Hot Fuss: Το ντεμπούτο άλμπουμ των Killers που ταρακούνησε την indie rock σκηνή έκλεισε είκοσι χρόνια από την κυκλοφορία του..

Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

Στις 7 Ιουνίου του 2004, η μουσική σκηνή υποδέχτηκε ένα άλμπουμ που έμελλε να καθορίσει μια ολόκληρη γενιά και να καταστεί κλασικό. Το Hot Fuss των Killers, με την εκρηκτική ενέργεια και τη μοναδική μείξη indie rock, new wave και synth-pop, άλλαξε τα δεδομένα και αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για την ροκ μουσική. Οι Killers, προερχόμενοι από το Λας Βέγκας, κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν ήχο που ήταν ταυτόχρονα νοσταλγικός και σύγχρονος, προσφέροντας μια αίσθηση φρεσκάδας και ενθουσιασμού. Ας εξετάσουμε το άλμπουμ αυτό με την προσοχή που του αρμόζει.

Read more ...

Lydia Lunch: Ιέρεια του no wave και μια ασυγκράτητη μηχανή διαμαρτυρίας σε έναν πόλεμο που δεν τελειώνει ποτέ...

Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

Πριν από το #MeToo, πριν από το κίνημα Riot Grrl, υπήρχε η Lydia Anne Koch, γνωστή περισσότερο στους καλλιτεχνικούς κύκλους ως Lydia Lunch, μια τραγουδίστρια, ποιήτρια, συγγραφέας και ηθοποιός που γεννήθηκε στις 2 Ιουνίου 1959 στο Ρότσεστερ του Μεγάλου Μήλου. Κεντρική φιγούρα της no wave σκηνής στα τέλη της δεκαετίας του '70, η Lunch έχει ακολουθήσει μια καριέρα τεσσάρων και πλέον δεκαετιών μετατρέποντας την ουσία της ζωής της σε μια απροκάλυπτη, ζόρικη και συναρπαστική τέχνη. Σύμφωνα με το περιοδικό Kerrang!, το τραγούδι «Death Valley 69», μια συνεργασία της Lunch με τους Sonic Youth που συμπεριλήφθηκε στο άλμπουμ του συγκροτήματος Bad Moon Rising (Blast First, 1985), είναι «ένα από τα 50 πιο καταχθόνια τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ». Ποιο ήταν το σχόλιο της Lunch σε αυτή την «τιμητική» διάκριση; «Προφανώς δεν έχουν ακούσει τα άλλα 49 που έχω γράψει…» 

Read more ...

Ταΐζοντας το Τέρας...

Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

Ο δόκτωρ Φρανκενστάιν του καπιταλισμού δημιούργησε ένα τέρας που αφέθηκε ελεύθερο να πλέει στο μεγάλο ποτάμι του πλανήτη, διψασμένο για τη σάρκα και το αίμα κάθε ζωντανού πλάσματος που φιλοξενείται πάνω του. Το τέρας δεν μοιάζει με τα γνωστά τέρατα των παραμυθιών της γιαγιάς. Δεν έχει σαφές πρόσωπο, μοιάζει με ένα υπερκράτος υπεράνω των κρατών, μια αόρατη εξουσία που κυβερνά τους πάντες, παρότι κανείς δεν την έχει εκλέξει...

Read more ...

Η δεύτερη ζωή του «Forbidden» των Black Sabbath...

Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

Οι διαφορές μεταξύ των δύο άλμπουμ είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, δίνοντας μια δεύτερη ευκαιρία σε μια αποτυχία ως χριστουγεννιάτικο δώρο στην εφηβεία μας. 29 χρόνια αργότερα, αυτά τα λαμπρά τραγούδια παίρνουν την εκδίκησή τους. Ναι, τα αουτσάιντερ όπως το Forbidden είναι δύσκολο να σκοτωθούν και ακόμα πιο δύσκολο να πεθάνουν.

Read more ...

Industrial Silence: Η βιομηχανική σιωπή των Madrugada, ένα εξαιρετικό ντεμπούτο που αποτυπώνει την ουσία και τη μοναδικότητα των Νορβηγών...

Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

Το Industrial Silence είναι το ντεμπούτο άλμπουμ του νορβηγικού εναλλακτικού ροκ συγκροτήματος Madrugada, που κυκλοφόρησε στις 30 Αυγούστου 1999 από την Virgin Music Norway. Η κυκλοφορία αυτού του άλμπουμ ήταν καθοριστική για το συγκρότημα, καθιερώνοντας τους Madrugada ως σημαντική δύναμη στη νορβηγική και ευρωπαϊκή ροκ σκηνή. Το συγκρότημα είχε ήδη περάσει έξι χρόνια δουλεύοντας μαζί, διαμορφώνοντας τον ήχο του και κερδίζοντας αναγνώριση μέσω ζωντανών εμφανίσεων και κυκλοφοριών σε EP.

Read more ...

Welcome to Sky Valley: Mια mind blowing Οδύσσεια με πλοία γεμάτα καμένους ενισχυτές και ναύτες-πειρατές σε έναν ωκεανό από κιθαριστικά ριφ και άμμο...

Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

To 1987, 1OO μίλια ανατολικά του Λος Άντζελες, στις ερήμους της Palm Desert, στην Καλιφόρνια, μια παρέα παιδιών δημιούργησε μια μπάντα που ζούσε το όνειρό της μέσα από σύννεφα καπνού, φτηνό ποτό και χόρτο. Απέχοντας πολύ από την ιδέα να γίνουν ροκ σταρ, δεν πρέπει να σκέφτηκαν ποτέ ότι θα δημιουργούσαν κάτι το οποίο στο κοντινό μέλλον θα επηρέαζε τόσους πολλούς. Ακόμα και όταν κυκλοφόρησαν το ακατέργαστο ντεμπούτο τους, το άλμπουμ Wretch το 1991, τα όνειρα ήταν ακόμα όνειρα που δεν πλησίαζαν καν να γίνουν σχέδια και έπρεπε να περάσουν άλλο δυο χρόνια πρν ο παραγωγός Chris Goss (Masters of Reality) αλλάξει τον ήχο τους σε κάτι πολυδιάστατο και εκλεπτυσμένο που θα τους βοηθούσε να φτάσουν σε δυσθεώρητα ύψη όπως το δεύτερο full length τους, το αριστούργημα του ψυχεδελικού space/stoner rock – το πρωτοποριακό Blues for the Red Sun.

Read more ...

Για άλλη μια χρονιά το Merlin's Music Box στηρίζει το Pulsar Festival GR που πραγματοποιείται 7, 8, 9, και 10 Αυγούστου στην υπέροχη Σαμοθράκη!

Την Τετάρτη 7 Αυγούστου, εκπροσωπώντας μία από τις μεγαλύτερες μουσικές οικογένειες του τόπου μας αλλά και μουσικός του κόσμου, ο Γιώργης Ξυλούρης (Ψαρογιώργης) θα μας παρουσιάσει το σόλο του «Σιμά σιμά», όπου η λαϊκή μουσική της Κρήτης και οι πλούσιες επιρροές κατασταλάζουν στην προσωπική του έκφραση και γλώσσα.
 
Την Πέμπτη 8 Αυγούστου, τα Echo Tides έρχονται στο Εργοστάσιο για να μας αφηγηθούν τις new wave, synth pop, post punk ονειρικές, ποιητικές και καταλυτικές σουρρεαλιστικές sci-fi ιστορίες που τόσο αγαπήσαμε στον πρόσφατο δίσκο τους «Andromeda FM».
 
Την Παρασκευή 9 Αυγούστου, η σκηνή μας μοιράζεται: Η Nama Dama, μουσική δημιουργός και performer από τη Λευκωσία, μέσα από τα ατμοσφαιρικά soul – pop φωνητικά, τα synths αλλά και τα λαϊκά στοιχεία, θα μας γοητεύσει και θα μας παρασύρει με το one-woman show της.
 
Επιστρέφοντας στο Εργοστάσιο 9 χρόνια μετά, η Melentini πλαισιωμένη από την μπάντα της, The Running Blue Orchestra, μας φέρνει την ιδιαιτερότητα της φωνής της, την avant garde, neo soul, ηλεκτρονική pop, την μελοποιημένη ποίηση και την μελαγχολική ντίσκο που χαρακτηρίζει τον προσωπικό της ήχο.
 
Τέλος, το Σάββατο 10 Αυγούστου, οι Stringless, το εξαμελές φωνητικό γυναικείο σύνολο από τη Θεσσαλονίκη, έρχονται για να μας παρασύρουν με τις ανατρεπτικές ηχητικές εικόνες τους που περιλαμβάνουν από την παράδοση και τα Βαλκάνια, από τον Τσιτσάνη ως το swing και το ρετρό, από την Μαρινέλλα ως τον Strauss, από τον Καζαντζίδη ως την οπερέτα.
 
 
 
 
 

Ginger Baker: Η ιστορία ενός από τους σημαντικότερους ντράμερ όλων των εποχών...

Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

«Λένε ότι οι Cream γέννησαν το heavy metal. Αν αυτό ισχύει, έπρεπε να είχαμε κάνει έκτρωση...» (Ginger Baker)

O Ginger Baker σίγουρα ήταν ασυμβίβαστος ως προς το μουσικό του όραμα. Επιδίωξε να συνδυάσει τη ροκ με την τζαζ και τους αφρικανικούς ρυθμούς και ακολούθησε αυτό το όραμα ανεξάρτητα από εμπορικές σκοπιμότητες ή τις απόψεις των άλλων. Η προσήλωσή του στην καλλιτεχνική ακεραιότητα και την καινοτομία τον βοήθησαν να πρωτοπορήσει σε νέες τεχνικές και στυλ ντραμς, αφήνοντας για πάντα τη σφραγίδα του στον κόσμο της μουσικής.

Read more ...

Χρυσόστομος Τσαπραΐλης - De Mysteriis (εκδόσεις Αντίποδες)

 Γράφει ο Γιώργος Τσέκας                   

Θεωρώ ανώφελο την οποία κριτική σε οποιοδήποτε καινούριο βιβλίο. Περισσότερο μιλάμε εδώ για μια πρόταση-παρουσίαση, συνοδεία ενός μικρού σχολίου επ’ αυτου παρά για βιβλιοκριτική. Δεν παίζει κανένα ρόλο η φιλική σχέση μου με τον συγγραφέα. Απλά πιστεύω πως τα βιβλία κρίνονται κυρίως από τον γέρο Χρόνο και κυρίως σαν αδιάσειστο στοιχείο της όποιος ποιότητας τους είναι πόσο έντονη είναι τσάκιση στη ράχη του βιβλίου. Αυτή η ρυτίδα λέει περισσότερα από οσα και αν γράψω εγώ τώρα για καθε βιβλίο...

Read more ...

Coyote’s Arrow “Medicine” LP ( Ouga Booga and the Mighty Oug Recordings)

Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

Οι πρώτες δυνατές ζέστες στο έμπα του καλοκαιριού έφεραν στην Αθήνα μία αίσθηση της ερήμου της Αριζόνα. Εκείνης της ερήμου, όπου ο αποπνικτικός καυτός άνεμος κάνει τη μέρα μια κόκκινη σκόνη να περιπλανιέται παρέα με μπάλες ξεραμένων θάμνων, και τη νύχτα τα κρόταλα των κροταλιών να συνθέτουν, μαζί με τα κλαψουρίσματα των τσακαλιών, τον ήχο του αφιλόξενου τοπίου. Σήμερα, σε αυτό το τοπίο που κάποτε το διέσχιζαν οι αρχέγονες, όμορφες και υπέροχες ανθρώπινες φυλές των αυτοχθόνων, μοναχικοί καβαλάρηδες, ντεσπεράντος, κάθε λογής ζωοκλέφτες και ληστές τραπεζών, οι ορδές των τουριστών καταναλώνουν τοπία, εμπειρίες και… άμμο, αντί να ταξιδεύουν σαν χαμένα παιδιά και να ζουν τις ανολοκλήρωτες περιπέτειές τους.

Read more ...

«Τhat's alright, mama...» Το νέο διήγημα του Σωτήρη Θεοχάρη αποκλειστικά στο Merlin's Music Box...

Γράφει ο Σωτήρης Θεοχάρης

Σχέδια: κόφι Κόφιντογκ

Για δευτερόλεπτα ένιωσε κάτι σαν στιγμιαία διάλειψη, μια αίσθηση που έμοιαζε μεταξύ ντεζαβού και πλήρους αφηρημάδας, σαν μια απότομη μεταπήδηση μερικών καρέ σε μια άγαρμπα κακομονταρισμένη κινηματογραφική ταινία που πήδαγε στο επόμενο πλάνο χωρίς συνοχή. Μια εντύπωση στιγμιαίου κενού που όμως είχε απροσδιόριστη διάρκεια και την περίεργη αλλά ταυτόχρονα ευχάριστη και γνώριμη αίσθηση της ελεύθερης πλεύσης σε ήρεμη θάλασσα και της παραμορφωμένης και διαθλασμένης όρασης. «Ίσως η κούραση», σκέφτηκε καθώς η συγκέντρωση του επανήλθε. Περιδιάβαινε τη λασπωμένη πλαγιά με την Berretta M9 στο δεξί του χέρι και ένα μισογεμάτο μπουκάλι Jack Daniels στο αριστερό...

Read more ...

Όταν το grunge συνάντησε τον John Lydon...

Γράφει ο Προκόπης Σαμαρτζής

Ιούνιος 1986. Ο John Lydon, πρώην ηγέτης των Sex Pistols, έχει αφήσει την περσόνα του Johnny Rotten πίσω του και συνεχίζει τις μετά-punk περιπέτειες του με τους Public Image Ltd. Το συγκρότημα του Lydon θα έπαιζε ζωντανά στο Paramount Theatre του Σιάτλ και τη συναυλία τους θα άνοιγαν οι Green River, μια τοπική μπάντα του Σιάτλ που λίγα χρόνια αργότερα  από τα σπλάχνα της θα εμφανιζόντουσαν δύο συγκροτήματα, τα οποία θα άλλαζαν τον μουσικό χάρτη των 90s: οι Mudhoney και οι Pearl Jam...

Read more ...

Η Μουσική Σκηνή του Bristol: Από την Πειραματική Ηλεκτρονική στην Trip-Hop Επανάσταση

Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

Η πόλη του Bristol, στη νοτιοδυτική Αγγλία, έχει μια πλούσια και πολυδιάστατη μουσική κληρονομιά που ξεπερνά τα όρια της γεωγραφικής της θέσης. Από τις πρώτες μέρες της reggae και της punk, μέχρι την άνθιση της trip-hop τη δεκαετία του 1990, το Bristol έχει επηρεάσει και επηρεαστεί από ποικίλες μουσικές και πολιτιστικές ροές. Σε αυτό το αφιέρωμα, θα εξερευνήσουμε την εξέλιξη της μουσικής σκηνής του Bristol, με ιδιαίτερη έμφαση στη συμβολή του στην ανάπτυξη της trip-hop, καθώς και την επιρροή και την κληρονομιά της πόλης στην παγκόσμια μουσική σκηνή.

Read more ...

Φράνσις Φάρμερ: Η αντισυμβατική ξανθιά του Χόλυγουντ που λάτρευε τον Νίτσε, χρηματοδοτούσε τις Διεθνείς Ταξιαρχίες και βίωσε το «στίγμα» της κομμουνίστριας στη συντηρητική Αμερική του Μακαρθισμού...

Γράφει ο Προκόπης Σαμαρτζής

"Θα επιστρέψει σαν φωτιά για να κάψει όλους τους ψεύτες Αφήνοντας ένα στρώμα από στάχτη στο έδαφος" (Kurt Cobain)

Η Φράνσις Φάρμερ γεννήθηκε πριν από 110 χρόνια στο Σιάτλ, σε ένα μάλλον προοδευτικό περιβάλλον και, έχοντας λάβει υψηλά επίπεδα μόρφωσης, αποφάσισε από νωρίς να ακολουθήσει το πάθος της για τις τέχνες. Φοίτησε στο Πανεπιστήμιο της πρωτεύουσας των ΗΠΑ, όπου σπούδασε δραματική τέχνη, και αργότερα μετακόμισε στο Χόλυγουντ για να γίνει ηθοποιός. Ήδη στα 18 της άρχισε να αμφισβητεί πολιτικά και θρησκευτικά θέσφατα. Έγραφε σε αριστερές εφημερίδες στο Κολέγιο και, επηρεασμένη από τον Νίτσε, απέρριπτε τις έννοιες του Θεού και της θρησκείας. Το 1935, όταν ήταν ακόμη φοιτήτρια, κέρδισε, σε διαγωνισμό κάποιας αριστερής εφημερίδας, το πρώτο βραβείο, ένα ταξίδι στο Θέατρο Τέχνης της Μόσχας, στην Σοβιετική Ένωση.

Read more ...

Bagatelles της οδού Αλκαμένους: Το πρώτο βιβλίο της Γεωργίας Συριοπούλου (Abies Sylos) κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μετρονόμος...

Γράφει ο Βαγγέλης Χαλικιάς

Bagatelles της οδού Αλκαμένους και η αλληγορική φωτογραφία του Σπύρου Σταβερη στο εξώφυλλο σε προδιαθέτει για έναν περίπατο στην πόλη σε σημεία ίσως όχι ιδιαίτερα ευχάριστα...

Read more ...

Γραφτείτε στο Νewsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1