Joey: 24 χρόνια χωρίς τη φωνή των Ramones...

Γράφει ο Σταύρος Σπυρόπουλος

Στις 15 Απριλίου του 2001 ο Joey Ramone θα πάει να συναντήσει φίλους και αγαπημένους στον μουσικό παράδεισο. Είχε διαγνωστεί με λέμφωμα περίπου την εποχή που διαλύθηκαν οι Ramones πίσω στο 1995 και είχε κρατήσει την ασθένειά του κρυφή από το κοινό. Η κατάστασή του έγινε γνωστή μόνο τους τελευταίους μήνες που φαινόταν πως μάλλον θα χάσει τη μάχη. Όλο αυτό το διάστημα είχε βάλει όλη του την ενέργεια στις ηχογραφήσεις του πρώτου και μοναδικού album του ως solo πλέον καλλιτέχνης...

Read more ...

Messier 13: Μουσική για τις ώρες που χανόμαστε...

Κείμενο - συνέντευξη: Χρήστος Κορναράκης

Φωτογραφίες: Αργύρης Λιόσης

 Υπάρχουν μέρες που σε πλακώνει το βάρος του κόσμου, όχι επειδή έγινε κάτι, αλλά επειδή δεν έγινε τίποτα. Είναι οι ώρες που χαώνεσαι μέσα στο ίδιο σου το κεφάλι, ανάμεσα σε emails, άπλυτα πιάτα και σκέψεις που τριγυρνάνε χωρίς προορισμό. Αν αυτές οι ώρες είχαν soundtrack, θα το έγραφαν οι Messier 13Το Stay For A While είναι ένα άλμπουμ που δε φωνάζει. Σε σφίγγει σιγά, με κιθάρες γεμάτες θαμπό reverb και φωνητικά που μοιάζουν να ψιθυρίζονται από άλλο δωμάτιο. Είναι shoegaze, ναι, αλλά με μια αίσθηση ζεστασιάς που δεν τη βρίσκεις συχνά στο είδος. Όχι "λουλουδάτη" ζεστασιά — πιο πολύ αυτή που νιώθεις όταν ανοίγεις το ψυγείο μες στη νύχτα και βρίσκεις την τελευταία μπουκιά πίτσας που νόμιζες ότι είχες ξεχάσει...

Read more ...

After the flood: ο Ed Kuepper συναντά τον Jim White στο στούντιο...

Ο Θανάσης Μήνας γράφει για τη συνεργασία δύο αγαπημένων βετεράνων του αυστραλέζικου underground.

Οι δυο τους γνωρίστηκαν όταν στα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’90 οι Dirty Three άνοιξαν για μια συναυλία του Ed Kuepper στη Μελβούρνη. Τότε ήταν που ο Ed και ο Jim White διασταυρώθηκαν για πρώτη φορά – o δεύτερος γνώριζε βέβαια και έτρεφε μεγάλο σεβασμό για το πρωτοποριακό έργο του πρώτου με τους Saints και τους Laughing Clowns. Από την πλευρά του, ο Kuepper εντυπωσιάστηκε από τη σπάνια αίσθηση του ρυθμού, ποιο σωστά από την πολυρυθμία που χαρακτηρίζει το παίξιμο του White.

Read more ...

Το τελευταίο τους απόγευμα...

Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

Ρεμβάζω στο μπαλκόνι μου, παρατηρώντας στο απέναντι παγκάκι μια γυναίκα και έναν άντρα, οι πλάτες τους στραμμένες στον ποταμό. Το απόγευμα κύλησε σαν να είχε παγώσει ο χρόνος, σαν να είχε παύσει το νερό να κυλά, μόνο για να τους κρατήσει εκεί, αμίλητους και ακίνητους, σε μια σιωπή που έμοιαζε με συμφωνία. Τα βλέμματά τους σπάνια συναντιόνταν, σαν να φοβούνταν το εκτυφλωτικό φως που γεννούσε η ένταση του έρωτα. Όταν τελικά τα χέρια τους τεντώθηκαν προς το μέρος του άλλου, δεν αγγίχτηκαν.

Read more ...

Superfreaks’ Underground: Ιστορίες από την Υπόγα των Σούπερ-Φρικιών...

Γράφει ο Γρηγόρης Αγκυραλίδης

Οι Nightstalker είναι κάτι παραπάνω από μία αγαπημένη μπάντα. Είναι αυτοί που μεγαλώσαμε μαζί, που έντυσαν τα χρόνια που πέρασαν με τη μουσική τους, για αυτούς που έφτασαν και για αυτούς που δεν έφτασαν ως εδώ. Τα underdogs που πεισματικά επιστρέφουν ξανά και ξανά από το σημείο που δεν υπάρχει επιστροφή...

Read more ...

«The Penguin» – Ο Matt Reeves έχτισε τον κόσμο, ο Colin Farrell τον κυβερνά…

Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

Το The Penguin είναι μια σειρά που αρχικά δεν μου κέντρισε το ενδιαφέρον, παρά την τεράστια αγάπη μου για τον Batman. Η ταινία The Batman μου φάνηκε απλώς καλή, και ο Robert Pattinson απέδωσε εξαιρετικά τον ρόλο του «Bruce Wayne που μεγάλωσε ακούγοντας τους Cure». Ωστόσο, η επιλογή του Penguin ως πρωταγωνιστή μιας αυτόνομης σειράς μου φαινόταν περίεργη. Προηγούμενες προσπάθειες για μια «σειρά Batman χωρίς τον Batman», όπως το Pennyworth και το Gotham, απέτυχαν ακριβώς λόγω της απουσίας του Σκοτεινού Ιππότη.

Read more ...

Συγκεντρωτικά αποτελέσματα εγχώριων μουσικών προϊόντων (Πέμπτο Mέρος)

Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

Στο παρόν κείμενο, το πέμπτο μέρος είναι συγκεντρωμένες μερικές σύντομες προσωπικές απόψεις για πολύ ενδιαφέρουσες, κατά την ταπεινή μου γνώμη, κυκλοφορίες από μπάντες της ημεδαπής που άκουσα τους τελευταίους μήνες και έχουν δημοσιευτεί  στον προσωπικό μου λογαριασμό και στον λογαριασμό του Merlin's Music Box στο facebook. Είναι πολύ ενθαρρυντικό που συνεχώς εμφανίζονται τόσο καλές δουλειές με μεράκι, υπομονή, επιμονή και έμπνευση από νέα, κυρίως, παιδιά, που ξοδεύουν χρόνο και χρήμα για να πραγματώσουν τα όνειρά τους στη μουσική. Να παρακολουθείτε τη σκηνή και να τη στηρίζετε και να τη σέβεστε, γιατί πραγματικά της αξίζει...

Read more ...

Βασίλης Κιζήλος: «Ένας σκηνοθέτης μπορεί να διδαχθεί από έναν συγγραφέα και το αντίθετο...»

Γράφει ο Θανάσης Μήνας

Μια συζήτηση με τον συγγραφέα Βασίλη Κιζήλο για την τελευταία του συλλογή διηγημάτων Το μυστικό του Ιλάια Σπένσερ (Εκδόσεις Απόπειρα, 2024)

Η διαδρομή του Βασίλη Κιζήλου στα ελληνικά γράμματα και δη στα μονοπάτια του underground ξεκινά ήδη από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1980, ενώ, παράλληλα με τα δικά του έργα, ο συγγραφέας ήταν και ένας από τους πρώτους μεταφραστές του Ουίλιαμ Μπάροουζ στα ελληνικά.  Η νέα συλλογή διηγημάτων του με τον τίτλο Το μυστικό του Ιλάια Σπένσερ περιλαμβάνει έξι ιστορίες (ομώνυμη, «Σκύλα», «Βίβιαν εξπρές», «Maniera Greca», «Ένας όμορφος θάνατος», «Το κεφάλι που κατάπινε πιθανότητες»). Στις ιστορίες αυτές συγγραφείς χαμένοι κάπου στην Πελοπόννησο εναλλάσσονται με hitmen, cross dressers, περιπλανώμενους των νυχτερινών κέντρων, άλλους συγγραφείς που βαδίζουν στις τελευταίες μέρες, την αστυνομία, ερωτευμένους, τη ρώσικη μαφία και πολλά άλλα…Ο συγγραφέας ψηλαφίζει στην ομίχλη της ζωής τον δαίδαλο της απρόσμενης ανθρώπινης γεωγραφίας με περιγραφές που παρασύρουν και στιγμές που αποκαλύπτουν.

Read more ...

Το "Ought to Be There" των Envy Never Dies: Επτά θανάσιμα αμαρτήματα σε 8 τραγούδια...

Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

Υπάρχει κάτι σχεδόν νομοτελειακό στο να επιστρέφουν οι Envy Never Dies με ένα άλμπουμ σαν το Ought to Be There. Αν το ντεμπούτο τους ήταν η απαρχή μιας αναζήτησης στον ήχο και την ταυτότητά τους, η δεύτερη κυκλοφορία τους μοιάζει με έναν καθρέφτη που αντανακλά μια μπάντα πιο μεστή, πιο επιθετική, αλλά και πιο συναισθηματικά φορτισμένη από ποτέ. Το Ought to Be There συνεχίζει να εξερευνά τη θεματική των επτά θανάσιμων αμαρτημάτων, ένα concept που οι Envy Never Dies προσεγγίζουν με μια ακατέργαστη και ειλικρινή ματιά. Τα οκτώ κομμάτια του άλμπουμ ισορροπούν ανάμεσα στην αγριότητα και τη μελωδία, με τις κιθάρες να κόβουν σαν ξυράφι, τα τύμπανα να οδηγούν κάθε τραγούδι με απόλυτη ένταση και τα φωνητικά να αποπνέουν μια σκοτεινή, σχεδόν θεατρική δραματικότητα.

Read more ...

ΗΕΧ: Η μετάβαση στην ωριμότητα ενός αθηναϊκού garage-punk φαινομένου…

Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

Το τρίτο άλμπουμ των HEX (ΗΞΧ) είναι ένα σημείο καμπής. Η αθηναϊκή μπάντα αφήνει πίσω το ωμό lo-fi παρελθόν της και βυθίζεται σε ένα πολυσύνθετο ηχητικό τοπίο, αποκρυσταλλώνοντας την ταυτότητά της στο III. Εδώ, οι HEX δεν περιορίζονται στο garage-punk με το οποίο τους γνωρίσαμε· το άλμπουμ κινείται με αυτοπεποίθηση από το power pop μέχρι τη σκονισμένη indie μελαγχολία των ‘90s.

Read more ...

Naxatras: «Εμπλουτίζουμε τη μουσική μας και πειραματιζόμαστε και αυτό μας εξιτάρει...»

Συνέντευξη στον Χρήστο Κορναράκη

φωτογραφίες: Δημήτρης Καβουκίδης

Από την πρώτη τους εμφάνιση στη σκηνή, οι Naxatras ξεχώρισαν ως κάτι διαφορετικό από ένα συνηθισμένο psychedelic rock συγκρότημα. Με ρίζες βαθιά στο αναλογικό παρελθόν αλλά με το βλέμμα στραμμένο σε ένα διαχρονικό, ατμοσφαιρικό παρόν, η μουσική τους αποτελεί μια ατέρμονη εξερεύνηση ηχητικών τοπίων. Ο πέμπτος τους δίσκος του κουαρτέτου από τη Θεσσαλονίκη έχει τίτλο V και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη δημιουργική τους πορεία, όπου η progressive rock πολυπλοκότητα, οι ψυχεδελικές αναζητήσεις και οι επιρροές από world music συνδυάζονται πιο οργανικά από ποτέ.

Read more ...

Richard Wright: η λογοτεχνική πρωτοπορία του Black Power...

Γράφει ο Θανάσης Μήνας

Ο Richard Wright θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Αφροαμερικανούς συγγραφείς/διανοούμενους του 20ού αιώνα, ένας από αυτούς που προετοίμασαν το έδαφος για την έκρηξη του κινήματος για τα πολιτικά δικαιώματα στη δεκαετία του 1950 και για το Black Power στα 60’ς. Βίωσε από μικρός τους φυλετικούς διαχωρισμούς (το επονομαζόμενο Jim Crow) και τα ρατσιστικά εγκλήματα του αμερικάνικου Νότου και αργότερα τον κοινωνικό αποκλεισμό του γκέτο στο Σικάγο όπου εγκαταστάθηκε.

Read more ...

Feral Kids: Lost in Disgraceland (ψηφιακή κυκλοφορία, περιορισμένος αριθμός βινυλίων)

Γράφει ο Αντώνης  Ζήβας

Όταν ο... εκδότης του ταπεινού e-zine που διαβάζετε μου έστειλε το τελευταίο άλμπουμ των Αθηναίων Feral Kids, Lost in Disgraceland,  ακούγοντάς τον σκέφτηκα ότι έχω καιρό να απολαύσω ένα νέο άλμπουμ που να περιέχει μέσα του όλη αυτή την ακατέργαστη «βρωμιά» που κάνει έναν δίσκο να λέγεται πραγματικά ROCK δίσκος. Το Lost in Disgraceland είναι τέτοιος και περιέχει όλα αυτά τα συστατικά που κάνουν ένα άλμπουμ να χαρακτηρίζεται αγνό rock ‘n’ roll πόνημα. Πρόκειται για μία δουλειά που δεν ακούγεται καθόλου παρωχημένη σαν να βγήκε πριν 40 χρόνια, παρόλο που η συνταγή του είναι απλή και βασισμένη στο κλασικό hard rock.

Read more ...

Το Blood on the Tracks του Bob Dylan, ένα χρονικό μιας συναισθηματικής καταιγίδας...

Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

Υπάρχουν άλμπουμ που στέκονται αγέρωχα στον χρόνο, όχι επειδή αποτελούν μια συμπαγή δήλωση ενός συγκεκριμένου ιστορικού ήχου, αλλά επειδή αποτυπώνουν την ανθρώπινη ψυχή σε όλη της τη γυμνή αλήθεια. Το Blood on the Tracks του Bob Dylan κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 1975 και είναι ακριβώς αυτό: μια διαχρονική, προσωπική κατάθεση, που ισορροπεί ανάμεσα στον πόνο και την κάθαρση...

Read more ...

Blood Diamond: Η ταινία του Edward Zwick, μια προσπάθεια για ευαισθητοποίηση απέναντι στη φρίκη του πολέμου, την παιδική εκμετάλλευση και ένα αιματοβαμμένο εμπόριο...

Γράφει η Αγνή Νικολακάκι

Η ταινία Blood Diamond (2006), σε σκηνοθεσία του Edward Zwick και με πρωταγωνιστές τους Leonardo DiCaprio, Djimon Hounsou και Jennifer Connelly, είναι ένα πολιτικό θρίλερ που διαδραματίζεται κατά τον εμφύλιο πόλεμο της Σιέρα Λεόνε τη δεκαετία του 1990. Εστιάζει στο παράνομο εμπόριο διαμαντιών, το οποίο ουσιαστικά χρηματοδοτεί τη σύγκρουση...

Read more ...

Γραφτείτε στο Νewsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1