτιδήποτε έχουμε συνηθίσει, με ένα θεαματικό video-maping της Κάλλιας Τριανταφύλλου, η οποία επένδυσε εικαστικά το event. Οι Modified Dog, μολονότι έχουν επιλέξει ένα δύσκολο δρόμο, εντυπωσίασαν το κοινό που παρακολούθησε με θρησκευτική ευλάβεια μια εμπνευσμένη avant-garde παράσταση τεσσάρων καταπληκτικών μουσικών. 

Το Memories 21 κυκλοφορεί από την Thirsty Leaves Music.

Read more ...

Νέα Υόρκη: Too many fucking people, best pizza I’ve ever had...

Κείμενο - Φωτογραφίες: EVA M. GREY

Νέα Υόρκη… Too many fucking people, best pizza I’ve ever had. Αλήθεια είναι αυτό, σχετικά με την πίτσα. Το πρώτο κομμάτι ever, το έφαγα κάπου στο Harlem μετά από ένα κουραστικό πρωινό στο City College κι έπαθα ένα μικρό εγκεφαλικό. Τι να σου περιγράφω τώρα, απλά σκέψου πως αν μου έλεγαν ότι κάποιος μπορεί να μου στείλει από εκεί πακέτο ό,τι θέλω, θα ήταν αυτό. Όταν προσγειώθηκα λοιπόν σε αυτή την πόλη, δεν μπορώ να πω ότι έπαθα και μεγάλο πολιτισμικό σοκ. Μεγαλώνοντας, η ιδέα της Νέας Υόρκης είχε καλλιεργηθεί μέσα μου από το ανεξάντλητο οπτικοακουστικό υλικό που μου είχε προμηθεύσει ο πατέρας μου όλα αυτά τα χρόνια μιας και έζησε και σπούδασε κι αυτός εκεί την εποχή του 70’. Αλλά φυσικά και καμία σχέση με τότε, μιας και εγώ βρέθηκα σε μια χώρα όχι μόνο χαμένη μέσα στο ίδιο της το «american dream», αλλά και ακόμα σοκαρισμένη λίγα χρόνια μετά την επίθεση στους δίδυμους πύργους. Πολύς κόσμος, πολλά φώτα, πολλή φασαρία και, γενικά, όλα σε υπερθετικό βαθμό.

Read more ...

O Jimi Hendrix στο Woodstock: Μία επισφαλής στροφή σε μια ένδοξη στιγμή...

«Ζούσα σε ένα δωμάτιο γεμάτο καθρέφτες. Το μόνο που έβλεπα ήταν ο εαυτός μου. Με τη δύναμη του πνεύματος έσπασα τους καθρέφτες και τώρα μπορεί να με δει ολόκληρος ο κόσμος». (Jimi Hendrix)

Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

Στις 11 Απριλίου του 1969 οι Experience του Jimi Hendrix εγκαινίασαν την τελευταία τους περιοδεία. Οι σχέσεις του Hendrix με τον Noel Redding ήταν ήδη τεταμένες και όλα έδειχναν ότι τα ψωμιά του Βρετανού μπασίστα στο συγκρότημα ήταν πολύ λίγα. Πριν ακόμα ολοκληρωθεί η περιοδεία ο Jimi, εν αγνοία του Redding, είχε έρθει σε επαφή με τον Billy Cox, τον παλιό του φίλο από το στρατό και συνεργάτη του στους King Casuals (1962-1963), ώστε να είναι έτοιμος για να αναλάβει το μπάσο αμέσως μετά το τέλος της. Ο Jimi ήθελε να στρέψει τη μουσική του προς νέα κατεύθυνση αλλά για να το κάνει αυτό έπρεπε πρώτα να ξεφορτωθεί τον μάνατζέρ του, Michael Jeffrey, ο οποίος του δημιουργούσε διάφορα εμπόδια (υπήρξαν ανεπιβεβαίωτες φήμες ότι ο Jeffrey είχε «φυτέψει» την ηρωίνη που ανακάλυψαν οι αστυνομικοί στις αποσκευές του Hendrix στο αεροδρόμιο του Τορόντο στις 3 Μαΐου, με αποτέλεσμα να τον συλλάβουν και να οριστεί δικάσιμος για τις 8 Δεκεμβρίου 1969. H τελική απόφαση του δικαστηρίου ήταν αθωωτική).

Read more ...

TALL POPPIES 2: “Spare a dollar for the maker, music doesn’t play itself”

Γράφει ο ΣΠΥΡΟΣ ΚΟΡΔΟΠΑΤΗΣ
Συνήθως, θαυμάζουμε τους Αυστραλούς μουσικούς, για την εργατικότητά τους, την άρρηκτη ενότητα των μελών της μουσικής τους κοινότητας, τις τεχνικές τους ικανότητες, τον (στα όρια του cult) έμμονο δογματισμό τους με τις “αρχές του rock and roll μέχρι τέλους”.
Στη συνέχεια του αφιερώματος του Merlin’s στους Αυστραλούς ήρωες, σειρά έχει μία μορφή που έχει όλα τα παραπάνω γνωρίσματα , μα και κάτι παραπάνω, κάτι που μόνο ο Nick Cave κατάφερε. Ο λόγος για τον Kim Salmon και το χάρισμά του να εξελίσσει τη μουσική του επιδρώντας , κυριολεκτικά, σε γενιές και μουσικές τάσεις.
Ο 60ρης πιά Salmon , ξεκίνησε από τα μέσα της δεκαετίας του 70 με διάφορα συγκροτήματα, αλλά η πενταετία 1978-1983 ήταν εκείνη που, με τους θρυλικούς Scientists, κυκλοφόρησε :
Α) Το single “ Swampland” , που σκόραρε στις ψυχές τύπων όπως ο Jon Spencer, οι Chrome Cranks και όσοι έκτοτε χώθηκαν στο υβρίδιο του swamp punk.
Β) Το single “We Had Love” που απλά γέννησε το… grunge. «Παραξενεύτηκα την πρώτη φορά που άκουσα τον όρο grunge και σκέφτηκα τι στα κομμάτια σημαίνει η λέξη αυτή. Μου είπαν πως κάποιοι τύποι που λέγονται Mudhoney κι ένας φίλος τους ονόματι Kurt Cobain με ανέφεραν ως βασική τους επιρροή. Ε, ναι, λοιπόν, εγώ έγραψα τη Βίβλο του grunge. Είναι ωραίο να αναφέρεται στο βιογραφικό μου», θα δήλωνε μετά από χρόνια ο ίδιος ο Salmon.

Read more ...

Μόνιμος πλους σε ημερομηνία λήξης

TOY ANTΩΝΗ ΖΗΒΑ

(Εικονογράφηση: Abies Sylos)

Στο παζάρι με τα μεταχειρισμένα
φορεμένες ζωές καρτερούν νέους ένοικους
Η σιωπή ,η ερημιά ,
το ηλεκτρικό φως των δρόμων
η απώλεια που γεννά τη θλίψη
δεν είναι βίζες για τον θάνατο
Το χάος είναι η γεωγραφία της αγάπης
Το όνομα δεν είναι παρά καπνός και αντάρα.
 

Η απώλεια μας συντρίβει. Μπορεί να κάνει και τον πιο δυνατό άνθρωπο να στροβιλίζεται χωρίς προορισμό όπως τα κίτρινα φύλλα που τα χορεύει ο άνεμος. Μοιάζει με τη κήρυξη ενός λυσσασμένου πολέμου, όπου θύματα και θύτες είμαστε ανακατεμένοι χωρίς να ξεχωρίζουμε  ο ένας από τον άλλο, βουτηγμένοι στο αίμα από τη κορφή ως τα νύχια. Ίδιοι και απαράλλαχτοι στο τέλος, σαν τα σφαχτά που κρέμονται από το τσιγκέλι του χασάπη. Ρόλοι που συνεχώς εναλλάσσονται σε μία θεατρική παράσταση με πρωταγωνιστές το συναίσθημα με το παράλογο, η ζέστη, η επιθυμία με την απογοήτευση, το ασφαλές λιμάνι με το τσακισμένο στα βράχια ναυάγιο.

Όλο το φαντασιακό μέσα στο οποίο πλέουμε, δεν είναι παρά ένα ταξίδι στο χρόνο με βάρκα το σώμα μας. Ξεκινάμε ρίχνοντας το στα νερά της ζωής νέο, άφθαρτο, χωρίς ζημιές και αβαρίες. Μπορεί να ονειρευόμαστε τη γαλήνη των ήρεμων θαλασσών, αλλά υπάρχει περισσότερη αγαλλίαση όταν πλέουμε μέσα στις καταιγίδες προσπαθώντας να τις κατευνάσουμε εξαντλώντας τη λύσσα τους – και αυτό είναι η δική μας οδύσσεια.
Είναι η οδύσσεια της επιθυμίας να ανακαλύψουμε νέα λιμάνια, τη πολυμορφία νέων κόσμων.

Το σώμα μας γερνά, όπως κάθε σκαρί που η αρμύρα της θάλασσας και τα χτυπήματα των κυμάτων με το πέρασμα του χρόνου του καταφέρνουν απώλειες και ζημιές. Είμαστε όμως χαμένοι, ταξιδιώτες χωρίς πυξίδα καταμεσής στον ωκεανό της ζωής. Προσπαθώντας να δαμάσουμε τις καταιγίδες και τα κύματα, έχουμε ξεχάσει προς τα πού είναι ο αρχικός μας προορισμός.

Ωστόσο θα ήταν υπέροχο να καταλάβουμε τι καιρό κάνει μέσα μας και πόσο χρόνο χάνουμε στον πλου μας, μην έχοντας μάθει πότε και πώς να τον αλλάξουμε.

Πόσα θα είχαμε να κερδίσουμε από τις απορίες της παιδικής μας ηλικίας για το χρώμα του ουρανού, την απαλότητα του αέρα, την καταιγίδα, τη θύελλα, αφού είναι παραδεκτό ότι η γνώση της γης είναι αδιαχώριστη από τη γνώση του σώματος; Αντί να πατάμε στις βεβαιότητες που μας εκπαίδευσε να πιστεύουμε ο υπάρχων κόσμος; Αντί να είμαστε χαμένα παιδιά στην ώριμη ηλικία με μόνιμη προσμονή τη λήψη μίας απάντησης σε μία σειρά από ατελείς ερωτήσεις;

Για πόσο ακόμη θα συνεχίσουμε να ζούμε σ’ έναν κόσμο όπου τα πάντα αγοράζονται και πληρώνονται; Ο πληρωμένος χρόνος δεν επιστρέφει τίποτε πίσω. Η νεότητα θανατώνεται από τον χαμένο χρόνο με κυμαινόμενο επιτόκιο.

Ο παλιός κόσμος που ψυχορραγεί μπροστά στα μάτια μας απονεκρωμένος από το χρήμα, θέλει να μας κάνει να πιστέψουμε ότι η εξαφάνισή του θα σημάνει το τέλος του κόσμου για όλους και όλες μας.

Όμως αυτός ο κόσμος που πεθαίνει κάτω από τον παράλογο ζυγό της ετοιμοθάνατης οικονομίας δεν είναι ο δικός μας. Ο κόσμος που καταρρέει γύρω μας δεν είναι ο δικός μας. Ο δικός μας κόσμος είναι αυτός των ατόμων και των κοινωνιών που προσδοκούν τη ζωή. Ο άλλος δεν έχει τίποτα κοινό με μας.

Τι μας μένει; Τίποτε περισσότερο από το να ζήσουμε σαν παιδιά τις ανολοκλήρωτες περιπέτειες μας.


image

Αντώνης Ζήβας

Ο Αντώνης Ζήβας είναι D.J. ραδιοφωνικός παραγωγός και record sellector εδώ και 28 έτη. Παράλληλα έχει υπάρξει μπασίστας σε διάφορες γνωστές-άγνωστες Punk και Alternative μπάντες από τη δεκαετία του '80 ως τις μέρες μας, ενώ ανήκει στο απροστάτευτο υπό εξαφάνιση είδος των δισκοπωλών. Γεννήθηκε στη Πάτρα, αλλά διάλεξε να ζήσει για πάρα πολλά χρόνια στη Κρήτη, όπου και απέκτησε τη Κρητική υπηκοότητα, την οποία διατηρεί ακόμη με πείσμα. Τα τελευταία χρόνια κατοικεί στη κοιλιά του τέρατος που ονόμασαν Αθήνα, περιφέροντας το σάρκιον του σε διάφορα Booth της Αθηναϊκής νύχτας και μία φορά την εβδομάδα τα μεσημέρια των Σαββάτων, ξαποστένει στο μικρόφωνο του metadeftero.gr, μέσα από την εκπομπή Reclaim The Music
 
 
 
image

Αντώνης Ζήβας

Ο Αντώνης Ζήβας είναι D.J. ραδιοφωνικός παραγωγός και record sellector εδώ και 28 έτη. Παράλληλα έχει υπάρξει μπασίστας σε διάφορες γνωστές-άγνωστες Punk και Alternative μπάντες από τη δεκαετία του '80 ως τις μέρες μας, ενώ ανήκει στο απροστάτευτο υπό εξαφάνιση είδος των δισκοπωλών. Γεννήθηκε στη Πάτρα, αλλά διάλεξε να ζήσει για πάρα πολλά χρόνια στη Κρήτη, όπου και απέκτησε τη Κρητική υπηκοότητα, την οποία διατηρεί ακόμη με πείσμα. Τα τελευταία χρόνια κατοικεί στη κοιλιά του τέρατος που ονόμασαν Αθήνα, περιφέροντας το σάρκιον του σε διάφορα Booth της Αθηναϊκής νύχτας και μία φορά την εβδομάδα τα μεσημέρια των Σαββάτων, ξαποστένει στο μικρόφωνο του metadeftero.gr, μέσα από την εκπομπή Reclaim The Music
 
 
 
image

Αντώνης Ζήβας

Ο Αντώνης Ζήβας είναι D.J. ραδιοφωνικός παραγωγός και record sellector εδώ και 28 έτη. Παράλληλα έχει υπάρξει μπασίστας σε διάφορες γνωστές-άγνωστες Punk και Alternative μπάντες από τη δεκαετία του '80 ως τις μέρες μας, ενώ ανήκει στο απροστάτευτο υπό εξαφάνιση είδος των δισκοπωλών. Γεννήθηκε στη Πάτρα, αλλά διάλεξε να ζήσει για πάρα πολλά χρόνια στη Κρήτη, όπου και απέκτησε τη Κρητική υπηκοότητα, την οποία διατηρεί ακόμη με πείσμα. Τα τελευταία χρόνια κατοικεί στη κοιλιά του τέρατος που ονόμασαν Αθήνα, περιφέροντας το σάρκιον του σε διάφορα Booth της Αθηναϊκής νύχτας και μία φορά την εβδομάδα τα μεσημέρια των Σαββάτων, ξαποστένει στο μικρόφωνο του metadeftero.gr, μέσα από την εκπομπή Reclaim The Music
 
 
 


image

Aylos Abies Sylos

H Abies S. a.k.a. Γεωργία έχει μάθει να ζωγραφίζει, να γράφει μουσική και να διδάσκει κάτι από τα δύο. Τραβάει πολλές φωτογραφίες με φτηνές φωτογραφικές μηχανές. Γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μέρη που μετά έγιναν τα πιο βρώμικα και έρημα αυτής τη πολης. Ακόμα ζει στο κέντρο της.
 
 
 
image

Aylos Abies Sylos

H Abies S. a.k.a. Γεωργία έχει μάθει να ζωγραφίζει, να γράφει μουσική και να διδάσκει κάτι από τα δύο. Τραβάει πολλές φωτογραφίες με φτηνές φωτογραφικές μηχανές. Γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μέρη που μετά έγιναν τα πιο βρώμικα και έρημα αυτής τη πολης. Ακόμα ζει στο κέντρο της.
 
 
 
image

Aylos Abies Sylos

H Abies S. a.k.a. Γεωργία έχει μάθει να ζωγραφίζει, να γράφει μουσική και να διδάσκει κάτι από τα δύο. Τραβάει πολλές φωτογραφίες με φτηνές φωτογραφικές μηχανές. Γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μέρη που μετά έγιναν τα πιο βρώμικα και έρημα αυτής τη πολης. Ακόμα ζει στο κέντρο της.
 
 
 

Οι Αthenian Phanerothyme Concpiracy και οι Bog Art στο ΙΛΙΟΝ plus, 16 Νοεμβρίου 2007 (φωτο: Τηλέμαχος Παπαδόπουλος)

 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (QoQ Photos)

Την Πέμπτη, 16 Νοεμβρίου οι Athenian Phanerothyme Conspiracy και οι BogArt επιφύλαξαν μια μοναδική βραδιά στους φίλους τους, οι οποίοι αψήφισαν την καταιγίδα αλλά και τον...Nick Cave προκειμένου να παρακολουθήσουν ένα ψυχεδελικό ταξίδι από τους πρώτους και το στακάτο, ρυθμικό... container rock των δεύτερων. Ο Τηλέμαχος Παπαδόπουλος ήταν εκεί (όπως πάντα) με τη φωτογραφική του μηχανή για να απαθανατίσει μερικές από τις μαγικές στιγμές του gig... 

Read more ...

THE LAST DRIVE: Λονδίνο, "The Garage", Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017, αποκλειστικές φωτογραφίες της MONIKA PIOTROWSKA για το Merlin's Music Box

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: MONIKA PIOTROWSKA (PhotoMonia)

Την περασμένη Κυριακή 19 Νοεμβρίου οι Last Drive έπαιξαν στο κλαμπ Garage του Λονδίνου με καλεσμένους τους Θεσσαλονικιούς Roundlights. Η Monika Piotrowska βρέθηκε εκεί και ιδού μερικές θαυμάσιες εικόνες που κατέγραψε ο φακός της.

To SET LIST  της συναυλίας

• Final Kick 
• Bite 
• Outlaw 
• Overloaded 
• Glass of Broken Dreams 
• Desert Rose 
• Snake Charmer 
• White Knuckles 
• Always the Sun
• Valley of Death 
• Holy War 
• Russian Roulette 
• Devil May Care 
• Have Mercy
• Blood from a Stone 
• Baby, it’s Real 
• Killhead Therapy
• Bad Roads / Gone Gone Gone
• I love Cindy

Read more ...

"Captain Death": Ακούστε το πρώτο κομμάτι μέσα από το νέο άλμπουμ των Grey River & The Smoky Mountain που κυκλοφορεί στις αρχές Νοεμβρίου. Δείτε τους live στο ΙΛΙΟΝ plus με ελεύθερη είσοδο την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου από το Merlin's Music Box

Οι Grey River & The Smoky Mountain, το μοναδικό folk κουαρτέτο έχει έτοιμο τον πρώτο ολοκληρωμένο άλμπουμ του με τίτλο Captain Death που κυκλοφορεί σε λίγες μέρες από την Ikaros Records. Την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου οι Grey River θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους στο ΙΛΙΟΝ plus (event) με καλεσμένους τους Manos Six & The Muddy Devils. Ακούστε το ομώνυμο κομμάτι μέσα από το δίσκο.

(φωτο: Τηλέμαχος Παπαδόπουλος)

 

 

Το "Troublegum" των Therapy? (1994): ένα άλμπουμ σημείο αναφοράς για τη δεκαετία του '90

Από τον ΓΙΩΡΓΟ ΧΟΥΛΛΗ

(Οι Therapy? εμφανίζονται την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου στο Gagarin 205 παρέα με τους Cellar Dogs και τους One Block Society)

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το Troublegum ήταν η κορυφαία δισκογραφική στιγμή των Ιρλανδών Therapy? Εκτός αυτού, ήταν η μεγάλη ευκαιρία να διασχίσουν τη μεγάλη πόρτα του mainstream, μια πόρτα που τελικά δεν πέρασαν. Δεν το ήθελαν; Δεν το τόλμησαν; Μόνο οι ίδιοι ξέρουν. Το μόνο που είναι γνωστό είναι ότι το συγκρότημα συνεχίζει μέχρι τις μέρες μας να κυκλοφορεί αξιόλογους έως εξαιρετικούς δίσκους, να κάνει εκρηκτικές live εμφανίσεις και να διατηρεί έναν πυρήνα πιστών οπαδών που δεν προδίδει ποτέ.

Read more ...

Με τα λουλούδια ή με τους βάλτους;

Του Γιάννη Αφένδρα

Ένα λουλούδι έχει κάνει την εμφάνισή του και ανθίζει τα τελευταία χρόνια, κυρίως τα καλοκαίρια, στη χώρα μας. Ένα λουλούδι που η ομορφιά του συνεπαίρνει χιλιάδες ανθρώπους και τους ωθεί στην αναζήτησή του. Ένας ανθός που ξεχωρίζει με το χρώμα και την ευωδιά του και φωτίζει λίγο το δυσώδες μαύρο που επικρατεί, όπως παντού σχεδόν, και στις πολιτιστικές ξέρες αυτής της χώρας.
Ο λόγος για το φαινόμενο των μουσικών φεστιβάλ, ένα θεσμό με μεγάλη ιστορία, ο οποίος τα τελευταία χρόνια γνωρίζει αξιοσημείωτη έξαρση και αναπτύσσεται με διαρκώς αυξανόμενους ρυθμούς, προσφέροντας ηχηρές μελωδίες σε ένα εν πολλοίς βουβό πολιτισμικό τοπίο. Πρόκειται για εγχειρήματα που στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπηδούν από τη βασική ανάγκη των ανθρώπων (διοργανωτών, καλλιτεχνών και επισκεπτών), ανεξαρτήτου ηλικίας μα πάντα νέων στην καρδιά, για έναν εναλλακτικό τρόπο ψυχαγωγίας, για μια διαφορετική μορφή συνάντησης μεταξύ ανθρώπου – τέχνης – φύσης, για μια ακηδεμόνευτη και ελεύθερη πρωτοβουλία, για μια διέξοδο από τις κατεστημένες, μαζικές αλλά ταυτόχρονα χωρίς καμία έννοια συλλογικότητας, αντιαισθητικές και αποβλακωτικές πολιτιστικές συνταγές. Αυτό που χαρακτηρίζει τις περισσότερες από αυτές τις προσπάθειες είναι η θέληση για το νέο και το διαφορετικό, η επιθυμία διαφυγής από τη μονοτονία και την επανάληψη. Ιδέες και προτάσεις που συχνά ξεφεύγουν από το λεγόμενο mainstream, μουσικές και καλλιτέχνες που δε θα ακούσει κανείς εύκολα αλλού, χώροι και αντιμετώπιση με πρώτιστο κριτήριο το σεβασμό όλων των εμπλεκόμενων, χαμηλά ή ανύπαρκτα εισιτήρια, οργανωτικές δομές που απομακρύνονται από τα καθιερωμένα ιεραρχικά μοντέλα και πλησιάζουν πιο άμεσες δημοκρατικές μορφές, σχέσεις μεταξύ διοργανωτών και θεατών που δεν είναι καθαρά εμπορικές σχέσεις εκμετάλλευσης, αλλά σχέσεις αλληλοσεβασμού και συμμετοχής, διάθεση αποκέντρωσης και πλησιάσματος προς τη φύση.

Read more ...

Monika Piotrowska: Φωτογραφίζοντας μπάντες...

Η Monika Piotrowska είναι φωτογράφος και ζει στο Λονδίνο. Ειδικεύεται σε πορτρέτα, ρεπορτάζ και στη φωτογράφηση συναυλιών. Aπό το 2010 φωτογραφίζει φεστιβάλ και συναυλιακούς χώρους στην Πολωνία και τη Μεγάλη Βρετανία. Στην Αγγλία έχει φωτογραφίσει καλλιτέχνες όπως οι Interpol, οι Vaccines, οι Lamb, οι Kaiser Chiefs, καθώς και ανερχόμενα ταλέντα όπως οι Haelos. Ανάμεσα στους καλλιτέχνες που έχει φωτογραφίσει στην Πολωνία είναι progressive rock συγκροτήματα όπως οι Riverside και οι Collage, καθώς και οι post-punks Tides From Nebula.
Πέρα από την ενασχόλησή της με τη φωτογράφηση μουσικών events, η Monika έχει κάνει μια σειρά από πορτρέτα, ρεπορτάζ και εμπορικές φωτογραφήσεις για ένα ευρύ πελατολόγιο. 
Η Monika έστειλε στο Merlin’s μερικές εξαιρετικές φωτογραφίες της, τις οποίες και δημοσιεύουμε με τις ευχαριστίες μας. 
Μπορείτε να πάρετε μια ιδέα από τις φωτογραφήσεις της συναυλιών και όχι μόνον ΕΔΩ.

Read more ...

Ανέκδοτη αποκλειστική συνέντευξη του Fred και της Toody Cole από την τελευταία τους επίσκεψη στην Αθήνα (Δεκέμβριος 2013) στον Θάνο Τσάντα και τον Πέτρο Ευσταθόπουλο (με υπότιλους στα ελληνικά)

Τον Δεκέμβριο του 2013, ο Fred και η Toody Cole επισκέφτηκαν την Αθήνα προσκεκλημένοι των Last Drive, προκειμένου να συμμετάσχουν στο διήμερο που πραγματοποιήθηκε για τα 30χρονα της αθηναϊκής μπάντας στο Gagarin 205.

Ο Θάνος Τσάντας (Funhouse) και ο Πέτρος Ευσταθόπουλος με την κάμερά τους είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν μαζί τους και να καταγράψουν μερικές to the point απόψεις των δυο μουσικών. Και μπορεί ο Fred να ξεκίνησε μόλις πρόσφατα το αιώνιο ταξίδι του στο υπερπέραν του rock and roll, αλλά είναι βέβαιο ότι θα μείνει ολοζώντανος στη μνήμη όσων είχαν την τύχει να τον γνωρίσουν από κοντά, να παρακολουθήσουν τις συναυλίες των Dead Moon και των Pierced Arrows ή απλώς να απολαύσουν μέσω ηχοσυστημάτων τα ακατέργαστα διαμαντάκια που άφησε πίσω ο Αμερικανός δημιουργός. Ένα απλό σεφάρισμα στο διαδίκτυο τις τελευταίες μέρες αρκεί για να διαπιστώσει κανείς τη θλίψη που διακατέχει τους φίλους του, ενώ τα μηνύματα προς την Toody και την οικογένειά του και τα δημοσιεύματα από κάθε γωνιά του πλανήτη είναι άκρως συγκινητικά. 

Ο Fred και η Toody παραχώρησαν τη συνέντευξη στις 22 Δεκεμβρίου 2013, την επομένη της συναυλίας (ολόκληρο το σετΕΔΩ), στο ξενοδοχείο Εξάρχειον όπου διέμεναν. Τον υποτιτλισμό έκανε η Ειρήνη Πολίτου

(για τους ελληνικούς υπότιτλους πατήστε CC κάτω δεξιά στο βίντεο)

Read more ...

Rosewood Brothers: Soul Blossom (Ikaros Records, vinyl LP w. digital code for download)

Κείμενο: Γιάννης Καστανάρας

Φωτογραφίες: Τηλέμαχος Παπαδόπουλος (QοQ photos)

Μολονότι θεωρώ ότι έχω παρακολουθήσει την εξέλιξη του πρώτου (στην ουσία) ολοκληρωμένου άλμπουμ των Rosewood σχεδόν από τις πρώτες νότες, οφείλω να ομολογήσω ότι το τελικό αποτέλεσμα με εξέπληξε και εξακολουθεί να με εκπλήσσει σε κάθε νέο άκουσμα. Η παραγωγή του Soul Blossom είναι τέτοιου επιπέδου, που κυριολεκτικά κάνει τα ηχεία να «μιλούν». Έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικό πετράδι, η λάμψη του οποίου είναι εκτυφλωτική, τόσο εκτυφλωτική που η όποια περιγραφή μοιάζει περιττή.

Read more ...

FEATURED VIDEOS

  • 1