• Merlin's Music Box

    Merlin's Music Box



    Το Merlin's Music Box ήταν, είναι και θα είναι ένα φανζίν που κυκλοφόρησε το πρώτο του τεύχος τον Οκτώβριο του 1989 και έκλεισε τον έντυπο κύκλο του το 1995, έπειτα από 26 τεύχη. Ενεργοποιήθηκε εκ νέου την άνοιξη του 2014, αυτή τη φορά ηλεκτρονικά, μέσω του facebook και της ιστοσελίδας του, με σκοπό την παρουσίαση μουσικών σχημάτων και καλλιτεχνών από το χώρο της rock (και όχι μόνον), τη διοργάνωση εκδηλώσεων και, κυρίως, την τέρψη των φίλων του.
  • 1
sponsors inExarchia Μετα δεύτερο Blues.gr - Keep The Blues Alive ΙΝΤΡΙΓΚΑ
  • «Μπλακ»: Η Katscenes μιλά για τη δημιουργία, τη συνεργασία και την εξέλιξη της μουσικής της ταυτότητας...

    «Μπλακ»: Η Katscenes μιλά για τη δημιουργία, τη συνεργασία και την εξέλιξη της μουσικής της ταυτότητας...

    Συνέντευξη στον Χρήστο Κορναράκη

    Στον πυρήνα της σύγχρονης ελληνικής indie σκηνής, το όνομα Katscenes λειτουργεί σαν σιωπηλή δόνηση - μια παρουσία που ξεχωρίζει για την αυθεντικότητα και τη βαθιά, εσωτερική της προσέγγιση. Με το νέο άλμπουμ «Μπλακ» από τη Vinyl Records, η Katscenes βαδίζει σε μονοπάτια εσωτερικής αναδιάρθρωσης, αφήνοντας πίσω της το απόλυτο της bedroom αισθητικής και αγκαλιάζοντας τη συλλογικότητα και το ζωντανό βίωμα.

    Read More
  • O Jean-Luc Godard, oι Rolling Stones, ο Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ και μια καταστροφική πυρκαγιά...

    O Jean-Luc Godard, oι Rolling Stones, ο Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ και μια καταστροφική πυρκαγιά...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Olympic Studios, Λονδίνο, Ιούνιος 1968: Ο Γάλλος σκηνοθέτης της Nouvelle Vague, Jean-Luc Godard, ανταλλάσσει χειραψία με τον μπασίστα των Rolling Stones, Bill Wyman, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Sympathy For The Devil, ενώ ο Mick Jagger ασχολείται ως συνήθως με τον εαυτό του...

    Read More
  • The Replacements: λατρεμένοι, υποτιμημένοι, αυτοκαταστροφικοί...

    The Replacements: λατρεμένοι, υποτιμημένοι, αυτοκαταστροφικοί...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Έργα και ημέρες του απόλυτου college-rock γκρουπ με αφορμή τη νέα έκδοση του τρίτου τους άλμπουμ, Let It Be (1984).

    Λατρεμένοι από κάμποσους, υποτιμημένοι από τους πολλούς, αυτοκαταστροφικοί για πάρτη τους. Αυτοί οι επιθετικοί προσδιορισμοί συνοψίζουν εν πολλοίς αποτελούν την μάλλον γρήγορη και έξαλλη διαδρομή των Mats (το υποκοριστικό των φαν για τους Replacements) στη σκηνή και στη δισκογραφία. Σχηματισμένοι το 1979, γνώρισαν μερικές στιγμές εφήμερης δόξας και διαλύθηκαν το 1991∙ οι μετέπειτα επανασυνδέσεις τους ήταν απλές επιβεβαιώσεις σε ένα χρονικό προαναγγελθέντος θανάτου, ενώ με τις σόλο δουλειές των μελών τους, ελάχιστοι ασχολήθηκαν. Κι όμως, ακόμα και σήμερα, το όνομά τους αναφέρεται με υπέρμετρο σεβασμό στον μουσικό τύπο, όποτε γίνεται λόγος για την «ανεξάρτητη σκηνή» της δεκαετίας του ’80, κυκλοφορούν δύο επίσημες βιογραφίες τους που έχουν γίνει μπεστ-σέλερ και οι σημαντικότεροι δίσκοι τους επανεκδίδονται συστηματικά. Η νέα deluxe έκδοση του τρίτου τους άλμπουμ, του καθοριστικού για την καριέρα τους Let It Be του 1984, μας έδωσε την αφορμή για τούτες τις γραμμές.

    Read More
  • Dramachine: Συνέντευξη με αφορμή το νέο τους EP “Désir Excès

    Dramachine: Συνέντευξη με αφορμή το νέο τους EP “Désir Excès" και τη συναυλία τους στο Gagarin στις 14 Νοεμβρίου...

    Συνέντευξη στον Χρήστο Κορναράκη

    Φωτογραφίες: Μυρτώ Τζήμα

    Εξερευνούμε την πορεία τους στην αθηναϊκή ηλεκτρονική σκηνή, τις ζωντανές εμφανίσεις, το post-punk και synthwave ήχο, και την ακατέργαστη δύναμη της ελληνικής εναλλακτικής μουσικής. Στην καρδιά της αθηναϊκής ηλεκτρονικής σκηνής, οι Dramachine εμφανίζονται στο εμβληματικό Gagarin 205 στις 14 Νοεμβρίου με το νέο τους EP, Désir Excès, σηματοδοτώντας την εξέλιξη του post-punk και synthwave ήχου στην ελληνική εναλλακτική μουσική. Ζωντανές εμφανίσεις με ένταση, αναλογικά synths και drum machines, εσωτερικότητα και δημιουργικό ρίσκο - όλα συναντιούνται σε αυτή τη συνέντευξη - ποταμό.

    Read More
  • Esperanza Spalding: Μια ιδιοφυία στην jazz του 21ού αιώνα...

    Esperanza Spalding: Μια ιδιοφυία στην jazz του 21ού αιώνα...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Από τα νεανικά της χρόνια η γλυκιά Αφροαμερικανίδα Esperanza Spalding ονειρευόταν να φτιάξει μουσική με τον Milton Nascimento, έναν από τους σημαντικότερους σύγχρονους Βραζιλιάνους τραγουδοποιούς και σαξοφωνίστες. Καλλιεργούσε αυτή την ελπίδα από τότε που φοιτούσε στο Berklee College of Music και άκουσε από έναν φίλο της το άλμπουμ Native Dancer του Wayne Shorter, στο οποίο συμμετείχε ο Nascimento. Το όνειρό της έγινε πραγματικότητα όταν τον Αύγουστο του 2024 η εταιρεία Concord κυκλοφόρησε τη συνεργασία της 40χρονης μπασίστριας και τραγουδίστριας με τον σπουδαίο πολυοργανίστα καλλιτέχνη.

    Read More
  • The Heavy Hearts Vendetta - Η Νέα Φωνή του Garage Rock που Σχηματίζεται στις Σκοτεινές Γωνιές της Αθήνας...

    The Heavy Hearts Vendetta - Η Νέα Φωνή του Garage Rock που Σχηματίζεται στις Σκοτεινές Γωνιές της Αθήνας...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    φωτογραφίες: Christina Alossi

    Στο στούντιο Sounds from the Ground, οι Heavy Hearts Vendetta ηχογράφησαν το Romanticide - ένα EP που κουβαλάει βαριά στην καρδιά τη μνήμη, τη νοσταλγία και την αστική μοναξιά (Chris Kornarakis/ Merlin’s Music Box/ 10/25)

    Υπάρχουν μπάντες που γεννιούνται από ανάγκη, όχι από επιλογή. Οι Heavy Hearts Vendetta ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Με τον Rolly στα φωνητικά και τις κιθάρες, την Αναστασία στα πλήκτρα και τη φωνή, τον Gio στο μπάσο και τον Λέλο στα ντραμς, το σχήμα από την Αθήνα κυκλοφόρησε στις 26 Σεπτεμβρίου 2025 το πρώτο τους EP, Romanticide – τέσσερα κομμάτια που αναδύονται από τα σπλάχνα της garage rock παράδοσης, μα φέρουν τη σφραγίδα της προσωπικής εξομολόγησης και του βιωμένου πόνου.

    Read More
  • David Vine, Ηνωμένες Πολιτείες του πολέμου / Mια παγκόσμια ιστορία των ατέρμονων συγκρούσεων από τον Κολόμβο μέχρι το ισλαμικό κράτος

    David Vine, Ηνωμένες Πολιτείες του πολέμου / Mια παγκόσμια ιστορία των ατέρμονων συγκρούσεων από τον Κολόμβο μέχρι το ισλαμικό κράτος

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Η απειλή του πολέμου αποτελεί εδώ και καιρό το πιο πειστικό εργαλείο πολιτικής ικανότητας, κάτι που γίνεται ακόμα καλύτερο αν υποστηρίζεται περιστασιακά στο πεδίο της μάχης. Από την εποχή του Πολέμου της Ανεξαρτησίας και μετά, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά πληθωρικές και επιδέξιες στη χρήση του πολέμου ως μέσου για την επίτευξη ενός σκοπού, ξεκινώντας με τις βάναυσες κατασχέσεις των κυρίαρχων εδαφών των αυτοχθόνων εθνοτήτων της Βόρειας Αμερικής. Οι εκστρατείες αυτές, συχνά εναντίον αμάχων, ήταν ιδιαίτερα αιματηρές και βάναυσες. η τυπική στρατιωτική πρακτική. Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο μεταξύ 1890 και 1920, οι μισοί διοικητές του Αμερικανικού Στρατού εμπλέκονταν σε αποικιακές σφαγές.

    Read More
  • Medicine Show Revisited: Οι Dream Syndicate στις «τις μέρες μετά το κρασί και τα τριαντάφυλλα»...

    Medicine Show Revisited: Οι Dream Syndicate στις «τις μέρες μετά το κρασί και τα τριαντάφυλλα»...

    Οι Dream Syndicate περιοδεύουν σε Αμερική και Ευρώπη, παρουσιάζοντας εκ νέου το δεύτερο τους άλμπουμ και ο Θανάσης Μήνας θυμάται «τις μέρες μετά το κρασί και τα τριαντάφυλλα». Μετά από μια μακρά και παρατεταμένη διαπραγμάτευση με την Universal Music Group, το συγκρότημα κέρδισε το δικαίωμα να επανεκδώσει το Medicine Show ως ένα κουτί 42 τραγουδιών με 29 ακυκλοφόρητες ηχογραφήσεις από την εποχή του 1983-84, και για αυτό το λόγο, το συγκρότημα ανέστησε την εταιρεία Down There, η οποία θα διανέμεται από την Fire Records. 

    Read More
  • The Sexy Christians: Μια Συνέντευξη για τον Ήχο της Εξομολόγησης

    The Sexy Christians: Μια Συνέντευξη για τον Ήχο της Εξομολόγησης

    Συνέντευξη στον Χρήστο Κορναράκη

    Φωτογραφίες: zilos.k

    Υπάρχουν δίσκοι που απλώς ακούγονται και άλλοι που σε παρασύρουν σε έναν μυστικό, αληθινό μουσικό κόσμο. Το Original Sins των Sexy Christians ανήκει σε αυτή την δεύτερη κατηγορία: ιδρωμένο, τρυφερό, πειραχτικό και λίγο επικίνδυνο. Δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει, αλλά να θυμίσει και να προκαλέσει έντονα συναισθήματα. Μίλησα με τη μπάντα για τον δίσκο, τον ήχο, τη δημιουργία, και πώς κάθε κομμάτι εκφράζει μικρές αμαρτίες και χαρά.

    Read More
  • Πόλεμος και νεοφασισμός: η καταστατική συνθήκη του νεοφιλελευθερισμού

    Πόλεμος και νεοφασισμός: η καταστατική συνθήκη του νεοφιλελευθερισμού

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Maurizio Lazzarato, Αδιέξοδα της δυτικής κριτικής σκέψης. Πόλεμος, πάλη των τάξεων, φασισμός

    «Ελπίζω ότι η φασιστική απειλή θα καταστήσει σαφές σε όλους ότι οι διαφορές και οι πολλαπλότητες αυτές καθαυτές είναι αδύναμες αν δεν κατορθώσουν να συγκροτήσουν εργαλεία για να μπορούν να δράσουν εντός του πλαισίου της ταξικής πάλης, δηλαδή εντός της μακροπολιτικής σύγκρουσης»

    Ο Maurizio Lazzarato, Ιταλός κοινωνιολόγος, φιλόσοφος και ακτιβιστής, γεννήθηκε το 1955. Στο τέλος της δεκαετίας του 1970, μετά τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Πάντοβα και τη δράση του στο κίνημα της "Εργατικής Αυτονομίας", κατέφυγε μόνιμα στο Παρίσι. Εκεί μελετά, ως αυτόνομος ερευνητής, την εργατική δύναμη και την άυλη εργασία, την οντολογία της εργασίας και την επισφάλεια, τον γνωσιακό καπιταλισμό και τη βιοπολιτική, τα "μετασοσιαλιστικά" κινήματα, τον ακτιβισμό και την τέχνη. Είναι ιδρυτικό μέλος και συντάκτης του περιοδικού Multitudes, ερευνητής στο κέντρο Matisse/CNRS (Universite Paris I) και μέλος του College International de Philosophie.

    Read More
  • Inherent Vice – Ο παραισθητικός ίλιγγος του Paul Thomas Anderson (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #8)

    Inherent Vice – Ο παραισθητικός ίλιγγος του Paul Thomas Anderson (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #8)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Η Αμερική στα χέρια του Paul Thomas Anderson μοιάζει με ανοιχτή πληγή - μια αφήγηση όπου οι ήρωες χάνουν τη γη κάτω από τα πόδια τους και αναζητούν στα συντρίμμια νόημα. Μετά τη βίαιη κάθοδο του There Will Be Blood και την υπαρξιακή ιεροτελεστία του The Master, το Inherent Vice (ελλ. τίτλος Έμφυτο Ελάττωμα) φαντάζει πλάγια παρέκκλιση - ένα ψυχεδελικό stoner noir που κρύβει κάτω από το χιούμορ του μια βαθιά μελαγχολία. Είναι η ιστορία μιας εποχής που, καθώς τελειώνει, αφήνει στους ήρωες μονάχα ομίχλη, φαντάσματα και αναμνήσεις.

    Read More
  • The Heavy Hearts Vendetta - Romanticide EP (2025)

    The Heavy Hearts Vendetta - Romanticide EP (2025)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Οι Heavy Hearts Vendetta δεν έγραψαν απλώς ένα EP· κατέθεσαν ένα ψυχικό τοπίο λουσμένο στη βρώμικη ενέργεια του garage rock, μια μαρτυρία από τα σπλάχνα της εμπειρίας. Η μπάντας αποτελείται από τους: Rolly (κιθάρα, φωνή, σύνθεση), Anastasia (φωνή, πλήκτρα), Gio (μπάσο), Lelos (drums). Το “Romanticide” κυκλοφόρησε στις 26 Σεπτεμβρίου 2025 και δεν ήρθε για να προκαλέσει με αναμνήσεις, μα να ξυπνήσει πληγές που ψάχνουν ακόμη δικαίωση.

    Read More
  • The Punk Syndrome: Παίξτε πανκ!

    The Punk Syndrome: Παίξτε πανκ!

    Γράφει ο Γρηγόρης Αγκυραλίδης

    Είναι ο Τόνι, ο Κάρι, ο Σάμι και ο Πέρτι. Ο ντράμερ, ο τραγουδιστής, ο μπασίστας και ο κιθαρίστας. Είναι από τη Φινλανδία. Και παίζουν πανκ. Όλοι μαζί είναι το πανκ συγκρότημα Pertti Kurikan Nimipäivät. Σε αυτούς αναφέρεται το ντοκυμαντέρ The Punk Syndrome του 2012, των Jukka Kärkkäinen και J-P Passi.

    Read More
  • Mogwai:

    Mogwai: "The Bad Fire", μια διαχρονική φλόγα που καίει ακόμα δυνατά...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Λίγες μπάντες έχουν καταφέρει να διατηρήσουν την καλλιτεχνική τους ακεραιότητα και την επιδραστικότητά τους για τρεις δεκαετίες. Οι Mogwai, οι ακούραστοι πρεσβευτές του post-rock, επιστρέφουν με το The Bad Fire, το ενδέκατο άλμπουμ τους, και καταφέρνουν να συνδυάσουν την ωριμότητα με τη δημιουργική φρεσκάδα. Σε μια δισκογραφία γεμάτη ηχητικές κορυφογραμμές, η νέα τους δουλειά στέκει ως ένα ακόμα μνημείο στην ικανότητά τους να διαμορφώνουν συναισθηματικά τοπία μέσω της μουσικής.

    Read More
  • Soo Catwoman: Πιο punk κι απ' τους punks...

    Soo Catwoman: Πιο punk κι απ' τους punks...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Η Susan Lucas, όπως ήταν το πραγματικό όνομα της Catwoman, δεν τραγουδούσε, δεν δούλευε στο κατάστημα SEX των McLaren/Westwood ούτε συμμετείχε σε κάποιο πανκ συγκρότημα ούτε (αν και το 1979 θα έκανε ένα σύντομο πέρασμα τραγουδώντας στους Invaders), αλλά λόγω του παρουσιαστικού της συνδέθηκε αμέσως με την παρέα του Bromley Contingent και τους Sex Pistols. Είχε εντυπωσιακή εμφάνιση χάρη στην ασυνήθιστη κόμμωσή της και επειδή έτυχε να βρίσκεται στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή απαθανατίστηκε σε πολλές φωτογραφίες που σφράγισαν την πρώτη περίοδο του πανκ, με πιο εμβληματική την κλασική της πλέον πόζα απέναντι στο φακό του Ray Stevenson (βλ. στα σχόλια). Δεν υπήρχε πάρτι ή συναυλία στην πανκ ροκ σκηνή της πρώτης περιόδου χωρίς την παρουσία της Catwoman φορώντας ένα από τα τελευταία της κοστούμια.

    Read More
  • Πάνος Μπαρούτις: «Δεν είμαι κομίστας, καμία σχέση. Απλώς κάνω κάτι που γουστάρω για την πάρτη μου και όποιον άλλον μπορεί να συντονιστεί με αυτά που φτιάχνω...» (αποκλειστική συνέντευξη)

    Πάνος Μπαρούτις: «Δεν είμαι κομίστας, καμία σχέση. Απλώς κάνω κάτι που γουστάρω για την πάρτη μου και όποιον άλλον μπορεί να συντονιστεί με αυτά που φτιάχνω...» (αποκλειστική συνέντευξη)

    Τα σκίτσα του Πάνου Μπαρούτι αποτυπώνουν μια ολόκληρη κατάσταση. Είναι η φωνή της κοινότητας του DIY, που στέκεται όρθια μέσα στις δυσκολίες και την ισοπέδωση της σημερινής Ελλάδας∙ εκφράζεται, διεκδικεί, βρίσκει νόημα και δυνατότητες για τέχνη, συλλογικότητα και γέλιο εκεί που η κυριαρχία βλέπει μόνο ευκαιρίες για «ανάπτυξη», κέρδος και ξερίζωμα. Οργανικά ενταγμένος σε αυτή την σκηνή, ζει και δημιουργεί μέσα από τις μπάντες, εμπνέεται από τους στίχους τους και τη μουσική τους∙ ζωντανεύει τις φιγούρες του με την εικονοκλαστική διάθεση που μας έκανε να σκιτσάρουμε στα κρυφά στη σχολική αίθουσα, σαν το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο εκείνη τη στιγμή να ήταν να γκρεμίσουμε τον παραλογισμό που μας περιέβαλε με ένα γέλιο. Σε αυτή την κουβέντα, ο Πάνος περιγράφει στο Merlin’s και τον Αλέξη Καλοφωλιά πώς ένα παιδί βρίσκει τον δρόμο του και τη θέση από την «άγονη» ελληνική επαρχία των ‘90s στο αθηναϊκό punk underground με πυξίδα τις αξίες του και τη δίψα για έκφραση.

    Read More
  • Λάμπρος Παπαλέξης -

    Λάμπρος Παπαλέξης - "Νομανσλάνδη" (ψηφιακή κυκλοφορία, 2025)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το Νομανσλάνδη του Λάμπρου Παπαλέξη είναι ένας δίσκος βγαλμένος από τη ρίζα της προσωπικής εμπειρίας, ένα αποχαιρετιστήριο γράμμα που δεν απευθύνεται σε ξένους αλλά σε συνενόχους – παλιούς φίλους, άγνωστους ταξιδιώτες, μελλοντικά φαντάσματα. Εδώ δεν βρίσκει κανείς τον εντυπωσιασμό της τεχνικής ή την άμυνα μιας στιλπνής παραγωγής. Αντίθετα, τον υποδέχεται ένας ωμός, ζωντανός ήχος, δοσμένος σαν τελευταίο τραπέζι μιας παρέας που δεν θέλει να τελειώσει η κουβέντα.

    Read More
  • Αύγουστος 1965: Η πρώτη συναυλία των Jefferson Airplane...

    Αύγουστος 1965: Η πρώτη συναυλία των Jefferson Airplane...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Στις 13 Αυγούστου 1965, οι Jefferson Airplane έκαναν το ντεμπούτο τους στα εγκαίνια του Matrix στο Σαν Φρανσίσκο, ένα κλαμπ -πρώην πιτσαρία- που είχε ανοίξει ο τραγουδιστής του συγκροτήματος Marty Balin με τη βοήθεια μερικών επενδυτών στην οδό Fillmore 3138, προσβλέποντας να γίνει στέκι της νέας rock σκηνής που διαμορφωνόταν στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.

    Read More
  • Μπρέτσια (περί της συγκολλλητικής διάθεσης): Το νέο βιβλίο της Γεωργίας Συριοπούλου (Abies Sylos)...

    Μπρέτσια (περί της συγκολλλητικής διάθεσης): Το νέο βιβλίο της Γεωργίας Συριοπούλου (Abies Sylos)...

    Κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Μετρονόμος το νέο βιβλίο της Γεωργίας Συριοπούλου , Μπρέτσια , μετά την, προ δύο ετών αν δεν απατώμαι, συλλογή μικρών ιστοριών της ιδίας, Bagatelles της οδού Αλκαμένους . Η Γεωργία είναι μία αναγεννησιακή homo universalis του καιρού μας. Είναι εικαστικός (ζωγράφος) και μουσικός, επίσης διδάσκει τη Μέση Εκπαίδευση. Και στο βιβλίο αυτό, αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά συστηματική ανατόμος της ανθρώπινης ύπαρξης, μία πραγματολογική και αισθητική φυσιοδίφης η οποία συστηματικά σταχυολογεί και ξεδιαλέγει από τα μπουκαλάκια και τα κουτάκια του νού της, υλικά της ανθρώπινης δραστηριότητας για να τα αναδείξει, με τον δικό της τρόπο. Η λέξη Breccia είναι Ιταλική και αρχικά σημαίνει "μπάζα". Η διάθεση της Γεωργίας στο βιβλίο αυτό είναι "συγκολλητική" όπως διαβάζουμε.

    Read More
  • The Master - Εξάρτηση, πίστη και το κενό της αμερικανικής ψυχής (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #7)

    The Master - Εξάρτηση, πίστη και το κενό της αμερικανικής ψυχής (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #7)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Με το There Will Be Blood (2007), ο Paul Thomas Anderson έστησε έναν κινηματογραφικό ναό γύρω από την αχαλίνωτη βία του καπιταλισμού. Ο Daniel Plainview, ερμηνευμένος μνημειωδώς από τον Daniel Day-Lewis, ενσάρκωσε την ωμή φιλοδοξία, τον άνθρωπο που μετατρέπει τη γη σε κέρδος και το κέρδος σε εξουσία. Η Αμερική του πετρελαίου ήταν μια Αμερική που έμαθε να μετράει την ψυχή σε βαρέλια και να βουτάει στο σκοτάδι της απληστίας.

    Read More
  • Jarvis Cocker: Ο τελευταίος κοινός άνθρωπος της Britpop επιστρέφει με το “More”...

    Jarvis Cocker: Ο τελευταίος κοινός άνθρωπος της Britpop επιστρέφει με το “More”...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Ο άνθρωπος που έκανε την αμηχανία στάση ζωής και την ειλικρίνεια pop αφήγηση, επιστρέφει το 2025 με νέο άλμπουμ των Pulp - μια αφήγηση για τη φθορά, την τρυφερότητα και την ενηλικίωση. Σε μια εποχή όπου η δημόσια εικόνα κατασκευάζεται με curated feeds, λειασμένα avatars και τεχνητές αλήθειες, ο Jarvis Cocker μοιάζει με παρεμβολή σε σήμα καμπάνας. Ένας άνθρωπος που μπήκε στο κάδρο σαν θόρυβος. Ψηλός, σκελετωμένος, με δεύτερα γυαλιά, γόνατα που δείχνουν πάντα προς τα μέσα και φωνή που δεν επιβάλλεται, αλλά σιγοψιθυρίζει με επίγνωση. Αν η pop κουλτούρα ήταν λειτουργικό σύστημα, ο Jarvis θα ήταν το ανθρώπινο glitch - η υπενθύμιση ότι ο πυρήνας δεν είναι το άψογο. Είναι το αληθινό.

    Read More
  • The Spook Who Sat by the Door: η πιο ριζοσπαστική ταινία του Black Power

    The Spook Who Sat by the Door: η πιο ριζοσπαστική ταινία του Black Power

    O Θανάσης Μήνας γράφει για ένα ανατρεπτικό έργο του ανεξάρτητου, αμερικανικού κινηματογράφου, το οποίο στην εποχή του απαγορεύθηκε και πρόσφατα επέστρεψε αποκατεστημένο στη μεγάλη οθόνη. Τη μουσική υπογράφει ο Herbie Hancock

    Μια από τις πιο επαναστατικές δηλώσεις στην ιστορία του κινηματογράφου, το The Spook Who Sat by the Door του σκηνοθέτη Ivan Dixon, σε σενάριο των Melvin Clay και Sam Greenlee, γυρίστηκε το 1973. Αφηγείται την φανταστική ιστορία του Dan Freeman, τον οποίο υποδύεται λαμπρά ο Lawrence Cooke, ενός Αφροαμερικανού πράκτορα της CIA, από την στρατολόγηση και την εκπαίδευσή του, μέχρι την αποχώρησή του από την υπηρεσία και την επιστροφή του στο Σικάγο για να χρησιμοποιήσει τις εξειδικευμένες δεξιότητές του για να σχηματίσει έναν αντάρτικο στρατό με σκοπό να πυροδοτήσει μια λαϊκή εξέγερση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή...

    Read More
  • Beau Eastman’s Last Pair of Boots/Desert's Breath

    Beau Eastman’s Last Pair of Boots/Desert's Breath

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    “Υπάρχουν δύο πιθανοί λόγοι για να βρεθείς στην έρημο. Ο ένας είναι γιατί γυρεύεις κάτι. Ο άλλος γιατί έχεις χαθεί. Κάποιες φορές μπορεί να ισχύουν ταυτόχρονα και οι δύο λόγοι. Εγώ δεν βρίσκομαι όμως για κανέναν από αυτούς τους δυο... Η έρημος υποδέχεται αδιάκοπα και αιώνια τους καταραμένους, χωρίς όρια και χωρίς να περιορίζεται από το χρόνο. Η μυρωδιά της σκόνης ανακατεύεται με αυτή της απελπισίας που μαστιγώνει την ψυχή και το δέρμα. Και να ήταν μόνο η σκόνη...Ο ήλιος καίει μανιασμένα, και εγώ σαν ζώο πληγωμένο, ζαλισμένος και γυμνός, βασανίζομαι ανάμεσα στο σκληρό άγγιγμα της άμμου και τη βουή του ανέμου που μοιάζει να σφυρίζει τον δικό μου θρήνο».

    Read More
  • R.I.P. Bruce Loose (Flipper)

    R.I.P. Bruce Loose (Flipper)

    Χθες έγινε γνωστό ότι έφυγε από τη ζωή ο Bruce Loose, τραγουδιστής και μπασίστας των θρυλικών FLIPPER. Ένα από τα πιο εμβληματικά και επιδραστικά συγκροτήματα της μετάβασης του πανκ στο hardcore, που δημιουργήθηκε στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. το 1979. Σε αντίθεση με τα περισσότερα συγκροτήματα του hardcore, οι FLIPPER έπαιζαν πιο αργά, ενσωματώνοντας έντονα στοιχεία noise στον ήχο τους. Θεωρούνται –και όχι άδικα– από τους πρώτους που έπαιξαν sludge. Γι' αυτό άλλωστε, εκτός από τους Nirvana και τους Mudhoney , υπήρξαν βασική επιρροή και για τους Melvins. Το Generic Flipper του 1982 παραμένει ένα από τα σημαντικότερα άλμπουμ του αμερικανικού underground.
    Υ.Γ.: Εκτός από τις πολλές φωτογραφίες του Kurt Cobain με μπλούζα των FLIPPER, στη χειρόγραφη λίστα του με τα αγαπημένα του 50 άλμπουμ περιλαμβάνεται και το Generic Flipper .
    R.I.P. Bruce Loose...

    Read More
  • Thalia Zedek: Noise rock storyteller...

    Thalia Zedek: Noise rock storyteller...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Η Thalia Zedek αξιώνει μια θέση στην πρωτοπορία του underground rock των 80’ς. Γεννημένη το 1961, περίπου συνομήλικη με την Kristin Hersh ή την Kim Deal και οπωσδήποτε της ίδιας κλάσης δημιουργός (αν και δεν γνώρισε ανάλογη επιτυχία με τις προαναφερθείσες), η Thalia Zedek είναι ενεργή από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 ως τραγουδίστρια και κιθαρίστας σε σπουδαία συγκροτήματα του underground, όπως οι Dangerous Birds, οι Uzi, οι Live Skull και φυσικά οι Come. Με τους τελευταίους μάλιστα άγγιξε το καλλιτεχνικό ζενίθ της και έφτασε στα πρόθυρα της επιτυχίας στον απόηχο των Nirvana, στα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’90. Έχει ορθά επισημάνει ότι η μουσική της Thalia Zedek μπορεί να οριστεί από «το μόνιμο, επώδυνο τσίμπημα στη φωνή της, το μπλουζ δάγκωμα της κιθάρας της, τους εκπληκτικά καθαρούς στίχους για τη ζωή και την απώλεια».

    Read More
  • Kidney Black: Το πρώτο τους άλμπουμ έχει τίτλο «Urban Decay» και ακούγεται σαν ένα μανιφέστο της αστικής εμπειρίας...

    Kidney Black: Το πρώτο τους άλμπουμ έχει τίτλο «Urban Decay» και ακούγεται σαν ένα μανιφέστο της αστικής εμπειρίας...

    Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

    Σε μια εποχή που τα πάντα καταρρέουν και η καθημερινότητα γίνεται όλο και πιο πνιγηρή, το πρώτο άλμπουμ των Kidney Black με τίτλο Urban Decay δεν λειτουργεί μόνο ως μουσικό γεγονός αλλά ως κοινωνικό σχόλιο. Με ρίζες βαθιά χωμένες στο grunge, το punk και τον σκοτεινό ήχο της αστικής καταπίεσης, η μπάντα εμφανίζεται με έναν δίσκο που ηχεί σαν κραυγή μέσα από τα ερείπια.

    Read More
  • Zabriskie Point:  Αλλόκοτη αφήγηση, εντυπωσιακές εικόνες αλλά και θλιβερές κριτικές...

    Zabriskie Point: Αλλόκοτη αφήγηση, εντυπωσιακές εικόνες αλλά και θλιβερές κριτικές...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Μπάτσος: Όνομα;
    Μαρκ: Karl Marx
    Μπάτσος: Πώς το προφέρεις;

    Read More
  •  «Under The Spell»: Το ντεμπούτο άλμπουμ των Γερμανών Morbyda είναι ένας φόρος τιμής στη δύναμη του μέταλ ως καλλιτεχνική αλλά και ιδεολογική έκφραση...

    «Under The Spell»: Το ντεμπούτο άλμπουμ των Γερμανών Morbyda είναι ένας φόρος τιμής στη δύναμη του μέταλ ως καλλιτεχνική αλλά και ιδεολογική έκφραση...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Το ντεμπούτο άλμπουμ των Morbyda με τίτλο Under the Spell αποτελεί μια γεμάτη δύναμη και συναισθηματική ένταση μουσική δήλωση που ξεπερνά τον απλό φόρο τιμής στις μουσικές ρίζες τους. Το άλμπουμ υφαίνει ένα πλούσιο πέπλο επιρροών που τιμά όχι μόνο την κληρονομιά του heavy metal της δεκαετίας του 1980 στη γενέτειρά τους, την Λειψία της Γερμανίας, αλλά και την βαθιά ιστορική παράδοση που φέρει το όνομά τους.

    Read More
  • Θέρεμιν: Ένα όργανο που παράγει μουσική χωρίς φυσική επαφή...

    Θέρεμιν: Ένα όργανο που παράγει μουσική χωρίς φυσική επαφή...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το θέρεμιν – αυτό το εξωτικό, σχεδόν εξωγήινο μουσικό όργανο που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από τις σελίδες ενός μυθιστορήματος επιστημονικής φαντασίας – είναι μια υπενθύμιση ότι η μουσική και η τεχνολογία έχουν τη δύναμη να υπερβαίνουν τα όρια της φαντασίας μας. Με τις μεταλλικές του κεραίες και τους αιθέριους ήχους του, το θέρεμιν παραμένει ένα μυστήριο για πολλούς, συνδυάζοντας την εφευρετικότητα της επιστήμης με την αισθητική της τέχνης.

    Read More
  • The Velvet Underground: Νύχτες του Σαν Φρανσίσκο...

    The Velvet Underground: Νύχτες του Σαν Φρανσίσκο...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Οι ζωντανές ηχογραφήσεις της θρυλικής μπάντας στο club Matrix το 1969

    Το 1969 βρήκε τους Velvet Underground σε ένα σημείο καμπής. Με τον Doug Yule να έχει αντικαταστήσει τον John Cale στο μπάσο, η κυκλοφορία του τρίτου τους άλμπουμ με τίτλο το όνομά τους συνέπεσε με τη μεταπήδησή τους από το προοδευτικό label της Verve στην πιο κορπορατιστική MGM. Το σημαντικότερο: ο Lou Reed ήρθε σε ρήξη με τον Andy Warhol, ο οποίος σταμάτησε να τους μανατζάρει. Οιονεί αποσυνάγωγοι του Factory, οι Velvets υιοθέτησαν ένα λίγο πιο τυπικό στήσιμό ως rock μπάντα, αποβάλλοντας εν μέρει τη θεατρικότητα των πρώτων τους ημερών. Οι αλλαγές αυτές απηχούν στο υλικό τους: στο στακάτο rock ‘n’ roll που χαρακτηρίζει τα νέα τους κομμάτια (“I Can’t Stand It”, “Foggy Notion” κλπ.), τα οποία προορίζονταν για ένα στούντιο album (το επονομαζόμενο “1969”) που όμως δεν κυκλοφόρησε στην εποχή του• τραγούδια από τον δίσκο εμφανίστηκαν σε ανθολογίες (“VU” κ.ά.) τις επόμενες δεκαετίες.

    Read More
  • There Will Be Blood: Μια ταινία σαν σεισμός (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #6)

    There Will Be Blood: Μια ταινία σαν σεισμός (Αφιέρωμα στον Paul Thomas Anderson #6)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Όχι για να τη δεις. Για να την αντέξεις...

    Το There Will Be Blood δεν προβάλλεται. Κατεβαίνει σαν βροντή από τον ουρανό. Γραμμένο με τα κατάλοιπα μιας Αμερικής που δεν έχει πια Θεό, παρά μόνο Μαύρο Χρυσό. Στο φόντο μιας “εποχής των πρωτοπόρων”, o Paul Thomas Anderson ξετυλίγει ένα σκοτεινό Ευαγγέλιο για το πώς γεννιούνται οι αυτοκρατορίες μέσα από αίμα, πετρέλαιο και μοναξιά.

    Read More
  • Τα φαντάσματα στην ελληνική επαρχία...

    Τα φαντάσματα στην ελληνική επαρχία...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Tα φαντάσματα στην ελληνική επαρχία δεν είναι ακίνδυνα πνεύματα, είναι στοιχειά, δεν εμφανίζονται σε γοτθικά νεκροταφεία που δεσπόζουν μεγαλοπρεπή και επιβλητικά αγάλματα, δεν σέρνουν αλυσίδες βαριές και ασήκωτες, δεν φορούν λευκά σεντόνια, δεν τρίζουν σαν τις ψυχές που δεν βρίσκουν ανάπαυση οι εσωτερικές σκάλες στο διάβα τους, δεν γλυστράνε στο καλογυαλισμένο δάπεδο ή το ξύλινο παρκέ της έπαυλης ή του αρχοντικού, δεν σκοτώνουν πρώτα τους υπηρέτες και τις υπηρέτριες του σπιτιού. Δεν παραμονεύουν τα απογεύματα λίγο πριν σερβίρει το τσάι ο μπάτλερ...

    Read More
  • Φραντς Γέγκερστετερ: Αντιρρησίας συνείδησης και αντιφασίστας...

    Φραντς Γέγκερστετερ: Αντιρρησίας συνείδησης και αντιφασίστας...

    Γράφει ο Προκόπης Σαμαρτζής

    Ο Φραντς Γέγκερστετερ [Franz Jägerstätter] γεννήθηκε στο Σαντ Ράτενγκ, ένα μικρό χωριό της Άνω Αυστρίας, το 1907 και από μικρή ηλικία δούλευε στη φάρμα της οικογένειάς του. Λίγα χρόνια αργότερα θα γνωρίσει τη Φραντσίσκα Σλάγκελ και θα ερωτευτούν. Το 1936 θα παντρευτούν και θα αποκτήσουν τρεις κόρες. Η οικογένεια του Φραντς ζει σε ένα απομονωμένο χωριό στις Άλπεις. Πιστεύουν στον Θεό και στη φροντίδα του, είναι αγαπημένοι με τους συγγενείς τους και με τους συντοπίτες τους. Κάνουν μια ήσυχη ζωή, μια «κρυφή» ζωή, εκείνη που περνά απαρατήρητη στη ροή της Ιστορίας, απολαμβάνοντας την ομορφιά της φύσης και την απλότητα της αγροτικής ζωής…

    Read More
  • Dot Dash Sounds: ο νέος avant-rock θόρυβος της Νέας Υόρκης...

    Dot Dash Sounds: ο νέος avant-rock θόρυβος της Νέας Υόρκης...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Ο Tom Hyland, γνωστός και ως TomDash, παρανόμι που οφείλει στο αγαπημένο του τραγούδι των Wipers, είναι εδώ και χρόνια ένας aficionado και ακούραστος εργάτης του νεοϋορκέζικου underground. Παραγωγός ραδιοφώνου, DJ και promoter συναυλιών σε μικρά club, ο Hyland υποστηρίζει και αναδεικνύει νεοσύστατες (αλλά και παλαιότερες) τοπικές (και όχι μόνο) μπάντες που κινούνται σε ένα μουσικό φάσμα που καλύπτει κυρίως τα ηχοτόπια του avant-rock, του post-punk και του post-h/c.

    Read More
  • Arthur Lee: Μακριά από καλούπια...

    Arthur Lee: Μακριά από καλούπια...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Στη φωτογραφία o Arthur Lee στη διάρκεια της εμφάνισής των Love στο φεστιβάλ του Νιούπορτ, Καλιφόρνια, 21 Ιουνίου 1969.

    O Arthur Lee πέρασε μεγάλο μέρος της παιδικής του ηλικίας στο Νότιο Κεντρικό Λος Άντζελες και από πολύ μικρός αναγκάστηκε να υιοθετήσει μια ζόρικη συμπεριφορά για να τα βγάζει πέρα στη ζόρικη γειτονιά του. «Δεν μου αρέσει η βία, αλλά μου αρέσει να παλεύω», έλεγε χαρακτηριστικά – κάτι μάλλον ειρωνικό για έναν άνθρωπο που ονόμασε το συγκρότημά του «Love», ένα τέλειο απόσταγμα της ψυχεδελικής Δυτικής Ακτής στα μέσα της δεκαετίας του '60.

    Read More
  • Καλλιόπη Μητροπούλου – Between (2025)

    Καλλιόπη Μητροπούλου – Between (2025)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Φωτογραφία: Γιώργος Αθανασίου

    Δεν είναι όλοι οι δίσκοι για όλες τις ώρες. Κάποιοι απαιτούν σιωπή, απουσία ειδοποιήσεων και έναν εσωτερικό ρυθμό πιο αργό από το scroll. Το Between, το πρώτο προσωπικό άλμπουμ της Καλλιόπης Μητροπούλου, κυκλοφορεί χωρίς τυμπανοκρουσίες αλλά με την ισχύ μιας υπαρξιακής παραδοχής: δεν χρειάζεται να είσαι κάτι συγκεκριμένο για να υπάρξεις. Αρκεί να είσαι "ανάμεσα". Και κάπως έτσι, η Καλλιόπη παραδίδει μια δισκογραφική εμπειρία που δεν μπαίνει σε playlist - κατοικεί. Το Between δεν είναι άλμπουμ. Είναι κατάσταση.

    Read More
  • 1
  • 2

Υπάρχουν χρονικά σημεία στη ζωή κάθε καλλιτέχνη όπου η απελευθέρωση, αντί για ήττα, γίνεται επιλογή: ένα μοίρασμα της δημιουργίας που γεννά κάτι πιο οργανικό και ανθρώπινο. Το «Μπλακ» ανήκει ακριβώς σε αυτές τις στιγμές - ένας διάλογος ανάμεσα στη μνήμη και το παρόν, συναντά τη σκηνή του Ρομάντσο και καλεί σε μία εμπειρία μουσικής οικειότητας και συλλογικής επιθυμίας.

Λίγο πριν τη ζωντανή της εμφάνιση στο πολυαναμενόμενο Indiewave Nights στο Ρομάντσο, την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025, η Katscenes πλαισιώνεται από ένα σύνολο ταλαντούχων καλλιτεχνών που διαμορφώνουν την τρέχουσα indie και alternative ταυτότητα της Αθήνας: Ραστώνη, Selini, Χρήστος Βέργος και το μεταμεσονύχτιο after live show με τον Capétte. Την προηγούμενη βραδιά, στη σκηνή θα ανέβουν οι Σταύρος Άλλος, Tony Bluebird, Xanthí, Βασίλης Ράλλης και ως special guest η Cilia Katrali.

Η σκηνή του Ρομάντσο μετατρέπεται έτσι σε τόπο συνάντησης και εξερεύνησης• ένας χώρος όπου η συνέχεια της αφήγησης περνά στα χέρια δημιουργών που αναζητούν, πειραματίζονται, συγκινούν. Σ’ αυτή τη μεγάλη μουσική σύμπραξη, το «Μπλακ» - και όσοι το πλαισιώνουν - ανοίγει τον διάλογο για το τι μπορεί να σημαίνει η νέα ελληνική μουσική όταν ανήκει σε πολλούς και όχι σε έναν.

 

 

Τι σε οδήγησε να αφήσεις για πρώτη φορά την εξ ολοκλήρου DIY παραγωγή και να εμπιστευτείς το «Μπλακ» στα χέρια των Mike Anson και Παντελή Μπένου στα True North Studios; Τι ανακάλυψες για τον εαυτό σου μέσα από τη συνεργασία και την εναλλαγή ρόλων;

Ήθελα να αφήσω για λίγο τον απόλυτο έλεγχο. Η DIY παραγωγή δεν αποτελούσε ρομαντικοποίηση της διαδικασίας, ήταν απλώς η δυνατότητα που είχα εκείνη την εποχή για να εκφραστώ και να ολοκληρώσω τη μουσική μου. Ήθελα να δω τι θα συμβεί αν εμπιστευτώ το έργο μου σε ξένα χέρια που όμως νιώθουν την ίδια σκοτεινή του διάσταση. Ο Mike και ο Παντελής κατάλαβαν αμέσως ότι το «Μπλακ» δεν είναι τεχνικό project, αλλά μια ψυχική καταγραφή. Μέσα από αυτή τη συνεργασία ανακάλυψα το παράδοξο, ότι για να διατηρήσεις την αυθεντικότητά σου πρέπει κάποιες φορές να τη μοιραστείς.


Πώς λειτούργησε η διαδικασία της ηχογράφησης για σένα; Υπήρξαν στιγμές δημιουργικής έντασης ή αβεβαιότητας που άλλαξαν τελικά τη μορφή κάποιου κομματιού;

Ήταν σαν να περπατάς μέσα σε θόρυβο και σιωπή συγχρόνως. Τα φωνητικά ηχογραφήθηκαν μέσα σε μία μέρα. Ήμασταν με τα παιδιά για ώρες στο στούντιο. Αυτό μου έδωσε μία αίσθηση live, μια συνοχή που με έφερε σε επαφή με στίχους που είχα γράψει σε σκόρπια χρονικά διαστήματα και ετερόκλητα μέρη. Υπήρχαν στιγμές που ένιωθα πως κάτι μέσα μου αντιστεκόταν, σαν να μην με άφηνε να εκτεθώ πλήρως. Αυτές οι στιγμές έγιναν τελικά η ουσία του δίσκου, οι ρωγμές του. Κάποια κομμάτια άλλαξαν μορφή ίσως ακριβώς επειδή εγώ άλλαζα μέσα στη διαδικασία. Αυτό μεταδόθηκε στον Mike και τον Παντελή και προέκυψαν μικροαλλαγές που τις καθρεφτίζουν.

Το mastering του βινυλίου έγινε από τον Λάμπρο Σφυρή, προετοιμάζοντας το άλμπουμ για τη φυσική του εκδοχή. Ποια είναι η σχέση σου με το βινύλιο; Σε τι διαφέρει η εμπειρία της ακρόασης για τον καλλιτέχνη αλλά και τον ακροατή;

Η σχέση μου με διακτινίζει στα παιδικά μου χρόνια, είναι μακρινή και κάπως «σκονισμένη» όπως οι δίσκοι του πατέρα μου. Θα ήθελα πολύ να την αναβιώσω και να την κάνω μέρος της ζωής μου καθώς το βινύλιο είναι τελετουργία. Δεν ακούς απλώς, το πιάνεις, το βιώνεις με τα χέρια σου. Κουβαλάει μια ατέλεια που το φέρνει πιο κοντά στο ανθρώπινο, μια υλικότητα που δεν αφήνει τη μουσική να περάσει ως φόντο. Ο ακροατής γίνεται μέρος της κι εκεί χτίζεται ακόμα μεγαλύτερη σύνδεση. Η ψηφιακή εποχή πολλές φορές δίνει στον καλλιτέχνη την παράλογη αίσθηση της ανυπαρξίας του έργου του. Οπότε όταν το ακουμπά επιβεβαιώνει ότι είναι εδώ. Η φυσική του υπόσταση προσφέρει δύναμη, συγκίνηση και περηφάνια. Είμαι πολύ χαρούμενη που με αφορμή το «Μπλακ» θα έχω αυτή την εξ αποστάσεως εμπειρία με τον ακροατή αλλά και την προσωπική μου. Ακόμα και από τη συμβολική οπτική, το «Μπλακ» μιλά κυρίως για αυτό που απέχει πολύ από το τέλειο, για το γήινο και ευάλωτο.

Ποια ήταν η πιο μεγάλη πρόκληση ηχητικά στην παραγωγή του «Μπλακ»; Υπήρξαν συγκεκριμένες στιγμές που χρειάστηκε να επαναπροσδιορισεις τον ήχο σου για να εξυπηρετήσεις το όραμά σου;

Το «Μπλακ» είναι αρκετά φορτισμένο συναισθηματικά. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να μην χαθεί η ψυχική ένταση μέσα στην καθαρότητα της παραγωγής. Υπήρξαν στιγμές που χρειάστηκε να αφήσουμε τον ήχο πιο ωμό, πιο «λάθος», για να παραμείνει ζωντανός. Συχνά επανερχόμασταν στην απλότητα, αφαιρώντας στρώματα και λεπτομέρειες, για να ακουστεί η ουσία όπως είναι — άμεση, ζωντανή, ανεπεξέργαστη. Μέσα από αυτές τις αποφάσεις επιβεβαίωσα ότι το συναίσθημα δεν χρειάζεται τελειότητα αλλά αυθεντικότητα.

Σε σύγκριση με τους προηγούμενους δίσκους σου (π.χ. «ΗΧΩ», «Ψυχοφωνητικά»), νιώθεις πως έχεις βρει πλέον μια ηχητική ταυτότητα ή συνεχίζεις να την αναζητάς μέσα από τις δοκιμές και τις αλλαγές στην παραγωγή;

Κάθε άλμπουμ είναι μια προσωρινή απάντηση σε μια ερώτηση που δεν τελειώνει ποτέ για μένα. Δεν με απασχολεί να «βρω» την ταυτότητά μου, με ενδιαφέρει να την χάνω και να την ξαναχτίζω από την αρχή. Ο δίσκος αυτός είναι ένα επόμενο στάδιο αυτής της συνεχούς αναζήτησης, ένα σημείο όπου η φωνή μου ανασαίνει πιο καθαρά, χωρίς περιορισμό και με επαγγελματισμό. Βλέπω τη δημιουργική διαδικασία τελείως απελευθερωτικά, σαν ένα παιχνίδι που μου επιτρέπει να βγαίνω έξω από κουτάκια κρατώντας πάντα σαν πυξίδα την αισθητική και το ένστικτό μου.

Πώς διαχειρίζεσαι τη μετάβαση από την οικεία, εσωστρεφή bedroom παραγωγή στην ατμόσφαιρα του επαγγελματικού στούντιο; Εξακολουθείς να βασίζεσαι στην προσωπική σου διαίσθηση ή επιτρέπεις περισσότερο τον εξωτερικό διάλογο με παραγωγούς και τεχνικούς;

Η μετάβαση ήταν περίεργη, σαν να περνάω από ένα μικρό δωμάτιο με απόλυτη σιωπή σε έναν άλλο κόσμο με καλώδια, φώτα και βλέμματα. Κράτησα τη διαίσθησή μου σαν οδηγό, αλλά άφησα και τον διάλογο με τους συνεργάτες μου να με σπασει σε κομμάτια. Μέσα στις σχισμές αυτές βρήκα νέες πλευρές του ήχου μου, χωρίς να χαθεί η οικειότητα που με χαρακτηρίζει. Οι συνεργάτες μου μπήκαν μέσα στον κόσμο μου χωρίς να προσπαθήσουν να τον αλλάξουν — μόνο να τον φωτίσουν από άλλη γωνία.

Το «Μπλακ» έχει έναν σκληρό αλλά φωτεινό πυρήνα. Πώς δούλεψες για να μην χαθεί αυτός ο πυρήνας μέσα στις τεχνικές απαιτήσεις της παραγωγής; Υπάρχει ένα σημείο ισορροπίας ανάμεσα στο συναίσθημα και την τεχνογνωσία;

Χαίρομαι που εντοπίζεις αυτή τη διττή πλευρά. Ο πυρήνας του «Μπλακ» είναι όντως σκληρός και φωτεινός ταυτόχρονα. Ο ήχος προσπάθησε να μείνει πιστός σε αυτόν και να γίνει προέκτασή του. Εργαστήκαμε μεθοδικά και χωρίς βιασύνη έχοντας πάντα στο νου την ψυχική κατάσταση που πηγάζει από το πρωτόλειο. Βλέπω την τεχνογνωσία σαν το σύνολο των εργαλείων και των γνώσεων που υπηρετούν το συναίσθημα χωρίς να το συγκρατούν. Μέσα από αυτή τη διαδικασία έμαθα ότι η ισορροπία δεν είναι ποτέ σταθερή ή γραμμική. Κινείται μαζί μου και με αναγκάζει να βρίσκω συνεχώς τρόπους να την κρατήσω ζωντανή. Πάντως αν έπρεπε να θυσιάσω κάτι αυτό θα ήταν η τεχνογνωσία.

To δικό σου label, η Vinyl Records, στηρίζει μια νέα γενιά δημιουργών και καλλιτεχνών όπως οι Σίλια Κατραλή, XXRi, Sexhnotites, Δημήτρης Σταμίρης, Στέλιος Νήσος. Πώς βιώνεις αυτή τη «συλλογικότητα» στη δημιουργία; Υπήρξαν στιγμές που η παρουσία αυτών των καλλιτεχνών λειτούργησε ως έμπνευση ή στήριγμα;

Η Vinyl Records είναι ένας κύκλος δημιουργών που πιστεύουν ότι η τέχνη είναι ανάγκη, όχι προϊόν. Η ενέργεια των άλλων καλλιτεχνών μου δίνει τρομερή ώθηση. Είναι μια μορφή αλληλεγγύης μέσα στη μοναξιά της δημιουργίας, μια συλλογικότητα που εμπνέει χωρίς να επιβάλλεται. Ως ένα άτομο πολύ εσωστρεφές και μοναχικό βρήκα στη Vinyl αγκαλιά, ασφάλεια και υποστήριξη που αποδυναμώνει τον φόβο της έκθεσης.

Μετά από μία πορεία που σε φέρνει από το «Καρουζέλ» έως το «Μπλακ», τι είναι αυτό που σε κρατάει εκκινούμενη κάθε φορά που μπαίνεις σε ένα νέο ηχογραφικό project; Πού βάζεις το προσωπικό σου «restart»;

Κάθε project είναι σαν να κατεβαίνω ξανά στο ίδιο υπόγειο, αλλά να το βλέπω διαφορετικά. Το προσωπικό μου «restart» έρχεται όταν σταματάω να προσπαθώ να εξηγήσω τα πάντα και απλώς αφήνομαι. Όσο έχω κάτι που με συγκινεί ή με πονάει, ξέρω ότι έχω λόγο να γράφω και να μοιράζομαι. Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι ότι πριν από κάθε εκκίνηση επικρατεί μια απόκοσμη εσωτερική ησυχία που με ξεγελά λέγοντας μου ότι στέρεψα. Όταν νομίζω ότι είμαι στο τίποτα γεννιέται κάτι. Όταν νομίζω ότι είμαι νεκρή καλλιτεχνικά, τότε, μέσα από τον τάφο μου, γίνομαι «Σπόρος».

επίλογος

Σε μια σκηνή που διαρκώς μεταμορφώνεται και επαναπροσδιορίζει τις ταυτότητές της, το «Μπλακ» της Katscenes συνομιλεί με τις σκιές και τα φώτα μιας συλλογικότητας που ολοένα μεγαλώνει. Η συμμετοχή της στο Indiewave Nights στο Ρομάντσο, πλάι σε ονόματα όπως Ραστώνη, Selini, Χρήστος Βέργος, Capétte, αλλά και τους Σταύρο Άλλο, Tony Bluebird, Xanthí, Βασίλη Ράλλη και Cilia Katrali, γίνεται αποτύπωμα μιας νέας αστικής μουσικής εμπειρίας που ενώνει δημιουργούς και κοινό με έναν αόρατο νήμα.

Το live της 28ης Νοεμβρίου δεν είναι απλώς μια εμφάνιση· είναι ένα ακόμα βήμα στο διαρκές γίγνεσθαι της Katscenes, που επιμένει να αναζητά το αυθεντικό και το συλλογικό, να ανοίγει το έργο της στη σκηνή μαζί με όσους τολμούν να διαβούν το όριο της μοναξιάς και να αγγίξουν τη συγκίνηση. Σε αυτή τη βραδιά, κάθε ήχος και κάθε στίχος βρίσκουν νέο σχήμα μέσα στη συνάντηση – κι η αφήγηση συνεχίζεται, ανοιχτή, εύπλαστη, όπως η ίδια η μουσική που υπηρετεί.

Το Μπλακ κυκλοφορεί από την Vinyl Records και μπορείτε να το παραγγείλετε ΕΔΩ

Για προηγούμενες δουλειές της Katscenes δείτε στο bandcamp

facebook

instagram

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ: 

Καλλιόπη Μητροπούλου: «Το Between εκφράζει το μετέωρο, την αβεβαιότητα..»

The BuzzDealers: Συχνότητες που λάμπουν στο σκοτάδι...

Dramachine: Συνέντευξη με αφορμή το νέο τους EP “Désir Excès...


image

Χρήστος Κορναράκης

Ο Χρήστος Κορναράκης γεννήθηκε μια ζεστή μέρα του Ιούλη στην Αθήνα. Παράλληλα με τις σπουδές του (υποκριτική, μάρκετιγκ και επικοινωνία) και όντας συλλέκτης δίσκων από τα παιδικά του χρόνια, αρθρογράφησε επί μία δεκαετία στο blog fromthebasement.com και στην μετέπειτα εξέλιξη του, το ypogeio.gr. Η ένταξη του στην ομάδα του Merlin’sMusic Box αποτελεί φυσική εξέλιξη.
 
 
 
image

Χρήστος Κορναράκης

Ο Χρήστος Κορναράκης γεννήθηκε μια ζεστή μέρα του Ιούλη στην Αθήνα. Παράλληλα με τις σπουδές του (υποκριτική, μάρκετιγκ και επικοινωνία) και όντας συλλέκτης δίσκων από τα παιδικά του χρόνια, αρθρογράφησε επί μία δεκαετία στο blog fromthebasement.com και στην μετέπειτα εξέλιξη του, το ypogeio.gr. Η ένταξη του στην ομάδα του Merlin’sMusic Box αποτελεί φυσική εξέλιξη.
 
 
 
image

Χρήστος Κορναράκης

Ο Χρήστος Κορναράκης γεννήθηκε μια ζεστή μέρα του Ιούλη στην Αθήνα. Παράλληλα με τις σπουδές του (υποκριτική, μάρκετιγκ και επικοινωνία) και όντας συλλέκτης δίσκων από τα παιδικά του χρόνια, αρθρογράφησε επί μία δεκαετία στο blog fromthebasement.com και στην μετέπειτα εξέλιξη του, το ypogeio.gr. Η ένταξη του στην ομάδα του Merlin’sMusic Box αποτελεί φυσική εξέλιξη.
 
 
 

 

Γραφτείτε στο newsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1