• Merlin's Music Box

    Merlin's Music Box



    Το Merlin's Music Box ήταν, είναι και θα είναι ένα φανζίν που κυκλοφόρησε το πρώτο του τεύχος τον Οκτώβριο του 1989 και έκλεισε τον έντυπο κύκλο του το 1995, έπειτα από 26 τεύχη. Ενεργοποιήθηκε εκ νέου την άνοιξη του 2014, αυτή τη φορά ηλεκτρονικά, μέσω του facebook και της ιστοσελίδας του, με σκοπό την παρουσίαση μουσικών σχημάτων και καλλιτεχνών από το χώρο της rock (και όχι μόνον), τη διοργάνωση εκδηλώσεων και, κυρίως, την τέρψη των φίλων του.
  • 1
sponsors inExarchia Μετα δεύτερο Blues.gr - Keep The Blues Alive ΙΝΤΡΙΓΚΑ
  • LUV: μια συνομιλία με τη Vana των Sugar For The Pill...

    LUV: μια συνομιλία με τη Vana των Sugar For The Pill...

    Συνέντευξη στον Χρήστο Κορναράκη

    Υπάρχουν δίσκοι που δεν γράφονται∙ προκύπτουν. Γεννιούνται από τη σιωπή ανάμεσα σε δύο βλέμματα, από μια φράση που δεν ειπώθηκε ποτέ, από εκείνη τη βαθιά μοναξιά που σε ακολουθεί όταν όλα γύρω σου δείχνουν "φυσιολογικά". Το  LUV των Sugar For The Pill  είναι ένας τέτοιος δίσκος. Δεν προσπαθεί να εξηγήσει τον πόνο - απλώς τον αφήνει να υπάρξει. Και μέσα απ’ αυτό, φτάνει στην κάθαρση. «Έγινε ένας τρόπος να ξορκίσουμε τα σκοτεινά συναισθήματα, να τα αποδεχτούμε και να τα αφήσουμε να φύγουν», μου λέει η Vana, όταν τη ρωτώ πώς γεννήθηκε το άλμπουμ. Δεν υπάρχει τίποτα "χαριτωμένο" στο LUV – ούτε δραματοποιημένο. Υπάρχει μόνο η ειλικρίνεια της στιγμής. «Γράψαμε για αυτά που μας πλήγωσαν. Δεν θέλαμε να είναι ομορφούλικα τα τραγούδια μας. Θέλαμε να είναι αληθινά».

    Read More
  • Η Hope Sandoval δεν είναι φτιαγμένη για τον θόρυβο και την ταχύτητα αυτού του κόσμου...

    Η Hope Sandoval δεν είναι φτιαγμένη για τον θόρυβο και την ταχύτητα αυτού του κόσμου...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Η χαρακτηριστική φωνή της, αυτή η στοιχειωμένη αλλά μαγευτική φωνή της, έγινε ένα καθοριστικό στοιχείο στην εναλλακτική rock της δεκαετίας του '90 και σαν τραγουδίστρια των Mazzy Star αποτύπωσε τέλεια τη διάθεση της εποχής – ένα μείγμα μυστηρίου και συναισθηματικού βάθους...

    Read More
  • The BuzzDealers – «Radiant Frequencies» (Ανεξάρτητη κυκλοφορία, 2025)

    The BuzzDealers – «Radiant Frequencies» (Ανεξάρτητη κυκλοφορία, 2025)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Μια fuzz ανατομία της σύγχρονης ψυχής, με την αθηναϊκή σκόνη ακόμη κολλημένη στα ηχεία.

    Οι BuzzDealers είναι από εκείνες τις μπάντες που δεν χρειάζονται κραυγαλέες δηλώσεις για να δηλώσουν την παρουσία τους. Έχοντας εμφανιστεί στην αθηναϊκή σκηνή το 2015, με το ντεμπούτο Blooming να κυκλοφορεί λίγο πριν το πρώτο lockdown, κατάφεραν σταδιακά –μεθοδικά και επίμονα– να χτίσουν μια ταυτότητα πιστή στις fuzz-αριστές ρίζες του garage rock, μπολιασμένη όμως με έναν συναισθηματικό υπόκωφο ηλεκτρισμό που δεν απευθύνεται απλώς στο ένστικτο αλλά και στην εμπειρία.

    Read More
  • Σκιές Να Παίζουν Κουτσό Στις Στάχτες...

    Σκιές Να Παίζουν Κουτσό Στις Στάχτες...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Στη μικρή πόλη Σρέμσκι Κάρλοβτσι, αν συμφωνήσουμε πως η πόλη Σρέμσκι Κάρλοβτσι υπήρξε ποτέ, έστω μόνο ως μια φωτογραφία που ξέχασε να ξεθωριάσει, σφηνωμένη στις όχθες ενός ποταμού που άλλοτε θα μπορούσε να είναι ο Δούναβης κι άλλοτε απλώς ένα ρυάκι που διασχίζει τα όνειρα των κατοίκων της, κάθε χρόνο ή κάθε αιώνα, ανάλογα με το πώς μετράει κανείς τα χρόνια, η κοινότητα έστηνε έναν διαγωνισμό ζωγραφικής. Όχι τόσο για να βραβεύσει την τέχνη, όσο για να επιβεβαιώσει την ύπαρξη της και ότι ο κόσμος δεν έχει γίνει ακόμη εντελώς διάφανος.

    Read More
  • Ήχοι Κατοικίδιων Θλίψεων: Brian Wilson (1942–2025)

    Ήχοι Κατοικίδιων Θλίψεων: Brian Wilson (1942–2025)

    Γράφει ο Μάριος Σοφοκλέους

    Μπορεί να είναι λάθος να ξεκινήσει κανείς έτσι έναν επικήδειο, αλλά ας το πούμε ευθέως: ο Brian Wilson, για όποιον τον άκουσε έστω μία φορά με τα αφτιά ανοιχτά και τον κυνισμό απενεργοποιημένο, ήταν κάτι πολύ περισσότερο από μουσικός. Και λέγοντας «περισσότερο», δεν εννοούμε θεότητες της ποπ, ιδιοφυΐες της ενορχήστρωσης ή άλλες ετικέτες που τοποθετούνται σαν πινέζες σε πρόσωπα, για να γλιτώσουμε από το ρίσκο να πούμε κάτι που νιώθουμε.

    Read More
  • Chain Cult: «Το punk έχει ακόμα πράγματα να πει...» (αποκλειστική συνέντευξη)

    Chain Cult: «Το punk έχει ακόμα πράγματα να πει...» (αποκλειστική συνέντευξη)

    Συνέντευξη: Χρήστος Κορναράκης

    Φωτογραφίες: dramastrophic & nicodestructure

    Το Harm Reduction των Αθηναίων Chain Cult δεν κοιτάζει πίσω με νοσταλγία ούτε μπροστά με βεβαιότητα - είναι μια τομή στο παρόν. Στο τραύμα, στη δημιουργία. Σε μια εποχή που το «πολιτικό» ως έννοια αδειάζει από περιεχόμενο με την ίδια ταχύτητα που γεμίζουν οι πλατφόρμες με content, υπάρχει κάτι αληθινά ριζοσπαστικό στο να επιμένεις να ζεις, να δημιουργείς και να θυμώνεις μέσα από την τέχνη σου. Η μπάντα που φιλοξενούμε σήμερα δεν φτιάχνει απλώς μουσική· χτίζει ένα ηχητικό καταφύγιο μέσα στην αποπνικτική συνθήκη της καθημερινότητας στην Αθήνα του 2025 - μιας πόλης που θυμίζει περισσότερο πεδίο επιβίωσης παρά μητροπολιτικό κέντρο. 

    Read More
  • Γιατί δεν ταξινομώ τη δισκοθήκη μου (ή: Σημειώσεις από το αταξινόμητο)

    Γιατί δεν ταξινομώ τη δισκοθήκη μου (ή: Σημειώσεις από το αταξινόμητο)

    Γράφει ο Μάριος Σοφοκλέους

    Κάθε τόσο με ρωτούν γιατί δεν ταξινομώ τη δισκοθήκη μου. Το λένε μ’ ένα μειδίαμα σχεδόν τυπικό, όπως θα ρωτούσαν για τα φώτα που ξεχνιούνται, ή για τις πετσέτες που ποτέ δεν στεγνώνουν στη θέση τους. Δεν απαντώ. Μόνο κοιτάζω τα ράφια — όπως κοιτάζει κανείς κάτι που θυμάται πως υπήρξε, αλλά τώρα μοιάζει αλλιώς. Δεν είναι ακαταστασία. Είναι απλώς ένα σύστημα που δεν ζητάει εξήγηση. Ή καλύτερα: είναι η απουσία του. Το «White Light/White Heat» δίπλα στο «Spirit of Eden», ένα live του Coltrane που γέρνει πάνω στο «Kid A», κι ένα εξώφυλλο των This Heat, φαγωμένο, με ένα αυτοκόλλητο καρπούζι που δεν αναγνωρίζω.

    Read More
  • Social Waste: Ραπάροντας… σαν τον Ζαπάτα και τον Τσε!

    Social Waste: Ραπάροντας… σαν τον Ζαπάτα και τον Τσε!

    Γράφει ο Γρηγόρης Αγκυραλίδης

    Χιπ χοπ λοιπόν. Με στίχους καυστικούς, αυθεντικούς, αντάρτικους και ανατρεπτικούς. Το Rebelde δεν είναι απλά αλμπουμάρα. Είναι μια ανάσα αισιοδοξίας και ουσιαστικού καλλιτεχνικού λόγου. Ένα χαμόγελο για το ότι δεν είμαστε μόνοι και μόνες μας μέσα στην παρακμή. Απλά ένα ιδανικό εξεγερσιακό soundtrack: Δύναμη στην Τσιάπας και τη Ροζάβα! Rebelde παντού! Λευτεριά στην Παλαιστίνη!

    Read More
  • Boogie Nights: Η ταινία που καθιέρωσε τον Paul Thomas Anderson ως έναν από τους σημαντικότερους auteur της εποχής του... (Αφιέρωμα στον P.T. Anderson #3)

    Boogie Nights: Η ταινία που καθιέρωσε τον Paul Thomas Anderson ως έναν από τους σημαντικότερους auteur της εποχής του... (Αφιέρωμα στον P.T. Anderson #3)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Όταν πριν καιρό έγραφα για το Hard Eight (ή Sydney, όπως ήταν ο αρχικός του τίτλος), είχα μιλήσει για έναν νέο σκηνοθέτη που είχε ήδη κατακτήσει κάτι σπάνιο: αυτοπεποίθηση. Ο Paul Thomas Anderson έδειχνε από την πρώτη του ταινία ότι ήξερε πού να κοιτάξει – προς τα μέσα. Στις παύσεις, στις αποτυχημένες σχέσεις, στις ενοχές που κρύβονται πίσω από απλές πράξεις. Ήταν εμφανές ότι κάτι σπουδαίο ερχόταν. Με το Boogie Nights δεν απλώς ήρθε – εξερράγη.

    Read More
  • Minor Threat:  Straight edge punk rock...

    Minor Threat: Straight edge punk rock...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Ο φακός του Glen E. Friedman απαθανατίζει τον Ιan MacKaye και τον Lyle Preslar (τραγουδιστή και κιθαρίστα των Minor Threat, αντίστοιχα) σε στιγμές πόνου και έκστασης, στο 9.30 Club (Ουάσινγκτον D.C.) τον Αύγουστο του 1982...
    Το καλοκαίρι του 1980, οι Teen Idles, η hardcore punk μπάντα της Ουάσιγκτον (D.C.) αποφάσισε να διαλυθεί μετά από ένα χρόνο στη γύρα, αφού πρώτα δυο από τα μέλη, ο μπασίστας Ian MacKaye και ο ντράμερ Jeff Nelson, συγκέντρωσαν ό,τι είχαν και δεν είχαν για να ιδρύσουν την Dischord, το δικό τους label, συνειδητοποιώντας ότι καμία εταιρεία δεν επρόκειτο να ασχοληθεί μαζί τους.

    Read More
  • “HELLaS SPELLS

    “HELLaS SPELLS": Tο ντεμπούτο άλμπουμ των Voodoo Drummer Duo...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Στην πρώτη τους δισκογραφική κατάθεση με τον παραπλανητικά αφελή τίτλο HELLaS SPELLS, το ντουέτο των Voodoo Drummer Duo -ήτοι οι Χρήστος Κουτσογιάννης και Σταύρος Παργινός- αναμετριέται με τον ίδιο τον ορισμό του τελετουργικού στη μουσική. Αν ο όρος “Afro-Dionysian” δεν υπήρχε, θα έπρεπε να τον εφεύρουμε. Εδώ όμως, δεν έχουμε να κάνουμε με κάποια δήθεν «παγανιστική αναβίωση» για κατανάλωση σε darkwave events των social media, αλλά με κάτι πολύ πιο αυθεντικό, επικίνδυνο και -κυρίως- ζωντανό.

    Read More
  • Spiritualized: drifting on vinyl (στο πικάπ, λίγο πριν το Λυκαβηττό)

    Spiritualized: drifting on vinyl (στο πικάπ, λίγο πριν το Λυκαβηττό)

    Γράφει ο Μάριος Σοφοκλέους

    Ανάβεις το πικάπ χωρίς προοίμιο. Δισκοθήκη σε ησυχία, σχεδόν ευλάβεια. Σαν να περιμένει κάτι ν’ ακουστεί για να την ξορκίσει. Το βινύλιο γυρίζει, μια μικρή πλανητική τροχιά. *Ladies and Gentlemen We Are Floating in Space* — και ξαφνικά το δωμάτιο γεμίζει απουσία. Από εκείνες που δεν σβήνουν με τον χρόνο, αλλά τον τρέφουν.

    Read More
  • Johnny Thunders: «Ζήσε γρήγορα, πέθανε νέος»...

    Johnny Thunders: «Ζήσε γρήγορα, πέθανε νέος»...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Μιλώντας κάποτε σε έναν δημοσιογράφο, ο Johnny Thunders είπε ότι ήθελε να ιδρύσει κάτι σαν οίκο ευγηρίας για ηλικιωμένους ροκεντρολάδες, με στούντιο ηχογράφησης «και πολλές πουτάνες». Ωστόσο, αν το εννοούσε πραγματικά, ο ίδιος δεν θα προλάβαινε ποτέ να απολαύσει τη «συνταξιοδότησή» του επειδή, όσο κι αν στη διάρκεια της ζωής του είχε κάνει τα πάντα για να τον συναντήσει, τελικά ο Θάνατος αποφάσισε να μην του τη χαρίσει. Έτσι, στις 23 Απριλίου 1991, τον πέτυχε σε ένα άθλιο δωμάτιο ξενοδοχείου στη Νέα Ορλεάνη – ένα μάλλον όχι και τόσο ωραίο 38χρονο πτώμα.

    Read More
  • Μια συζήτηση με τη Σtella: Επιβραδύνοντας για να πας μπροστά...

    Μια συζήτηση με τη Σtella: Επιβραδύνοντας για να πας μπροστά...

    Συνέντευξη: Χρήστος Κορναράκης

    Φωτογραφίες: Δήμητρα Τζάνου (1) Ralou OK (2)

    Ανάμεσα στις πιο ξεχωριστές φωνές της σύγχρονης ελληνικής μουσικής, η Σtella έχει χτίσει τη δική της διαδρομή - κινούμενη με άνεση ανάμεσα σε είδη, γλώσσες και διαθέσεις. Ο νέος της δίσκος, Adagio, αποτελεί μια ηχηρή στροφή από τη φωτεινή ενέργεια του Up and Away του 2022, οδηγώντας τον ακροατή σε έναν πιο προσωπικό και γειωμένο κόσμο.

    Read More
  • To Holy Diver των Dio, μόνιμη  πηγή έμπνευσης για πολλές γενιές metal μουσικών και οπαδών...

    To Holy Diver των Dio, μόνιμη πηγή έμπνευσης για πολλές γενιές metal μουσικών και οπαδών...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Το άλμπουμ Holy Diver του Dio, που κυκλοφόρησε στις 25 Μαΐου 1983 από την Warner Bros., αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά άλμπουμ του heavy metal της δεκαετίας του '80. Πρόκειται για το ντεμπούτο στούντιο άλμπουμ της μπάντας Dio, που δημιούργησε ο θρυλικός Ronnie James Dio μετά την αποχώρησή του από τους Black Sabbath, φέρνοντας μαζί τον ντράμερ Vinny Appice, τον μπασίστα Jimmy Bain και τον κιθαρίστα Vivian Campbell για να δημιουργήσουν έναν φρέσκο και δυνατό ήχο.

    Read More
  • Μια λάμψη στο βάθος: Σκέψεις για το LUV των Sugar For The Pill...

    Μια λάμψη στο βάθος: Σκέψεις για το LUV των Sugar For The Pill...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Υπάρχουν κάποιες ώρες της ημέρας - συνήθως αργά τη νύχτα ή λίγο πριν ξημερώσει - που η μουσική σταματά να είναι θόρυβος ή υπόκρουση, και γίνεται μνήμη. Όχι η μνήμη όπως τη συλλαμβάνει η ιστορία, αλλά η υποκειμενική, η προσωπική, η φευγαλέα: το πρόσωπο κάποιου που κάποτε αγαπήσαμε, η σιλουέτα μιας πόλης καθώς την εγκαταλείπεις, ο ήχος μιας λέξης που δεν ειπώθηκε ποτέ. Το LUV, το νέο άλμπουμ των Sugar For The Pill, ανήκει σε αυτή τη σφαίρα. Δεν διεκδικεί την προσοχή σου - τη ζητά ευγενικά. Και όταν τελικά του τη δώσεις, συνειδητοποιείς πως κάτι μέσα σου αναταράχθηκε, χωρίς τυμπανοκρουσίες.

    Read More
  • Ό,τι μάσησε ο Raymond Pettibon το έφτυσε ο Alexander Heir: Ωμό, γραφιστικό punk μέσα από xrays...

    Ό,τι μάσησε ο Raymond Pettibon το έφτυσε ο Alexander Heir: Ωμό, γραφιστικό punk μέσα από xrays...

    Γράφει η Eva M. Grey

    O Alexander Heir είναι visual artist, ζωγράφος, designer, illustrator και μουσικός απο το New Jersey της Νέας Υόρκης όπου βάση του εδώ και δεκαετίες είναι το Brooklyn. H δουλειά του αποτυπώνεται σε έργα πολλών καλλιτεχνών όπως οι Warthog, o Martin Rev των Suicide, οι The Men, οι Modern Life is War, οι Iceage, o John Carpenter, oι Hoax oι The Mob κ.α. Απο το 2007 τρέχει μια δική του σειρά ρούχων και εκτυπώσεων που λέγεται The Death Traitors και έχει στο ενεργητικό του δύο βιβλία-συλλογές το Death is not the end: The Work of Alexander Heir και το WARRR2K / Work 2014-17 που εκδόθηκαν από τη Sacred Bones (και βρίσκονται σε μόνιμο sold out). Πέρα από αυτά, είναι και ο frontman της δικής του industrial cyberpunk μπάντας L.O.T.I.O.N Multinational Corporation, των οποίων η μουσική είναι φουλ επηρεασμένη από τη σκηνή του Detroit, το D-Beat, την κουλτούρα του rave των 90s καθώς και το oldschool hardcore punk.

    Read More
  • Cat Power sings Dylan | ή αλλιώς: φωνή μες στη φωνή, φάντασμα μες στο φάντασμα...

    Cat Power sings Dylan | ή αλλιώς: φωνή μες στη φωνή, φάντασμα μες στο φάντασμα...

    Γράφει ο Μάριος Σοφοκλέους

    Bob, Chan, το φάντασμα της φωνής

    Not a tribute. Όχι ακριβώς. Όχι ένας Dylan μεταμφιεσμένος σε Dylan. Όχι μια γυναίκα που φοράει τη μάσκα του άντρα-μύθου. Όχι re-enactment. Κάτι πιο αχνό, πιο λεπτό. Κάτι σαν αναπνοή. Η Cat Power, δηλαδή η Chan Marshall, δεν ανεβαίνει στη σκηνή για να διακηρύξει. Δεν είναι ιεροκήρυκας. Δεν είναι ούτε performer, με τη θεατρική έννοια. Είναι σαν να ψάχνει τη φωνή της σε πραγματικό χρόνο. Κάθε τραγούδι — Visions of Johanna, It’s All Over Now, Baby Blue, Mr. Tambourine Man — ένα μικρό εσωτερικό ημερολόγιο που της διαφεύγει διαρκώς. Η φωνή της δεν στέκεται. Πλανιέται. Κι όταν πατάει, είναι σαν να ζητά συγγνώμη από το πάτημα.

    Read More
  • Thin Lizzy: Acoustic and still dangerous...

    Thin Lizzy: Acoustic and still dangerous...

    Γράφει ο Θανάσης Μήνας

    Το Thin Lizzy - Acoustic Sessions ανατρέχει στις πρώιμες μέρες των Ιρλανδών rockers, όταν ακόμα ήταν προσανατολισμένοι σε μια folk-blues τεχνοτροπία με κέλτικες επιρροές – συγγενική, ας πούμε, με αυτή του Led Zeppelin III. Δηλαδή πριν από τις μέρες του Fighting (1975) και του Jailbreak (1976), όπου άρχισαν να αποκρυσταλλώνουν τον hard-funk rock ήχο που τους έκανε διάσημους στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’70.

    Read More
  • Sam Brace & The Merciless Bronze: Επιστροφή στον παλμό του Rock 'n' Roll (EP Review)

    Sam Brace & The Merciless Bronze: Επιστροφή στον παλμό του Rock 'n' Roll (EP Review)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Κάποιοι καλλιτέχνες, ακόμη κι όταν έχουν διανύσει μια δεκαετία πάνω σε folk-punk καταιγίδες και μπύρες που χύνονται σε διεθνή φεστιβάλ, συνεχίζουν να ακούνε μέσα τους τον παλιό ήχο που τους διαμόρφωσε. Ο Sam Brace -γνωστός μέχρι πρότινος ως η κιθαριστική ατμομηχανή των Skinny Lister- επιστρέφει, όχι απλώς με μια σόλο προσπάθεια, αλλά με μια εξομολογητική αναμέτρηση με τις ρίζες του. Το νέο του EP, μια 10ιντση κυκλοφορία σε βινύλιο υπό τον τίτλο Sam Brace & The Merciless Bronze, δεν είναι απλώς rock’n’roll - είναι ένα γράμμα επιστροφής στον εαυτό του.

    Read More
  • Hard Eight - Το πρώτο χαρτί είναι πάντα το πιο αποκαλυπτικό...

    Hard Eight - Το πρώτο χαρτί είναι πάντα το πιο αποκαλυπτικό...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Μετά το Licorice Pizza, όπου ο Paul Thomas Anderson φλέρταρε με την ανάλαφρη μελαγχολία και τη νεανική περιπλάνηση, γύρισα πίσω. Στην αρχή. Εκεί όπου όλα ήταν πιο μετρημένα, πιο ήσυχα, σχεδόν υπόγεια. Το Hard Eight είναι το σιγανό ξεκίνημα ενός σκηνοθέτη που σύντομα θα γινόταν ο πιο συνεπής παρατηρητής των ανθρώπινων σχέσεων στο σύγχρονο αμερικανικό σινεμά. Εδώ δεν υπάρχει στόμφος. Δεν υπάρχουν δηλώσεις. Υπάρχουν άνθρωποι. Υπάρχει σιωπή. Υπάρχει ένας κόσμος που δεν ζητάει εξηγήσεις, μόνο αντοχή.

    Read More
  • Το «Satanic Royalty» των Midnight, ένας δίσκος ορόσημο για το Black 'n' Roll...

    Το «Satanic Royalty» των Midnight, ένας δίσκος ορόσημο για το Black 'n' Roll...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Το Satanic Royalty των Midnight κυκλοφόρησε το 2011 (8 Νοεμβρίου μέσω της Hells Headbangers Records) και από την πρώτη στιγμή προκάλεσε αίσθηση στη διεθνή metal underground σκηνή. Παρότι το black thrash/speed metal είχε ήδη προσφέρει διαχρονικά άλμπουμ μέσα στη δεκαετία του 2000, λίγοι εκτός του στενού κύκλου γνώριζαν ή ενδιαφέρονταν πραγματικά για αυτά. Όμως, με το ντεμπούτο των Midnight, τα πράγματα άλλαξαν ριζικά: το άλμπουμ χαιρετίστηκε από τα metal περιοδικά και το διαδίκτυο ως το «κοινό σημείο αναφοράς» του underground, αποσπώντας ενθουσιώδεις κριτικές και προσελκύοντας ένα ευρύτερο κοινό και μεγαλώνοντας ουσιαστικά τον πυρήνα των φανατικών οπαδών του υπο-ιδιώματος.

    Read More
  • «Stargazer»: Το απόλυτο έπος των Rainbow και ένα γνήσιο πετράδι στο στέμμα του rock and roll...

    «Stargazer»: Το απόλυτο έπος των Rainbow και ένα γνήσιο πετράδι στο στέμμα του rock and roll...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    To «Stargazer» είναι το magnum opus της συνεργασίας ανάμεσα στον συνήθως μαυροντυμένο Βρετανό κιθαρίστα Ritchie Blackmore και τον Αμερικανό Ronnie James Dio, ένα πετράδι του στέμματος, όπως γράφτηκε κάπου, τόσο σαν σύνθεση όσο και σαν ενορχήστρωση, που όσο κυλάει ο χρόνος χτίζεται και χτίζεται και χτίζεται, μέχρι να κορυφωθεί, και ν’ αρχίσει να χτίζεται από την αρχή με ένα σωρό υλικά, ενώ ο ρυθμός είναι εξοντωτικός με έντονα στοιχεία Μέσης Ανατολής...

    Read More
  • Η δεύτερη σεζόν της σειράς «Andor»: Μια πολιτική και κοινωνική ανατομία της Αυτοκρατορίας και της Εξέγερσης...

    Η δεύτερη σεζόν της σειράς «Andor»: Μια πολιτική και κοινωνική ανατομία της Αυτοκρατορίας και της Εξέγερσης...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Η δεύτερη και τελική σεζόν του Andor δεν είναι απλώς ένα ακόμα κεφάλαιο στον γαλαξία του Star Wars• είναι μια σκοτεινή, ώριμη, σχεδόν ντοκιμαντερίστικη κατάδυση στις εσώτερες δομές εξουσίας, καταστολής και αντίστασης. Ο Tony Gilroy και η ομάδα του καταφέρνουν να μετατρέψουν το sci-fi πλαίσιο σε ένα αιχμηρό πολιτικό σχόλιο που, με την αφορμή της Αυτοκρατορίας, μιλά ανοιχτά για τους μηχανισμούς του φασισμού, τη γραφειοκρατία της καταπίεσης, και τη σύνθλιψη της ανθρώπινης υπόστασης προς όφελος ενός απρόσωπου συστήματος.

    Read More
  • Οι Pink Floyd και η πρώτη συναυλία με τετραφωνικό ηχοσύστημα...

    Οι Pink Floyd και η πρώτη συναυλία με τετραφωνικό ηχοσύστημα...

    Γράφει ο Γιάννης Καστανάρας

    Στις 12 Μαΐου 1967, στα πλαίσια της εκδήλωσης «Games for May (Space Age Relaxation For The Climax Of Spring)» που πραγματοποιήθηκε στο Queen Elizabeth Hall του Λονδίνου, οι Pink Floyd, το συγκρότημα που προκάλεσε επανάσταση στον ψυχεδελικό ήχο εμπνέοντας πολλά από τα progressive rock συγκροτήματα που ακολούθησαν, έπαιξε για πρώτη φορά με ένα τετραφωνικό ηχητικό σύστημα κατασκευασμένο επί παραγγελία, αφήνοντας άναυδο το εν πολλοίς μαστουρωμένο κοινό...

    Read More
  • Την Νύχτα οι Λέξεις Ζωντανεύουν...

    Την Νύχτα οι Λέξεις Ζωντανεύουν...

    Γράφει ο Γιώργος Τσέκας

    Μια μέρα, καθώς έγραφε, ένιωσε πως οι λέξεις του άρχισαν να ξεφεύγουν από το χαρτί. Ένα γράμμα, ένα μόνο, πέταξε έξω από τη σελίδα και άρχισε να αιωρείται στον αέρα. Ο Ματίας το κοίταξε με απορία και τρόμο. Το γράμμα σχημάτισε μια λέξη: «Πίστεψε»...

    Read More
  • Idles: Από το punk της οργής στο groove της στοργής...

    Idles: Από το punk της οργής στο groove της στοργής...

    Γράφει ο Μάριος Σοφοκλέους

    Η μπάντα από το Μπρίστολ που εδώ και οκτώ χρόνια δεν κυκλοφορεί απλώς άλμπουμ – εκπέμπει. Φόρτιση, μνήμη, θραύσματα συναισθημάτων. Από το Brutalism έως το πρόσφατο Tangk, οι Idles γράφουν μια ιδιότυπη ιστορία ψυχογεωγραφίας: το σώμα ως πολιτικό πεδίο, η απώλεια ως πολιτισμική μνήμη, η αγάπη ως αντίσταση.

    Read More
  • Σtella – «Adagio» (Sub Pop, 2025)

    Σtella – «Adagio» (Sub Pop, 2025)

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Υπάρχουν δίσκοι που απαιτούν την προσοχή σου από την πρώτη στιγμή, και άλλοι που στην ουσία της ύπαρξής τους ζητούν κάτι διαφορετικό: να χαμηλώσεις λίγο τον ρυθμό σου και να έρθεις εσύ προς αυτούς. Το Adagio της Σtella ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Γραμμένο σε διάστημα πέντε χρόνων, με αφετηρία ένα μοναχικό ταξίδι στο Αιγαίο, το άλμπουμ είναι βαθιά προσωπικό χωρίς να γίνεται εσωστρεφές, ήσυχο χωρίς να είναι άχρωμο. Η Σtella επιλέγει ένα ηχητικό τοπίο όπου οι ακουστικές κιθάρες, τα ευγενικά κρουστά και τα ήπια synths κτίζουν ένα περιβάλλον ανοιχτό και καθαρό, σχεδόν διάφανο.

    Read More
  • ΗΛΕΚΤΡΑ - «Δώμα», το ντεμπούτο άλμπουμ του αθηναϊκού συγκροτήματος...

    ΗΛΕΚΤΡΑ - «Δώμα», το ντεμπούτο άλμπουμ του αθηναϊκού συγκροτήματος...

    Γράφει ο Βαγγέλης Χαλικιάς

    Στις 19 Απριλιου 2024, στην καρδιά της περσινής άνοιξης, κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ των Αθηναίων Ηλέκτρα με τίτλο Δώμα. Αν και ο δίσκος είχε ηχογραφηθεί από το καλοκαίρι του 2022, στην Ελλάδα το πότε ετοιμάζεται και πότε ηχογραφείται μια δουλειά μέχρι να καταφέρνει τελικά να κυκλοφορήσει είναι κάτι σχετικό…

    Read More
  • Forgotten Records: H ήσυχη ρομαντικότητα του «Suck It and See»...

    Forgotten Records: H ήσυχη ρομαντικότητα του «Suck It and See»...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Στον πιο συγκρατημένο τους δίσκο, οι Arctic Monkeys αφήνουν πίσω τους τον στόμφο και γράφουν τα πιο ανθρώπινα τραγούδια τους...

    Read More
  • Nica: Η «βαρόνη της τζαζ» που πραγματικά έκανε την τέχνη, να στρατευτεί...

    Nica: Η «βαρόνη της τζαζ» που πραγματικά έκανε την τέχνη, να στρατευτεί...

    Γράφει ο Προκόπης Σαμαρτζής

    Το πραγματικό της όνομα ήταν Kathleen Annie Pannonica de Koenigswarter και γεννήθηκε στην Αγγλία τον Δεκέμβρη του 1913. Ένα ταξίδι όμως για χάρη του συζύγου της, που ήταν πρόξενος, στην Νέα Υόρκη το 1951 θα την φέρει σε επαφή με την τζαζ τοπική σκηνή. Από εκείνη την ημέρα και για τις επόμενες τρεις δεκαετίες της ζωής της, η Nica όπως την αποκαλούσαν οι φίλοι, θα γίνει ο φύλακας άγγελος και προστάτιδα των σημαντικότερων μουσικών της τζαζ της Νέας Υόρκης κατά τις δεκαετίες του 1950 και 1960. Duke Ellington, Charlie Parker, John Coltrane, Miles Davis, Sun Ra, Dizzy Gillespie, Louis Armstrong, και φυσικά, ο Thelonious Monk, ο εγγονός σκλάβων που η Nica τον μετέτρεψε σε "προφήτη της τζαζ".

    Read More
  • Η 2η ημέρα του Heavy Psych Sounds Fest στην Αθήνα 8/3/25

    Η 2η ημέρα του Heavy Psych Sounds Fest στην Αθήνα 8/3/25

    Heavy Sounds Psych Fest, 8 Μαρτίου του '25 και γύρω στα μεσάνυχτα, ανέβηκαν στη κεντρική σκηνή του Universe, οι αγαπημένοι Orange Goblin (UK). Αυτή θα ήταν και η τελευταία τους εμφάνιση στην Ελλάδα μιας και η μπάντα αποφάσισε να διαλυθεί μόλις τελειώσει η ευρωπαική τους περιοδεία. Οι συναυλίες ειχαν αρχίσει από το απόγευμα με τις εκκρηκτικές εμφανίσεις των Wyatt E (BE), Acid Mammoth (GR), Margarita Witch Cult (UK), Black Raibows (IT) & Nightstalker (GR). Το Merlin's Music Box, βρέθηκε εκεί και σας παρουσιάζει τα videos της βραδιάς.

    Read More
  • Η ανακοίνωση των Kneecap μετά τη συναυλία τους στο Coachella...

    Η ανακοίνωση των Kneecap μετά τη συναυλία τους στο Coachella...

    Μετά την εκρηκτική συναυλία τους στο αμερικανικό φεστιβάλ Coachella πριν από μερικές ημέρες και τις επικρίσεις/επιθέσεις που δέχτηκαν από το φιλοσιωνιστικό λόμπι και τις κυβερνήσεις που συνεχίζουν να στηρίζουν το δολοφονικό κράτος του Ισραήλ, και ενώ η βρετανική αντιτρομοκρατική υπηρεσία διεξάγει "έρευνα" σε βάρος τους, οι Kneecap, η ιρλανδική μπάντα που δεν μασάει τα λόγια της, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση...

    Read More
  • Το

    Το "Licorice Pizza" του Paul Thomas Anderson: η ταινία ενός δημιουργού που εμπιστεύεται τη σιγή όσο και τη σύγκρουση...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Το Licorice Pizza δεν είναι για όλους - το ξέρω. Αν περιμένεις μια κανονική πλοκή, αν θέλεις μια ξεκάθαρη ρομαντική κορύφωση, μάλλον θα μπερδευτείς. Αλλά αν αφήσεις την ταινία να σε πάρει από το χέρι χωρίς να ρωτάς πού πάτε, θα σε πάει κάπου απρόσμενα οικείο. Είναι σαν μια παλιά ανάμνηση από μια εποχή που δεν έζησες ποτέ, αλλά κάπως θυμάσαι...

    Read More
  • Ο Iggy Pop έχει σήμερα γενέθλια...

    Ο Iggy Pop έχει σήμερα γενέθλια...

    Γράφει ο Σταύρος Σπυρόπουλος

    Ο Iggy Pop έχει σήμερα γενέθλια και γίνεται 78 χρονών. Κοιτώντας πίσω στο 1967 αυτή τη χαρακτηριστική μορφή ωμής ενέργειας που πρακτικά αυτοτραυματιζόταν επί σκηνής ή βάδιζε πάνω στο κοινό με την άνεση μεσσία που βαδίζει πάνω στο νερό, ενώ δίπλα του οι υπόλοιποι Stooges παρέδιδαν το ηλεκτρικό ισοδύναμο της πρωτο-punk κόλασης, μπορεί και να φαινόταν δύσκολο ότι θα έφτανε εδώ...

    Read More
  • Lonely People with Power: Ο απολογισμός των Deafheaven με τον εαυτό τους, τη νηφαλιότητα και τα ηχητικά τους άκρα...

    Lonely People with Power: Ο απολογισμός των Deafheaven με τον εαυτό τους, τη νηφαλιότητα και τα ηχητικά τους άκρα...

    Γράφει ο Χρήστος Κορναράκης

    Η ακραία μουσική πάντα κουβαλούσε μια δόση αυτομυθοποίησης. Από το corpse paint και τις επικές αφηγήσεις μέχρι την αδιάκοπη αναζήτηση για τον πιο έντονο ήχο, οι καλλιτέχνες του είδους συχνά ξεπερνούν τα όρια του συνηθισμένου, ψάχνοντας μια ταυτότητα που ξεφεύγει από τη μονοτονία. Σπάνιες είναι οι μπάντες που κατάφεραν να ισορροπήσουν αυτή τη διαδικασία τόσο αρμονικά όσο οι Deafheaven. Το Lonely People with Power, το έκτο τους άλμπουμ, μοιάζει με ένα ταξίδι πίσω στις ρίζες τους, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και εξέλιξη. Καταφέρνει να παντρέψει τη γνώριμη κακοφωνία του παρελθόντος με τη σημερινή τους ωριμότητα.

    Read More
  • 1
  • 2

Οι Tangerine Dream δεν ήταν οι μόνοι που ηχογράφησαν εκεί. Το Manor ήταν το τρίτο στούντιο ηχογράφησης στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου, εκτός από το στούντιο, οι εγκαταστάσεις του μπορούσαν να φιλοξενήσουν τους καλλιτέχνες. Το πρώτο ήταν το Ascot Sound Studios που χτίστηκε ανάμεσα στο 1970 και το 1971 από τον John Lennon ως μια προσθήκη στην έπαυλή του, στο Tittenhurst Park, και μάλιστα εκεί ο John Lennon ηχογράφησε το άλμπουμ Imagine. Το δεύτερο ήταν τα Rockfield Studios στο Monmouthshire, ένα πρώην χοιροστάσιο, το οποίο διαμόρφωσαν σε στούντιο οι αδελφοί Kingsley και Charles War. Στο Rockfield, μάλιστα, ηχογραφήθηκε το πρώτο άλμπουμ των Black Sabbath κι από εκεί και πέρα πέρασε μια στρατιά μουσικών όπως οι Mötorhead, οι Queen, οι Damned, ο Iggy Pop, και πολλοί άλλοι.
Η πρώτη δουλειά που ηχογραφήθηκε στο Manor τον Νοέμβριο του 1971, ήταν το Let's Make Up and Be Friendly, το τελευταίο άλμπουμ των Βρετανών ψυχεδελικών πειραματιστών Bonzo Dog Band για λογαριασμό της United Artists. Όμως το πρώτο άλμπουμ που ηχογραφήθηκε εκεί για λογαριασμό της Virgin, ήταν το Tubular Bells, το ντεμπούτο του Mike Oldfield, μια απρόσμενα μεγάλη επιτυχία για την εταιρεία, στον δεύτερο μόλις χρόνο ύπαρξής της.
Η Virgin είχε ξεκινήσει ως ένα μικρό δισκοπωλείο στο Λονδίνο από τον Richard Branson και τον Nik Powell, με ειδίκευση στις εισαγωγές δίσκων της krautrock μουσικής. Μάλιστα, το πρωτότυπο λογότυπο της εταιρίας –μια νεαρή γυμνή γυναίκα μπροστά σε έναν καθρέφτη με μια μεγάλη σαύρα με μακριά ουρά και τη λέξη «Virgin»– ήταν σχεδιασμένο από τον γραφίστα Roger Dean, γνωστό από τις δουλειές του στα εξώφυλλα δίσκων συγκροτημάτων όπως οι Osibisa, οι Gentle Giant, οι Yes, οι Asia, οι Budgie και άλλα.

Οι Tangerine Dream είχαν ήδη κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ στη γερμανική πειραματική εταιρία Ohr και όταν ο Branson εκδήλωσε το ενδιαφέρον του για το πρωτοποριακό βερολινέζικο ηλεκτρονικό συγκρότημα, επιβιβάστηκε στο αεροπλάνο και πήγε αυτοπροσώπως στην Γερμανία για να υπογράψει συμβόλαιο μαζί τους. Στα χρόνια που είχαν περάσει από την ίδρυση των Tangerine Dream το 1969, μόνο ο Edgar Froese παρέμενε σταθερός στην σύνθεση, την οποία τώρα συμπλήρωναν ο Peter Baumann και ο Christopher Franke.

Ο Froese ήταν ο εγκέφαλος της ομάδας και είχε γεννηθεί στο Tilsit της Ανατολικής Πρωσίας (το σημερινό Sovetsk, στα σύνορα του ρωσικού θύλακα του Καλίνινγκραντ με τη Λιθουανία) στις 6 Ιουνίου 1944, ανήμερα της απόβασης των Συμμάχων στη Νορμανδία, σε μια οικογένεια τα μέλη της οποίας, συμπεριλαμβανομένου του πατέρα του, είχαν σκοτωθεί από τους Ναζί.
Μετά τον πόλεμο, προκειμένου να επιβιώσουν, η μητέρα του τον πήρε και έφυγαν για να ζήσουν στο Βερολίνο. Εκεί ο Edgar άρχισε μαθήματα πιάνου σε ηλικία δώδεκα ετών. Άρχισε να παίζει κιθάρα στα δεκαπέντε και μετά το σχολείο σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική στην Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου. Μια από τις δουλειές που έκανε για να κερδίζει τα προς το ζην, ήταν να σχεδιάζει διαφημιστικές αφίσες για τα λεωφορεία του Βερολίνου.

Το 1965, ο Froese σχημάτισε το ψυχεδελικό rock συγκρότημα The Ones που σε κάποια φάση, ενώ έπαιζαν στην Ισπανία, δέχτηκαν μια πρόσκληση για να εμφανιστούν στη βίλα του Σαλβαδόρ Νταλί στο Cadaqués. Η συνάντηση με τον Νταλί άσκησε μεγάλη επιρροή στον νεαρό Froese και τον ενέπνευσε να ακολουθήσει πιο πειραματικές κατευθύνσεις στη μουσική του.
Οι Ones διαλύθηκαν το 1967, έχοντας κυκλοφορήσει μόνο ένα σινγκλ το «Lady Greengrass» (με flipside το «Love of Mine») για λογαριασμό της Star-Club Records, της εταιρείας που είχαν ιδρύσει οι Manfred Weissleder and Horst Faschner, τα αφεντικά του περίφημου Star Club στο Αμβούργο, το οποίο παλιότερα είχε φιλοξενήσει τους Beatles, αλλά και άλλους εκπατρισμένους καλλιτέχνες που «έβγαζαν δόντια» στο μεγάλο βορειοευρωπαϊκό λιμάνι.
Μέσα στην ίδια χρονιά, ο Froese δημιούργησε τους Tangerine Dream με τους Lanse Hapshash (τύμπανα), Kurt Herkenberg (μπάσο), Volker Hombach (σαξόφωνο, βιολί, φλάουτο) και Charlie Prince στα φωνητικά.

Ο Christopher Franke προσχώρησε στο συγκρότημα το 1971. Μέχρι τότε έπαιζε τύμπανα στους Agitation (αργότερα μετονομάστηκαν σε Agitation Free) και την ίδια χρονιά στο δυναμικό των Tangerine Dream εντάχθηκε ο Peter Baumann, ένας μουσικός που είχε γνωρίσει τον Franke σε μια συναυλία των Emerson, Lake & Palmer.
Οι Froese, Baumann και Franke παράτησαν τις κιθάρες και τα τύμπανα και άρχισαν να πειραματίζονται με την ηλεκτρονική μουσική κυκλοφορώντας το Zeit το 1972 και το Atem το 1973, δύο από τα πιο αντιπροσωπευτικά άλμπουμ της Σχολής του Βερολίνου.
Η Σχολή του Βερολίνου ήταν ένα στυλ ηλεκτρονικής μουσικής που εμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970. Ήταν ένα παρακλάδι του Krautrock που ονομάστηκε έτσι επειδή οι περισσότεροι από τους πρώτους καλλιτέχνες που την παρουσίασαν είχαν την έδρα τους στο Δυτικό Βερολίνο. Διαμορφώθηκε από καλλιτέχνες όπως οι Tangerine Dream, ο Klaus Schulze και ο Manuel Gottsching. Οι καινοτόμες ηχογραφήσεις της Σχολής του Βερολίνου ήταν προπομπός της ambient μουσικής. Η ταύτιση του είδους με τη διαστημική μουσική την ξεχώρισε από την πιο κρουστική και ρυθμική Σχολή του Ντίσελντορφ, στην οποία ανήκαν οι Can, οι Cluster, οι Kraftwerk και οι Neu! Αυτές οι τελευταίες μπάντες άσκησαν μεγαλύτερη επίδραση στη synthpop και την techno, ενώ η Σχολή του Βερολίνου υπήρξε σημείο αναφοράς για την ambient, την electronica, την new-age και την trance.

Οι τρεις Γερμανοί υπέγραψαν με την Virgin και αφού πακετάρισαν τα πράγματά τους έφυγαν για την Αγγλία προκειμένου να ηχογραφήσουν το επόμενο άλμπουμ τους στο στούντιο Manor.

Στο Phaedra η κατάσταση για τους Tangerine Dream άλλαξε επειδή για πρώτη φορά είχαν στην διάθεσή τους ένα Moog συνθεσάιζερ, κάτι μάλλον δυσεύρετο εκείνη την εποχή. Επρόκειτο για ένα συνθεσάιζερ που είχε εφεύρει ο Αμερικάνος Robert Moog το 1964. Ήταν το πρώτο εμπορικό συνθεσάιζερ και καθιέρωσε την ιδέα του αναλογικού συνθεσάιζερ. Οι Rolling Stones είχαν αγοράσει ένα για να πειραματιστούν αλλά επειδή δεν έβγαζαν άκρη το πούλησαν στο Hansa Studio του Βερολίνου – εκεί που αργότερα ο David Bowie θα ηχογραφούσε τα δυο πρώτα άλμπουμ της περίφημης Τριλογίας του Βερολίνου. Οι Tangerine Dream έκαναν μια προσφορά 15.000 δολαρίων στο στούντιο και αγόρασαν το Μoog με την προκαταβολή που τους είχε δώσει η Virgin.
To Phaedra ηχογραφήθηκε στο 16κάναλο τότε Manor σε διάστημα τριών εβδομάδων και ήταν το πρώτο άλμπουμ στο οποίο χρησιμοποίησαν sequencer.
Οι επιρροές των τριών φίλων ήταν το Gesang DerJünglinge, ένα έργο του καινοτόμου Γερμανού συνθέτη Karlheinz Stockhausen, η μικροπολυφωνία του τρανσυλβανικής καταγωγής György Ligeti, και τα ορχηστρικά μέρη των άλμπουμ Ummagumma και The Dark Side Of The Moon των Pink Floyd.

Ο δίσκος δεν ηχογραφήθηκε ζωντανά στο στούντιο όπως συνήθιζαν μέχρι τότε κι έτσι είχαν την δυνατότητα να γράψουν άφθονο υλικό, να ξεσκαρτάρουν κάμποσο και να κρατήσουν άλλο, ενώ μπορούσαν να επιστρέφουν στην ηχογράφηση για τα όβερνταμπ. Από την περίοδο αυτή υπάρχουν πολλές ώρες ακυκλοφόρητου υλικού.
Σε μια συνέντευξη που παραχώρησε στον Mark Prendergast για το The Ambient Century το 2000, ο Edgar Froese σχολίασε: «Ό,τι μπορούσε να πάει στραβά από τεχνική άποψη, πήγε. Το μπομπινόφωνο χάλασε, υπήρχαν επαναλαμβανόμενες αστοχίες της κονσόλας, και τα ηχεία χάλασαν λόγω των πολύ χαμηλών συχνοτήτων στα μπάσα». Για να προσθέσει ότι το ρεύμα κοβόταν συχνά εξαιτίας μιας απεργίας των Βρετανών ανθρακωρύχων.
Το ολοκληρωμένο άλμπουμ κυκλοφόρησε στην Μεγάλη Βρετανία στις 20 Φεβρουαρίου 1974 και μέχρι τότε τίποτε παρόμοιο δεν είχε μεταδοθεί από το ραδιόφωνο, ούτε είχε εισβάλει στα υπνοδωμάτια των ακροατών.

Θυμάμαι πως όταν αγόρασα το άλμπουμ το έβαζα να παίζει, ξάπλωνα, έκλεινα τα μάτια και το άφηνα να με ταξιδεύει αλλού: σε έναν κόσμο ονειρικό αλλά συνάμα τρομακτικό.
Αν και πολλοί κριτικοί του άσκησαν δριμεία κριτική, το άλμπουμ μπήκε στο νούμερο 15 των τσαρτ της Μεγάλης Βρετανίας –ένα εκπληκτικό κατόρθωμα για έναν τόσο ριζοσπαστικό δίσκο– και έστρεψε το ενδιαφέρον του βρετανικού κοινού σε μπάντες πέρα από το κανάλι της Μάγχης, ανεβάζοντας το Autobahn των Kraftwerk στο νούμερο 4 των Αγγλικών τσαρτ.
Χάρη στο Phaedra, οι Βρετανοί ανακάλυψαν τους Faust, τους Can και τους Amon Düül II, ενώ οι Tangerine Dream έγιναν ένα από τα πιο διάσημα ονόματα της Virgin.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ / ΑΚΟΥΣΤΕ:

Tangerine Dream: Η συναυλία τον Αύγουστο του 1983 στον Λυκαβηττό (video)

The Alan Parsons Project: Περί πυραμίδων...

Conny Plank: Ο θόρυβος και οι δυνατότητές του...

Μικρές ιστορίες για μεγάλες σκιές (μουσική από ένα επισκευασμένο πικάπ, μέρος 8o): Mike Oldfield - «Ommadawn» (Virgin, 1975)

Κraftwerk: Άνθρωποι, μηχανές και μουσική

KRAFTWERKFEATURE: Τη μέρα που ο Lester συνάντησε τους Kraftwerk...

Klaus Schulze: Ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία του krautrock

Krautrock: rock, πολιτική και πρωτοπορία.

Daevid Allen & Gong: Σύντομη αναδρομή σε μια διαστημική καριέρα...

Emerson Lake & Palmer: Μια αφίσα και μια τυχαία ανάμνηση...

«Wish You Were Here»: Μήπως αυτό το άλμπουμ ήταν τελικά η αρχή του τέλους για τους Pink Floyd;

Ο μύθος και το μεγαλείο του διαχρονικού σάουντρακ "Blade Runner" του Βαγγέλη Παπαθανασίου...


image

Μιχάλης Πούγουνας

Ο Μιχάλης Πούγουνας γεννήθηκε το 1965 στην Αθήνα. Σπούδασε σκηνοθεσία κιν/φου, έχει κάνει δυο ντοκιμαντερ με τιτλο Όταν η Καλλιθέα Πήγαινε Cinema (υπάρχουν στο YouTube) και βραβεύτηκε για την ταινία μικρού μήκους “Vlad ο Δαιμων” στο Διεθνες Φεστιβαλ Ταινιών της Πάτρας. Ήταν ιδρυτικό μέλος και τραγουδιστής των Flowers of Romance απο το 1981 ως το 1998 και των Nexus απο το 1999 ως το 2005. Το 2000 δημιούργησε την ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρία Cyberdelia ενω απο το 2011 μεχρι σήμερα παρουσιάζει την δύωρη ραδιοφωνική εκπομπή The Blackout Radio Show with Mike Pougounas που μεταδίδεται απο ενα Αμερικάνικο ραδιοφωνικό σταθμό στα FM, τρεις Αγγλικούς ιντερνετικούς, έναν Ελληνικό κι έναν Κυπριακό. Έχει κυκλοφορήσει το βιβλίο “Rock’n’Roll rules ok?” με κείμενα σχετικά με την αλληλεπίδραση του ροκ και της κοινωνίας, καθως και τα μυθιστορήματα «To Κλειδί της Εύας» και «Μαύρο Χιόνι». Απο το 2006 είναι ο τραγουδιστής των New Zero God. Έχει κυκλοφορήσει συνολικά 13 στούντιο άλμπουμ.
 
 
 
image

Μιχάλης Πούγουνας

Ο Μιχάλης Πούγουνας γεννήθηκε το 1965 στην Αθήνα. Σπούδασε σκηνοθεσία κιν/φου, έχει κάνει δυο ντοκιμαντερ με τιτλο Όταν η Καλλιθέα Πήγαινε Cinema (υπάρχουν στο YouTube) και βραβεύτηκε για την ταινία μικρού μήκους “Vlad ο Δαιμων” στο Διεθνες Φεστιβαλ Ταινιών της Πάτρας. Ήταν ιδρυτικό μέλος και τραγουδιστής των Flowers of Romance απο το 1981 ως το 1998 και των Nexus απο το 1999 ως το 2005. Το 2000 δημιούργησε την ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρία Cyberdelia ενω απο το 2011 μεχρι σήμερα παρουσιάζει την δύωρη ραδιοφωνική εκπομπή The Blackout Radio Show with Mike Pougounas που μεταδίδεται απο ενα Αμερικάνικο ραδιοφωνικό σταθμό στα FM, τρεις Αγγλικούς ιντερνετικούς, έναν Ελληνικό κι έναν Κυπριακό. Έχει κυκλοφορήσει το βιβλίο “Rock’n’Roll rules ok?” με κείμενα σχετικά με την αλληλεπίδραση του ροκ και της κοινωνίας, καθως και τα μυθιστορήματα «To Κλειδί της Εύας» και «Μαύρο Χιόνι». Απο το 2006 είναι ο τραγουδιστής των New Zero God. Έχει κυκλοφορήσει συνολικά 13 στούντιο άλμπουμ.
 
 
 
image

Μιχάλης Πούγουνας

Ο Μιχάλης Πούγουνας γεννήθηκε το 1965 στην Αθήνα. Σπούδασε σκηνοθεσία κιν/φου, έχει κάνει δυο ντοκιμαντερ με τιτλο Όταν η Καλλιθέα Πήγαινε Cinema (υπάρχουν στο YouTube) και βραβεύτηκε για την ταινία μικρού μήκους “Vlad ο Δαιμων” στο Διεθνες Φεστιβαλ Ταινιών της Πάτρας. Ήταν ιδρυτικό μέλος και τραγουδιστής των Flowers of Romance απο το 1981 ως το 1998 και των Nexus απο το 1999 ως το 2005. Το 2000 δημιούργησε την ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρία Cyberdelia ενω απο το 2011 μεχρι σήμερα παρουσιάζει την δύωρη ραδιοφωνική εκπομπή The Blackout Radio Show with Mike Pougounas που μεταδίδεται απο ενα Αμερικάνικο ραδιοφωνικό σταθμό στα FM, τρεις Αγγλικούς ιντερνετικούς, έναν Ελληνικό κι έναν Κυπριακό. Έχει κυκλοφορήσει το βιβλίο “Rock’n’Roll rules ok?” με κείμενα σχετικά με την αλληλεπίδραση του ροκ και της κοινωνίας, καθως και τα μυθιστορήματα «To Κλειδί της Εύας» και «Μαύρο Χιόνι». Απο το 2006 είναι ο τραγουδιστής των New Zero God. Έχει κυκλοφορήσει συνολικά 13 στούντιο άλμπουμ.
 
 
 

Γραφτείτε στο newsletter του Merlin

FEATURED VIDEOS

  • 1